#1
Ja maar ik snap niet wat je bedoelt… hoezo “komen bepaalde groepen (jonge)heren die clubs nooit in”? En welke ideeën over rechten bedoel je?Praktijkvoorbeeld.
Zijn er überhaupt nog clubs anno 2025?
Ja maar ik snap niet wat je bedoelt… hoezo “komen bepaalde groepen (jonge)heren die clubs nooit in”? En welke ideeën over rechten bedoel je?Praktijkvoorbeeld.
Zijn er überhaupt nog clubs anno 2025?
Ja maar ik snap niet wat je bedoelt… hoezo “komen bepaalde groepen (jonge)heren die clubs nooit in”? En welke ideeën over rechten bedoel je?
Ik snap er geen kut meer van hoor.Groepen jongeheren zonder meiden in clubs met jongedames d'r in.
Het idee dat het oordeel van de doorb*tch niet final is.*
Maar we zijn te ver afgedwaald van 'woke'.
*) Wasteland
Teveel drugs gisternacht en de dampen van de tapijtreiniger, denk ik.Ik snap er geen kut meer van hoor.
Je antwoorden worden steeds vager 🤣🤣🤣
Framing, narratief & retoriek. De niet-conservatieven moeten zich dat beter eigen maken. Niet-conservatieven zijn algemeen, niet perse links of rechts.Bekijk bijlage 65189Bekijk bijlage 65190Bekijk bijlage 65192Bekijk bijlage 65194Bekijk bijlage 65195Bekijk bijlage 65196Bekijk bijlage 65197![]()
![]()
Woke is uit, zelfs op links. Zijn ze daar hun eigen idealen vergeten of zo?
Op rechts wordt woke al jaren gekarikaturiseerd als kleinzerig, schril en humorloos. En met succes: inmiddels bewegen ook linkse rakkers terug naar het midden als het gaat om transgenderrechten, immigratie of inclusiviteit. Maar wacht even, was de strijd voor gelijkheid niet het fundament van...decorrespondent.nl
Of niet… en een nieuwe manier vinden om framing vanuit conservatieve hoek te counteren.Framing, narratief & retoriek. De niet-conservatieven moeten zich dat beter eigen maken. Niet-conservatieven zijn algemeen, niet perse links of rechts.
Het gaat over gezamenlijk waar je vandaan komt en een gedeeld perspectief (pad- en doelafhankelijkheid). De "tegenpartij" weet dat wel te vinden en uit te buiten. Als je direct vraagt wat ze willen is het vaak genuanceerder.Of niet… en een nieuwe manier vinden om framing vanuit conservatieve hoek te counteren.
Denk hier vaak over na, meestal kom ik ook op jouw conclusie uit hoor🤪 Maar ik blijf hoop houden dat dat ook op een gedegen manier kan, zonder mee te gaan in populistische methodieken.
Uhu… maar ik vraag me dan altijd af: moet je als progressieveling meegaan in dat narratief (en je kan het framing noemen - maar heel vaak is het gewoon liegen en misleiden imhu) of kun je beter zoeken naar een ander naratief? Een die wél aansluit bij de belevingswereld van de mensen die je wil bereiken, zonder dat je de methoden van conservatieven toepast die je zo hekelt.Het gaat over gezamenlijk waar je vandaan komt en een gedeeld perspectief (pad- en doelafhankelijkheid). De "tegenpartij" weet dat wel te vinden en uit te buiten. Als je direct vraagt wat ze willen is het vaak genuanceerder.
Dat laatste. Maar vergeet niet dat daarbij die gedeelde identiteit zo belangrijk is. Hoeveel mensen weten nog hoe het platteland eruit zag 100 jaar geleden? ... Neem dat in je verhaal mee.Uhu… maar ik vraag me dan altijd af: moet je als progressieveling meegaan in dat narratief (en je kan het framing noemen - maar heel vaak is het gewoon liegen en misleiden imhu) of kun je beter zoeken naar een ander naratief? Een die wél aansluit bij de belevingswereld van de mensen die je wil bereiken, zonder dat je de methoden van conservatieven toepast die je zo hekelt.
Nou inderdaad maar heel weinig mensen. Volgens Google 2555… Dus misschien is dit niet (meer) waar we onze gedeelde identiteit moeten zoeken. Ik weet alleen maar dat het er nu niet meer zo (en zoals in de campina reclames) uitziet.Hoeveel mensen weten nog hoe het platteland eruit zag 100 jaar geleden?
Ik wilde net posten: wat een circlejerk in de comments bij deze video. En toen las ik dit:Yes! Tell it like it is!
Sorry swipe fout. Moest 'uit' zijn.Lekker geslapen?
Ik snap je zin niet, de zinsbouw klopt niet helemaal.
