#1
Je moet het ook een beetje komisch bekijken, Neo Shulgin, er zitten veel voorbeelden in van dingen die echt gebeurd zijn die hilarisch zijn. En sommige dingen die je zelf onbewust doet. Maar je gaat er veel te serieus op in. Waarom ben jij zo slim? Stop daar eens mee.Nee natuurlijk niet. Rationaliteit is iets wat we onszelf aanpraten nadat we onbewust een besluit hebben genomen.
Ja.. ja.. ga door!
Wat? Beweer je dit nou serieus? Wtf happened in de tussentijd 🤷
Dus het uitganspunt is: we zijn stom want we denken dat we rationeel zijn, maar zoveel controle hebben we niet over gedrag.
En dan vervolgens is de conclusie dat we de macht kunnen grijpen door meer kennis (en die dan bewust/rationeel toe te passen)?
