Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
299 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
ik snap totaal die zin niet ik ga mijn moeder terugbetalen en we helpen elkaar zegt ze dan
met boodschappen etc die ik weer voor haar betaald en zo betalen we over en weer nog wel meer.
Klik om te vergroten...
Dat je meer moeite hebt met 3x overstappen dan met een extra honderd euro uitgeven terwijl je economisch vast zit is zo vreemd vanuit mijn perspectief. Google Maps brengt ons van A naar B met de ogen gesloten ongeveer. Je neemt een flinke marge, mocht je ergens een verbinding missen en een kind kan de was doen..
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien kun je een soort routekaart uitstippelen met hoelaat en waar je moet overstappen ,om op de juiste bestemming te komen.
Misschien kun je de route van te voren een keer oefenen zelfs.

125 euro betalen voor een taxi is veel geld.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mevrouw Pløp zei:
Heh, maar je wilde toch juist een opname? Of behandeling vanuit forensisch kader?
Klik om te vergroten...
Dat wou ik idd maar het clean zijn lukt prima en ik zou niet willen dat mijn kans op Pameijer door dit verknalt wordt
Behandeling vanuit forensisch kader ben ik nog steeds voor , echter geen opname meer met hoe alles nu loopt

En snap dat dingen consequenties hebben maar hoop dat er ook gekeken wordt naar mijn toekomst
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
En snap dat dingen consequenties hebben maar hoop dat er ook gekeken wordt naar mijn toekomst
Klik om te vergroten...
Ja daar had je destijds aan moeten denken. Denk niet dat dit een argument is waarvan de rechter gaat denken. Goed punt Chip ik stem voor. 😅 maar ik hoop het natuurlijk niet voor jou. 🤞
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
annihilation zei:
Ja daar had je destijds aan moeten denken. Denk niet dat dit een argument is waarvan de rechter gaat denken. Goed punt Chip ik stem voor. 😅 maar ik hoop het natuurlijk niet voor jou. 🤞
Klik om te vergroten...
Ik denk wel dat een rechter mijn toekomst mee gaat laten wegen
Maar misschien ben ik dan te naïef
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
annihilation zei:
Ja daar had je destijds aan moeten denken. Denk niet dat dit een argument is waarvan de rechter gaat denken. Goed punt Chip ik stem voor. 😅 maar ik hoop het natuurlijk niet voor jou. 🤞
Klik om te vergroten...
Mensen die zelf onbeschrijfelijk erge dingen hebben gedaan zeggen dat soort dingen altijd.

Wat is het bij jou, @annihilation?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
annihilation zei:
Snoep gejat uit de supermarkt toen ik in groep 4 zat.
Klik om te vergroten...
1000024411.jpg
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Waren de consequenties ernstig (voor je billen) of leef je juist met een onbeschrijfelijk schuldgevoel?
Klik om te vergroten...
Ik koop mijn schuldgevoel af door wekelijks snoep te kopen 😌
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
annihilation zei:
Ik koop mijn schuldgevoel af door wekelijks snoep te kopen 😌
Klik om te vergroten...
Wat doe jij met je schuldgevoel, @MR_CHIP?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
Bekijk bijlage 64295
Klik om te vergroten...
ja ik heb mijn street credits wel verdiend. 😌
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
?!

