Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
307 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Wat gek
Klik om te vergroten...
Tuurlijk niet dus bedacht die quetiapine 1000019905.jpg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
Tuurlijk niet dus bedacht die quetiapine Bekijk bijlage 63282
Klik om te vergroten...
Als je goede nachtrust wil kun je beter clean worden. Over een maand slaap je helemaal niet meer zonder medicatie.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
Als je goede nachtrust wil kun je beter clean worden. Over een maand slaap je helemaal niet meer zonder medicatie.
Klik om te vergroten...
Als ik door deze combinatie van medicatie,geen gevaarlijke drugs doe vind ik het best imo
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
Als ik door deze combinatie van medicatie,geen gevaarlijke drugs doe vind ik het best imo
Klik om te vergroten...
Stel je gebruikt door deze medicatie geen drugs meer. Maar je zit dan wel je leven lang vast aan deze medicatie? Of is zoiets tijdelijk? Hoe werkt dit precies?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
annihilation zei:
Stel je gebruikt door deze medicatie geen drugs meer. Maar je zit dan wel je leven lang vast aan deze medicatie? Of is zoiets tijdelijk? Hoe werkt dit precies?
Klik om te vergroten...
Dan ben ik het daar meer mee eens dan eventueel op de SEH te belanden

Heb in me jeugd ook ritalin en Concerta gehad van 4dd tot 18de alleen voelde ik me toe een zombie
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
Als ik door deze combinatie van medicatie,geen gevaarlijke drugs doe vind ik het best imo
Klik om te vergroten...
Zo werkt het niet kerel. Maargoed, je ervaart het liever zelf dan dat je luistert naar iemand die het al ervaren heeft, maar zo werkte het bij mij ook totdat ik op de bodem van de put belandde. Dus ik snap 't ook wel. Ik hoop alleen dat je het veilig houdt.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is er echt iemand die denkt dat na 76 pagina's met reacties, er ook echt iets gaat veranderen? Misschien Chip gewoon hier zijn "herstel-shit" laten schrijven en dan over 76 pagina's nog een keer kijken of het wat is geworden.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
Heb in me jeugd ook ritalin en Concerta gehad van 4dd tot 18de alleen voelde ik me toe een zombie
Klik om te vergroten...
Vergis je niet in Quetiapine hoor, Robin. Ook dáárvan kun je een zombie worden. Dat heb ik aan den lijve ondervonden (en velen met mij). Zeker als het als slaapmiddel wordt voorgeschreven, wat het gewoonweg niet is (slaperigheid is een side effect). Dat spul kan grote effecten hebben op je dagelijks functioneren en op je gevoelsleven. Effecten waarvan je nu na één nachtje nog niets zult merken. Voor mij voelde het in het begin alsof er een dikke deken over me heen werd gegooid en ik de buitenwereld beleefde van onder die deken uit. Alles was vlak, stil en leeg. Geen pretje. Dus ik hoop vooral voor je dat dit een tijdelijke pleister is, want oplossen gaat de Quetiapine je shit sowieso niet. Dat kun jij alleen zelf doen joh.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
SneeuwStorm zei:
Is er echt iemand die denkt dat na 76 pagina's met reacties, er ook echt iets gaat veranderen? Misschien Chip gewoon hier zijn "herstel-shit" laten schrijven en dan over 76 pagina's nog een keer kijken of het wat is geworden.
Klik om te vergroten...
Hij is ziek en kan herstellen. Zelfs na 76 pagina's.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
Dat weten ze allemaal wat ik gebruik de mensen van Fivoor,op papier zou deze combo de levels moeten stabiliseren zodat de zin in drugs minder wordt
Klik om te vergroten...
De zin in drugs wordt minder als je een kwalitatief sociaal netwerk, een doel in het leven en zelfliefde hebt. Een cocktail aan middeltjes gaat dat niet compenseren.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
De zin in drugs wordt minder als je een kwalitatief sociaal netwerk, een doel in het leven en zelfliefde hebt. Een cocktail aan middeltjes gaat dat niet compenseren.
Klik om te vergroten...
Dit denk ik dus ook. Dan wordt drugs of drank misschien iets dat je heel af en toe gebruikt maar met een totaal andere instelling. Er is dan geen drang meer om van iets te vluchten of veel, veel minder.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#12
Maar je moeder zal er niet altijd bij kunnen zijn. Soms moet je even door de zure appel heen.

wat is het ergste wat je kan overkomen als je alleen naar zo’n afspraak gaat? Dat je te laat komt waarschijnlijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Deadwing zei:
Dit denk ik dus ook. Dan wordt drugs of drank misschien iets dat je heel af en toe gebruikt maar met een totaal andere instelling. Er is dan geen drang meer om van iets te vluchten of veel, veel minder.
Klik om te vergroten...
Ja. En het hoeft (en gaat zeer waarschijnlijk) ook niet allemaal in 1 keer. Het is een proces waarin je in die dingen groeit. Of tenminste: waar je in hoort te groeien. Tenminste, áls je onafhankelijk(er) wilt worden van drugs en dergelijke.

