Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet verschil tussen "woke" zijn en wakker worden

Het verschil tussen "woke" zijn en wakker worden

184 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
HuisbaasBob zei:
Misschien moet je wat minder geloven dat dit soort roddel media en sensatie een weerspiegeling is van de werkelijkheid
Klik om te vergroten...
"Woke" wordt wel degelijk gebruikt door grote bedrijven om aan de verwachtingen van hun aandeelhouders te voldoen. Alleen noemen ze het niet zo.

Onder andere in Hollywood.

Gek genoeg spreken die zich weer niet uit over de vele misstanden in China.
Ze mochten hun rechten om daar films te vertonen eens verliezen!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
HuisbaasBob zei:
Dat kan. Zo kan je vast ook 'verschillende zwarten' vinden die Geert Wilders een sympathieke man vinden.
Of wellicht hebben die personen helemaal geen zin om die discussie aan te gaan met jou maar hebben ze er wel wat op tegen. Zo kan je honderden anecdotes aanhalen.
Klik om te vergroten...

Nederlandse Hindoestanen zouden massaal op Geert Wilders gestemd hebben, en die zijn meestal niet blank.

Het idee dat 'allochtone' groepen in Nederland allemaal samen zouden spannen tegen autochtonen klopt niet. Er bestaan tussen verschillende niet-autochtone groepen spanningen die groter zijn dan tussen de meeste allochtonen en autochtonen.

Vraag bijvoorbeeld Turkse Nederlanders maar eens wat ze van Marokkaanse Nederlanders vinden.

Maar dat is juist gunstig want dat maakt de groep burgers die geïnteresseerd zijn in een onpartijdige regering juist groter.

Ok. Te ver afgedwaald.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mevrouw Pløp zei:
Zolang het naar geen Senseo is
Klik om te vergroten...
Hell no haha. Lavazza mountain grown voor wakkere mensen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4

- YouTube

Auf YouTube findest du die angesagtesten Videos und Tracks. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder gleich der ganzen Welt teilen.
youtube.com youtube.com

Ik vind het een bijzonder fenomeen. Laat ik het daar maar bij houden. :neutral:

Geen behoefte aan discussies hierover, dus bespaar je de moeite. Just sharing.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:

- YouTube

Auf YouTube findest du die angesagtesten Videos und Tracks. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder gleich der ganzen Welt teilen.
youtube.com youtube.com

Ik vind het een bijzonder fenomeen. Laat ik het daar maar bij houden. :neutral:

Geen behoefte aan discussies hierover, dus bespaar je de moeite. Just sharing.
Klik om te vergroten...
Ten eerste, waarom deel je iets in een beladen onderwerp als je geen discussie wil? Zeer opmerkelijk, hou het dan gewoon voor je. Want je geeft er wel een duidelijk oordeel over.

Ten tweede, wat zegt een wervings filmpje over de uitkomst van een oorlog? Helemaal niks. Sterker nog, kijk even hoe het Russische leger aan het falen is in Oekraïne.

Het enige wat dit mij zegt is de bekrompen en conservatieve instelling van Rusland. En dat het Amerikaanse filmpje een beetje cringe is maar ik sta er wel achter, laat mensen lekker trouwen met wie ze willen.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Yes! Tell it like it is!

Klik om te vergroten...
Tel it dan?
Ik zie je nergens reageren op de reacties.

Maakt dat ik niet eens zin heb om een discussie aan te gaan. Kudos voor @ljuv , steeds maar weer die energie vinden
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:

- YouTube

Auf YouTube findest du die angesagtesten Videos und Tracks. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder gleich der ganzen Welt teilen.
youtube.com youtube.com

Ik vind het een bijzonder fenomeen. Laat ik het daar maar bij houden. :neutral:

Geen behoefte aan discussies hierover, dus bespaar je de moeite. Just sharing.
Klik om te vergroten...
Weet je waar je reactie me aan doet denken?
Ik heb een neefje van nu een jaar of 4, hij heeft al een tijdje leren praten en weet dat hij dingen kan zeggen.
Ook weet hij dat wat hij zegt invloed heeft op de mensen om hem heen.
Tegelijkertijd roept hij vooral dingen die in zijn eigen straatje liggen, namelijk, eten, pap, poepen! NU! Honger, dat soort dingen.
Heel logisch, mijn neefje van 4 heeft nog veel te leren.
En dat begrijpen zijn ouders ook, dus ze accepteren best veel van zijn gedrag.


