Psyfi is een prachtig mooi festival. Maar de communicatie is echt om te huilen gewoon. En daar lijkt ook geen enkele editie een teken van verbetering in te komen 😅
Bijzonder dat je zelfs dan nog een vrij succesvol festival draaiende kan houden. Vaak is marketing en heldere communicatie toch erg belangrijk 😂
Ik zie die organisatie van Psy-Fi altijd voor me als een stel lamme hippielui die de halve tijd ergens in een hoekje te stoned liggen te zijn om de boel even fatsoenlijk te regelen 😂 maar dat kan eigenlijk helemaal niet, gezien de complexiteit van zo’n massaal festival. Toch vind ik het wel een geinig mentaal plaatje. Maakt het misschien ietsje sympathieker, want de communicatie is behoorlijk dramatisch ja. Ik zie mensen zich daar ook echt aan storen online. Het is dat ik zo’n goede verhalen heb gehoord over het festival, anders zou ik op basis van hun communicatie de laatste jaren denk ik ook afgehaakt zijn.
Ook dat er nu nog niks over de line-up bekend is, bijvoorbeeld, mij maakt dat niet uit, maar als je een echte psytrance-liefhebber bent die vooral komt voor de muziek lijkt me dat best relevant. En daarbij dan de vaagheid over de vergunningen.
W.b. de tickets nog even, ik las ergens dat er ook maar gewoon heel weinig fase 1 en 2 tickets zijn (fase 1: 250, 2: 1000 ofzo, geloof ik…? not sure…). Niet door Psy-Fi zelf gecommuniceerd overigens, dus mensen speculeren maar wat in het rond. Een aantal mensen die wel fase 1 of 2 hadden gekregen deelden hun plaats in de wachtrij, en dat kwam wel redelijk overeen met die aantallen. (Maar soms ook weer ineens totaal niet!) En dan nog, stel dat er dus wel een oprechte wachtrij was waarbij je plek serieus verschil maakte, ben ik nog altijd confused. Want hoe bepaalt het systeem dan exact om 12.00 uur wie het eerst is als het merendeel al een uur daarvoor was ingelogd. 🤯 Bij eerdere festivals met wachtrij moest je dan als een malle proberen te ‘enteren’ exáct binnen het miljoenste deel van een nanoseconde na het openingstijdstip ofzo. 😂 En dat hielp meestal alsnog geen reet (bijvoorbeeld Into the Woods was een drama) maar at least had je dan psychologisch nog het gevoel dat je een minuscule invloed had op je plek. Nu was het puur een passief proces.
Raaaar. Ik neig er toch naar te denken dat randomness een grote rol speelde, haha.
Also: mensen die hun ticket hebben gedoneerd en die nu weer gaan, hebben dus eigenlijk uiteindelijk strikt genomen niet volledig gedoneerd maar (zonder het te weten) korting op hun nieuwe ticket gekocht. Ik heb bij mijn weten mijn oude ticket nooit terugbetaald gekregen, en betaal nu 50 euro meer. :’) Ga ze toch maar weer eens mailen daarover zo haha.
Wel zin in het feestje!