Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke lichamelijke klachten heb jij door je alcohol of drugs gebruik/misbruik?

Welke lichamelijke klachten heb jij door je alcohol of drugs gebruik/misbruik?

39 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SerengetispaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
Waar heb je het bij ervaren?
Ik herken dat wel heel af en toe. Meer een waasje. Kortdurend. Heb wel eens gleezen dat het een bijwerking is van een rec benzo
Klik om te vergroten...
ik heb voornamelijk de stimulanten geprobeerd (X-FMA's, 6-APB, 5-MAPB, paar tryptamines)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rond juni waren alle bloedwaarden weer in orde. In juli was ik bij de tandarts, mijn gebit is gelukkig ook nog goed. Mijn haar is ook weer gezond en vol.

Ik ben onlangs wel terug gevallen maar denk zelf dat de bloedwaardes nog/wel weer oké zijn, ben ook alweer een maand clean.

Heb wel wat overgewicht en mijn hele lijf straalt uit dat ik het zwaar gehad heb. Mijn houding. Maar al met al heb ik geluk gehad.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alinde zei:
Rond juni waren alle bloedwaarden weer in orde
Klik om te vergroten...

Gaat best snel

Alinde zei:
Ik ben onlangs wel terug gevallen maar denk zelf dat de bloedwaardes nog/wel weer oké zijn, ben ook alweer een maand clean.
Klik om te vergroten...

Las recent dat als je een dikke maand niet drinkt die Gamma GT en CDT etc al goed omlaag is.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmmm... ff denken... Hoofdpijn, overmatig zweten, rugpijn, dikke vingers, niet kunnen slapen.

Noem ze gerust de klassiekers haha.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nu ben ik lichamelijk zga hersteld, echter nog wel last van een piep in mijn oren (tinnitus gok ik), welke ik toch wel relateer aan mijn overmatig gebruik.

Verder een gat in mijn neusschot, 3 rotte tanden (gelukkig verstandskiezen die afgebroken zijn en ik nooit heb laten trekken) , en 2 gescheurde kiezen. Oh en ik denk in elke tand wel een gaatje.

Vanaf januari aanvullend verzekerd voor de tandarts, dus bovenstaand word volgend jaar aangepakt.

Klachten die inmiddels weg zijn:

- Zwaar ondergewicht, ik woog bijna 80 kilo, toen ik mijn laatste keer werd opgenomen kwam ik binnen met krap aan 64 kilo. Ondertussen zit ik op een gezond gewicht, echter eet ik bijna alleen nog maar gezonde voeding en sport ik zeeeer intensief, dus nog geen 80 kilo, maar wel veel meer spierkracht, conditie en amper vet.

- Black outs als ik te snel opstond

- Insomnia

- Suïcidale gedachten

- Immense pijn aan neus, gebit en gehemelte

Als ik dit zo opsom en terugdenk, dit wil ik echt nooit meer laten gebeuren.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Serengetispaghetti zei:
kleine update: ik heb hier nu steeds minder last van en misschien komt dit ook door de L-citrulline die ik dagelijks slik
Klik om te vergroten...

Gebruik je ook minder RC's?

Had zelf last met NEP.
S
SerengetispaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casrus zei:
Gebruik je ook minder RC's?

Had zelf last met NEP.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik nu ook wat minder wat natuurlijk ook helpt
k
konniksverzinnenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Korte versie

0,0 libido meer, zelfs na 3/4 maanden niks gebruiken, seks is zonder drugs amper te doen, hierdoor niet durven daten, vreselijk gebit, redelijk "gevoelloos", nog depressiever, voel me onzekerder, striae van snel afvallen, "vage malaise"

