Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet "Grote drugsvangst" Topic

Het "Grote drugsvangst" Topic

349 antwoorden
85 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
OM doet vangst: 2,5 miljoen euro en 100 kilo cocaïne



Archieffoto van een eerdere drugsvangst. Foto ANP
Door Nando Kasteleijn
Binnenland

Vorige week heeft het Landelijk Parket van het Openbaar Ministerie (OM) 2,5 miljoen euro in contanten en 100 kilo cocaïne in beslag genomen, in onderzoek naar het witwassen van crimineel geld. Dat meldt het OM

Het OM is momenteel bezig met een onderzoek naar het witwassen van geld, dat vermoedelijk afkomstig is uit de de drugswereld.

De enorme stapel bankbiljetten werd aangetroffen bij de aanhouding van twee mannen, die bezig waren met de overdracht van het geld. Daarna deed de politie een huiszoeking in een woning in Amstelveen, waarbij nog eens twee tassen met contant geld, een geldtelmachine en 100 kilo cocaïne werden aangetroffen.

Een 41-jarige Ier uit Amstelveen en een 49-jarige Libanees, zonder een vaste woon- of verblijfplaats in Nederland, zijn bij de vondst aangehouden en worden vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Zwolle.

Over de bestemming van de gevonden drugs en contanten zegt woordvoerder Wim de Bruin tegenover nrc.nl:

De cocaïne wordt vernietigd. Het geld wordt, als het kan worden ontnomen, opgenomen in de staatskas. Of dit gebeurt hangt af van het verloop van het onderzoek en de uitspraak van de rechter. Maar gezien de omstandigheden waaronder het geld is aangetroffen achter wij het aannemelijk dat dit gaat gebeuren.
Klik om te vergroten...

Foto's van de vangst:


2,5 miljoen in contanten. Foto Openbaar Ministerie



De drugsvangst. Foto Openbaar Ministerie

Bron: NRC
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja eng toch, midden in een woonwijk. Hoe kunnen die buren dat niet gehoord/geroken/gezien hebben?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Politie vindt 200 kilo wiet in berging


©ANP

In de berging van een flatgebouw in Helmond heeft de politie vanmiddag ruim 200 kilo gedroogde henneptoppen gevonden. De politie schat de straatwaarde op ruim 1,5 miljoen euro.

De politie is nog op zoek naar de eigenaar. Ze heeft nog niemand aangehouden. De wiet wordt vernietigd, aldus een woordvoerder.

Bron: AD
Is je vaste coffeeshop ineens duurder geworden? :P
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#4
EGMOND AAN ZEE - De politie en de reddingsbrigade zijn zondag bij Egmond aan Zee op zoek naar drugs, nadat daar zaterdag drugs op het strand waren aangespoeld. De politie wil weten of er nog meer in zee drijft of op het strand terecht is gekomen. Op zowel het strand als op het water wordt gezocht.

Hoeveel drugs er zijn aangespoeld en om welke verdovende middelen het gaat, is nog niet duidelijk. Het is ook niet bekend of er zondag nog iets is gevonden. De reddingsbrigade zoekt met boten op zee, de politie met auto's op het strand. (Novum)
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cocaïne verstoptin doos bananen
GORINCHEM - De politie in Gorinchem heeft in een doos bananen bijna tien kilo cocaïne gevonden. Dat maakte het Openbaar Ministerie in Rotterdam gisteren bekend. Medewerkers van een distributiebedrijf vonden in een doos een zogenoemd smokkelvest met veel zakken. Daarin zaten pakketten met cocaïne met een waarde van een half miljoen euro.

Bron: https://blendle.com/i/dagblad-van-het-n ... 26-9LI67CS
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#6
SirErick zei:
Cocaïne verstoptin doos bananen
GORINCHEM - De politie in Gorinchem heeft in een doos bananen bijna tien kilo cocaïne gevonden. Dat maakte het Openbaar Ministerie in Rotterdam gisteren bekend. Medewerkers van een distributiebedrijf vonden in een doos een zogenoemd smokkelvest met veel zakken. Daarin zaten pakketten met cocaïne met een waarde van een half miljoen euro.

Bron: https://blendle.com/i/dagblad-van-het-n ... 26-9LI67CS
Klik om te vergroten...

