Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelk gaaf boek lees je/heb je gelezen?

Welk gaaf boek lees je/heb je gelezen?

109 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
6D88D504-9B8C-4ACA-B877-2441005DF68A.jpeg


Het klinkt zweverig maar het is alles behalve dat. Het is een heel eerlijk en mindful boek om bepaalde gedachtes en levensgewoonten te veranderen/aan te leren en doet dat op een hele respectvolle en liefdevolle manier. Het is ook niet een boek dat je leven drastisch veranderd. Het geeft je handvatten om meer van jezelf te houden en opener en met meer compassie naar de buitenwereld te kijken.

Gekregen van de lieve @CeeCee :blush:
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rotjoch zei:
Ik lees nooit zomaar iets, het moet me echt aantrekken. Sta open voor suggesties though.
Klik om te vergroten...
Als je deze boeken leuk vond, dan vind je dit boek ook vast goed. Het is een trilogie, maar ze zijn ook apart te lezen. Tenminste, het lijkt me erg in jouw stijl passen, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
www.bol.com

Slapende reuzen, Sylvain Neuvel | 9789045213118 | Boeken | bol

Slapende reuzen (Paperback). We zijn niet alleen...Voor de lezers van The Martian en Dark MatterAls Rose Franklin op haar nieuwe fietsje vlak bij haar...
www.bol.com www.bol.com
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
In De Ban Van De Ring
Tolkien
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
In De Ban Van De Ring
Tolkien
Klik om te vergroten...

Noot:
Deze trilogie heb ik ontelbare keren gelezen.
Wat een ontzettend goed schrijven van die Tolkien!
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ian McGilchrist - The master and his emissary
Ian McGilchrist - The matter with things
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gouden jaren, hoe ons dagelijks leven in een halve eeuw onvoorstelbaar is veranderd - Annegreet van Bergen.

Geeft ons een inkijkje in onze geschiedenis en wat leuke inzichtjes waarom wij Nederlanders vandaag de dag zijn zoals we zijn.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik had hem al in het andere topic gepost, maar omdatie "supergaaf" heet vond ik m ook wel leuk in dit topic😂
IMG_20230604_161118.jpg
Ben tot nu toe flink gepakt! Geen pleidooi voor of tegen Rutte, of zijn communicatiestijl. Wel een heel nuttig theoretisch boek over argumenteren en communiceren! Met kei leuke praktijk voorbeelden.

Wie weet leer ik er zelf nog *echt* wat van!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Ik had hem al in het andere topic gepost, maar omdatie "supergaaf" heet vond ik m ook wel leuk in dit topic😂
Bekijk bijlage 51703
Ben tot nu toe flink gepakt! Geen pleidooi voor of tegen Rutte, of zijn communicatiestijl. Wel een heel nuttig theoretisch boek over argumenteren en communiceren! Met kei leuke praktijk voorbeelden.

Wie weet leer ik er zelf nog *echt* wat van!
Klik om te vergroten...
Klinkt leuk! En wat een gave palmboom!!! Ben je op vakantie of heb je een paradijs van je achtertuin gemaakt?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gemberthee zei:
Klinkt leuk! En wat een gave palmboom!!! Ben je op vakantie of heb je een paradijs van je achtertuin gemaakt?
Klik om te vergroten...
Hahaha de achtertuin van mijn mama inderdaad, echt een straf om terug thuis te komen in de zomer😩😩😩
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casaan zei:
Wanneer je graag in het Engels (en Irvine Welsh) leest, pak ook even Acid House mee. Behoorlijk absurd.
Ik denk dat het niet in het Nederlands vertaald is.

Edit: Er is wel een film van gemaakt trouwens, ook zeker de moeite waard.
Klik om te vergroten...
Eindelijk rust en tijd en eindelijk Porno gelezen (fantastisch goed weer!)

Ik zat net een kort interview met hem te lezen mbt tot zijn nieuwe boek over dezelfde crew https://share.google/jnmidifDBgmPSkD29

en werd daarin vooral ook geinteresseerd in 'Dead Man's Trousers' uit 2018 volgens de schrijver geinspireerd op zijn eigen ervaring met DMT dus die gaat gelijk op t lijstje..
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De kip die dacht dat ze kon vliegen van Sun-mi Hwang.

