Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
401 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik leef nog vandaag was gemixt maar geen drugs gekocht , en ik leef nog
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mevrouw Pløp zei:
Dit laatste is zelfs bij een opname zonder verslaving of crisis het geval. De eerste weken dat ik terug was uit Spanje raakte ik soms al in paniek van eten maken joh. Er komen dan opeens zoveel prikkels op je af. Ik kan me niet voorstellen hoe dat is als er ook nog eens verslaving bij komt kijken
Klik om te vergroten...
Heel herkenbaar! Ik heb zelf ook meerdere behandel en crisisopnames gehad in de GGZ en het leventje in de kliniek voelt als een totaal andere wereld vond ik. En als je dan terugkeert in de maatschappij is het zo erg wennen en ‘miste’ ik dat veilige leventje af en toe wel. Want als je weer thuis kwam werd je echt voor de leeuwen gegooid en begon herstel pas echt maar met goede nazorg, ambulante behandeling en motivatie kun je doorzetten wat je in de kliniek hebt geleerd.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
deze zin:
maar liever niet ivm dat het dan heel moeilijk is om de dingen die je daar leert toe te passen in je eigen omgeving weer


was vanuit hulpverlening niet vanuit mijzelf ikzelf heb heel graag een opname
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
met goede moed ga ik aankomend weekend weer een keer nuchter blijven , de afgelopen 3 weken hakte er wel in
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
robinjoo1 zei:
deze zin:
maar liever niet ivm dat het dan heel moeilijk is om de dingen die je daar leert toe te passen in je eigen omgeving weer


was vanuit hulpverlening niet vanuit mijzelf ikzelf heb heel graag een opname
Klik om te vergroten...
Met goede nazorg is dat geen enkel probleem hoor. Zonder nazorg wordt het inderdaad lastig, maar dat geldt voor iedereen en echt niet specifiek voor jou.

En ‘t is niet lullig bedoeld naar iemand maar jouw begeleiding verzint wel erg vaak smoesjes.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
lijstje gemaakty met diverse aspecten trigger en gevolgen van drugs gebruik dit hangt nu naast mijn pc op de muur


1678473897288.png
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
die zin komt van zowel Antes als Yulius de woonvorm waar ik woon, als mijn curator, als yulius fact

maar goed we houden vol
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
effe een update tussendoor


mail wisseling van yulius fact naar de woonvorm en andersom


fact naar woonvorm
Ha X

Antes geeft bij mij aan dat dhr. bij yulius aangemeld staat voor traumabehandeling. Weet jij hier meer van?

Verder vroegen ze ons betrokken te blijven. Dhr. kan naast trauma geen andere behandeldoelen aangeven. Weet jij of die er zijn?

Groet

antwoord vanuit woonvorm

Hey X,

Dat ik weet is Robin niet aangemeld bij Trauma behandeling binnen Yulius. FACT was alleen ter overbrugging. Plus traumabehandeling kon niet opgepakt worden voordat hij aan de slag ging met zijn verslaving.

Nou ja zijn porno en drugsverslaving zijn de hoofd behandeldoelen bij Antes. Verder heeft Robin zelf wel het doel om aan zijn trauma's te werken en eventueel psycho educatie te volgen.

Is het mogelijk dat hij bij het FACT blijft onder voorwaardes met het doel om later aan de slag te gaan met zijn trauma's?
Met voorwaardes bedoel ik dat wij met Robin afspraken maken dat hij bijvoorbeeld ..... zo lang clean moet zijn om te beginnen.

Ik hoor het graag van je of dit mogelijk is.


ik hoop dus dat er iets gedaan gaat worden met trauma's al is het alleen maar met de eis dat ik x zoveel tijd clean moet zijn


heb het zwaar dit weekend maar probeer zo min mogelijk aan drugs te denken
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Don Draper zei:
Good old Parnassia groep. Begin dingen echt te herkennen vanuit mijn ervaring.
Klik om te vergroten...
🥔 Hot Potato, Hot Potato 🥔
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
robinjoo1 zei:
deze zin:
maar liever niet ivm dat het dan heel moeilijk is om de dingen die je daar leert toe te passen in je eigen omgeving weer


was vanuit hulpverlening niet vanuit mijzelf ikzelf heb heel graag een opname
Klik om te vergroten...

Zo'n vermoeden had ik al. Juist daarom deel ik mijn ervaring hierin zodat je dat misschien mee kan nemen in gesprekken naar je begeleiding.

Het zijn typisch van die redenaties van mensen die het zelf nog nooit hebben meegemaakt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
tja als al die mensen alleen naar zichzelf en protocol luisteren
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
robinjoo1 zei:
tja als al die mensen alleen naar zichzelf en protocol luisteren
Klik om te vergroten...
En precies daarom is het goed als je een plek zoekt waar je wel begrepen wordt, een kliniek gerund door herstellend verslaafden ofzo.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is nogal wat, je bloedeigen moeder te moeten gaan ontlopen! Ga der maar aanstaan....en toch denk ik dat dit helaas zal moeten gebeuren.
Zorg, dat je clean wordt, en blijft @MR_CHIP
..er hangt zo verschrikkelijk veel vanaf!
Vecht ervoor!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
robinjoo1 zei:
lol heb ik ergens "gejank" dacht het niet
Klik om te vergroten...
Nog niet nee, dat komt nog.
Heel veel sterkte vooral.

