Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet verschil tussen "woke" zijn en wakker worden

Het verschil tussen "woke" zijn en wakker worden

184 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind 'wakker zijn' dat je dan een verruimde staat van zelfbewustzijn heb bereikt. Ik kan het lang en kort maken, maar dit is allesomvattend.
C
Curieuze89Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Woke bestaat niet. Open staan voor een ander wel. En als iedereen dat doet voor hij/zij/… er een eigen referentiekader omheen plaatst zijn we allemaal een stuk begripvoller voor elkaar. 😘
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
1998GUY zei:
Woke bestaat niet. Open staan voor een ander wel. En als iedereen dat doet voor hij/zij/… er een eigen referentiekader omheen plaatst zijn we allemaal een stuk begripvoller voor elkaar. 😘
Klik om te vergroten...

Komt dat referentie kader uit onze eigen ervaringen en de wijsheid van mensen waar we naar opkijken, of komt het van verkeerd begrepen sites als 4-chan en hebben we het over groepen blonde vrouwen die vinden dat andere blonde vrouwen op een feest geen Indianen-tooi op hun hoofd mogen doen?

Natuurlijk bestaat woke, maar het 'conspiracy' thema staat bij onze monarchieën in de Benelux een stuk minder centraal.
C
Curieuze89Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Komt dat referentie kader uit onze eigen ervaringen en de wijsheid van mensen waar we naar opkijken, of komt het van verkeerd begrepen sites als 4-chan
Klik om te vergroten...
Exact.
Casrus zei:
Natuurlijk bestaat woke
Klik om te vergroten...
Als eveneens polariserende denkrichting ben ik bang van wel ja.

bewonder, verwonder, reflecteer en laat iedereen in z’n waarde.

Vannacht was ik na behoorlijk wat speciaalbier niet zo awake meer 😁🫶
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#5
Verklaar dan eens waarom het eerste tot iedereens porum 'goedemorgen' is 😡
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Yes! Tell it like it is!

Klik om te vergroten...
Ik wilde net posten: wat een circlejerk in de comments bij deze video. En toen las ik dit:
www.refinery29.com

Teal Swan & The Craziest Wellness Cult Conspiracy You’ve Never Heard Of

Teal Swan is unlike any other wellness vlogger before her, and one podcast, The Gateway, set out to explore why.
www.refinery29.com www.refinery29.com
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#7
"I'm so tired of talking about woke culture"
Praat er vervolgens 9 minuten over.

Waarom zijn die Don Quichots tegen "woke" altijd zelf de meest delicate snowflakes die overal denkbeeldige bedreiging zien. Die wokemolens zijn een bedreiging voor hun safe space
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#8
'woke culture' wat is dat eigenlijk. Hoeveel mensen identificeren zichzelf als woke.

Het is echt zo'n denkbeeldige boeman waar men in de kringen van Baudet en Fox naar kan wijzen met sensationalistische uitspraken in de trend van "WokE cUltuRe wiL zwArte PieT tRansgeNder maKen!!"

Er zijn altijd mafkezen te vinden, maar ik heb nog nooit de gevreesde 'woke culture' ergens noemenswaardig zien manifesteren.

Tenzij je vindt dat vrouwen terug achter het aanrecht moeten en homoseksualiteit weer als afwijking definieert moet worden. Dan ben je idd omgeven door de wakkere terreur
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Yes! Tell it like it is!

l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Quelle une Karen. Ondanks dat ik me totaal niet identificeer met wat over het algemeen als "woke" bestempeld wordt, heb ik me toch door het arrogante gezucht van de dame heengeworsteld en meegeschreven:
16737041546144316129601264629364.jpg
Onder het mom van practice what you preach vond ik het een erg raar filmpje, waarin ze mensen betwist van een goed of slecht aanwijzen, maar een flinke groep mensen als vanalles wegzet met aannames die zeker niet altijd waar zijn.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik was na 1.44 min. klaar met het betoog. Geneuzel en dan ook bij ongeveer elke zin met je vingers air quoten. Knap om dat 17 minuten vol te houden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fuck yeah, tell it like it is!

F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Quelle une Karen. Ondanks dat ik me totaal niet identificeer met wat over het algemeen als "woke" bestempeld wordt, heb ik me toch door het arrogante gezucht van de dame heengeworsteld en meegeschreven:
Bekijk bijlage 48637
Onder het mom van practice what you preach vond ik het een erg raar filmpje, waarin ze mensen betwist van een goed of slecht aanwijzen, maar een flinke groep mensen als vanalles wegzet met aannames die zeker niet altijd waar zijn.
Klik om te vergroten...
Dit geldt eigenlijk ook voor dit:
Mindless zei:
Fuck yeah, tell it like it is!

Klik om te vergroten...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
HuisbaasBob zei:
Het is echt zo'n denkbeeldige boeman waar men in de kringen van Baudet en Fox naar kan wijzen met sensationalistische uitspraken in de trend van "WokE cUltuRe wiL zwArte PieT tRansgeNder maKen!!"
Klik om te vergroten...
Exact het probleem in mijn ogen. Je leert over feminisme, de queercommunity, alles wat zogenaamd "woke" is, door de ogen van mensen die bij voorbaat er iets op tegen hebben... Das een beetje als vragen aan KLM of je niet beter met de trein naar Parijs kan zegmaar.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
HuisbaasBob zei:
"I'm so tired of talking about woke culture"
Praat er vervolgens 9 minuten over.

Waarom zijn die Don Quichots tegen "woke" altijd zelf de meest delicate snowflakes die overal denkbeeldige bedreiging zien. Die wokemolens zijn een bedreiging voor hun safe space
Klik om te vergroten...
Screenshot_20230115_123554.jpg
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Bekijk bijlage 48677
Klik om te vergroten...
Sowieso wel een beetje dit topic ja
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Sowieso wel een beetje dit topic ja
Klik om te vergroten...
Mee eens.
Ik vind het erg vermoeiend.
Begin er echt op af te haken hier.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeehond zei:
Mee eens.
Ik vind het erg vermoeiend.
Begin er echt op af te haken hier.
Klik om te vergroten...
@Mindless, dit horen we vaker en dat weet je ook. Het zou jammer zijn als we leuke leden zoals bijvoorbeeld @Zeehond verliezen door het continu al dan niet onbewust uitlokken van polariserende discussies. Zou je daar rekening mee willen houden c.q. mee willen stoppen?
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeehond zei:
Mee eens.
Ik vind het erg vermoeiend.
Begin er echt op af te haken hier.
Klik om te vergroten...
Neem het allemaal niet te serieus. Volgens mij ben jij ook iemand die de mooie dingen uit het Leven haalt en van de minder mooie dingen leert. In dit geval is negeren ook een optie.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#20
SneeuwStorm zei:
In dit geval is negeren ook een optie.
Klik om te vergroten...
Daar heb je zeker gelijk in.
Ik probeer zaken vanuit een positief perspectief te bekijken.
Ik ga me ook niet snel met discussies bemoeien.
Wilde alleen kort laten weten hoe ik er naar kijk. Soms voelt helemaal niks zeggen ook niet goed.
Fijne dag 🤩🤩🤩

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."