Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke lichamelijke klachten heb jij door je alcohol of drugs gebruik/misbruik?

Welke lichamelijke klachten heb jij door je alcohol of drugs gebruik/misbruik?

39 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een (hopelijk beginnend) rokershoestje. Vooral 's ochtends. Dat komt ongetwijfeld door het vele hasj roken.

Ik wil voorkomen dat het erger wordt en hoop op herstel. Daarvoor moet ik dus (flink) minder rook inademen dan ik nu dagelijks doe.
C

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Casrus
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Denk dat ik helemaal niks heb..
...maar dat kan ook komen doordat ik al zover heen ben dat ik niks meer merk.

🤪

Dit gezegd hebbende. Mijn zicht is anders de laatste tijd. Of dit aan mijn gare bril ligt of de ouderdom weet ik niet.

Of de drugs natuurlijk.
S
SerengetispaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Serengetispaghetti zei:
Ik heb tegenwoordig soms wat last van mijn zicht, dan gaat mijn beeld iets op en neer op het ritme van mijn hartslag al duurt dat vaak maar enkele seconden. Heeft denk ik te maken met de RC's die ik afgelopen 2 jaar heb uitgeprobeerd. Heb ook gegoogled daarnaar en 1 van de oorzaken zou vaatvernauwing kunnen zijn dus wil ik komende maanden niks to bijna niks gebruiken. Ben verder heel gezond (kreeg van de week nog bevestiging na een gezondheidscheck via zorgverkeraar) en beweeg veel en eet gezond.
Klik om te vergroten...
kleine update: ik heb hier nu steeds minder last van en misschien komt dit ook door de L-citrulline die ik dagelijks slik
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lichamelijke klachten merk ik nog niet (zou ook wel erg vroeg zijn al, ben nog jong). Mentale klachten wel als ik in periodes zit van veel gebruik.

Toen ik bijvoorbeeld nog bijna dagelijks cannabis gebruikte was ik onbewust veel depressiever en dan dacht ik dat de cannabis daar juist bij hielp om mij minder depressief te voelen. Nu ben ik echter ongeveer een maand gestopt met alle thc en die depressieve gevoelens zijn er veel minder.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
We kennen allemaal wel de mentale en geestelijke problemen die komen bij (ons) drugsgebruik.
De een kent de angst, de ander heeft last van craving, de ander gebruikt stiekem etc.

Maar ik ben wel eens benieuwd naar welke lichamelijke klachten jullie echt wijden jullie alcohol of drugs gebruik?
Heb je slechte bloeduitslagen, heb je levercirose, zijn je tanden en kaken kapot van het schaatsen.

Voorbeeld:
In mijn geval geldt dat mijn neus tussenschot kapot is door de coke en pep.
Gelukkig geen groot gat en ik heb er ook geen last van.
Is misschien ook wel weer dicht gegroeid na al die jaren niet gebruik.
Maar als ik de neus aan één kant spray dan voel ik het aan beide kanten bv.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Maar als ik de neus aan één kant spray dan voel ik het aan beide kanten bv.
Klik om te vergroten...
Dat is normaal hoor. De neusgaten zijn verbonden via de neusholte. Daarom kun je met een neti pot bijvoorbeeld het water in het ene neusgat gieten en uit het andere neusgat laten lopen.

Kordie zei:
In mijn geval geldt dat mijn neus tussenschot kapot is door de coke en pep.
Klik om te vergroten...
Heeft een arts dit vastgesteld? Dit komt namelijk niet vaak voor.

Sorry beetje off topic.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
OtherShore zei:
Heeft een arts dit vastgesteld? Dit komt namelijk niet vaak voor.
Klik om te vergroten...