Lange versie

sommige medicatie krijg ik niet meer vanwege verslaving (ik was heel "dom" heel eerlijk over gebruik en de drugs die ik naast de medicatie kocht, niet dat ik dit super vaak deed (1x in de maand soms 2 maanden dus wel teveel) chronisch verkouden, moe en depressief, kan geen baantje vasthouden want vaak ben ik 3 maanden clean en gaat alles goed en dan val ik terug en ga ik echt veelste lang door en ook daar ben ik eerlijk over op vrijwilligerswerk (reintegratie) en dan stop ik meestal, het lukt me dus niet om clean te blijven, dingen zijn veel minder leuk, ik denk altijd aan drugs. Ergens hoop ik dat langer clean blijven me weer een beetje "normaal" maakt maar ik ervaar in de 3 maanden dat ik niks gebruik zo weinig verbetering, of iniedergeval, dat vertel ik mezelf, (ik voel me juist angstiger) dat ik terugval omdat dat lijkt op het enige dat me voor een paar uurtjes rust geeft ook al weet ik ergens beter ik denk dan vaak "1x zal je niet zo erg terugzetten en je lichaam werkt nog" ik ben naar meerdere klinieken geweest en dat helpt vaak wel tijdelijk maar wanneer ik dan weer thuis ben lukt het me niet en behandeling is heel dubbel want als verslaving zo aanwezig is dan kan je niet echt een behandeling aangaan maar als je het onderliggende niet aanpakt zoals trauma's dan blijf je (zo voelt het) gebruiken. Kheb zovaak gehad dat ik clean was toen naar behandeling ging en die vermeed of dat ik hem afmaak en dan langzaam weer in oud gedrag terugval, kben ook een paar heel ziek geworden en moest dan naar de eerste hulp door gebruik maar blijkbaar is dat niet genoeg om te stoppen
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#9
konniksverzinnen zei:
Korte versie

0,0 libido meer, zelfs na 3/4 maanden niks gebruiken, seks is zonder drugs amper te doen, hierdoor niet durven daten, vreselijk gebit, redelijk "gevoelloos", nog depressiever, voel me onzekerder, striae van snel afvallen, "vage malaise"

Lange versie

sommige medicatie krijg ik niet meer vanwege verslaving (ik was heel "dom" heel eerlijk over gebruik en de drugs die ik naast de medicatie kocht, niet dat ik dit super vaak deed (1x in de maand soms 2 maanden dus wel teveel) chronisch verkouden, moe en depressief, kan geen baantje vasthouden want vaak ben ik 3 maanden clean en gaat alles goed en dan val ik terug en ga ik echt veelste lang door en ook daar ben ik eerlijk over op vrijwilligerswerk (reintegratie) en dan stop ik meestal, het lukt me dus niet om clean te blijven, dingen zijn veel minder leuk, ik denk altijd aan drugs. Ergens hoop ik dat langer clean blijven me weer een beetje "normaal" maakt maar ik ervaar in de 3 maanden dat ik niks gebruik zo weinig verbetering, of iniedergeval, dat vertel ik mezelf, (ik voel me juist angstiger) dat ik terugval omdat dat lijkt op het enige dat me voor een paar uurtjes rust geeft ook al weet ik ergens beter ik denk dan vaak "1x zal je niet zo erg terugzetten en je lichaam werkt nog" ik ben naar meerdere klinieken geweest en dat helpt vaak wel tijdelijk maar wanneer ik dan weer thuis ben lukt het me niet en behandeling is heel dubbel want als verslaving zo aanwezig is dan kan je niet echt een behandeling aangaan maar als je het onderliggende niet aanpakt zoals trauma's dan blijf je (zo voelt het) gebruiken. Kheb zovaak gehad dat ik clean was toen naar behandeling ging en die vermeed of dat ik hem afmaak en dan langzaam weer in oud gedrag terugval, kben ook een paar heel ziek geworden en moest dan naar de eerste hulp door gebruik maar blijkbaar is dat niet genoeg om te stoppen
Klik om te vergroten...
Je zegt het zelf eigenlijk al. De drugs zijn het probleem niet, het is het reden/gedrag/trauma wat daarachter zit. Als je dat niet aanpakt, zal je nooit lang clean kunnen blijven. Je blijft teruggaan nou jouw manier om te ‘copen’. En tja, ziek worden of andere klachten zullen niet de doorslag geven om te stoppen. Hoop dat je de juiste hulp kan vinden…

OT: chronische colombiaanse verkoudheid, aka Otrivinisme.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
konniksverzinnen zei:
vreselijk gebit
Klik om te vergroten...