Ik ben opgegroeid in een concentratiewijk in het Brusselse, denkt gij nu echt dat ik nog nooit intensief discussies heb gehad met mensen uit Zuid-Afrika, Iran, Marokko ed. over racisme en dat soort van zaken?Misschien moet je wat minder geloven dat dit soort roddel media en sensatie een weerspiegeling is van de werkelijkheid
Dat kan. Zo kan je vast ook 'verschillende zwarten' vinden die Geert Wilders een sympathieke man vinden.
Of wellicht hebben die personen helemaal geen zin om die discussie aan te gaan met jou maar hebben ze er wel wat op tegen. Zo kan je honderden anecdotes aanhalen.
Feit blijft dat zwarte piet in zijn vorm van de laatste decennia gewoon hopeloos verouderd is en niet met een zinnig woord te verdedigen valt waarom het geen make-over kan gebruiken.
Zouden mensen ook zo gaan schuimbekken als ze een aanpassing zouden doen in een hypothetische verfilming van Kuifje in Afrika? Prachtige boeken maar net als Zwarte Piet past het niet meer in de tijdsgeest van nu.
Bekijk bijlage 48931
"Woke" wordt wel degelijk gebruikt door grote bedrijven om aan de verwachtingen van hun aandeelhouders te voldoen. Alleen noemen ze het niet zo.Misschien moet je wat minder geloven dat dit soort roddel media en sensatie een weerspiegeling is van de werkelijkheid
Dat kan. Zo kan je vast ook 'verschillende zwarten' vinden die Geert Wilders een sympathieke man vinden.
Of wellicht hebben die personen helemaal geen zin om die discussie aan te gaan met jou maar hebben ze er wel wat op tegen. Zo kan je honderden anecdotes aanhalen.
Ik ben opgegroeid in een concentratiewijk in het Brusselse, denkt gij nu echt dat ik nog nooit intensief discussies heb gehad met mensen uit Zuid-Afrika, Iran, Marokko ed. over racisme en dat soort van zaken?
Ik walg even hard van racisme als gij en tolereer niet dat iemand mijn vrienden beledigd.
Fout gedacht. Net als dat je fout hebt gedacht dat de anti zwartepiet bewing alleen of vooral door witte jonge mensen wordt gestenund. De beweging is vorige eeuw al door de zwarte gemeenschap opgestart. Hen zie je voornamelijk bij de demo's, en alleen het laatste decennium hebben zij steeds meer ondersteuning van witte gelijkdenkenden gekregen. In Nederland zit de anti zwartepiet beweging gewoon om tafel met onze regering over het slavernijverleden, en dat zijn bepaald geen witte mensen (N.B.: de regering wel).Maar ge moet ook niet overdrijven, die zijn niet achterlijk he, soms denk ik dat het net de wokers zijn die de zwarten minachten, alsof die niet voor zichzelf kunnen opkomen en uw hulp nodig hebben.
Een ludieke karikatuur kan evengoed racistisch zijn, net zoals moppen. Je hebt mensen die dat minder beledigend opvatten, klopt, maar wat niet minder wordt is het racisme dat door dergelijke humor in stand wordt gehouden.Zij kunnen gerust het onderscheid maken tussen een ludieke karikatuur en een echte beledeging hoor. De meeste moppen die ik ken over Marokkanen heb ik net geleerd van Marokkanen
Witte Nederlanders en Belgen hebben dan ook een stuk minder te maken met de gevolgen van racisme. Het is geen goede vergelijking.Zo vertelde een Nederlander ooit verschillende Belgen moppen tegen mij, en ik heb mij kreupel gelachen. Ik had me ook beledigd kunnen voelen en hem een kroket op zijn smoel geven maar ik kan het onderscheid maken tussen een grap en een beledeging.
Niemand beticht je hier ook van, dus dat je je hiermee wilt verdedigen is dubieus. Maar blijkbaar hebben deze gesprekken weinig effect of impact wantIk ben opgegroeid in een concentratiewijk in het Brusselse, denkt gij nu echt dat ik nog nooit intensief discussies heb gehad met mensen uit Zuid-Afrika, Iran, Marokko ed. over racisme en dat soort van zaken?
ik ken verschillende zwarten
Of zo las ik eens een artikel in de krant over een meisje dat zich beledigd voelde
Ten eerste neem je nogsteeds dingen van media aan, ten tweede als mensen met een andere afkomst aangeven zich onprettig erbij te voelen, respecteer je dit niet omdat dit niet overeen komt met jouw beeld. Dat iemand mensen van andere afkomst kent en met ze praat, maakt racisme niet minder racistisch.Uiteindelijk is dat maar een relatief kleine groep
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."