Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
362 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie niet horen wil moet maar voelen is het spreekwoord toch?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
Wie niet horen wil moet maar voelen is het spreekwoord toch?
Klik om te vergroten...
ik had niet gedacht dat het zoan groot contrast zou zijn
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
ik had niet gedacht dat het zoan groot contrast zou zijn
Klik om te vergroten...
Neujjj.. 1.5 gram 3-mmc in een zeer korte tijd plus GHB..

Wat had jij dan verwacht? Dat je zo fris als een hoentje zou zijn.. Kom op zeg ook jij bent niet van gisteren.
Plus daarvoor klaagde je ookal over je hartslag.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
N3K0 zei:
Neujjj.. 1.5 gram 3-mmc in een zeer korte tijd plus GHB..

Wat had jij dan verwacht? Dat je zo fris als een hoentje zou zijn.. Kom op zeg ook jij bent niet van gisteren.
Plus daarvoor klaagde je ookal over je hartslag.
Klik om te vergroten...
dat gebeurde 9 van de 10 keer wel
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
ik heb nog steeds de illusie van gecontroleerd gebruik
Klik om te vergroten...

Javelin FGM-148F zei:
Je weet zelf wat het is: illusie.
Klik om te vergroten...
Precies, dan zie je het toch? (@MR_CHIP)

Dus nu denk je jezelf vast in een cirkeltje:

- Je ziet dat je een illusie van gecontroleerd gebruik hebt.
- Je zegt tegen jezelf (en ons) dat je 'nog steeds' die illusie van gecontroleerd gebruik hebt.

Dus: 'nog steeds' Daarmee tegen jezelf (en ons) zeggend: het probleem is er nog steeds.

Alsof dat uit zichzelf gaat veranderen. (niet dus)

Het zien (van de illusie van gecontroleerd gebruik of überhaupt van misbruik) is het punt waarop je de cirkel kunt doorbreken, mits je gepaste actie onderneemt. Maar na dat zien pak jij het patroon gewoon weer op. En ik denk dat je dat op een bepaald niveau bewust doet omdat je ermee door wílt gaan.

Zo kaap je je eigen intelligentie, want ik denk inderdaad ook dat je helemaal niet dom bent, maar dat je op deze manier vlucht van je verantwoordelijkheid om wat van je leven te gaan maken.

Wat anderen hier ook al zeiden. Helemaal niets gaat veranderen totdat jij zelf de keuze gaat maken positief te veranderen. Maar tot die tijd maak je dus constant keuzes om niet te veranderen hè. Het is niet dat er niets gebeurt. Je bent steeds aan jezelf aan het rechtvaardigen waarom je niet zou moeten veranderen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
N3K0 zei:
Geloof er geen zak van.
Klik om te vergroten...
na dit
die bw biedt ook traject aan om met verslaving om te gaan in herstel te gaan
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
na dit
die bw biedt ook traject aan om met verslaving om te gaan in herstel te gaan
Klik om te vergroten...
Nou hopelijk doe je daar dan wel iets mee.

Ik gun jou namelijk ook gewoon een fijn en mooi leven waarin jij in control bent en niet de verslaving. Want ik geloof zo echt niet dat je happy de peppy bent. ( peppy misschien wel :lolol: 😋)

Ookal is moeilijk en eng om om hulp te vragen/accepteren en om je kwetsbaar optestellen pak alle hulp aan die je krijgt en kan krijgen. :twohearts:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
weer proberen clean te blijven
Klik om te vergroten...
Proberen? Of doen?

Bij dat laatste is toch echt actie vereist.
Er verandert niets, als je niets veranderd.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Proberen? Of doen?

Bij dat laatste is toch echt actie vereist.
Er verandert niets, als je niets veranderd.
Klik om te vergroten...
ik moet idd nog van die woordkeuze af
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
ik moet idd nog van die woordkeuze af
Klik om te vergroten...

Woordkeuze gaat het niet om.
In de actie komen, dat wel!

Maargoed, alleen als je echt wilt natuurlijk. Voor mij hoef je het niet te doen.

Maar als je ècht wil, ècht een beter leven wil, ècht clean wil worden, ècht wil herstellen: pak een meeting.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zet hem op 💪
Maar krijg je helemaal geen therapie verder daar?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
wat ik ook ergens hoop : nee na vandaag is de bw waar ik nu ben het beste , ik ga echt met wat ik vandaag heb meegemaakt weer proberen clean te blijven misschien kan dat de beslissing die nog niet op papier is gezet ongedaan maken ( er staat 28 maart een gesprek dat de beslissing op papier komt)
Klik om te vergroten...
Nou ga ervoor Chipje!!!! Je hebt jezelf al meerdere keren laten zien dat je wel degelijk niet kan gebruiken. Nu nog ff dat duiveltje tackelen.

