Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
404 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
gekkemanlol zei:
wat een lieve woorden allemaal doet me toch wel goed om dit te horen, ookal denk ik er zelf nog niet zo over

heel veel mensen om mij heen waren onder de indruk dat ik er nog was (in de zin van dat het veel eerder afgelopen had kunnen zijn, diep van binnen is er dus nog een eigen ik die deze kutverslaving niet wilt en er bovenop wilt komen)
Klik om te vergroten...
Het heeft tijd nodig om er ook zo over te gaan denken, maar het feit dat je ziet dat een deel van je beter wil worden, betekent dat het proces van genezing al in gang is gezet.

Het heeft allemaal met zelfliefde te maken. Je zult nog verrast worden hoeveel een heel klein beetje zelfliefde teweeg zal gaan brengen: Een beetje meer geduld met jezelf, een beetje meer begrip voor de dingen waar je eventueel schaamte of spijt voor voelt. Dat soort dingetjes.

Bedenk je, dat jezelf de tijd geven om nog niet direct volledig jezelf te accepteren, op zichzelf al een uiting van zelfliefde is(!) Met andere woorden: je kunt er niet omheen. Alles wat we doen, doen we uit zelfliefde. Zelfs boos zijn op of teleurgesteld zijn met jezelf. Dit geeft aan dat je geeft om jezelf. Anders was je niet boos/teleurgesteld geweest.

Die kleine dingetjes!

gekkemanlol zei:
de voornmaaste reden was vanwege porno kijken dat ik uren geil kan blijven (zonder klaarkomen ) maar dat komt natuurlijk met een prijs die steeds groter is en gevaarlijker is
Klik om te vergroten...
Ik ben porno verslaafd geweest en ik ben goed bekend met 'edgen'. Zeg het wel vaker: pornoverslaving is niets minder verwoestend dan een drugsverslaving.

Maar hier: in plaats van de ontsnapping in de (dopamine) rush van (stim)fappen op porno te zoeken, sta voordat je het gaat doen er eens bij stil: is dit het liefdevolle ding om te doen voor mezelf? Of is liefde voor mezelf kiezen om het nu niet te doen? Kiezen voor dat wat me morgen beter zal laten voelen, in plaats van nu. Weer een kleine daad/uiting van zelfliefde. :redheart:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
En onderschat de geneeskracht van (zelf)liefde niet. Liefde doet meer dan je geestelijk genezen. We zijn lichaam en geest, maar we zijn 1 wezen. Beiden zijn onlosmakelijk verbonden. Geestelijk welzijn zal grote invloed hebben op lichamelijk welzijn en andersom.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
al deze woorden doen mij erg goed, misschien moet ik wat meer van mezelf leren houden, en dat een nuchter leven ook leuk kan zijn
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik adviseer je om professionele hulp te gaan zoeken. En een opname lijkt me een hele goede zaak, omdat je dan hulpverlening krijgt van mensen die ter zake kundig zijn. Dat heb jij echt nodig en ik zou er niet te lang mee wachten!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik sta momenteel op de wachtlijs bij Antes kijken wat die allemaal kunnen bedienen als het daadwerkelijk van start gaat
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kerel, ga op zoek naar een goede kliniek. Eéntje waar je over twee weken terecht kunt. Met een uurtje ambulant in de week kom je er niet, en een wachttijd van maanden is voor jou veel te lang. Zoek iets goeds, een Minnessotamodelkliniek, en ga naar meetings.

