#1
Hey die vrouw kijk ik weleens op youtube. Ze heeft in mijn ogen een heel intelligente doordachte kijk op hedendaagse gebeurtenissen.
Wat vind je van het boek?
Hey die vrouw kijk ik weleens op youtube. Ze heeft in mijn ogen een heel intelligente doordachte kijk op hedendaagse gebeurtenissen.
Hey die vrouw kijk ik weleens op youtube. Ze heeft in mijn ogen een heel intelligente doordachte kijk op hedendaagse gebeurtenissen.
Wat vind je van het boek?
Aanrader? Wat is de filosofie?Heel goed boek met mooie inzichten op verslaving. Hierbij word ook gekeken naar de link met autisme. In principe voor iedereen interessant om te lezen. Al helemaal als je zelf verslaafd bent of bent geweest en autisme hebt.Bekijk bijlage 49219
In het algemeen inzicht in verslaving en waaruit deze vormt tot aan het reïntegreren na een verslaving. Echt interessante onderdelen vind ik de processen in de hersenen en de misleiding die geproduceerd kan worden. Het boek is niet alleen voor “verslaafden”. Ook voor familieleden, of geïnteresseerden. Het bijzondere is dat er mooi word ingezoomd op het stukje autisme en verslaving. Door middel van onder andere ervaringen zul je als lezer veel herkennen. Voor mijzelf heeft dit mijzelf en verslaving een stuk beter weten te begrijpen.Aanrader? Wat is de filosofie?

Als je deze boeken leuk vond, dan vind je dit boek ook vast goed. Het is een trilogie, maar ze zijn ook apart te lezen. Tenminste, het lijkt me erg in jouw stijl passen, maar ik kan me vergissen natuurlijk.Ik lees nooit zomaar iets, het moet me echt aantrekken. Sta open voor suggesties though.
In De Ban Van De Ring
Tolkien

Klinkt leuk! En wat een gave palmboom!!! Ben je op vakantie of heb je een paradijs van je achtertuin gemaakt?Ik had hem al in het andere topic gepost, maar omdatie "supergaaf" heet vond ik m ook wel leuk in dit topic😂
Bekijk bijlage 51703
Ben tot nu toe flink gepakt! Geen pleidooi voor of tegen Rutte, of zijn communicatiestijl. Wel een heel nuttig theoretisch boek over argumenteren en communiceren! Met kei leuke praktijk voorbeelden.
Wie weet leer ik er zelf nog *echt* wat van!
Hahaha de achtertuin van mijn mama inderdaad, echt een straf om terug thuis te komen in de zomer😩😩😩Klinkt leuk! En wat een gave palmboom!!! Ben je op vakantie of heb je een paradijs van je achtertuin gemaakt?
Eindelijk rust en tijd en eindelijk Porno gelezen (fantastisch goed weer!)Wanneer je graag in het Engels (en Irvine Welsh) leest, pak ook even Acid House mee. Behoorlijk absurd.
Ik denk dat het niet in het Nederlands vertaald is.
Edit: Er is wel een film van gemaakt trouwens, ook zeker de moeite waard.
Ik heb een tijdje terug De Valse Dageraad gelezen van Jan van Aken. Dat gaat over een 11e eeuwse monnik die over de wereld heen reist. Een spannend en leuk inkijkje in een vroegere periode waar we eigenlijk heel weinig van afweten. Dat geeft dus een uniek beeld van de tijdsgeest en hoe samenlevingen toen werkten. (KLEINE SPOILER: de Arabische wereld blijkt bijvoorbeeld veel meer ontwikkeld dan de Europese samenleving van die tijd)Hoi hoi!
Het is super goed gegaan met mijn benzo afbouw! Ik gebruik niets meer en ik slaap prima. Het lezen van goede boeken heeft mij erbij geholpen. Ik ben dus op zoek naar goede boeken! (Ik hou niet van fantasy of thrillers).
Zelf lees ik op het moment Jan Wolkers (die van Turks fruit). En heb net Ik ga leven gelezen van Lale Gül. Zij maakte tussendoor nog een interessante vergelijking tussen religie en drugs:
Religie esthetiseert het leven, zij omzoomt de bestaanshorizon met mythologie, doordrenkt zelfs de meest banale dingen in het leven met betekenis en spiritualiteit, voor velen een honger die gestild moet worden. Dat maakt haar een intoxicatie, vergelijkbaar met drugs. Het is krachtig, het maakt een mens intens gelukkig, omdat het appeleert aan onze oerbehoefte een eenheid met het zijn te bereiken. Je geeft je individualiteit prijs door te participeren aan iets wat groter is dan jijzelf. Dat maakt het ook zo gevaarlijk: je geeft je autonomie op, schakelt het denken uit, je onderwerpt je onvoorwaardelijk aan het transcendente.
Ik ben benieuwd!
Groetjes!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."