Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mindless zei: @Naam Misschien dat je het wel begreep, maar met watervasten bedoel ik dus wél water drinken. Alleen water en verder niets. Kan niet zo goed uit je bericht hierboven opmaken of jij dat ook bedoeld of niet. Zelf heb ik weleens moeite om genoeg te drinken (ik heb weinig dorst). Maar tijdens zo'n watervast ga ik wel meer drinken, want dat is dan het enige dat ik mag hebben. Veel mensen maar 1 glas per dag? Dat is wel heel erg weinig... Heb je dat zelf gezien bij mensen of van gehoord? Urine drinken heb ik geen interesse in. Ook al zou dat gezond zijn. Geen oordeel over wie dat wel doen. Bedankt voor de verdere info Ik wil het wel gewoon basic houden met een watervast van een week denk ik. Maar jij weet dus niet of je daar direct mee kunt beginnen, of dat je daar naartoe moet werken middels korter vasten? Klik om te vergroten... Dat had ik idd niet door, dat had ik al voorgesteld dus ‘niet eten en water drinken om op te vangen’. Ja ik ken er velen, we rekenen bvb redbull of cola niet mee als water, of bier... 😂 Ik dronk vroeger 8l per dag, heb zo ooit watervergiftiging opgelopen(geen lachertje); maar dit is natuurlijk ‘overdreven’; het ging samen met voedsel intake waar de meesten niet aan hoeven te zitten. De raad van 1-2l per dag is echt niet gek en zou je op moeten mikken, liefst wat meer... Mss kan je dat proberen tijdens het watervasten.. Ik ken je huidige dieet niet, als ik je zo hoor kan je er meteen aan beginnen ja.. zoals gesteld als je onzeker bent doe evt eerst een periode met een bord soep per dag(geen maaltijdsoep, eerder water met smaak), evt thee; en water. Dat kan perfect voor het slapengaan zodat je wel degelijk een gevoel van vasten ervaart doorheen de dagen en toch een basis(als een Baxter) binnenkrijgt. Nadien weer een week of 3-4 gezond eten en dan eens compleet zonder en enkel op water.. whats the rush? Bij twijfel test het wat af, je hebt tijd... je doet dit wrs ook niet voor één keer.. Nogmaals jij weet wat je eet, is dit vers; is dit in balans, eet je gevarieerd en voelen je hormonen enz op peil; heb je suikerpieken/dalen die je merkt doorheen de dag... als dit alles geen probleem is go ahead.. anders werk dat eerst even weg.."
"acht.zes zei: @Mindless Ik had eigenlijk @Naam moeten zeggen lol, excuseer. Klik om te vergroten... Ik ga er niet te fel op in, dat is hierboven al gedaan en ik heb alweer zoiets van ‘dat hangt allemaal af van persoonlijk ritme’.: Ben het dus mss niet altijd met je eens, omdat je soms wat kort door de bocht lijkt. Aan de andere kant net wel. Ik denk namelijk dat een mening als die van jou nodig is, je nuchtere houding en die kort door de bocht manier van reageren is eerst en vooral soms enorm amusant maar is inderdaad voor het gros van de mensen effectief nodig... Het is vaak gewoon waar voor enorm veel mensen.. Dat ‘gezond verstand’ is extreem waardevol; en hypes volgen enz is zelden ‘goed’"
"acht.zes zei: Mja. Ik ga alles gewoon lekker weghalen, zoek het maar uit. Klik om te vergroten... Als er 1 ding lame is in discussies is het wel wanneer iemand zijn posts weghaalt, niemand weet nog waar het over ging en het is altijd jammer. Ik drijf mss de spot met de verhitting op zich, maar heb je posts geliked omdat ik ze enorm handig vond en ben zelfs van mening dat een sticky maken geen slecht gedacht is. Er waren andere reacties die het niet eens waard zijn om op in te gaan, die van jou wel..."
"Don_Juan zei: Vraag me wel serieus af watvoor drugs jullie ‘gezonde’ eters en drinkers allemaal gebruiken? Klik om te vergroten... dit soort reacties dus... een lijn coke per jaar maakt idd dat je best iedere dag mcdo eet, nooit meer gaat sporten, en aan de band gaat werken want waarom nog iets doen met je geest."
