Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen je NU zwaar aan de LSD en heb je hulp nodig ?

Ben je NU zwaar aan de LSD en heb je hulp nodig ?

947 antwoorden
202 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Neem maar even de tijd om het allemaal rustig te verwerken zou ik zeggen. Uiteindelijk zullen er vast nog wel mooie inzichten uit gaan volgen, de moeilijkere trips zijn achteraf vaak de meest leerzame.
Klik om te vergroten...

Zeker waar. Ik kan het vandaag al een stuk nuchterder zien. De heftigheid van de herinnering aan de trip is al een stuk minder. Gek dat zoiets zo snel vermindert. Heeft er vast ook mee te maken dat ik vannacht weer goed geslapen heb. Het is me nu in ieder geval wel duidelijk hoe potent LSD is!

Wel grappig en toevallig, mijn moeder stuurde me gistermorgen een foto van een krantenknipsel over LSD, 'neem ik volgende keer voor je mee, lijkt me iets wat jij interessant vindt om te lezen,' ze moest eens weten, lol.
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze olifant zei:
Dit was zo intens dat ik niet eens weet hoe ik er ooit aan moet beginnen om dit op te schrijven.
Klik om te vergroten...

Hé Roze olifant; wow! wat een verhaal... Allereerst vind ik het wel super van je dat je toch de stap gemaakt hebt om LSD te proberen. Ik weet dat dat iets is waar je altijd naar uitkeek. Jammer dat de ervaring nu anders is dan de verwachting. Ik ga niet veel meer inhoudelijk toevoegen, dat kunnen onze grote Guru's hierboven beter :tonguewink:. Wel nog twee dingen voor andere (nieuwere lezers):

  1. uitgaande van 165 ug > dat is echt wel een stevige dosering voor een eerste keer LSD.... Truffels/paddo's in een hoge dosering halen het daar niet bij (althans, vind ik. LSD blijft voor mij wel de koningin van de psychedelica's). Starterstip: 50 ug en als je dosering van een zegeltje niet weet; begin iig met een kwart. Ik zal zo nog eens het overzicht van 'LSD effecten bij diverse doseringen' posten. Niet dat dat heel betrouwbaar is, maar mijn ervaring is dat het wel degelijk een goede indicatie geeft.
  2. raak niet ontmoedigd. Gewoon na een 'rustperiode' gewoon lekker nog eens proberen, met een lagere dosering en dan weer langzaam opbouwen. En bedenk dat elk gebruik op zich altijd weer een nieuw moment is, maw: bij dezelfde dosering kan hereffect toch echt steeds anders zijn (het 'set & setting' verhaal).
Houd ons op de hoogte van je vervolgstappen. Ben benieuwd!

Grtz,
Trinity :wave:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ha Trinity,

Leuk je weer eens hier te zien. Goede tips.
De 50 ug durfde ik zelf niet aan omdat SanneBanne hier een hele vervelende ervaring mee had (zelfde zegels): alleen urenlang bodyload en geen trip-effect. Ik ben over het algemeen iemand die veel liever een iets te heftig effect heeft dan een iets te flauw effect (zolang het niet gevaarlijk wordt natuurlijk), vind dat laatste heel frustrerend. Nu met LSD heb ik dit iets te ruim genomen, 165 ug was voor een eerste keer wat teveel van het goede.

Toch ben ik nu niet ontmoedigd hoor! Eigenlijk alleen maar meer respect gekregen voor deze drug. De dag erna was ik zo onder de indruk dat ik dacht 'dit doe ik niet meer' maar twee dagen erna kon ik al beter relativeren. Ik ga het zeker een herkansing geven met 100 of 110 ug! :confused:mile:
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik hoop dat ik mijn vraag hier mag stellen. Ik heb nu 2x LSD gedaan met een dosis van 200ugl. (Volgens de verkoper)

Beiden keren vielen zwaar tegen en was het effect niet wat ik zoek. Betekent dat dat LSD niks voor mij is? Of kan ik een hogere dosis proberen kijken of dat is wat ik zoek?

Heeft iemand wat tips voor me? Ik merk wel echt zeker dat er meer uit LSD valt te halen dan wat me tot nu toe is gelukt. Als als ik naar 1 van me vrienden kijk is die hellemaal padje af van de zelfde dosis als ik en heeft ie de tijd van zijn leven.
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#5
HardstyleGabber zei:
(...) nu 2x LSD gedaan met een dosis van 200ugl. (Volgens de verkoper)

Beiden keren vielen zwaar tegen en was het effect niet wat ik zoek.
Klik om te vergroten...