Maar ff langs de Goringse groenteman :)
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#7
vr 27 mrt 2015, 11:40
Haagse politie pakt domme criminelen
DEN HAAG -
Met een grote lading drugs en een pistool je auto voor een politiebureau parkeren. Echt slim is het niet, maar het gebeurde donderdagmiddag toch in Den Haag.
Drie mannen van 26 en 28 jaar uit Harderwijk en Leeuwarden hadden hun auto pal voor het bureau aan de Heemstraat geparkeerd. Agenten hielden een routinecontrole en vonden 20 xtc-pillen in de auto. Toen één van de agenten een pistool zag liggen, werd de situatie even gespannen. De agenten trokken hun wapens en droegen de inzittenden op uit te stappen.
Het drietal is vervolgens aangehouden. Eén van hen bleek ook nog cocaïne en wiet op zak te hebben. De drugs en het pistool zijn in beslag genomen, en de drie zitten vast.
r
ryan1970Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Drugssmokkelaars worden steeds creatiever :)
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cocaïne aangespoeld op strand Noordwijk
Medewerkers van het Hoogheemraadschap van Rijnland hebben maandagochtend tassen met pakketjes cocaïne op het strand van Noordwijk gevonden. Het gaat volgens de politie om in totaal 225 kilo. De pakketjes zaten in tape verpakt en lagen in de tassen langs de kustlijn. Daar zijn ze vermoedelijk aangespoeld, laat de politie weten. Verschillende eenheden van de politie hebben na de vondst langs de kust gezocht naar nog meer pakketjes met cocaïne. Daarbij werd ook een politiehelikopter ingezet. Tot nu toe heeft die zoektocht niets opgeleverd.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... wijk.dhtml
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Das al de zoveelste keer, toch?
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Degene die dat verprutst heeft is echt de sjaak in drugscriminelenland..
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
SanneBanne zei:
Ja eng toch, midden in een woonwijk. Hoe kunnen die buren dat niet gehoord/geroken/gezien hebben?
Klik om te vergroten...
Hele goede ventilatie neem ik aan. Wat sowieso eigenlijk wel nodig is, ook voor de mensen die werken in het lab.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fool zei:
Das al de zoveelste keer, toch?
Klik om te vergroten...

Gebeurt nog vaker dan je in de media ziet. Logisch als je het aan mij vraagt.

ZERO- zei:
Degene die dat verprutst heeft is echt de sjaak in drugscriminelenland..
Klik om te vergroten...

Nogal ja, maar goed dit is niets als je naar de astronomische totalen kijkt.

Blij dat geen kinderen het hadden gevonden en ermee gingen spelen. Hoop dag nooit te mogen lezen... of gebeuren.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
hehehe... je zal maar 225k kwijtraken. dat lijkt me een straatwaarde van ergens rond de 150 miljoen euro minstens. misschien is niet eens alles aangespoeld.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#15
MeejheM zei:
hehehe... je zal maar 225k kwijtraken. dat lijkt me een straatwaarde van ergens rond de 150 miljoen euro minstens. misschien is niet eens alles aangespoeld.
Klik om te vergroten...

Nou is straatwaarde natuurlijk een zinloos getal dat de politie en media leuk vinden om te roepen. Maargoed 50 milioen ofzo kwijt raken is ook best kut.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tijdloos zei:
Fool zei:
Das al de zoveelste keer, toch?
Klik om te vergroten...
Gebeurt nog vaker dan je in de media ziet.
Klik om te vergroten...
Volgens mij worden er dagelijks pakketten onderschept, maar goed, voor de media zijn grote vangsten een stuk interessanter dan kleine vangsten denk ik.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
http://www.nu.nl/algemeen/4278203/groot ... haven.html

En de coke wordt wederom duurder... 4000 kilo coke, Ik denk dat ik minimaal 10x zou moeten rijden als ik dat met m'n auto wil vervoeren :tearsofjoy:

ZO

VEEL

COKE...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mooi labje in Leende:

http://www.omroepbrabant.nl/?news%2F261 ... ljoen.aspx
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#19
politie-treft-200000-pillen-in-levensgevaarlijk-drugslab-eindhoven.jpg
Wow... in een woonhuis! O.o

Bron: http://www.nu.nl/algemeen/4824087/politie-treft-200000-pillen-in-levensgevaarlijk-drugslab-eindhoven.html

De politie heeft in een woning in Eindhoven een groot drugslaboratorium ontdekt met tweehonderdduizend pillen. Op basis van de grote hoeveelheid grondstoffen die er lag, tientallen jerrycans met onder meer aceton en zoutzuur, schat de politie dat in de woning miljoenen xtc-pillen zijn geproduceerd.
Heel het huis deed dienst als lab. "Dit is echt levensgevaarlijk", reageerde politiechef Frans Heeres van de eenheid Oost-Brabant.

De politie noemt het aantal aangetroffen pillen vrijdag al "een enorme hoeveelheid". In het huis lagen ook flinke hoeveelheden drugsafval en MDMA, de werkzame stof in xtc.

Een 20-jarige man uit Son en Breugel en een 25-jarige man uit Sprang-Capelle zijn opgepakt. Laatstgenoemde was snel weggerend toen hij de politie zag arriveren, maar agenten wisten hem alsnog aan te houden.

"Criminelen deinzen er niet voor terug om onschuldige wijkbewoners bloot te stellen aan de gevaren die vast zitten aan de productie van dit soort drugs", stelde politiechef Heeres vast.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bizar zeg! Je zal er maar naast wonen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...18
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."