Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke lichamelijke klachten heb jij door je alcohol of drugs gebruik/misbruik?

Welke lichamelijke klachten heb jij door je alcohol of drugs gebruik/misbruik?

39 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lichamelijke klachten merk ik nog niet (zou ook wel erg vroeg zijn al, ben nog jong). Mentale klachten wel als ik in periodes zit van veel gebruik.

Toen ik bijvoorbeeld nog bijna dagelijks cannabis gebruikte was ik onbewust veel depressiever en dan dacht ik dat de cannabis daar juist bij hielp om mij minder depressief te voelen. Nu ben ik echter ongeveer een maand gestopt met alle thc en die depressieve gevoelens zijn er veel minder.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Parkietje zei:
Door coke ga ik heel veel zuchten en moeilijk ademen en na een avondje miauw of mdma is bij mij de uitwerking vreselijk ik wil dan alleen maar in een hoekje huilen en de weken erna heb ik extreme nachtmerries ...
Klik om te vergroten...
direct nadat t uitwerkt of nadat je geslapen hebt? en neem aan dat je geen buitensporige hoeveelheden 3mmc of mdma neemt? serotonine tekort kun je iig aanvullen met L-Tryptofaan of 5-HTP, dat helpt al een hele hoop het snel weer op pijl te brengen. maar neem geen 5-HTP voor t slapen, droom je alleen maar extremer door.

Weken lang extreme nachtmerries is wel buitensporig door 1 avondje gebruiken. Dat klinkt precies als het afkicken van wiet na 10 jaar lang elke dag een gram gerookt te hebben. Neem je andere supplementen voordat je gaat slapen? of medicijnen in t algemeen. het beste is om geen enkel supplement te nemen voor t slapen, dan blijven de dromen zo normaaal mogelijk.
P
ParkietjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Door coke ga ik heel veel zuchten en moeilijk ademen en na een avondje miauw of mdma is bij mij de uitwerking vreselijk ik wil dan alleen maar in een hoekje huilen en de weken erna heb ik extreme nachtmerries ...
C
CeSterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inmiddels veel kwaaltjes. Indirect door middelen misbruik veroorzaakt. Niet allemaal 100% zeker, zoals een ernstig dichtgeslibde kransslagader. Dat zit niet in de familie, dus geef ik toch het jarenlange stims-gebruik de schuld. En ik ben nu paniekeriger, terwijl ik vaak zo rustig was. Psychisch had het, vooral na onder begeleiding te zijn gestopt, een behoorlijk negatie na- werking. Helemaal stoppen heb ik gedaan, maar ik werd in een korte tijd een chronisch vermoeide, niet te motiveren bankhanger. Tot grote frustratie van mijzelf. Dat werd na enkele maanden erger. Toen heb ik besloten dat ik zou proberen af en toe 4f-mph te gebruiken. Als startmotor. Maar dat plan kan zomaar dat 'craving'- mannetje zijn, met zijn beste pak aan.😎
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
Alcohol en hersenen gaan idd niet goed samen.
Alhoewel het wel ligt aan de hoeveelheden die je hebt gedronken.
Klik om te vergroten...
erg wisselend en zou t ook niet precies kunnen zeggen eerlijk gezegd. wel drink ik met stims heel veel, dan drink ik rond de 5 flessen wijn in een weekend, als ik vrijdag avond begin en zondag ochtend eindig en dan kom ik eigenlijk standaard nog een fles tekort... bier schiet dan ook echt niet meer op, geen zin om een hele tray te drinken, hele tijd pissen. en sterke drank trekt m'n maag helaas niet. geen zin in kramp. door de weeks and nuchtere weekends (of iig zonder stims) drink ik vele maten minder. maar denk dat ik over t algemeen de meeste weken nog steeds boven "de norm" zit.

Overmatig drinken: het drinken van meer dan 14 glazen alcohol per week (vrouwen) of meer dan 21 glazen alcohol per week (mannen)

StraatPiraat zei:
M'n energie is gewoon 0. Ik ben altijd uitgeput, lichamelijk snel moe, soms voelt het alsof mn gehele lichaam gewoon zeer doet ofzo.
Had gehoopt die energie wel enigzins terug te vinden na maanden clean maar helaas.
Klik om te vergroten...