Mijn eerste opmerking zou zijn (bedoel ik niet vervelend overigens); hoort deze vraag niet onder een ander topic thuis. klinkt als heb je niet direct hulp nodig :tonguewink:

Dan wat vragen: wat was het effect en wat zoek je precies? Heb je andere tripmiddelen gebruikt (ivm kruistolerantie)? - Zonder dat ik daar nu antwoord op heb ben ik geneigd te zeggen: ga op zoek naar een andere dealer en/of zorg dat je een andere batch zegels krijgt. Het kan zo maar zijn dat jouw zegels echt niet sterk waren en je er dus weinig van hebt gemerkt, of dat ze te oud waren en product (deels) vervallen (hoewel dat zo ver ik weet wel meevalt bij LSD). Testen van LSD zegels kan helaas niet meer op de gebruikelijke wijze via de centra (tenzij iemand me nu gaat vertellen dat het weer wel kan :laughing:), dus exact de waarde vaststellen is lastig. Zie voor wat meer ondersteuning daarop dan lig de hierboven in mijn post al genoemde tabel. Tot slot: hoe neem je het in? Meest handige is (heb ik gemerkt): zegeltje (of deel ervan) onder je tong volledig weg laten 'smelten', dus niet direct doorslikken en zorg dat je weinig tot niets in je maag hebt. De opname is dan veel sneller en merk je de inslag ook duidelijker. En (wederom) houd rekening met het feit dat iedereen anders reageert op middelen en dat ook elk gebruik ook weer elke keer anders is (set & setting...). Vergelijken blijft dus sowieso lastig.

Succes!
Trinity
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
HardstyleGabber zei:
Beiden keren vielen zwaar tegen en was het effect niet wat ik zoek. Betekent dat dat LSD niks voor mij is? Of kan ik een hogere dosis proberen kijken of dat is wat ik zoek?
Klik om te vergroten...
Maar wat heb je erop ervaren en wat zoek je precies erin?
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#7
En de tabel... Hopelijk leesbaar. De tijden die genoemd zijn, zijn 'inslag-tijden', dus duur voordat je iets merkt.LSD dosage chart.png
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Trinity zei:
En de tabel... Hopelijk leesbaar. De tijden die genoemd zijn, zijn 'inslag-tijden', dus duur voordat je iets merkt.Bekijk bijlage 2556
Klik om te vergroten...
Alles tot de 100ug vind ik wel aardig overeenkomen met mijn eigen ervaringen en wat ik van anderen lees. Daarboven wordt het wat lastiger aangezien iedereen er dan anders op begint te reageren en de effecten dan sowieso heel subjectief worden en dus veel lastiger te omschrijven zijn.

Voor de mensen die graag willen weten hoe sterk hun zegels zijn is de beste manier nu er niet meer gekwantificeerd wordt om een zegel net zoveel op te knippen todat je enkel de beschreven effecten van rond de 10ug ervaart. 10ug is ongeveer een perfecte microdosis voor de meeste mensen en die effecten lijken ook het minst subjectief ervaren te worden.

Btw, voor mensen die er €60 voor over hebben kun je LSD wel opsturen naar energy control in Spanje. Ik zit er zelf aan te denken dit binnenkort eens te proberen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
De kindjes weg, het meisje op pad, het zonnetje schijnt, huisje netjes opgeruimd... Ik ben er helemaal klaar voor. Zo direct mijn zegeltjes ALD-52 testen. Voor het eerst solo trippen en voor het eerst ALD-52. Ik ga voor circa 120 microgram... Heb er echt zin in maar vind het ook wel een beetje spannend.

Ik heb al bakjes met fruit en andere lekkernijen klaar staan voor de smaaksensaties en ik ga ook leuke filmpjes klaarzetten. Als jullie nog leuke solo-trip activiteiten weten dan hoor ik het graag!

Eik,
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sneeuwpop1 zei:
Dat maakt misschien ook nog wel uit: mdma was voor mij in 1 klap geniaal en vind ik nog steeds fantastisch.
Klik om te vergroten...