Ja de KNO arts. Maar mogelijk dat hier ook een verkeerde ingreep met "neus dicht branden" een rol speelt werd er toen bij verteld.
Had in open veld bij defensie vaak bloedneuzen. Die werden door de hospik dan even snel dicht gebrand tussen door.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gelukkig (nog) niks. Maar ik heb wel de angst dat ik door mijn gebruik en andere (o.a. erfelijke/diabetes) factoren een hartaanval of herseninfarct oid krijg op jongere leeftijd (ben nu 37).
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Voornamelijk hersenschade, ADD en autistische trekjes zonder beide te hebben.
Gebit had iets beter kunnen zijn maar mis slechts 1 kies.
pikzwarte longen waarschijnlijk, enorm veel hoesten. heb gemerkt dat dit ook compleet weggaat toen ik 4 maanden was gestopt. dus dat is heel fijn.
te hoge ALAT waarde (lever). Hopelijk geen leververvetting... kan ook gefixed worden gewoon stoppen met drinken (net als roken)
rechter neusgat, achterin, is een aardig gat geworden door de pep. soms als ik een winegum eet en moet hoesten komt er een stukje winegum in m'n neus... :tilttearlaugh: dat voelt heel raar.. septum is wonder boven wonder in perfecte staat. toch knap na al die kilo's..

Zintuigen werken allemaal perfect. immuniteit is buitensporig goed, letterlijk nooit ziek, 15-20 jaar geleden voor t laatst denk ik om ook wat positiefs te noemen, dusja ben eigenlijk zeer tevreden als ik erover na denk.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#10
M'n energie is gewoon 0. Ik ben altijd uitgeput, lichamelijk snel moe, soms voelt het alsof mn gehele lichaam gewoon zeer doet ofzo.
Had gehoopt die energie wel enigzins terug te vinden na maanden clean maar helaas.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
ILoveRCs zei:
Voornamelijk hersenschade
Klik om te vergroten...

Onderzocht of denk je dat?
Indien bevestig; heftig

StraatPiraat zei:
M'n energie is gewoon 0
Klik om te vergroten...

Kan aan je lever liggen.
Prik eens bloed
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
ILoveRCs zei:
maar met name door alcohol denk ik,
Klik om te vergroten...

Alcohol en hersenen gaan idd niet goed samen.
Alhoewel het wel ligt aan de hoeveelheden die je hebt gedronken.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Onderzocht of denk je dat?
Indien bevestig; heftig
Klik om te vergroten...
zo voelt t, niet officieel onderzocht of bevestigd. maar duidelijk merkbaar bij sommige dingen. zou me ook niks verbazen met al die troep die ik de afgelopen 20 jaar heb genuttigd. maar met name door alcohol denk ik, ben iig blij dat ik al wel gestopt ben met wiet.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#14
StraatPiraat zei:
M'n energie is gewoon 0. Ik ben altijd uitgeput, lichamelijk snel moe, soms voelt het alsof mn gehele lichaam gewoon zeer doet ofzo.
Had gehoopt die energie wel enigzins terug te vinden na maanden clean maar helaas.
Klik om te vergroten...
Heb je je bloed wel eens laten controleren bij de huisarts op B12 tekort? Ik heb een B12 tekort - niet gerelateerd aan middelengebruik - en ik zou het tekort ook ongeveer zo omschrijven. Onder andere alsof elke zenuwcel pijn doet door vermoeidheid.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Parkietje zei:
Door coke ga ik heel veel zuchten en moeilijk ademen en na een avondje miauw of mdma is bij mij de uitwerking vreselijk ik wil dan alleen maar in een hoekje huilen en de weken erna heb ik extreme nachtmerries ...
Klik om te vergroten...
direct nadat t uitwerkt of nadat je geslapen hebt? en neem aan dat je geen buitensporige hoeveelheden 3mmc of mdma neemt? serotonine tekort kun je iig aanvullen met L-Tryptofaan of 5-HTP, dat helpt al een hele hoop het snel weer op pijl te brengen. maar neem geen 5-HTP voor t slapen, droom je alleen maar extremer door.

