Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca ceremonie maart 2025 ‘dankbaar dat ik mezelf deze ervaring heb gegund’

Ayahuasca ceremonie maart 2025 ‘dankbaar dat ik mezelf deze ervaring heb gegund’

76 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
FerdFatoehaus zei:
24 uur non stop Klaus Wünderlich
Klik om te vergroten...
Ken jij die ook??

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
S
Shango
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor je mooie report zeehond! En Neo-shulgunist heeft nu eenmaal een heel kritische houding, ik appreciëer hem net daarvoor, hij stelt gewoon veel in vraag en bedoelt dat niet slecht, al helemaal niet naar jou toe! Fijn weekend allen 🫠
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Levensgenieter🌈 zei:
Ken jij die ook??
Klik om te vergroten...
Machtig mooi, shoutout Klaus
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mooie ervaring @Zeehond en mooi opgeschreven! Lijkt me best pittig en inspannend, zowel qua duur als in ook in sociale setting. Mooi dat er zoveel openheid was. Dat is aanstekelijk. Toch is het ook sociale waar ik dan persoonlijk ook wel een beetje tegen op zou zien. Vind trippen met anderen best een uitdaging in het algemeen. Maar tegelijk als ik dit zo lees kan ik me ook wel weer voorstellen dat de openheid, begeleiding en setting tegelijk ook een veilige omgeving creeren. Het is natuurlijk heel anders dan dat je random met een paar vreemden gaat trippen; het is een meer gecontroleerde setting en leiding waar je je dan ook bij voorbaat al een beetje aan overgeeft kan ik me voorstellen. Anyway, interessant.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
....... denk ik dat je er vanuit mag gaan (en ja die is gevaarlijk haha) dat iemand adviseert om niet mee te doen.

Stel ik kom daar met mijn geschiedenis.
Dan denk ik niet dat ze je door laten gaan.
Klik om te vergroten...
Dat gevoel heb ik, met mijn verleden, dus ook.
Ik moet er niet aan denken, dat bepaalde situaties " opnieuw" beleefd gaan worden.
Ik ben best nieuwsgierig, maar die ayahuasca is voor mij net zoals dmt een brug te ver.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Dat gevoel heb ik, met mijn verleden, dus ook.
Ik moet er niet aan denken, dat bepaalde situaties " opnieuw" beleefd gaan worden.
Ik ben best nieuwsgierig, maar die ayahuasca is voor mij net zoals dmt een brug te ver.
Klik om te vergroten...
Zoals ik zei kun je ook een individuele sessie boeken.
Je kunt vooraf alles bespreken, zodat iedereen goed voorbereid is.
Ik snap je heftige verleden, maar je blijft toch echt reageren vanuit angst.
Sta je stil bij de optie dat het helend zou kunnen werken? Het is een medicijn namelijk, iets heel speciaals.
Of je wel of geen Ayahuasca doet mag je verder helemaal zelf bepalen uiteraard.

Dankbaar dat ik dit mezelf heb gegund en ook hier m’n ervaring kon delen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Van wat ik erover gezien heb, kunnen er herinneringen opnieuw naar boven komen.
Dit is van tevoren niet te zeggen met ayahuasca
Dat kan bij mij hélemaal verkeerd aflopen
Ik kan een ongeleid projectiel worden met afschuwelijke gevolgen voor mezelf, maar ook voor anderen. Straks word ik weer legionair, en die hebben zo hun eigen manieren om problemen op te lossen
Dit moet je niet willen riskeren....nee dank u beleefd. Deze ronde sla ik over!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Ik kan een ongeleid projectiel worden met afschuwelijke gevolgen voor mezelf, maar ook voor anderen.
Klik om te vergroten...
Hoe weet je dit zo zeker?
Prima als jij dit zelf gelooft, ik vind het nogal speculatief wat je zegt dat dit kan gebeuren door het nemen van Ayahuasca in een veilige setting met goede begeleiding.
Zeer zeker dat het heel pittig kan zijn en dat je dit gewoon niet wilt.
Signaal is duidelijk, je gaat het niet doen 👍

Met wat je zegt kun je anderen onnodig bang maken vind ik. Maar wie ben ik.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is al eens met lsd gebeurd.
Dat was niet voor herhaling vatbaar zogezegd.
Dit risico is mij te groot.
Vandaar dat ik het idd niet ga doen, nee
Beter voorzichtig zijn.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Het is al eens met lsd gebeurd.
Klik om te vergroten...
Oké ik reageer nog 1 keer en daarna niet meer.
Ik ben dit topic namelijk gestart om mijn eigen ervaring proberen te verwoorden. Mogelijk kunnen anderen hier iets aan hebben.

Als je lsd (een tripmiddel) wat je ook niet moet onderschatten gaat vergelijken met Ayahuasca (plantenmedicijn) dan houdt verder alles op.

Ik ken het WEL allebei en ik WEET uit eigen ervaring dat je deze stoffen/middelen of ze hoe te noemen helemaal niet met elkaar kan vergelijken of moet willen vergelijken.

Verder eens, altijd voorzichtig zijn.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeehond zei:
Oké ik reageer nog 1 keer en daarna niet meer.
Ik ben dit topic namelijk gestart om mijn eigen ervaring proberen te verwoorden. Mogelijk kunnen anderen hier iets aan hebben.

