Ik ben opgegroeid in een concentratiewijk in het Brusselse, denkt gij nu echt dat ik nog nooit intensief discussies heb gehad met mensen uit Zuid-Afrika, Iran, Marokko ed. over racisme en dat soort van zaken?
Ik walg even hard van racisme als gij en tolereer niet dat iemand mijn vrienden beledigd.
Wanneer is het bij de Belgische Marokkanen racisme en wanneer zijn de andere Belgen de buitenproportionele misdragingen binnen de groep Belgische Marokkanen gewoon zat en heeft het er niet zozeer mee te maken dat ze er anders uitzien dan de rest maar meer dat mensen ze herkennen als een bedreiging, zoals bijvoorbeeld de leden van een MC?
Hoezo ben ik als autochtone Nederlander verantwoordelijk voor slavernijtoestanden die in de tijd van mijn betovergrootvader al ophielden -terwijl zij er -net zoals de meeste Nederlanders- daar nooit ook maar iets mee te maken hebben gehad en misschien nog niet eens mochten stemmen, en zijn Marokkanen in Brussel in die ene wijk niet ergens medeverantwoordelijk voor die vreselijke aanslagen van een paar jaar terug?
Het antwoord is niet ja óf nee, het antwoord is wat is het juiste antwoord voor de Belgische samenleving?
We hebben hier in Amsterdam gelazer gehad met de vrijgave van de taxivergunning (of hoe dat ook heet). Hoeveel gelazer we daar met Nederlandse Marokkanen niet mee hebben gehad! (bedankt VVD!) Één man doodgeslagen door een taxichauffeur en ga voor de grap als homo eens in een Marokkanen taxi zitten!
En zelf maar klagen dat ze zo gediscrimineerd worden!
Dat wil bij lange na niet zeggen dat Nederlands Marokkaanse taxi chauffeurs zich allemaal steeds zo gedragen, maar als er gelazer is, zijn het wel bijna altijd Marokkanen.
Ik ken nu maar één Belgische Marokkaan persoonlijk, en dat is de ex van mijn blanke Antwerpse vriend. (homo's, beiden voor een groot deel van hun leven psychiatrisch patient).
Die vriend woonde toen ik hem leerde kennen in Borgerhout (Marokkanenbuurt in Antwerpen) en beklaagde zich over het gedrag van Marokkanen in Antwerpen. Hij komt één uit Oostende (dus géén frustratie over het verdwijnen van zijn volksbuurt) en heeft twee Marokkaanse vrienden (en een sketchy Vlaams Marokkaanse date gehad toen het weer eens uit was met zijn vriend).
En in Oostende, je raadt het al... ook al problemen met Marokkanen.
In Nederland is het nu zo ver gekomen dat de kroonprinses en de premier bedreigd zouden worden door de Mocromaffia, Marokkaans Nederlandse jongen gevoetbald zouden hebben met de kransen van het Bevrijdingsmonument op de Dam (is bij mijn weten geen bewijs van, maar het is net iets wat Noord-Afrikanen zouden doen)( Vooral Marokkanen, Algerijnen en Tunesiërs heb ik geen verstand van. Egyptenaren waarschijnlijk minder of zelfs helemaal niet, Libiërs ken ik niet).
Heb nu twee Tunesisch Duitse vrienden die beiden als illegalen Duitsland zijn binnengekomen.
Die Duitsers weten niet wat ze overkomt met al die Noord-Afrikanen! Het land zit vol Turken, Iraniërs en zo nog een hele bubs moslimgroepen, maar de zakkenrollers in de homobars in Berlijn zijn Roemenen en Bulgaren, niet Marokkanen zoals in Amsterdam tot op een paar jaar terug.
De ene heeft een verblijfsvergunning en werkt bij de afvalstoffenreiniging in Stuttgart (hij is ook homo en bodybuilder (al hebben wij nooit seks gehad en blijft dat zo) voor het geval je je afvraagt wat Casrus ermee doet).
De andere is een draaideur (kleine) crimineel die nu weer uitgezet is naar Tunis. (Winkeldiefstal in Frankfurt alsmede zich niet willen identificeren, daarvoor was het handel in coke met een bende, maar het was geen coke, het was bakpoeder. Een andere keer had hij ruzie in de metro van Berlijn. Hij had een baan, maar toen heeft hij waarschijnlijk aan de borsten van een Oost-Europese collega gezeten).
Hij is al vier keer op een vlot van Tunesië naar Europa gekomen, en dat zie ik hem nog weleens een keer doen. En als hij weer op vakantie naar Amsterdam wil komen, of Antwerpen, zal ik dat faciliteren (als ik het geld tenminste heb of als ik kan). De vorige keer is hij van de camping af gezet (waarschijnlijk omdat hij niet kán luisteren naar vrouwen en hij iets gedaan had wat niet mocht).
Ik vind hem heel leuk en hij is ook heel knap, maar hij is twee weken ouder dan ik (45), maar mijn oppas kind van twaalf kan zich al beter gedragen.
Anti-racisme is een uitstekend rechtsprincipe, maar de politici die zich in de afgelopen decennia uitgesproken hebben over het feit dat buitenlander haat puur uit irrationeel racisme voortkwam (en die nóóit in die probleemwijken woonden) hebben óf grotendeels gelogen en/of wisten niet waar ze het over hadden.
Het is een totaal zootje met immigratie in de EU.