Weken lang extreme nachtmerries is wel buitensporig door 1 avondje gebruiken. Dat klinkt precies als het afkicken van wiet na 10 jaar lang elke dag een gram gerookt te hebben. Neem je andere supplementen voordat je gaat slapen? of medicijnen in t algemeen. het beste is om geen enkel supplement te nemen voor t slapen, dan blijven de dromen zo normaaal mogelijk.
P
ParkietjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Door coke ga ik heel veel zuchten en moeilijk ademen en na een avondje miauw of mdma is bij mij de uitwerking vreselijk ik wil dan alleen maar in een hoekje huilen en de weken erna heb ik extreme nachtmerries ...
C
CeSterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Inmiddels veel kwaaltjes. Indirect door middelen misbruik veroorzaakt. Niet allemaal 100% zeker, zoals een ernstig dichtgeslibde kransslagader. Dat zit niet in de familie, dus geef ik toch het jarenlange stims-gebruik de schuld. En ik ben nu paniekeriger, terwijl ik vaak zo rustig was. Psychisch had het, vooral na onder begeleiding te zijn gestopt, een behoorlijk negatie na- werking. Helemaal stoppen heb ik gedaan, maar ik werd in een korte tijd een chronisch vermoeide, niet te motiveren bankhanger. Tot grote frustratie van mijzelf. Dat werd na enkele maanden erger. Toen heb ik besloten dat ik zou proberen af en toe 4f-mph te gebruiken. Als startmotor. Maar dat plan kan zomaar dat 'craving'- mannetje zijn, met zijn beste pak aan.😎
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Alcohol en hersenen gaan idd niet goed samen.
Alhoewel het wel ligt aan de hoeveelheden die je hebt gedronken.
Klik om te vergroten...
erg wisselend en zou t ook niet precies kunnen zeggen eerlijk gezegd. wel drink ik met stims heel veel, dan drink ik rond de 5 flessen wijn in een weekend, als ik vrijdag avond begin en zondag ochtend eindig en dan kom ik eigenlijk standaard nog een fles tekort... bier schiet dan ook echt niet meer op, geen zin om een hele tray te drinken, hele tijd pissen. en sterke drank trekt m'n maag helaas niet. geen zin in kramp. door de weeks and nuchtere weekends (of iig zonder stims) drink ik vele maten minder. maar denk dat ik over t algemeen de meeste weken nog steeds boven "de norm" zit.

Overmatig drinken: het drinken van meer dan 14 glazen alcohol per week (vrouwen) of meer dan 21 glazen alcohol per week (mannen)

StraatPiraat zei:
M'n energie is gewoon 0. Ik ben altijd uitgeput, lichamelijk snel moe, soms voelt het alsof mn gehele lichaam gewoon zeer doet ofzo.
Had gehoopt die energie wel enigzins terug te vinden na maanden clean maar helaas.
Klik om te vergroten...

Klinkt net als HappyMind zegt wel als een tekort. maar niet alleen B12.
"Vitamines zoals B2, B3, B5, B6, B12, C en D dragen bij aan een normale energiehuishouding."

"Als het niet aan vitamine D ligt, kan een hele reeks andere voedingstekorten de oorzaak zijn van constante vermoeidheid. Als u een tekort heeft aan mineralen zoals zink en magnesium, ijzer, of vitamine B12, kan dit u ook moe en zwak maken."

Beste ff naar huisarts gaan en 'm alle vitamine en mineralen laten aanvinken bij die lijst voor een bloedtest. je kunt t maar weten, dan is t ook gratis. particulier is enorm veel duurder.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casrus zei:
Denk dat ik helemaal niks heb..
...maar dat kan ook komen doordat ik al zover heen ben dat ik niks meer merk.

🤪

Dit gezegd hebbende. Mijn zicht is anders de laatste tijd. Of dit aan mijn gare bril ligt of de ouderdom weet ik niet.

Of de drugs natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Heb ondertussen een nieuwe bril laten maken.

Heb wat meer moeite met focussen maar dat schijnt ouderdom gerelateerd te zijn.

Mijn oude bril bleek één heftig gekrast glas te hebben.

Vandaar het wazige zicht.

Wel hangen vaak héél lichte OEV's rond de randen van mijn blikveld, die ik toen ik klein was nog niet zo had.

Het zou kunnen dat ik tegenwoordig zo vaak psychedelica gebruik dat dit soort beelden steeds aangevuld wordt.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#20
Casrus zei:
Wel hangen vaak héél lichte OEV's rond de randen van mijn blikveld, die ik toen ik klein was nog niet zo had.

Het zou kunnen dat ik tegenwoordig zo vaak psychedelica gebruik dat dit soort beelden steeds aangevuld wordt.
Klik om te vergroten...
Klinkt als HPPD, Hallucinogen Persisting Perception Disorder. Schijnt na een break van psychedelics bijna altijd weer over te gaan.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."