Wat jij hier doet, @Mindless, doet mij een beetje denken aan mijn neefje. Je roept iets maar wil het er niet over hebben.
Sterker nog, je bericht me daarover in prive chat dat je het er niet over wil hebben en dat iedereen er zelf maar iets van moet denken.
Tegelijkertijd plant je een zaadje, een zaadje dat je zelf niet wil verdedigen, maar je wil het wel laten groeien.

Ik WALG daarvan

En eerlijk gezegd? Van jou? Zweefkees van het forum? Ik had echt meer verwacht van je.
Je ging overal over in gesprek, je verdedigde je gedachten, of was in gesprek met mensen met een andere mening.

Wat wil je nu eigenlijk bereiken? Ik mis de @Mindless die met anderen in gesprek ging om ze zodoende te laten voelen waar ze verkeerd zaten.
Wat doe je nu dan?
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casaan zei:
Weet je waar je reactie me aan doet denken?
Ik heb een neefje van nu een jaar of 4, hij heeft al een tijdje leren praten en weet dat hij dingen kan zeggen.
Ook weet hij dat wat hij zegt invloed heeft op de mensen om hem heen.
Tegelijkertijd roept hij vooral dingen die in zijn eigen straatje liggen, namelijk, eten, pap, poepen! NU! Honger, dat soort dingen.
Heel logisch, mijn neefje van 4 heeft nog veel te leren.
En dat begrijpen zijn ouders ook, dus ze accepteren best veel van zijn gedrag.


Wat jij hier doet, @Mindless, doet mij een beetje denken aan mijn neefje. Je roept iets maar wil het er niet over hebben.
Sterker nog, je bericht me daarover in prive chat dat je het er niet over wil hebben en dat iedereen er zelf maar iets van moet denken.
Tegelijkertijd plant je een zaadje, een zaadje dat je zelf niet wil verdedigen, maar je wil het wel laten groeien.

Ik WALG daarvan

En eerlijk gezegd? Van jou? Zweefkees van het forum? Ik had echt meer verwacht van je.
Je ging overal over in gesprek, je verdedigde je gedachten, of was in gesprek met mensen met een andere mening.

Wat wil je nu eigenlijk bereiken? Ik mis de @Mindless die met anderen in gesprek ging om ze zodoende te laten voelen waar ze verkeerd zaten.
Wat doe je nu dan?
Klik om te vergroten...
Zojuist heb ik geprobeerd om maar eens te luisteren naar wat deze dame zegt.
Het is me gelukt, het hele filmpje.

En nu?
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Yes! Tell it like it is!

Klik om te vergroten...
Even wat ze hier wel of niet zegt daargelaten, die Teal Swan is een complete narcistische gek, Mindless. Ik hoop dat je verder niet al te veel van haar aanneemt. <3
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sally Tessio zei:
Even wat ze hier wel of niet zegt daargelaten, die Teal Swan is een complete narcistische gek, Mindless. Ik hoop dat je verder niet al te veel van haar aanneemt. <3
Klik om te vergroten...
Ik heb inmiddels een docu over haar gezien en je hebt gelijk, ze is een narcistische gek en leidt een cult.

Ik neem niets zomaar van mensen aan, ik verifieer het voor mezelf. Dat is het enge ook met cults en dergelijke: er worden ook waarheden en half-waarheden verkondigd. Op die manier trekken ze mensen aan die vervolgens niet voor zichzelf gaan nadenken. Bait & switch.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Ik heb inmiddels een docu over haar gezien en je hebt gelijk, ze is een narcistische gek en leidt een cult.
Klik om te vergroten...

Dat hebben wel meer influencers @Mindless en @Sally Tessio.

Mindless zei:
Ik neem niets zomaar van mensen aan, ik verifieer het voor mezelf. Dat is het enge ook met cults en dergelijke: er worden ook waarheden en half-waarheden verkondigd. Op die manier trekken ze mensen aan die vervolgens niet voor zichzelf gaan nadenken. Bait & switch.
Klik om te vergroten...

Je moet wel dingen aannemen, want je hebt eenvoudigweg geen tijd om alles grondig uit te zoeken.