Klinkt net als HappyMind zegt wel als een tekort. maar niet alleen B12.
"Vitamines zoals B2, B3, B5, B6, B12, C en D dragen bij aan een normale energiehuishouding."

"Als het niet aan vitamine D ligt, kan een hele reeks andere voedingstekorten de oorzaak zijn van constante vermoeidheid. Als u een tekort heeft aan mineralen zoals zink en magnesium, ijzer, of vitamine B12, kan dit u ook moe en zwak maken."

Beste ff naar huisarts gaan en 'm alle vitamine en mineralen laten aanvinken bij die lijst voor een bloedtest. je kunt t maar weten, dan is t ook gratis. particulier is enorm veel duurder.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Denk dat ik helemaal niks heb..
...maar dat kan ook komen doordat ik al zover heen ben dat ik niks meer merk.

🤪

Dit gezegd hebbende. Mijn zicht is anders de laatste tijd. Of dit aan mijn gare bril ligt of de ouderdom weet ik niet.

Of de drugs natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Heb ondertussen een nieuwe bril laten maken.

Heb wat meer moeite met focussen maar dat schijnt ouderdom gerelateerd te zijn.

Mijn oude bril bleek één heftig gekrast glas te hebben.

Vandaar het wazige zicht.

Wel hangen vaak héél lichte OEV's rond de randen van mijn blikveld, die ik toen ik klein was nog niet zo had.

Het zou kunnen dat ik tegenwoordig zo vaak psychedelica gebruik dat dit soort beelden steeds aangevuld wordt.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#7
Casrus zei:
Wel hangen vaak héél lichte OEV's rond de randen van mijn blikveld, die ik toen ik klein was nog niet zo had.

Het zou kunnen dat ik tegenwoordig zo vaak psychedelica gebruik dat dit soort beelden steeds aangevuld wordt.
Klik om te vergroten...
Klinkt als HPPD, Hallucinogen Persisting Perception Disorder. Schijnt na een break van psychedelics bijna altijd weer over te gaan.
S
SerengetispaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb tegenwoordig soms wat last van mijn zicht, dan gaat mijn beeld iets op en neer op het ritme van mijn hartslag al duurt dat vaak maar enkele seconden. Heeft denk ik te maken met de RC's die ik afgelopen 2 jaar heb uitgeprobeerd. Heb ook gegoogled daarnaar en 1 van de oorzaken zou vaatvernauwing kunnen zijn dus wil ik komende maanden niks to bijna niks gebruiken. Ben verder heel gezond (kreeg van de week nog bevestiging na een gezondheidscheck via zorgverkeraar) en beweeg veel en eet gezond.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Serengetispaghetti zei:
Heeft denk ik te maken met de RC's die ik afgelopen 2 jaar heb uitgeprobeerd.
Klik om te vergroten...

Waar heb je het bij ervaren?
Ik herken dat wel heel af en toe. Meer een waasje. Kortdurend. Heb wel eens gleezen dat het een bijwerking is van een rec benzo
S
SerengetispaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Waar heb je het bij ervaren?
Ik herken dat wel heel af en toe. Meer een waasje. Kortdurend. Heb wel eens gleezen dat het een bijwerking is van een rec benzo
Klik om te vergroten...
ik heb voornamelijk de stimulanten geprobeerd (X-FMA's, 6-APB, 5-MAPB, paar tryptamines)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rond juni waren alle bloedwaarden weer in orde. In juli was ik bij de tandarts, mijn gebit is gelukkig ook nog goed. Mijn haar is ook weer gezond en vol.

Ik ben onlangs wel terug gevallen maar denk zelf dat de bloedwaardes nog/wel weer oké zijn, ben ook alweer een maand clean.

Heb wel wat overgewicht en mijn hele lijf straalt uit dat ik het zwaar gehad heb. Mijn houding. Maar al met al heb ik geluk gehad.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
Rond juni waren alle bloedwaarden weer in orde
Klik om te vergroten...