Antisociale persoonlijkheidsstoornis

Onaangepast gedrag: De persoon is niet in staat zich aan te passen aan sociale normen over wat volgens de wet is toegestaan. Dit blijkt uit het herhaaldelijk komen tot daden die een reden zijn voor aanhouding.
Onbetrouwbaar: Dit blijkt uit herhaaldelijk liegen, gebruik van schuilnamen, of schade toebrengen aan anderen voor persoonlijk voordeel of plezier.
Impulsief: Impulsiviteit of niet vooruit kunnen plannen.
Prikkelbaarheid en agressiviteit: De persoon heeft herhaaldelijke vechtpartijen of gebruikt regelmatig geweld.
Onverschillig: Roekeloze onverschilligheid voor de veiligheid van zichzelf of anderen.
Onverantwoord gedrag: Terugkerend onvermogen om zich op het werk consistent te gedragen of financiële verplichtingen na te komen.
Geen berouw: Onverschilligheid nadat de persoon iemand pijn heeft gedaan, slecht heeft behandeld of bestolen, of het rationaliseren van dit gedrag.
Klik om te vergroten...
Mensen kunnen veranderen, maar dat gaat niet vanzelf...
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Wat doe jij met je schuldgevoel, @MR_CHIP?
Klik om te vergroten...
?!

Antisociale persoonlijkheidsstoornis

Onaangepast gedrag: De persoon is niet in staat zich aan te passen aan sociale normen over wat volgens de wet is toegestaan. Dit blijkt uit het herhaaldelijk komen tot daden die een reden zijn voor aanhouding.
Onbetrouwbaar: Dit blijkt uit herhaaldelijk liegen, gebruik van schuilnamen, of schade toebrengen aan anderen voor persoonlijk voordeel of plezier.
Impulsief: Impulsiviteit of niet vooruit kunnen plannen.
Prikkelbaarheid en agressiviteit: De persoon heeft herhaaldelijke vechtpartijen of gebruikt regelmatig geweld.
Onverschillig: Roekeloze onverschilligheid voor de veiligheid van zichzelf of anderen.
Onverantwoord gedrag: Terugkerend onvermogen om zich op het werk consistent te gedragen of financiële verplichtingen na te komen.
Geen berouw: Onverschilligheid nadat de persoon iemand pijn heeft gedaan, slecht heeft behandeld of bestolen, of het rationaliseren van dit gedrag.



Iets teveel achter diagnose verschuilen Tuurlijk heb ik spijt van wat ik hen gedaan
Ik ben daarna 2x op bezoek geweest en dat ging goed samen gekookt samen serie gekeken en ik bel me ouders elke dag
Ik ervaar het inleven in ander alleen minder dan andere
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
wat meer info ga niet alles delen maar dit hoort erbij als conclusie

Psychiatrisch onderzoek
Het uiterlijk is matig-redelijk verzorgd. Hij heeft een adipeuze habitus en loopt
wat waggelend en wijdbeens. Hij maakt weinig oogcontact en is voornamelijk
functioneel in contact, gaandeweg is er sprake van enige wederkerigheid van
contact en contactgroei. Het bewustzijn is helder. De aandacht is te trekken en te
behouden. De concentratie is normaal. De oriëntatie in tijd, plaats en persoon is
intact. Het geheugen is redelijk, van sommige dingen zegt hij het niet meer
precies te weten, terwijl hij op andere momenten gedetailleerde informatie kan
geven over (plaats)namen en data. Geschatte intelligentie is laag. De waarneming
is ongestoord, geen hallucinaties. Het denken is normaal van tempo, impulsief,
externaliserend en manipulatief en inhoudelijk is er sprake van enige preoccupatie
met forensische hulp willen krijgen tegen zijn verslaving en trauma’s, terwijl hij
anderzijds juist die behandelingen frustreert. Hij praat ook opvallend nonchalant
en op zakelijke wijze over zijn oplichtingspraktijken. Verder geen andere
opvallende formele- of inhoudelijke denkstoornissen, geen wanen. De stemming
is wat bedrukt met een normaal modulerend affect. Suïcidaliteit is niet van
toepassing.