Ik ben ook niet totaal immuun voor de verleiding van eens een drug of alcohol (wat beide drugs zijn maar je snapt me) te nemen omdat het even niet zo goed gaat met ofwel de sociale relaties, mijn doel/missie, of de zelfliefde die ik soms wel soms niet aan mezelf geef. Of een combinatie van al deze.

Sowieso kun je alleen met kleine stapjes beginnen, maar je móet wel beginnen.


LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar dit klinkt nogal kinderachtig, en ik proef er voornamelijk uit dat het je eigenlijk geen reet interesseert en je er helemaal niet vanaf wilt komen.

Klopt dat?
Klik om te vergroten...
Dit kan ook heel goed van toepassing zijn.

Heel veel mensen willen niet beter worden, hoe gek het ook klinkt.

Je zult niet kunnen beginnen beter te worden totdat je beter wilt worden.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
Hij is ziek en kan herstellen. Zelfs na 76 pagina's.
Klik om te vergroten...
Zeker, maar denk zelf niet dat de reacties daar iets aan bijdragen. Sterker, soms is het voor hem olie op het vuur gooien. Dan komt hij in een soort van trol-mode.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ja. En het hoeft (en gaat zeer waarschijnlijk) ook niet allemaal in 1 keer. Het is een proces waarin je in die dingen groeit. Of tenminste: waar je in hoort te groeien. Tenminste, áls je onafhankelijk(er) wilt worden van drugs en dergelijke.

Ik ben ook niet totaal immuun voor de verleiding van eens een drug of alcohol (wat beide drugs zijn maar je snapt me) te nemen omdat het even niet zo goed gaat met ofwel de sociale relaties, mijn doel/missie, of de zelfliefde die ik soms wel soms niet aan mezelf geef. Of een combinatie van al deze.

Sowieso kun je alleen met kleine stapjes beginnen, maar je móet wel beginnen.



Dit kan ook heel goed van toepassing zijn.

Heel veel mensen willen niet beter worden, hoe gek het ook klinkt.

Je zult niet kunnen beginnen beter te worden totdat je beter wilt worden.
Klik om te vergroten...
En heel veel mensen zijn nu eenmaal bang voor grote veranderingen in hun leven. Ze beseffen heel goed dat hun huidig leventje vaak ellendig is met verslaving maar dat is ondanks alles vertrouwd en bekend. Een ongewenste ‘comfort zone’ zeg maar.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Precies. Is het te doen?
Klik om te vergroten...
Jawel heb ergere brein schokken mee gemaakt waarvoor ik toen zelfs anti epileptica kreeg

Al weet ik niet of ik over het ergste heen ben
6 dec direct switch gehad van ssri naar ndri maar wel met gebruik tussendoor al ben ik nu eindelijk 2 dagen weer clean van die drugs werd ik op geven moment alleen in mezelf gekeerd
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gebeurt niet veel bij het overleg mocht ik niet erbij zijn. Zat uur te wachten Tis nu afwachten wanneer we wat horen van die zaak tot die tijd wordt ik vind ik ( u ben onschuldig tot het tegendeel is bewezen, geld blijkbaar niet / er een rechtelijke uitspraak is) nu vaak bij moeders op bw mag ik toch nergens meer bijzijn Als in afspraken maken met hun waar auto voor nodig is


Dan gaat moeders maar mee naar afspraken die is nu mijn steun en we proberen elkaar met clean zijn/blijven te helpen
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je bent toch nog vrij?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
annihilation zei:
Je bent toch nog vrij?
Klik om te vergroten...
Ik ben vrij om te gaan ja maar alleen naar afspraken gaan lukt me niet dus nu gaat met bijna alles buiten de deur moeders mee
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
Ik ben vrij om te gaan ja maar alleen naar afspraken gaan lukt me niet dus nu gaat met bijna alles buiten de deur moeders mee
Klik om te vergroten...
Waarom kan jij niet alleen naar afspraken toe dan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...167168169170171...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."