Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLekkerste drankje en het vieste drankje.

Lekkerste drankje en het vieste drankje.

250 antwoorden
108 weergaven
18-5-2026
J
JVFRLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lekkerste: 43 Likeur
Vieste: Rode wijn
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#2
Laatst Rakia (Bulgaarse Wodka) gedronken. Dat was best o.k., de smaak gaat een beetje richting Korenwijn, maar dan zachter en soepeler. Moeilijk te vinden in een standaard slijter, maar als je wat Bulgaren kent, lukt het wel.

En dan het vieste drankje; dat is best lastig aangezien ik de meeste drank wel wegkrijg, maar als ik toch wat moet noemen, een spritzer vond ik niet echt top, zoete bagger
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Lekkerste : ijskoud biertje
Vieste: Passoa :kots:
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het lekkerste is toch wel een goed glas single malt wisky. en het vieste, dat is denk ik toch wel pedro ximenez sherry, dat is net pure limonade siroop. Dik, zoet en vies! BAH!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Lekkerst: een goede pinot noir uit de Bourgogne of Californiƫ
Viests: stroh rum
Klik om te vergroten...

CeeCee zei:
Suggestie; Warme chocolademelk met een scheutje stroh rum en heulveul slagroom tijdens de koude winterdag šŸ˜ It might change your perspective!
Klik om te vergroten...

Ja stroh is behoorlijk geschikt voor warme chocomel. Ook om bepaalde dingen te flamberen.

Stroh 80 puur is dan weer heel geschikt voor een wedstrijdje gekke bekken trekken 🤣
C
CeeCeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
Ja stroh is behoorlijk geschikt voor warme chocomel. Ook om bepaalde dingen te flamberen.

Stroh 80 puur is dan weer heel geschikt voor een wedstrijdje gekke bekken trekken 🤣
Klik om te vergroten...
Vandaar het scheutješŸ˜…
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vroeger las ik eens een Donald Duck waar Dagobert naar India ging en het stamhoofd van een stam sprak voor we belangrijke zakendeal. Door het riet fluisterde zijn compagnon hem:

ā€œPas op! Ze hebben een ritueel om alle belangrijke zaken beslissingen af te sluiten met een slok Sake en een hand. Trap er niet in! Het is puur gif!ā€

en dan zie je op het volgende plaatje een bewusteloze Dagobert en een boos stamhoofd naar hem kijken. ā€˜Ik eis een hand!’ Uit wanhoop steekt de compagnon zijn voet tussen de arm van Dagobert en sluit hiermee de zaken deal af.

En een paar jaar later in een Chinees restaurant in Brussel op mijn 14e kreeg ik van de ober een, aangestoken en weer uitgeblazen, shotglaasje met doorzichtige vloeistof. Het was Sake.

Ik zeg je eerlijk.

Pis van de duivel. 🤮
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Speedboot1993 zei:
Beste: witte wijn
Klik om te vergroten...

Wat voor witte wijn?
C
CeeCeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Her ergste wat ik heb meegemaakt met drank was na een feestje alwaar ik 18 baco's had weggetikt.
De dag erna was ik op sterven na dood, zo ontzettend ziek was ik. Ik heb nooooit meer iets met rum erin aangeraakt.
Maar ( stroh) rum is wel errug lekker....
Klik om te vergroten...

Awh snap.. voel me echt een aars voor het doen van die suggestie🄹 šŸ¤—

@Dirkjan we also don’t do rum, rum is bad mmkay..
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Beste: witte wijn, sex on the beach, vodka-redbull, passoa (in het algemeen, gewoon vrouwendrank)
Slechtste: whisky
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Wat voor witte wijn?
Klik om te vergroten...
Zeg alsjeblief droge!!!!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Speedboot1993 zei:
Zeg alsjeblief droge!!!!
Klik om te vergroten...
Ik hoopte meer op zoiets als 'een meursault uit de bourgogne', 'grüner veltliner uit Oostenrijk' of misschien 'een blanc de noir uit de Duitse Moezel regio'
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Ik hoopte meer op zoiets als 'een meursault uit de bourgogne', 'grüner veltliner uit Oostenrijk' of misschien 'een blanc de noir uit de Duitse Moezel regio'
Klik om te vergroten...
O hahahha oepsie, je ziet denk ik wel dat ik geen wijnkenner ben
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Speedboot1993 zei:
O hahahha oepsie, je ziet denk ik wel dat ik geen wijnkenner ben
Klik om te vergroten...