Vroeger kon je na drugsgebruik wel eens je gebit kosteloos laten renoveren. Omdat dat vaak meer goed doet; zoals zekerder voelen. En omdat de mond ook een poort is van je lichaam. Slecht gebit is veel bacteriën die ook je lichaam binnen komen bij iedere slik.

Maar of nu nog die gebitsrenovatie bestaat?
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Vroeger kon je na drugsgebruik wel eens je gebit kosteloos laten renoveren. Omdat dat vaak meer goed doet; zoals zekerder voelen. En omdat de mond ook een poort is van je lichaam. Slecht gebit is veel bacteriën die ook je lichaam binnen komen bij iedere slik.

Maar of nu nog die gebitsrenovatie bestaat?
Klik om te vergroten...
Mijn gebit is na ruim dertig jaar flink roken ook vreselijk..zal vroeg of laat aan een gebit of klik gebit moeten beginnen..Klikgebitten zijn nogal prijzig en worden niet deels vergoed.

Ik ben nu bijna een half jaar gestopt met roken. Doet mijn portemonnee veel vreugd maar voor mijn tanden is het te laat..
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#12
XMR zei:
Lichamelijke klachten merk ik nog niet (zou ook wel erg vroeg zijn al, ben nog jong). Mentale klachten wel als ik in periodes zit van veel gebruik.

Toen ik bijvoorbeeld nog bijna dagelijks cannabis gebruikte was ik onbewust veel depressiever en dan dacht ik dat de cannabis daar juist bij hielp om mij minder depressief te voelen. Nu ben ik echter ongeveer een maand gestopt met alle thc en die depressieve gevoelens zijn er veel minder.
Klik om te vergroten...
Dit was voordat ik 3 en 4-mmc ging misbruiken. Na misbruik daarvan kwamen vooral de volgende klachten erbij:
-Paniekaanvallen/angstig zijn zonder verklaarbare reden (tot weken na laatste gebruik)
-Depressiviteit
-Motivatieproblemen
-Afwezig libido

Ben nu 1.5 maand clean, maar mijn lichaam zal nog wel wat langer nodig hebben om de schade te herstellen.

Mijn gemoedstoestand is wel echt al duidelijk aan het verbeteren, waar ik erg blij om ben!
k
konniksverzinnenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snooky

Thanks voor je bericht dat doet me goed. Uiteindelijk kom ik er wel, ik leef echt bij het motto "nooit opgeven". In mijn eerdere bericht zei ik trouwens eerste hulp maar ik bedoelde huisartsenpost, kan m'n eerdere bericht niet edditen.

Die chronische verkhoudheid is heel herkenbaar maar alleen in m'n linkerneus raar genoeg. Weet niet of dat nog beter word maar hou hoop.

Bedankt voor de reacties mensen, erg lief.

OT: 3mmc was bij mij echt de boosdoener van alle "chronische" lichamelijke klachten maar dit is vast heel herkenbaar. Merk namelijk dat als ik dit nu nog weleens neem of iets verwant eraan dat in principe de meeste dingen het weer "doen" echt een kwestietje m'n brein weer terug naar wennen aan minder dopamine dus.