Vind zelf wokeism een interessante zigzag beweging making door rechts en links en behoudend en 'progressief'.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
k neem niets zomaar van mensen aan, ik verifieer het voor mezelf. Dat is het enge ook met cults en dergelijke: er worden ook waarheden en half-waarheden verkondigd.
Klik om te vergroten...
Altijd goed om zaken zelf te verifiëren. Helaas doet niet iedereen dat.


Mindless zei:
Ik heb inmiddels een docu over haar gezien en je hebt gelijk, ze is een narcistische gek en leidt een cult.
Klik om te vergroten...
Misschien wel goed om dit soort informatie erbij te zetten als je dit soort filmpjes deelt op het forum. Dan zijn de mensen die niet zelf verifiëren ook gewaarschuwd dat het filmpje dat je deelt van een onbetrouwbare bron is.

Als je dit soort informatie er niet bij zet gaan mensen er vanuit dat je dezelfde mening hebt als datgeen geuit wordt in het filmpje dat je deelt namelijk.

Als je dat er zelf bij zet hoeft bovendien niet iemand anders zoals @ljuv erop te reageren zodat het voor iedereen duidelijk is.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#13

Wel geinige analyse van de documentaire over Teal Swan en over Teal Swan zelf.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
Altijd goed om zaken zelf te verifiëren. Helaas doet niet iedereen dat.



Misschien wel goed om dit soort informatie erbij te zetten als je dit soort filmpjes deelt op het forum. Dan zijn de mensen die niet zelf verifiëren ook gewaarschuwd dat het filmpje dat je deelt van een onbetrouwbare bron is.

Als je dit soort informatie er niet bij zet gaan mensen er vanuit dat je dezelfde mening hebt als datgeen geuit wordt in het filmpje dat je deelt namelijk.

Als je dat er zelf bij zet hoeft bovendien niet iemand anders zoals @ljuv erop te reageren zodat het voor iedereen duidelijk is.
Klik om te vergroten...
Klopt,

Ik wist dit toen alleen nog niet.

Verschrikkelijk hoe deze vrouw met mensen om is gegaan. (Hier zijn zelfs beelden van) Sommigen hun levens zijn verwoest door haar en ze blijft geloof ik doorgaan met haar cult.

Zoals gezegd: (half)waarheden worden gebruikt, zodat mensen worden gelokt. En eerlijk is eerlijk: sommige dingen die ze zegt blijf ik achter staan. Maar dat zijn enkel die dingen op zichzelf. Uiteraard sta ik niet achter het cult gebeuren en het (geestelijk in haar geval) misbruiken van mensen.
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als mensen het vandaag de dag nog over woke hebben weet ik dat ze al behoorlijk ver naar rechts zijn afgegleden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
JeetjeMineetje zei:
Als mensen het vandaag de dag hebben nog over woke hebben weet ik dat ze al behoorlijk ver naar rechts zijn afgegleden.
Klik om te vergroten...
Welnee joh,

Ik ben niet rechts en woke is straight up kanker.

Als "woke" legit was, noem het dan gewoon "awake" of "wakker", maar dat wordt het niet genoemd want dat is niet wat woke is. Woke is virtue signaling dat je een goody goody bent. Meegaan in de herd mentality. Vooral goed/wakker willen líjken.

Tolkien zei het het beste:

1000009389.jpg

Dát is wat woke is.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
JeetjeMineetje zei:
Als mensen het vandaag de dag nog over woke hebben weet ik dat ze al behoorlijk ver naar rechts zijn afgegleden.
Klik om te vergroten...
Dat is het hele ding. Sinds BLM zijn de enige die het over woke hebben rechts + “liberalen”. Het is een niet bestaand othering waaraan eigenschappen, waarden en wereldbeelden worden toegeschreven, zonder ook maar te checken of ze enigzinds kloppen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Dat is het hele ding. Sinds BLM zijn de enige die het over woke hebben rechts + “liberalen”. Het is een niet bestaand othering waaraan eigenschappen, waarden en wereldbeelden worden toegeschreven, zonder ook maar te checken of ze enigzinds kloppen.
Klik om te vergroten...
Zit dat niet aan beide kanten van de discussie?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casrus zei:
Zit dat niet aan beide kanten van de discussie?
Klik om te vergroten...
Hoe bedoel je dat?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Hoe bedoel je dat?
Klik om te vergroten...
Strovrouwen, -mannen en -transgenders?

Leden van verschillende politieke partijen andere groepen dingen in de mond leggen die ze niet helemaal zo gezegd hebben of die zelfs tegen hun ideëen ingaan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."