Conclusie:
Betrokkene is aangehouden wegens verdenking van poging tot zware
mishandeling. Zijn vader heeft aangifte tegen hem gedaan en heeft verklaard dat
betrokkene hem met een mes heeft gestoken, nadat hij betrokkene geen geld
meer wenste te geven om drugs te gaan kopen en hij betrokkene het huis uit
stuurde. Betrokkene bekent het tenlastegelegde en zegt dat hij dat deed om langs
deze weg forensische zorg te willen krijgen. Hij zegt dat hij hulp wil om
onverwerkte trauma’s te laten behandelen en zegt dat hij daarom drugs gebruikt,
maar hij is kennelijk niet gemotiveerd/niet in staat om abstinent te blijven om de
behandeling aan te gaan. Uit zijn proces-verbaal blijkt dat hij afgelopen jaren
meerdere keren en waarschijnlijk onder invloed van psychotische belevingen ten
gevolge van drugsgebruik meldingen maakte bij de politie van strafbare
handelingen die niet bleken plaats te vinden. In de meer recente periode
voorafgaande aan het tenlastegelegde heeft hij meerdere keren aangifte willen
doen of aangehouden willen worden om langs deze weg opgenomen te willen
worden, echter gaven zijn behandelaars/begeleiders aan dat hij een opname
afdwingt maar niet (consistent) meewerkt aan behandeling en dat hij alleen een
opname afdwingt, waardoor zijn opnamewens ook niet meer gehonoreerd werd.
In actueel consult zijn geen opvallende kenmerken van een stemmings-, angst-,
psychotische- of dwangstoornis te objectiveren. Wel zijn enkele kenmerken van
de eerder gestelde diagnosen te objectiveren. Suïcidaliteit is niet van toepassing.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
Ik denk wel dat een rechter mijn toekomst mee gaat laten wegen
Maar misschien ben ik dan te naïef
Klik om te vergroten...

Je kan dan nu wel een betere weg aan het in slaan zijn.
Maar waar je mogelijkerwijs voor wordt veroordeeld heeft te maken met een delict uit het verleden.
Dat je ziekte een rol kan spelen in een strafverminderling zou kunnen, maar kijken naar de toekomst denk ik niet.

Maar goed, wij weten het ook niet.
Er zal één iemand een uitspraak over doen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
XMR zei:
Mensen kunnen veranderen, maar dat gaat niet vanzelf...
Klik om te vergroten...
Sommige wel, andere niet.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Sommige wel, andere niet.
Klik om te vergroten...
Ieder zijn eigen tempo
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
Dat wou ik idd maar het clean zijn lukt prima en ik zou niet willen dat mijn kans op Pameijer door dit verknalt wordt
Behandeling vanuit forensisch kader ben ik nog steeds voor , echter geen opname meer met hoe alles nu loopt

En snap dat dingen consequenties hebben maar hoop dat er ook gekeken wordt naar mijn toekomst
Klik om te vergroten...
Clean zijn lukte je al eerder prima. Tot het niet meer gaat en alle remmen weer los gaan. Ik hoop voor je eigen bestwil dat ze niet in je manipulatieve gedrag en wispelturigheid trappen.

Je zult het werk zowel qua middelengebruik als qua trauma zelf moeten gaan, je kunt het één niet met het ander blijven verklaren zoals het je uit komt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ach tijd zal laten zien dat het nu wel lukt door interne motivatie
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het verhaal lezende (vraag me af of je dat allemaal moet delen op een openbaar forum, maar dat is je eigen keuze) lijkt het dat je afgelopen jaren dingen doet om onder de aandacht te blijven. Een verkapte hulpvraag: begedreigen, drugsgebruik, contact opnemen met politie etc.

Heb je moeite om te verwoorden wat je eigenlijk wilt zeggen?
Dan kun je daar mogelijk wel hulp bij krijgen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
Ach tijd zal laten zien dat het nu wel lukt door interne motivatie
Klik om te vergroten...

Goed dat je gemotiveerd bent.
Dat is een belangrijke stap vind ik.
Als je later weer eens een pad van modder tegen komt zal blijken of je de beste schoenen hebt uitgekozen.

En voor de rest moet je er gewoon mee dealen. Je hebt poging tot een zware mishandeling op je naam op je vader.
Als daar een straf uit rolt moet je ook zo fair zijn en de gevolgen accepteren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...168169170171172...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."