Had je ooit eerder echt getript? Want trippen is wel gewoon echt even schakelen/wennen aan een heel nieuwe wereld. MDMA is in die zin gewoon een makkelijkere drug om meteen leuk te vinden, geen complexiteit en minder ‘acquired taste’ zullen we maar zeggen. Ben ook wel benieuwd naar je dosis?
S
Sneeuwpop1Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Nope, was m'n eerste trip. Wennen is het goede woord :wink: Dosis weet ik niet meer exact. Heb ze al een tijdje geleden (paar maanden) gekocht. Hij heeft het me toen wel verteld, er staat me iets van rond de 200 µg bij. Wel bij een gast die weet wat-ie me verkoopt, kom vaker bij hem. Hij wist dat 't mn eerste was.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sneeuwpop1 zei:
Nope, was m'n eerste trip. Wennen is het goede woord :wink: Dosis weet ik niet meer exact. Heb ze al een tijdje geleden (paar maanden) gekocht. Hij heeft het me toen wel verteld, er staat me iets van rond de 200 µg bij. Wel bij een gast die weet wat-ie me verkoopt, kom vaker bij hem. Hij wist dat 't mn eerste was.
Klik om te vergroten...

Het zal niet echt 200 ug geweest zijn, dan ga je door het plafond als je nog nooit eerder getript hebt en had je met grote kans een negatieve ervaring gehad denk ik. Vrijwel altijd zijn deze zegels in de realiteit een stukje lager, ook al heb je een betrouwbare dealer, ze kwantificeren LSD niet meer in testcentra dus grote kans dat hij de exacte dosis ook niet echt weet.

Mocht je nu nog een keertje (ooit) een poging willen wagen, is het legaal verkrijgbare ALD-52 misschien een aanrader wat qua effect nauwelijks te onderscheiden is van LSD maar waarbij je wat zekerder ervan bent dat de aangegeven dosering ongeveer klopt. Je krijgt dan een idee van wat welke dosis precies doet (en dit maakt erg uit! 10 ug meer en het kan een andere ervaring zijn), en zo ontdekken wat je prettig vindt en wat niet.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Even een bump aan dit geweldige topic dat ik met duckduckgo even heb gezocht en gevonden.
Zodat mocht je een zware trip hebben andere mede psychonauten misschien wat hulp kunnen bieden 😉

Peace ✌️ ☮️
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tijdloos zei:
Zodat mocht je een zware trip hebben andere mede psychonauten misschien wat hulp kunnen bieden 😉
Klik om te vergroten...

Moet je nog wel kunnen lezen...
....en typen.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
alles gaat voorbij zei:
Moet je nog wel kunnen lezen...
....en typen.
Klik om te vergroten...
Dit gehele topic is een paradox: om hulp te krijgen moet je in staat zijn om de hulp te zoeken, maar om de hulp te zoeken heb je hulp nodig. :astonished:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Damius zei:
Dit gehele topic is een paradox: om hulp te krijgen moet je in staat zijn om de hulp te zoeken, maar om de hulp te zoeken heb je hulp nodig. :astonished:
Klik om te vergroten...
Dat was mede het enge aan trippen op hogere doseringen in mijn eentje voor mij: eenmaal ingeslagen: I'm on my own now.

Ik ga namelijk niet coherent uit mijn woorden komen als ik door een glasvezel kabel schiet met een alien vastgezogen op mijn oogbol.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#17
alles gaat voorbij zei:
Moet je nog wel kunnen lezen...
....en typen.
Klik om te vergroten...
Precies.
Niet te doen.
LSD DSL SLD SDL (mits je de juiste toetsen nog kan vinden, anders wordt het helemaal encrypted)
Makes no sense.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#18
Relmuis zei:
Precies.
Niet te doen.
LSD DSL SLD SDL (mits je de juiste toetsen nog kan vinden, anders wordt het helemaal encrypted)
Makes no sense.
Klik om te vergroten...
Zal wel per persoon verschillen, op LSD heb ik nog nooit problemen gehad met het gebruik van electronica (dosissen tot en met 400ug). Enigste gekke is dat alle letters waar ik niet op let dan ronddraaien, maar ze draaien gewoon netjes naar hun plek wanneer ik er op focus. Ook alles heeft uiteraard de neon regenboog kleuren gloed.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#19
400 mcg is voor mij zo'n beetje de grens.
Als ik een nummer wil terugspoelen weet ik nog ongeveer hoe dat moet maar als ik daar dan over na ga denken raak ik verward; is het nou het knopje met die twee driehoekjes naar links of die driehoekjes naar rechts, en dan gaat het mis.
Bij 600 weet ik niet meer wat een playlist is.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Relmuis zei:
Precies.
Niet te doen.
LSD DSL SLD SDL (mits je de juiste toetsen nog kan vinden, anders wordt het helemaal encrypted)
Makes no sense.
Klik om te vergroten...
Autocorrect helpt wel enorm dan !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3132333435...48
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."