Als je van wijn houdt kan ik echt aanraden om gewoon eens gek te doen en een goed bedrag voor een fles wijn neertellen. Doe eens gek en koop er een van 50 euro. Dat kan al best een belevenis zijn.

Je krijgt dan dranken die een enorm gelaagde smaak hebben met fris fruit, vanille, noten, mineralen of bloemetjes.

Overigens helpt het echt enorm om te slurpen bij de wijn. Klinkt misschien wat vies, maar zodra je lucht mengt door de wijn in je mond komt alle smaak vrij (omdat je vooral proeft met je neus).

Als je wat meer wijnen kent dan kan je soms voor 10-20 euro ook heel bijzondere wijnen kopen. Maar als je eerst echt een keer het verschil wil ervaren dan kan ik aanraden te beginnen met een smaakvolle wijn van een bekend wijnhuis.

Probeer bijvoorbeeld eens zo'n meursault uit de Bourgogne.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Als je van wijn houdt kan ik echt aanraden om gewoon eens gek te doen en een goed bedrag voor een fles wijn neertellen. Doe eens gek en koop er een van 50 euro. Dat kan al best een belevenis zijn.

Je krijgt dan dranken die een enorm gelaagde smaak hebben met fris fruit, vanille, noten, mineralen of bloemetjes.

Overigens helpt het echt enorm om te slurpen bij de wijn. Klinkt misschien wat vies, maar zodra je lucht mengt door de wijn in je mond komt alle smaak vrij (omdat je vooral proeft met je neus).

Als je wat meer wijnen kent dan kan je soms voor 10-20 euro ook heel bijzondere wijnen kopen. Maar als je eerst echt een keer het verschil wil ervaren dan kan ik aanraden te beginnen met een smaakvolle wijn van een bekend wijnhuis.

Probeer bijvoorbeeld eens zo'n meursault uit de Bourgogne.
Klik om te vergroten...

In deze podcast kan je ook best veel leren:

www.wijnsnobs.com

Wijnsnobs | De Podcast met klare wijntaal

Wijnsnobs, een podcast waarin je meer leert over wijn. Wij zijn Frits en Sophia, grote wijnliefhebbers maar wijnkenners… dat valt toch vies tegen. Het is tijd om hier verandering in te brengen en ons te ontpoppen als ware wijnsnobs. Doe je mee?
www.wijnsnobs.com www.wijnsnobs.com
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
In deze podcast kan je ook best veel leren:

www.wijnsnobs.com

Wijnsnobs | De Podcast met klare wijntaal

Wijnsnobs, een podcast waarin je meer leert over wijn. Wij zijn Frits en Sophia, grote wijnliefhebbers maar wijnkenners… dat valt toch vies tegen. Het is tijd om hier verandering in te brengen en ons te ontpoppen als ware wijnsnobs. Doe je mee?
www.wijnsnobs.com www.wijnsnobs.com
Klik om te vergroten...
Wauw bedankt! Ik ga mij er zeker is in verdiepen, ben wel benieuwd naar wat er allemaal bestaat. Zo kom ik misschien nog is mijn lievelingswijn tegenšŸ¤·šŸ¼ā€ā™€ļø
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lekkerste: Een dikke, vette groene knuppel uit Enschede!šŸ» En op z'n tijd een goede Schotse of Ierse whisky: Chivas Regal van 18 jaar is mijn favoriet.🄃

Vieste: Alles wat mierzoet is en plakt als de ziekte...
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lekkerste: water
Vieste: azijn
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Harry In De Warrie zei:
Lekkerste: water
Vieste: azijn
Klik om te vergroten...
Lekkerste: water
Vieste: zoutzuur
.
Ik doe er nog een schepje op.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Lekkerste: water
Vieste: zoutzuur
.
Ik doe er nog een schepje op.
Klik om te vergroten...
Maar zal het meer proeven naar zout of naar zuur? :thinking:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."