"acht.zes zei: Ik steek flink wat energie in het opzoeken van de juiste informatie en ik wordt meerdere keren belachelijk gemaakt.ik Heb alles weggehaald plus een verzoek om de post met de lijst met die e-nummers ook te verwijderen (ben ik te laat voor), zoek zelf maar uit hoe het zit als je wil weten hoe het zit met welke e-nummers schadelijk zouden zijn. Klik om te vergroten... Wel, nu was die energie helemaal voor niets en bevestig je enkel een eventueel negatief beeld over je. Jou keuze maar wel jammer"
"Demi water is regenwater... niets mis mee. Fleswater met microplastics in verdedigen lijkt me ook niet snugger. Dus tenzij iemand hier een bron heeft in een ongerept natuurgebied(Good luck) is hier op ingaan toch echt ‘iets zoeken’ om over te zeiken. Ad ene kant zeggen dat de schade van pesticiden overroepen wordt door OP om ad andere kant te memmen dat ze gek is mineraalvrij water te drinken..."
"TripJess zei: Zooo lang geleden.. niet lekker of iets anders?? Voor mij was het een applebandit tijdens een potje poolen exact een week geleden Klik om te vergroten... Toch niet zo bizar? Mijn laatste keer lijm snuiven was op mn 8e, meer ervaring met betere drugs zorgen wel dat je die troep links laat 😂😂 Alcohol, bah.. Jaren aan gezeten net als al mn vrienden ieder weekend opnieuw, ik weet wel beter nu.."
"TripJess zei: Nee zeker niet te bizar maar was wel benieuwd naar de reden Wanneer is de laatste keer geweest dat jij dronk en hoe besloot je dat dat de laatste keer was? Klik om te vergroten... Een dik jaar ook, daarvoor was het enkele maanden gewoon heel weinig drinken in een poging te stoppen, en ik dacht dat vnl de kater me zou tegenvallen die laatste keer echt doorzakken: maar de gehele roes was eentje waar ik gewoon ellendig van werd. (Na jaren alcoholverslaving te hebben merkte ik voor het eerst wat die drug echt doet en hoe ‘lame’ het effect eig is) Ik moest dus reeds stoppen voor mijn mentale en fysieke gezondheid, maar die dag bedacht ik me: ik heb helemaal geen tijd voor die onzin waar ik me ellendig van voel: hoe de fuck kan ik nu wekelijks mijn hersenpan er af trippen, praten met planten of een intergalactische vergadering meevolgen bij de reptielpaus als ik rondloop met een boel aangerande hersencellen..?? Alcohol combineren met eender welke andere drug de dag zelf of dagen rondom is een no-go, dus waarom zou je? Ik train ook al mijn hele leven en iedere keer doorzakken had ik weer 2-3 dagen herstelwerk fysiek.. veel teveel minpunten en niet echt felle plus. Ik zie het nu dus echt als een B middel (zoals lijm snuiven id basisschool, bij gebrek aan beter) dat sociaal gepusht wordt door vnl mensen die weinig ervaring hebben met andere middelen, en heb ontdekt waarom ik het uit reflex bestelde eender waar ik kwam. Nu lijkt koffie bestellen in de kroeg mij heel normaal, waar ik me het vroeger niet kon inbeelden. En wat me vnl geholpen heeft zijn : - mijn eigen drang erkennen, zien voor wat ze is en waar ze van komt. -voldoende ervaring met andere drugs, alsook opzoekwerk omtrent bijwerkingen enz. Zodat een eigen keuze niet uit naïviteit komt en ik nu makkelijk tegen de sociale druk van anderen in kan praten eens ik geconfronteerd wordt ivm niet-drinken of drugsgebruik.(wat als 16jarige een pak moeilijker is)"
