#1
Ik heb het vroeger wel grappig gevonden maar voor het plezier dat het levert, levert het imo veel te zware katers op. Maar dat is wss ook mijn gevoeligheid ervoor.Dit vind ik altijd zo lastig… want, principieel gezien ben ik het heulemaaaaal met je eens. Sterker nog: de meeste drugs richten ZOVEEL minder schade aan voor de omgeving dan alcohol. Maar toch, ik vind dronken avondjes met m’n maten ook wel echt heel leuk en heul grappig.
Lichamelijk geeft alcohol mij de verschrikkelijkste katers. Voor wat domme lompe lol (toegegeven, ook mee vermaakt, maar het staat voor mij niet in verhouding tot elkaar)
Dit is hier in Friesland echt heel erg geaccepteerd. Ouders vinden het heel normaal dat hun kinderen zichzelf elk weekend bijna in een coma zuipen. "Ach joh dat hoort bij die leeftijd, we've all been there"Ik schrik wel enorm als ik echt dronken tieners/ jong volwassenen zie, en vooral als ik dan besef dat ik er net zo bij liep toen. Echt… wtf. Zo’n straalbezopen nog-half-kinderlichaampje. Sociaal nog zo onderwikkeld dat je al helemaal niet weet wat je wel en niet kan maken ook al ben je dronken. Pffff what the fuck were we thinking.
Ja wat je zegt, zo'n klein lichaam en onderontwikkelde geest (elk weekend) zo'n klap geven. Élk orgaan in je lichaam krijgt een mega opdonder. Niet alleen je lever.
Serieus, waar zijn we mee bezig. Ik vind het achterlijk.