Gaat best snel

Alinde zei:
Ik ben onlangs wel terug gevallen maar denk zelf dat de bloedwaardes nog/wel weer oké zijn, ben ook alweer een maand clean.
Klik om te vergroten...

Las recent dat als je een dikke maand niet drinkt die Gamma GT en CDT etc al goed omlaag is.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hmmm... ff denken... Hoofdpijn, overmatig zweten, rugpijn, dikke vingers, niet kunnen slapen.

Noem ze gerust de klassiekers haha.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nu ben ik lichamelijk zga hersteld, echter nog wel last van een piep in mijn oren (tinnitus gok ik), welke ik toch wel relateer aan mijn overmatig gebruik.

Verder een gat in mijn neusschot, 3 rotte tanden (gelukkig verstandskiezen die afgebroken zijn en ik nooit heb laten trekken) , en 2 gescheurde kiezen. Oh en ik denk in elke tand wel een gaatje.

Vanaf januari aanvullend verzekerd voor de tandarts, dus bovenstaand word volgend jaar aangepakt.

Klachten die inmiddels weg zijn:

- Zwaar ondergewicht, ik woog bijna 80 kilo, toen ik mijn laatste keer werd opgenomen kwam ik binnen met krap aan 64 kilo. Ondertussen zit ik op een gezond gewicht, echter eet ik bijna alleen nog maar gezonde voeding en sport ik zeeeer intensief, dus nog geen 80 kilo, maar wel veel meer spierkracht, conditie en amper vet.

- Black outs als ik te snel opstond

- Insomnia

- Suïcidale gedachten

- Immense pijn aan neus, gebit en gehemelte

Als ik dit zo opsom en terugdenk, dit wil ik echt nooit meer laten gebeuren.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Serengetispaghetti zei:
kleine update: ik heb hier nu steeds minder last van en misschien komt dit ook door de L-citrulline die ik dagelijks slik
Klik om te vergroten...

Gebruik je ook minder RC's?

Had zelf last met NEP.
S
SerengetispaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Gebruik je ook minder RC's?

Had zelf last met NEP.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik nu ook wat minder wat natuurlijk ook helpt
k
konniksverzinnenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Korte versie

0,0 libido meer, zelfs na 3/4 maanden niks gebruiken, seks is zonder drugs amper te doen, hierdoor niet durven daten, vreselijk gebit, redelijk "gevoelloos", nog depressiever, voel me onzekerder, striae van snel afvallen, "vage malaise"

Lange versie

sommige medicatie krijg ik niet meer vanwege verslaving (ik was heel "dom" heel eerlijk over gebruik en de drugs die ik naast de medicatie kocht, niet dat ik dit super vaak deed (1x in de maand soms 2 maanden dus wel teveel) chronisch verkouden, moe en depressief, kan geen baantje vasthouden want vaak ben ik 3 maanden clean en gaat alles goed en dan val ik terug en ga ik echt veelste lang door en ook daar ben ik eerlijk over op vrijwilligerswerk (reintegratie) en dan stop ik meestal, het lukt me dus niet om clean te blijven, dingen zijn veel minder leuk, ik denk altijd aan drugs. Ergens hoop ik dat langer clean blijven me weer een beetje "normaal" maakt maar ik ervaar in de 3 maanden dat ik niks gebruik zo weinig verbetering, of iniedergeval, dat vertel ik mezelf, (ik voel me juist angstiger) dat ik terugval omdat dat lijkt op het enige dat me voor een paar uurtjes rust geeft ook al weet ik ergens beter ik denk dan vaak "1x zal je niet zo erg terugzetten en je lichaam werkt nog" ik ben naar meerdere klinieken geweest en dat helpt vaak wel tijdelijk maar wanneer ik dan weer thuis ben lukt het me niet en behandeling is heel dubbel want als verslaving zo aanwezig is dan kan je niet echt een behandeling aangaan maar als je het onderliggende niet aanpakt zoals trauma's dan blijf je (zo voelt het) gebruiken. Kheb zovaak gehad dat ik clean was toen naar behandeling ging en die vermeed of dat ik hem afmaak en dan langzaam weer in oud gedrag terugval, kben ook een paar heel ziek geworden en moest dan naar de eerste hulp door gebruik maar blijkbaar is dat niet genoeg om te stoppen
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#18
konniksverzinnen zei:
Korte versie

