Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
400 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
ondanks dat ik zei dat ik geen emoties meer ervaarde zijn ze weer terug als nooit te voren
ergens blij dat ik ze nog heb ergens minder blij maarja gevoelens horen erbij ben (gelukkig dan wel soms ) geen robot

also heb weer gedacht aan zelfmoord natuurlijk met een mes op me pols maar blijkbaar is er nog steeds die innerlijke drang/dwang wat me ik overneemt en en me tegenhoud om het uit te voeren
M
Mevrouw PlĆøpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Topic op verzoek TS weer geopend
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
de laatste paar weken zijn echt een mentale hel

steeds meer discussies met bepaald mensen waar ik steeds minder mee om kan gaan opname kan nog wel echt een paar weken duren eerdat dat gevonden/geregeld is, aangezien het om een detox zou gaan met ook gelijk een stukje begin traumabehandeling

inmiddels heb ik bepaalde uitspraken gedaan over dat ik mensen wou vermoorden ( deze psychotische gedachten komen vooral als ik teveel drugs heb gebruikt, de dag(en) daarna )
en hebben ook te maken met bepaalde situaties in de familiesfeer die niet echt goed zijn (denk aan foute vriend van mijn moeder die haar gegijzeld hield in haar eigen huis, waarbij ik samen met een andere vriend van haar daar heb gestaan met politie om hem daar weg te laten halen )

inmiddels is mijn lijst met diagnoses nog langer geworden aanschouw

1682853219210.png


veel nieuwe dingen ook ontdekt die me ook waar uitlokken naar drugs
en dan blijft de hamvraag "wil je echt stoppen met drugs voor de volle 100%"

diep van binnen is het antwoord : ja
maar steeds meer daar buiten om is het antwoord : nee ik kan toch alles hebben wat ik mijn lichaam aandoe
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
de laatste paar weken zijn echt een mentale hel

steeds meer discussies met bepaald mensen waar ik steeds minder mee om kan gaan opname kan nog wel echt een paar weken duren eerdat dat gevonden/geregeld is, aangezien het om een detox zou gaan met ook gelijk een stukje begin traumabehandeling

inmiddels heb ik bepaalde uitspraken gedaan over dat ik mensen wou vermoorden ( deze psychotische gedachten komen vooral als ik teveel drugs heb gebruikt, de dag(en) daarna )
en hebben ook te maken met bepaalde situaties in de familiesfeer die niet echt goed zijn (denk aan foute vriend van mijn moeder die haar gegijzeld hield in haar eigen huis, waarbij ik samen met een andere vriend van haar daar heb gestaan met politie om hem daar weg te laten halen )

inmiddels is mijn lijst met diagnoses nog langer geworden aanschouw

Bekijk bijlage 50931


veel nieuwe dingen ook ontdekt die me ook waar uitlokken naar drugs
en dan blijft de hamvraag "wil je echt stoppen met drugs voor de volle 100%"

diep van binnen is het antwoord : ja
maar steeds meer daar buiten om is het antwoord : nee ik kan toch alles hebben wat ik mijn lichaam aandoe
Klik om te vergroten...
Je belandt vanzelf op een punt dat je niet meer verder kunt en moet gaan veranderen. Als je dat dieptepunt hebt gehad zul je de motivatie wel krijgen en gaan herstellen. Ik ben benieuwd hoeveel van die diagnoses er dan na een jaar nog overeind blijven. Ik gok vrij weinig.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
dankjewel voor jullie lieve woorden 🤩 :handshake:
doen me goed , tranen van vreugde 🄰
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dan heb je iig iets om naar vooruit te kijken.
Goede zaak, je bent goed bezig!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
dankjewel al voelt het nog wel erg onwennig en eng maar diep van binnen ga ik ervoor
diegene bij antes zei ook : de weg naar herstel is een hele zware met vallen en opstaan, je zal nu echt wel meer gaan gebruiken, houd in je achterhoofd dat het niet jij is die die handelingen doet maar je verslaafde ik
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
dankjewel al voelt het nog wel erg onwennig en eng maar diep van binnen ga ik ervoor.
Klik om te vergroten...

Dit is echt de belangrijkste stap!
Realiseer je dat je een verslaving hebt, en accepteer dat je hulp nodig hebt en dat je daar echt helemaal achter staat, om daarvan af te komen.
Als je er niet voor de volle 110 procent achter staat, dan zijn alle detox en alle therapieƫn volkomen zinloos, dan ga je het niet redden.
Vecht ervoor!
Alle sterkte toegewenst!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
onderstaand bericht gestuurd via whatsapp naar behandelaar ik hou het niet vol om 2 maanden te wachten met mijn frequentie van gebruiken nu :


hey denk dat het toch het beste is om die opname het detox gedeelte zsm toch te laten gebeuren ookal sluit traumabehandeling er niet gelijk op aan dan , zoals het nu gaat qua doseringen gaat het ook niet goed zeker niet omdat het nu wekelijks is ,en dan heb ik in ieder geval de ervaring hoe het is om het zijn dan niet anders 3/4 weken nuchter te zijn, denk dat dat de motivatie ook wel ten goede zou komen , hoor graag van je
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
onderstaand bericht gestuurd via whatsapp naar behandelaar ik hou het niet vol om 2 maanden te wachten met mijn frequentie van gebruiken nu :


hey denk dat het toch het beste is om die opname het detox gedeelte zsm toch te laten gebeuren ookal sluit traumabehandeling er niet gelijk op aan dan , zoals het nu gaat qua doseringen gaat het ook niet goed zeker niet omdat het nu wekelijks is ,en dan heb ik in ieder geval de ervaring hoe het is om het zijn dan niet anders 3/4 weken nuchter te zijn, denk dat dat de motivatie ook wel ten goede zou komen , hoor graag van je
Klik om te vergroten...
ā€˜t Is wel een goed idee om even clean te zijn voordat je kliniek / behandeling in gaat.