Die zegt het kan wel voor een keer. Ik kan wel drugs inslaan en bewaren bij iemand anders. Al die zogenaamde briljante plannen moet je eigenlijk iets voor bedenken wat je dan kan doen wat helpend is.

Een meeting is b.v al zo een stap. En ja dat is eng en moeilijk maar jij hebt vast en zeker al ergere dingen overwonnen dan zoiets spannends doen.
Ik weet zeker dat jij dat kan en alles maar laten afhangen van anderen schiet niet op jij hebt wel degelijk over bepaalde dingen in jou leven zelf de regie en jij kan wel degelijk verstandige keuzes maken.
Dus leg niet alles bij het volgende volgende volgende gesprek neer.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ben ik de enige die benieuwd is hoe dit is afgelopen bij de hap?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
enige hulp die ik heb is Fivoor met gesprekken voor de rest niemand om me heen bel alleen met vader (die ms heeft en maar kort kan bellen soms), en moeder dan dus heb 1 IRL vriend maar als die op bezoek komt ( woont als buurman schuin tegenover me) dan is dat voor max 2 uurtjes ivm zijn autisme
Klik om te vergroten...
Aan je moeder heb je ook totaal niks dus ja. Snap ook niet zo goed dat je daar je drugs neer legt en dat je het uberhaupt hebt.

Op schaal van 1 tot 5 hoe graag wil jij clean worden? 1 is niet en 5 is 100%

Laatst had je het over gedwongen opname denk je echt dat dat gaat werken? En niet dat zodra je weer buiten staat je weer in hetzelfde gat valt?

En jij weet niks van meetings want je gaat niet. Heilig zullen ze niet zijn maar wel helpzaam. O.a mijn oom hebben die meeting ontzettend veel gebracht en hij gaat daar heen als hij het makkelijk heeft en zowel als hij het moeilijk heeft.

Andere mensen gaan jou problemen niet oplossen dat zal je toch echt zelf moeten doen.
En jij kan veel meer dan jezelf denkt.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
ach de "heilige" meetings bla bla van jullie slaat ook nergens op
ik zal daar nooit heen gaan dus dan kijk ik liever naar de dingen die (zo niet dwingende ) externe dingen die er hopelijk voor zorgen dat ik zelf de motivatie blijf houden/zal krijgen
Klik om te vergroten...
Begin met de drugs die je nog bij je moeder of elders hebt liggen weggooien zou ik zeggen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
basiccly , en het feit dat spul bij moeders ligt helpt blijkbaar niet goed genoeg en het daar weg gooien vind ik zonde (heeft best wat gekost)

maarja wat minder vaak bij moeders op bezoek gaan zou helpen misschien
Klik om te vergroten...
48 pagina’s met berichten later en nog doe je ‘t op je eigen manier.

Als ik m’n verslaving hier gedeeld had, was ik aan de 148 gekomen hoor, begrijp me niet verkeerd.

Maar ga nou eens luisteren.
MR_CHIP zei:
ach de "heilige" meetings bla bla van jullie slaat ook nergens op
ik zal daar nooit heen gaan dus dan kijk ik liever naar de dingen die (zo niet dwingende ) externe dingen die er hopelijk voor zorgen dat ik zelf de motivatie blijf houden/zal krijgen
Klik om te vergroten...
Komt wel als je wanhopig genoeg bent 😘
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
ach de "heilige" meetings bla bla van jullie slaat ook nergens op
ik zal daar nooit heen gaan dus dan kijk ik liever naar de dingen die (zo niet dwingende ) externe dingen die er hopelijk voor zorgen dat ik zelf de motivatie blijf houden/zal krijgen
Klik om te vergroten...
Motievatie is van korte duur. Ik kan me nu ook vanalles voornemen en de motivatie sky high voelen tot puntje bij paaltje komt.

En jij lult alleen maar en doet verder niks.
Jij laat je leiden door jou angst. En daar lijd jij nogal onder.
Praatjes vullen geen gaatjes en motivatie is iets wat per dag per uur kan verschillen dus ja.

Wie bel jij als jou motivatie als sneeuw voor de zon is verdwenen en je toch besluit om weer drugs te gaan gebruiken?
Ik hoor jou nooit iets vertellen over gezonde mensen in jou omgeving die er voor jou kunnen zijn als je het nodig hebt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
enige hulp die ik heb is Fivoor met gesprekken voor de rest niemand om me heen bel alleen met vader (die ms heeft en maar kort kan bellen soms), en moeder dan dus heb 1 IRL vriend maar als die op bezoek komt ( woont als buurman schuin tegenover me) dan is dat voor max 2 uurtjes ivm zijn autisme
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het was weer feest?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
Koffieb00n zei:
Sinds wanneer gebruik jij g dan? En waarom eig?
Klik om te vergroten...
vooral icm met een upper en icm stimfappen is het eigenlijk een katalysator
en niet heel regelmatig kwam opeens op me pad
en tis best dichtbij max 15 min met ov

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3334353637...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."