Ontroerend boek over een kip die graag vrij wil zijn.🥲
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
1752759716139.png

Aanrader!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Proxima zei:
Klinkt als een heerlijk boek, dank! Staat nu ook op mijn lijst.
Klik om te vergroten...
Top! Laat me weten wat je ervan vindt! :grin:
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi hoi!

Het is super goed gegaan met mijn benzo afbouw! Ik gebruik niets meer en ik slaap prima. Het lezen van goede boeken heeft mij erbij geholpen. Ik ben dus op zoek naar goede boeken! (Ik hou niet van fantasy of thrillers).

Zelf lees ik op het moment Jan Wolkers (die van Turks fruit). En heb net Ik ga leven gelezen van Lale Gül. Zij maakte tussendoor nog een interessante vergelijking tussen religie en drugs:

Religie esthetiseert het leven, zij omzoomt de bestaanshorizon met mythologie, doordrenkt zelfs de meest banale dingen in het leven met betekenis en spiritualiteit, voor velen een honger die gestild moet worden. Dat maakt haar een intoxicatie, vergelijkbaar met drugs. Het is krachtig, het maakt een mens intens gelukkig, omdat het appeleert aan onze oerbehoefte een eenheid met het zijn te bereiken. Je geeft je individualiteit prijs door te participeren aan iets wat groter is dan jijzelf. Dat maakt het ook zo gevaarlijk: je geeft je autonomie op, schakelt het denken uit, je onderwerpt je onvoorwaardelijk aan het transcendente.

Ik ben benieuwd!

Groetjes!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Waar houd je van?
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Waar houd je van?
Klik om te vergroten...
Literaire romans (geen misdaad of fantasy). Ik vind het leuk als er wordt gespeeld met karakters, symboliek en sfeer. Fictie dus. Ik vind rauw, gruwel, afschrikwekkend en grof wel interessant. Maar dan wel op een heel mooie manier beschreven. Ik hou van een schilderachtige schrijfstijl met sprekende details, zodat het mijn zintuigen prikkelt en ik uit mijn eigen leventje gehaald wordt. Het onderwerp maakt me niet zo uit. Als het maar een meeslepend verhaal is dat mijn geest prikkelt met fictie, met gruwel of grotesk, maar dat nog wel geloofwaardig overkomt. Geen huis tuin keuken romans iig.

Excuus voor het late tijdstip. Ben in een andere tijdzone.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
De maskilim - Menno Haaiman
Wat je niet wilt zien - Steve Mosby
Tirza - Arnon Grunberg
Manipulatie - Mark Allen Smith
Ik weet waarom gekooide vogels zingen - Maya Angelou

Een kleine selectie met verschillende thema's en schrijfstijl. Gooi een vraag als je meer wil weten over 1 van deze boeken.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Goede absurdistische boeken:

Het licht - Torgny Lindgren (dit is één van mijn favoriete boeken)

100 jaar eenzaamheid - Gabriel Garcia Marquez

De honderjarige Man Die Uit Het Raam Klom En Verdween - Jonas Jonasson
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casaan zei:
De maskilim - Menno Haaiman
Wat je niet wilt zien - Steve Mosby
Tirza - Arnon Grunberg
Manipulatie - Mark Allen Smith
Ik weet waarom gekooide vogels zingen - Maya Angelou

Een kleine selectie met verschillende thema's en schrijfstijl. Gooi een vraag als je meer wil weten over 1 van deze boeken.
Klik om te vergroten...
Dankjewel!! Ik ga het uitzoeken. Tirza heb ik als film gezien, maar ik wil hem ook lezen ja! De auteur stond al op mijn lijstje.

Die laatste klinkt heel interessant! Meteen genoteerd. Thnx!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Proxima zei:
Goede absurdistische boeken:

Het licht - Torgny Lindgren (dit is één van mijn favoriete boeken)

100 jaar eenzaamheid - Gabriel Garcia Marquez

De honderjarige Man Die Uit Het Raam Klom En Verdween - Jonas Jonasson
Klik om te vergroten...
Ah thnx! Die laatste heb ik gelezen ja. Idd absurdistisch vind ik ook erg leuk! Ik heb de andere twee boeken op mijn lijstje gezet. Ze klinken me goed in de oren!

Het verslag van Brodeck - Phillipe Claudel vond ik ook een aanrader.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."