Zoek anders een NA meeting in de buurt op. Baat hetniet dan schaadt het niet.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
ā€˜t Is wel een goed idee om even clean te zijn voordat je kliniek / behandeling in gaa
Klik om te vergroten...

Wat vaak gebeurt, is dat degene die de afkick kliniek in gaat, de dag van tevoren nog eens stevig aan de roll gaat.
Een soort van " laatste keer "" en een afscheidsritueel neemt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Wat vaak gebeurt, is dat degene die de afkick kliniek in gaat, de dag van tevoren nog eens stevig aan de roll gaat.
Een soort van " laatste keer "" en een afscheidsritueel neemt.
Klik om te vergroten...
Yup. Daarom benadruk ik 't nog maar even :) Ik ben zelf in de eindfase van een Benzo afbouw de kliniek in gegaan, ook niet handig :/
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
effe een stukje uit rapportage geen idee hoe ik het beter zou moeten verwoorden dan dat



Meneer vraagt een extra momentje. Verteld hierin dat hij eerder wil beginnen met de detox behandeling. Meneer verteld dat als hij begint aan de detox behandeling en dan 3/4 weken clean is dat het effect van drugs dan weer heel anders zal zijn. Omdat hij er nu alleen negatieve bijwerkingen van heeft. Meneer benoemd nu een hoge tolerantie te hebben en die zal nadat hij clean is geweest een stuk lager zijn. Meneer heeft dus het scenario in zijn hoofd dat hij dan een hoge dosering drugs kan gebruiken en hierna dood zal gaan. Besproken dat dit absoluut niet de insteek moet zijn om een opname in te gaan en het daardoor geen goed idee is om te opname te vervroegen. Meneer kon dit inzien
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
dit idee is uit me hoofd gezet
gewoon 2 maanden wacht tot alles in 1x gestart kan worden
sessie vandaag was heftig maar komt er op neer dat je vooral dingen moet blijven delen qua hoe je je voel met de mensen die dichtbij je staat en dat er nog een hoop is om voor te leven
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
dit idee is uit me hoofd gezet
gewoon 2 maanden wacht tot alles in 1x gestart kan worden
sessie vandaag was heftig maar komt er op neer dat je vooral dingen moet blijven delen qua hoe je je voel met de mensen die dichtbij je staat en dat er nog een hoop is om voor te leven
Klik om te vergroten...
Zeker kerel. Even volhouden nog. Je gaat er uit komen als je je 100% inzet om je verslaving te accepteren en jezelf te veranderen. En ik ben er van overtuigd dat je daar onderhand klaar voor bent. šŸ‘
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#16
dupont zei:
Trauma's en verslaving eigenlijk altijd tegelijk op kort opvolgend oppakken. Grote kans dat ze verband houden met elkaar.
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal, ik ben rechtstreeks vanuit de afkick kliniek doorgegaan naar een trauma kliniek. Er had voor mij ook echt geen tijd tussen moeten zitten. Dan was het zeker direct fout gegaan. Door te stoppen met drugs ging ik dingen voelen die ik absoluut niet wou voelen (dat was dan ook de reden van gebruik) en de trauma kliniek helpen je alleen als je clean bent, anders hebben de therapieƫn daar geen zin.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fijn om te horen dat er nu een datum in zicht is! Nog twee weken maatje šŸ’Ŗ

Is er iemand die met je mee zal gaan wanneer je daar mag melden?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik slaap prima hoor
netjes 6 uurtjes nu al 3 nachten achter elkaar
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat wij advies geven wil natuurlijk niet zeggen dat de ander dat "moet" opvolgen.

De meeste van ons hier zijn volwassen mensen en dat betekent ook dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen leven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Torchic zei:
Heb je zeker gelijk in. Ik ben vanuit mezelf erg behulpzaam en doe dit met alle liefde. Het is niet zo dat ik me in m’n ā€˜echte leven’ bezig houd met dit soort topics maar merk wel de teleurstelling en misschien ook wel frustratie als ik dit lees.

Goed dat je dit benoemd want dit geeft mij weer inzicht want er zijn inderdaad mensen die niet geholpen kunnen/willen worden en dan is het jammer dat ik en vele anderen hier daar tijd en moeite insteken.
Klik om te vergroten...
Is ook hartstikke goed dat er geprobeerd wordt te helpen. En trouwens, ik wil ook niet zeggen dat mensen alles maar moeten opvolgen wat gezegd wordt, of dat er geen "fouten" gemaakt mogen worden. Immers, beter worden gaat altijd met vallen en opstaan. En ik heb het ook niet over jou alleen specifiek @MR_CHIP. Meer een algemenere observatie.

Wat ik bedoel:

Ik zit hier nu inmiddels 8 jaar op DF en heb veel mensen voorbij zien komen met problemen die vroegen om hulp/oplossingen. Heel vaak heb ik daar tijd en moeite in gestoken. Dat was echt niet allemaal verspilde moeite, maar het kan ook op jezelf gaan wegen. Zo merkte ik een tijdje terug dat ik daadwerkelijk in zorgen zat om mensen hier en ik er steeds mee in mijn hoofd zat. Dat bedoel ik dus eigenlijk: misschien is het op een bepaald punt goed om te kijken of het nog wel gezond voor jezelf is om te investeren op die manier. Ik was zonet te hard door te zeggen dat er "niks" mee werd gedaan. Het zal vast niet gauw helemaal voor niks zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...120121122123124...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."