Mocht het ooit beter gaan en m'n functies weer "zo goed als terugkomen" dan schrijf ik wel een berichtje, mits dat nog kan.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Niemand hier last van het hart?
Dat schijnt erg lastig te kunnen omgaan met toxische stoffen. Heel anders dan de lever bijvoorbeeld. Maar ook die zal er niet blij mee zijn
k
konniksverzinnenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Niemand hier last van het hart?
Dat schijnt erg lastig te kunnen omgaan met toxische stoffen. Heel anders dan de lever bijvoorbeeld. Maar ook die zal er niet blij mee zijn
Klik om te vergroten...
Op moment van gebruik wel maar tot heden geen chronische hartklachten, heb in augustus een onderzoek voor m'n hart want blijkbaar heeft m'n vader iets aan zijn hartspier en dat kan erfelijk zijn, hij kreeg begin 60 een hartstilstand (hij heeft het overleefd) zelf gebruikte hij ook erg lang, vooral: uppers, downers en heftige pijnstillers, mocht dit iemand helpen, in de zin van het kan zeker chronische hartklachten geven dus pas op!! Zoals m'n vader had, mits het niet erfelijk is dan, ben ook wel benieuwd of iemand die (helaas) misschien al heeft want het is zeker niet goed voor je hart.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Goed dat je de downers ook even laat vallen. Ik hoor mensen vaker zeggen dat die niet belastend zijn voor het hart. Maar volgens mij is het dat juist wel. Je hart moet door bloedvat verwijding harder gaan kloppen
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Goed dat je de downers ook even laat vallen. Ik hoor mensen vaker zeggen dat die niet belastend zijn voor het hart. Maar volgens mij is het dat juist wel. Je hart moet door bloedvat verwijding harder gaan kloppen
Klik om te vergroten...
Ik heb vorige week een steekproef gehad met een huis-keuken-tuin meter en ik was verbaasd.
Normaliter had ik altijd 80/90bpm jaren lang.
Nu had ik ineens stabiel 60/65. Mijn bpm is vooruit gegaan, en vermoed dat het aan twee dingen kan liggen.

1 is voeding
2 gestopt sinds maart met benzodiazepinen.

Drinken doe ik nog steeds en heeft wèl effect op je hart. Denk dat bij spierverslappers je hart ook meer z'n best moet doen aangezien dat ook een spier is.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ei-Salade zei:
Denk dat bij spierverslappers je hart ook meer z'n best moet doen aangezien dat ook een spier is.
Klik om te vergroten...

Dan moet het idd harder pompen, wat op de lange duur een verdikte hartspier kan geven. Maar heb je al hoge bloeddruk door dat de spier te hard klopt kan tijdelijk een spierverslapper je hart ook rust geven geloof ik.

Het slechtste voor het hart is roken zegt men. Het werkt na een paar trekjes al bloeddruk verhogend en ook nog eens vaatvernauwend. Je valt daar niet gelijk van om maar is wel belastend.

Lagere bloeddruk is vaak goed maar ook niet altijd. Het kan ook een teken zijn dat je hart na een periode van overbelast zijn afzwakt. Maar dat is bij mij mensen die vaak de bovendruk te hoog hadden daar voor.

Hoge bloeddruk of lage bloeddruk is ook niet zo erg als het structureel is. Daar heb je anno 2025 goede pillen voor.
Las laatst dat er een onderzoek was dat wisselende bloeddruk (bv inspannings hypertensie) juist gevaarlijk is voor hart en vaten. Ene keer staan de vaten bijna op knappen. Uur later zo slap als een vaatdoek. Dan weer standje maximaal. Ook heel lastig in te stellen qua medicatie
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb een (hopelijk beginnend) rokershoestje. Vooral 's ochtends. Dat komt ongetwijfeld door het vele hasj roken.

Ik wil voorkomen dat het erger wordt en hoop op herstel. Daarvoor moet ik dus (flink) minder rook inademen dan ik nu dagelijks doe.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Denk dat ik helemaal niks heb..
...maar dat kan ook komen doordat ik al zover heen ben dat ik niks meer merk.

🤪

Dit gezegd hebbende. Mijn zicht is anders de laatste tijd. Of dit aan mijn gare bril ligt of de ouderdom weet ik niet.

Of de drugs natuurlijk.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."