#1
Lekkerste: 43 Likeur
Vieste: Rode wijn
Vieste: Rode wijn

Lekkerst: een goede pinot noir uit de Bourgogne of Californiƫ
Viests: stroh rum
Suggestie; Warme chocolademelk met een scheutje stroh rum en heulveul slagroom tijdens de koude winterdag š It might change your perspective!
Vandaar het scheutješJa stroh is behoorlijk geschikt voor warme chocomel. Ook om bepaalde dingen te flamberen.
Stroh 80 puur is dan weer heel geschikt voor een wedstrijdje gekke bekken trekken š¤£
Beste: witte wijn
Her ergste wat ik heb meegemaakt met drank was na een feestje alwaar ik 18 baco's had weggetikt.
De dag erna was ik op sterven na dood, zo ontzettend ziek was ik. Ik heb nooooit meer iets met rum erin aangeraakt.
Maar ( stroh) rum is wel errug lekker....
Zeg alsjeblief droge!!!!Wat voor witte wijn?
Ik hoopte meer op zoiets als 'een meursault uit de bourgogne', 'grüner veltliner uit Oostenrijk' of misschien 'een blanc de noir uit de Duitse Moezel regio'Zeg alsjeblief droge!!!!
O hahahha oepsie, je ziet denk ik wel dat ik geen wijnkenner benIk hoopte meer op zoiets als 'een meursault uit de bourgogne', 'grüner veltliner uit Oostenrijk' of misschien 'een blanc de noir uit de Duitse Moezel regio'
O hahahha oepsie, je ziet denk ik wel dat ik geen wijnkenner ben
Als je van wijn houdt kan ik echt aanraden om gewoon eens gek te doen en een goed bedrag voor een fles wijn neertellen. Doe eens gek en koop er een van 50 euro. Dat kan al best een belevenis zijn.
Je krijgt dan dranken die een enorm gelaagde smaak hebben met fris fruit, vanille, noten, mineralen of bloemetjes.
Overigens helpt het echt enorm om te slurpen bij de wijn. Klinkt misschien wat vies, maar zodra je lucht mengt door de wijn in je mond komt alle smaak vrij (omdat je vooral proeft met je neus).
Als je wat meer wijnen kent dan kan je soms voor 10-20 euro ook heel bijzondere wijnen kopen. Maar als je eerst echt een keer het verschil wil ervaren dan kan ik aanraden te beginnen met een smaakvolle wijn van een bekend wijnhuis.
Probeer bijvoorbeeld eens zo'n meursault uit de Bourgogne.
Wauw bedankt! Ik ga mij er zeker is in verdiepen, ben wel benieuwd naar wat er allemaal bestaat. Zo kom ik misschien nog is mijn lievelingswijn tegenš¤·š¼āāļøIn deze podcast kan je ook best veel leren:
![]()
Wijnsnobs | De Podcast met klare wijntaal
Wijnsnobs, een podcast waarin je meer leert over wijn. Wij zijn Frits en Sophia, grote wijnliefhebbers maar wijnkenners⦠dat valt toch vies tegen. Het is tijd om hier verandering in te brengen en ons te ontpoppen als ware wijnsnobs. Doe je mee?www.wijnsnobs.com
Lekkerste: waterLekkerste: water
Vieste: azijn
Maar zal het meer proeven naar zout of naar zuur?Lekkerste: water
Vieste: zoutzuur
.
Ik doe er nog een schepje op.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."