Als je lsd (een tripmiddel) wat je ook niet moet onderschatten gaat vergelijken met Ayahuasca (plantenmedicijn) dan houdt verder alles op.

Ik ken het WEL allebei en ik WEET uit eigen ervaring dat je deze stoffen/middelen of ze hoe te noemen helemaal niet met elkaar kan vergelijken of moet willen vergelijken.
Klik om te vergroten...

Ik vind ayahuasca wél gewoon een drug en heb dit ook gezegd tijdens ons ayahuasca weekend.

Gek genoeg wordt ik van tripmiddelen meestal héél nuchter en wars van geouwehoer.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jammer, @Zeehond , dat je verder niet meer wilt reageren.
Ik had graag nog eens van wat gedachten willen wisselen, met wederzijds respect.
Dat zeg ik, omdat ik het niet fijn vind als ik word toegeschreeuwd.
Lsd is van oorsprong óók een plantenmedicijn, en een "reis" is in het engels een "trip" toch?
Maar laat maar rusten verder.
Anders gaat het mss niet goed komen en dat wil ik niet.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Jammer, @Zeehond , dat je verder niet meer wilt reageren.
Ik had graag nog eens van wat gedachten willen wisselen, met wederzijds respect.
Dat zeg ik, omdat ik het niet fijn vind als ik word toegeschreeuwd.
Lsd is van oorsprong óók een plantenmedicijn, en een "reis" is in het engels een "trip" toch?
Maar laat maar rusten verder.
Anders gaat het mss niet goed komen en dat wil ik niet.
Klik om te vergroten...

Is LSD een 'plant-medicijn'? Is er ooit iemand geweest die opzettelijk ging trippen van die graanschimmel?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik bedoelde te zeggen, dat die schimmel die lsd heet, plantaardig van oorsprong is.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Ik bedoelde te zeggen, dat die schimmel die lsd heet, plantaardig van oorsprong is.
Klik om te vergroten...

Mijn vraag was, als je datura neemt, kun je op vision quests, psilo's hoef je ook alleen maar te plukken of vliegenzwammen of je kunt opium roken en mensen deden en doen dit ook.

Maar ik heb nog nooit gehoord van mensen die de ergot-schimmel als drug gebruikten.

Klopt dit verhaaltje wel?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
Ik ben dit topic namelijk gestart om mijn eigen ervaring proberen te verwoorden
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je een tripreport inderdaad moet houden om ervaringen te delen.

Een discussie over ayahuasca is wel zeer zeker interessant.
Daar kan dan iemand als @Zeehond of iemand anders die het heeft meegemaakt zijn ervaring delen. Kunnen vragen gesteld worden door mensen die het interessant vinden. Of discussies gevoerd worden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Casrus zei:
Is LSD een 'plant-medicijn'? Is er ooit iemand geweest die opzettelijk ging trippen van die graanschimmel?
Klik om te vergroten...
Ja, om een medicinale abortus te plegen
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Ja, om een medicinale abortus te plegen
Klik om te vergroten...

Klopt dat, of is dat ook zo'n 'hippie verhaal'?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
..... Alsnog kunnen die paar incidenten wel erg vervelend zijn.
Klik om te vergroten...

Zeg dat wel. In mijn geval niet alleen voor mezelf, maar dus ook voor anderen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Van wat ik erover gezien heb, kunnen er herinneringen opnieuw naar boven komen.
Dit is van tevoren niet te zeggen met ayahuasca
Dat kan bij mij hélemaal verkeerd aflopen
Ik kan een ongeleid projectiel worden met afschuwelijke gevolgen voor mezelf, maar ook voor anderen. Straks word ik weer legionair, en die hebben zo hun eigen manieren om problemen op te lossen
Dit moet je niet willen riskeren....nee dank u beleefd. Deze ronde sla ik over!
Klik om te vergroten...
De Zandman zei:
Het is al eens met lsd gebeurd.
Dat was niet voor herhaling vatbaar zogezegd.
Dit risico is mij te groot.
Vandaar dat ik het idd niet ga doen, nee
Beter voorzichtig zijn.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet precies wat je achtergrond is @De Zandman, maar ik vind dat je juist een heel verstandige afweging maakt hier. Er zijn natuurlijk risico's bij gebruik van ayahuasca (net als met alles), en angstklachten of trauma's zijn daarbij een belangrijke voorspeller voor een vervelende(re) ervaring, en/of vervelende na-effecten. Dat je al eens eerder door het lint bent gegaan tijdens een psychedelische trip is inderdaad een red flag. Het kan erop duiden dat je een grotere gevoeligheid hebt voor ongewenste effecten van psychedelica. Psychedelica zijn farmacologisch juist redelijk vergelijkbaar wat betreft de risicofactoren.

In de wetenschappelijke literatuur wordt ayahuasca doorgaans omschreven als 'veilig', mits er voldoende rekening gehouden wordt met risicofactoren (in een gecontroleerde setting). De meeste mensen krijgen tijdens de trip wel last van misselijkheid en overgeven, maar ervaren verder veelal positieve effecten. Toch zijn er ook mensen die heftige negatieve ervaringen meemaken, en er zijn ook mensen die last blijven houden van mentale bijwerkingen zoals angstklachten, of dissociatie. Dat ayahuasca een plantmedicijn wordt genoemd maakt het natuurlijk nog niet goed voor alles en iedereen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."