0,0 libido meer, zelfs na 3/4 maanden niks gebruiken, seks is zonder drugs amper te doen, hierdoor niet durven daten, vreselijk gebit, redelijk "gevoelloos", nog depressiever, voel me onzekerder, striae van snel afvallen, "vage malaise"

Lange versie

sommige medicatie krijg ik niet meer vanwege verslaving (ik was heel "dom" heel eerlijk over gebruik en de drugs die ik naast de medicatie kocht, niet dat ik dit super vaak deed (1x in de maand soms 2 maanden dus wel teveel) chronisch verkouden, moe en depressief, kan geen baantje vasthouden want vaak ben ik 3 maanden clean en gaat alles goed en dan val ik terug en ga ik echt veelste lang door en ook daar ben ik eerlijk over op vrijwilligerswerk (reintegratie) en dan stop ik meestal, het lukt me dus niet om clean te blijven, dingen zijn veel minder leuk, ik denk altijd aan drugs. Ergens hoop ik dat langer clean blijven me weer een beetje "normaal" maakt maar ik ervaar in de 3 maanden dat ik niks gebruik zo weinig verbetering, of iniedergeval, dat vertel ik mezelf, (ik voel me juist angstiger) dat ik terugval omdat dat lijkt op het enige dat me voor een paar uurtjes rust geeft ook al weet ik ergens beter ik denk dan vaak "1x zal je niet zo erg terugzetten en je lichaam werkt nog" ik ben naar meerdere klinieken geweest en dat helpt vaak wel tijdelijk maar wanneer ik dan weer thuis ben lukt het me niet en behandeling is heel dubbel want als verslaving zo aanwezig is dan kan je niet echt een behandeling aangaan maar als je het onderliggende niet aanpakt zoals trauma's dan blijf je (zo voelt het) gebruiken. Kheb zovaak gehad dat ik clean was toen naar behandeling ging en die vermeed of dat ik hem afmaak en dan langzaam weer in oud gedrag terugval, kben ook een paar heel ziek geworden en moest dan naar de eerste hulp door gebruik maar blijkbaar is dat niet genoeg om te stoppen
Klik om te vergroten...
Je zegt het zelf eigenlijk al. De drugs zijn het probleem niet, het is het reden/gedrag/trauma wat daarachter zit. Als je dat niet aanpakt, zal je nooit lang clean kunnen blijven. Je blijft teruggaan nou jouw manier om te ‘copen’. En tja, ziek worden of andere klachten zullen niet de doorslag geven om te stoppen. Hoop dat je de juiste hulp kan vinden…

OT: chronische colombiaanse verkoudheid, aka Otrivinisme.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
konniksverzinnen zei:
vreselijk gebit
Klik om te vergroten...

Vroeger kon je na drugsgebruik wel eens je gebit kosteloos laten renoveren. Omdat dat vaak meer goed doet; zoals zekerder voelen. En omdat de mond ook een poort is van je lichaam. Slecht gebit is veel bacteriën die ook je lichaam binnen komen bij iedere slik.

Maar of nu nog die gebitsrenovatie bestaat?
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Vroeger kon je na drugsgebruik wel eens je gebit kosteloos laten renoveren. Omdat dat vaak meer goed doet; zoals zekerder voelen. En omdat de mond ook een poort is van je lichaam. Slecht gebit is veel bacteriën die ook je lichaam binnen komen bij iedere slik.

Maar of nu nog die gebitsrenovatie bestaat?
Klik om te vergroten...
Mijn gebit is na ruim dertig jaar flink roken ook vreselijk..zal vroeg of laat aan een gebit of klik gebit moeten beginnen..Klikgebitten zijn nogal prijzig en worden niet deels vergoed.

Ik ben nu bijna een half jaar gestopt met roken. Doet mijn portemonnee veel vreugd maar voor mijn tanden is het te laat..
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."