- Een mede-stimfapper die ook niet in zichzelf geloofde.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
wat ook mee speelt is dat ik bij yulius beschermd wonen woon
mocht ik een langdurige opname aangaan is het in beginsel zo dat ik mijn woonplek kwijtraak

en ben toch al aangemeld bij Antes die tijd dat ik nu heb gewacht ga ik niet vergooien/overnieuw doen door voor wat anders te gaan
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
gekkemanlol zei:
wat ook mee speelt is dat ik bij yulius beschermd wonen woon
mocht ik een langdurige opname aangaan is het in beginsel zo dat ik mijn woonplek kwijtraak
Klik om te vergroten...
Heb je overlegd? Je bent gewoon ziek en moet een behandeling ondergaan.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
tuurlijk heb ik overlegd ik overleg zoveel mogelijk met zorginstelling en curator en fact team
en die zeggen dat het in ieder geval wachten is totdat Antes begonnen is , aangezien er voor opnames ook wachtlijsten zijn, en hun eerst Antes aan willen gaan
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#10
gekkemanlol zei:
wat ook mee speelt is dat ik bij yulius beschermd wonen woon
mocht ik een langdurige opname aangaan is het in beginsel zo dat ik mijn woonplek kwijtraak
Klik om te vergroten...
Heb je een Wmo- of Wlz indicatie? Daar zijn afspraken over gemaakt binnen de indicaties en de termijn dat je afwezig mag zijn voor bv opname. Misschien kan je dit navragen aan je begeleider? Er is vaak meer mogelijk dan gedacht wordt, als het vooraf maar overlegd wordt met degene die je indicatie verstrekt heeft. Want als er akkoord is of je blijft sowieso binnen de termijn van afwezigheid, dan raak je je woonplek niet kwijt. Dat is in ieder geval hoe ik de indicaties ken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb een wlz indicatie voor onbepaalde tijd(hoeft ook niet verlengd te worden, wat scheelt de halfjaarlijkse wmo gesprekken die ik eerst had )

maar zal het nog uitvoerig bespreken met wat er nu wel/niet handig is/mogelijk is

voor een eventuele opname zal een curator toestemming moeten geven in ieder geval
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#12
gekkemanlol zei:
ik heb een wlz indicatie voor onbepaalde tijd(hoeft ook niet verlengd te worden, wat scheelt de halfjaarlijkse wmo gesprekken die ik eerst had )

maar zal het nog uitvoerig bespreken met wat er nu wel/niet handig is/mogelijk is

voor een eventuele opname zal een curator toestemming moeten geven in ieder geval
Klik om te vergroten...
Weet je begeleider van je verslavingsproblematiek? Want in mijn ogen is "wachten tot Antes plek heeft" niet urgent genoeg. Een wachtlijst voor opname is vaak wel sneller en heel belangrijk, ook gezien je gezondheid.

Zou even vragen naar de afwezigheidstermijn binnen de Wlz. Ik gun het je om sneller hulp te krijgen en niet verder down the rabbit hole te gaan qua verslaving.

Veel sterkte en succes!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gozer, als je jouw verslaving niet aanpakt kan straks jouw woonruimte sowieso naar een ander want als je zo doorgaat overleef je het niet. Je bent al op de SEH beland erdoor. Wat moet er nog gebeuren wil jij de ernst in gaan zien? Hou op met wachten en regel een kliniek.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
tuurlijk weten ze dat
alleen willen de tijd dat ik nu vanaf maart heb zitten wachten op Antes niet teniet laten gaan
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
de reden dat de waag niet doorging is dat ghb een exclusie criteria is dus dan mogen ze niet iemand helpen

voor de rest hoop ik dan dat er uiteindelijk in een kliniek wel iemand gaat komen die iets kan en wil doen in de medicatie zoals gezegd doet de huisarts niks hierin
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Fucking klote man!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Op verzoek van ts topic al dan niet tijdelijk gesloten.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik zat er vaak zat tegen aan / tijdelijk in
gelukkig herstelt het zich tot nu toe telkens wel maar er kan een moment komen dat het anders loopt
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dan lijkt het mij dat het juiste nu in gang gezet is. Lees je eigen doseer verslagen nog maar eens door en denk aan je SEH bezoek. Wil je daar naar terug?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
dupont zei:
Dan lijkt het mij dat het juiste nu in gang gezet is. Lees je eigen doseer verslagen nog maar eens door en denk aan je SEH bezoek. Wil je daar naar terug?
Klik om te vergroten...
no way niet nog een keer

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...119120121122123...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."