"שמש zei: Mooi dat je zo analytisch bent ingesteld. Hoe ben je tot je observaties gekomen? Gelden je observaties niet vooral voor je eigen dromen? Of wordt deze opvatting ook breder gedragen in de wetenschap? Klik om te vergroten... Tjah, eigen analyse en eindeloze studie omtrent de psyche. Verder ook ervaringen met psychedelica en hoe je navigeert in diepe trips. Mss voor velen nog discussie maar dat zijn leken.. Er is nu eenmaal een methode om in trips te navigeren, het is niet gewoon giswerk weet je na wat ervaring, en zo ook in dromen(en zo ook ih leven). Daar komt geen geloof bij te pas, een methodologische werkwijze bij het trippen zal dit bevestigen voor eender wie. Zo ook bij dromen, waarom niet? Het zijn staten, niet meer niet minder; ze zijn van belang net als de dagstaat, alweer waarom niet? Het banaliseren van dromen heeft me even verbaast maar als je de maatschappij ziet is het allemaal logisch. Iig voor hen die willen onderzoeken is dit beschikbaar. Ik ben wat voorzichtig hier in maar iig: Deze opvattingen heb ikzelf nergens teruggevonden tot nu in de westerse wetenschap, in oosterse culturen wel doch niet in detail omtrent dromen; maar daar ik tot nu geen Sanskriet ken zijn vele teksten voor mij ontoegankelijk; ik kan me moeilijk inbeelden dat ik de eerste ben die er aan denkt de bardo staten te verkennen in de droomstaat: maar het lijkt wel relatief onbekend terrein voor onze cultuur. Ik weet dat Tesla en anderen in hun dromen navigeerden, ik weet niet of ze de structuur niet doorhadden dat lijkt me sterk. Het is denk ik gewoon wat verborgen kennis als zoveel... De bibliotheken waar de gewone mens niet in mag zijn immens en ik doel dan ook op zelfstudie voor mezelf er vanuit gaande dat alles geweten is doch niet voor het gewone volk beschikbaar, maar dat houdt ons niet tegen... Ik plan zelf dit verder te exploreren(ik deelde hier dan ook niet alles wat ik tot nu vond, maar een bondige samenvatting) en er meer en meer over te schrijven, eens het boek af raakt post ik het wel. Voor zover ik dit deel met anderen lijken deze structuren algemeen toepasbaar, maar ik heb een zeer beperkte groep tot nu; dit is ook een reden dat ik de basics reeds deel en afwachtend ben naar evt reacties die ik in mijn studies omtrent dit onderwerp kan toevoegen. Een dictafoon app is een goed idee, heb ik een tijd toegepast maar idd smorgens brabbel ik wel eens dus ook dat is niet bulletproof. Nu een droom nu en dan missen is geen groot probleem, persoonlijk kan dit zo lijken maar voor de structuur maakt het niet zo(en ook persoonlijk, ze komen terug zowel in dag als nachtstaat ‘kans verkeken’ bestaat niet echt) Dit is iig iets wat me wel wat maanden aan onderzoek zal kosten, na reeds lange tijd bezig; en ik richt niet heel mijn leven naar dromen dus ik zie wel hoe het gaat. Ik kan compleet mis zitten, maar zo lijkt het tot nu niet.. Indien je dit tegenkomt in je dromen de komende weken/later Pm me gerust. Alles blijft uiteraard anoniem en je kan bij me terecht met vragen."
"Speed om af te vallen is een beetje als chemo om kaal te worden... 🙄😅 Clen heeft veel nadelen maar alles heeft dat zeker indien je het doet zonder kennis(wat je duidelijk niet hebt) efedrine is nog een optie maar idem.. Maar je kan echt wel zonder rotzooi te nemen die op lange termijn je lichaam om zeep helpt(ongezond op je 40e is ook niet sexy he) binnen enkele weken strak worden... Ga eens op fora’s als dutchbodybuildingforum enz je vragen stellen: ook ivm kuren kunnen ze je beter helpen. Je kan daar hulp vragen ivm training- en voedingsschemas, eens die op punt staan gaat het super snel en zal je levenslang fit zijn. Fatburner supps zijn rotzooi, lang in die wereld gezeten: neem gwn whey evt of bepaalde vitaminen en aminozuren maar echt dat is allemaal bijzaak tov je voeding en training. Paar weken moeite doen, duurt echt geen jaren hoor..."