Over een tijdje dit topic nog eens teruglezen.

Ik heb ook geen ervaring met verslaving.
Heb wel het beste met je voor.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
robinjoo1 zei:
ik vind dit best wel confronterend (in de juiste zin ) op de vraag of ik ooit echt wil stoppen, heb ik altijd wel ja op geantwoord met een kleine maar (hier komt de verslaving ) dat ik ooit zou willen zien dat ik gecontroleerd kan gebruiken en ik de zinswijze (terugvallen horen erbij ) nu maar als excuus gebruik (ik wil niet meer elke week gebruiken maar helemaal niet meer , nee zeg ik nu ik weiger voor nu nog dat gevoel op te geven voor altijd )
Klik om te vergroten...
Het is wel eerlijk.
Goed om te weten voor me, maar vooral voor jou.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
robinjoo1 zei:
ik vind dit best wel confronterend (in de juiste zin ) op de vraag of ik ooit echt wil stoppen, heb ik altijd wel ja op geantwoord met een kleine maar (hier komt de verslaving ) dat ik ooit zou willen zien dat ik gecontroleerd kan gebruiken en ik de zinswijze (terugvallen horen erbij ) nu maar als excuus gebruik (ik wil niet meer elke week gebruiken maar helemaal niet meer , nee zeg ik nu ik weiger voor nu nog dat gevoel op te geven voor altijd )
Klik om te vergroten...
Dat is hoe het proces van stoppen werkt. Eerst wil je wel stoppen, maar is het als je eerlijk bent tegen jezelf een "al gestopt willen zijn". Oftewel, al bij het doel willen zijn, zonder nog volledig het proces te willen doorlopen. Oftewel, als er een skip knop was om het zwaarste gedeelte over te slaan, dan had je hem ingedrukt. Maar je wilt (nog) niet echt door het daadwerkelijke proces van stoppen gaan.

Dus blijf je in die loop van vallen en opstaan: even een paar weken/maanden succes en dan weer terugvallen, vaak dat hele patroon vaak herhalend. Met opbouwende frustratie van: waarom kom ik niets verder?

En dan moet er op een moment het besef komen (wat je overigens niet kunt afdwingen, het komt wanneer het komt, je ziet het wanneer je het ziet) dat je daadwerkelijk door het hele proces van stoppen wílt gaan en dat de ingang van dit proces ligt op punten zoals deze, waar je bewust kiest voor verbetering op langere termijn, in plaats van verlichting (van je lijden) op korte termijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
robinjoo1 zei:
ik vind dit best wel confronterend (in de juiste zin ) op de vraag of ik ooit echt wil stoppen, heb ik altijd wel ja op geantwoord met een kleine maar (hier komt de verslaving ) dat ik ooit zou willen zien dat ik gecontroleerd kan gebruiken en ik de zinswijze (terugvallen horen erbij ) nu maar als excuus gebruik (ik wil niet meer elke week gebruiken maar helemaal niet meer , nee zeg ik nu ik weiger voor nu nog dat gevoel op te geven voor altijd )
Klik om te vergroten...
Je bent gewoon nog niet diep genoeg gegaan. Pas als je verslagen bent kun je je volledig in gaan zetten en alles op alles zetten voor he herstel.

Probeer eens in te gaan zien dat dergelijke gedachten van je verslaving zijn en niet van jou. Jouw verslaafde hoofd vertelt je sprookjes. Geloof er niet in!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
dan ben ik wel benieuwd wat er nog allemaal moet gaan gebeuren voordat de wil om te stoppen echt 100% wordt en blijft
ik ben tot nu toen 3x op de SEH beland met extreem hoge hartslag en allemaal infuus dingen in me arm/hand
(alle lof voor die ziekenhuismensen ondanks dat het mijn eigen domme schuld wordt er alles aan doen op mijn leven te redden)
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
robinjoo1 zei:
dan ben ik wel benieuwd wat er nog allemaal moet gaan gebeuren voordat de wil om te stoppen echt 100% wordt en blijft
ik ben tot nu toen 3x op de SEH beland met extreem hoge hartslag en allemaal infuus dingen in me arm/hand
Klik om te vergroten...
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Kennelijk wil je nog veel dieper gaan dan dit.
Denk dat bij iedereen alle alarmbellen wel af gaan.
Hier niet janken dan als er wat gebeurt , je hebt genoeg tips, adviezen en vooral heel veel medeleven gekregen.
Jij maakt de keuze, niemand anders.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
lol heb ik ergens "gejank" dacht het niet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...121122123124125...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."