Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan de volwassenen drinkt 5,5% overmatig alcohol

Van de volwassenen drinkt 5,5% overmatig alcohol

60 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Slangengif ook.
Klik om te vergroten...

Net als asbest
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Zat je daar dan een hele dag?
Of dronk je ze ook nog eens in snel tempo?
Klik om te vergroten...
Ik zat er minstens 2 x per dag.
Maar ik kon ongelooflijk snel veel drinken.
Ik ben nog nooit, echt waar, iemand tegengekomen die net zo snel of sneller kon drinken, als ik.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Ik zat er minstens 2 x per dag.
Maar ik kon ongelooflijk snel veel drinken.
Ik ben nog nooit, echt waar, iemand tegengekomen die net zo snel of sneller kon drinken, als ik.
Klik om te vergroten...

Twee keer per dag?
Je ging er bv geen van 10u tot 12u en 20u tot 22u?

Snelle drinken zal ook je zucht zijn geweest denk ik. Zo snel mogelijk die rush willen bereiken
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Twee keer per dag?
Je ging er bv geen van 10u tot 12u en 20u tot 22u?

Snelle drinken zal ook je zucht zijn geweest denk ik. Zo snel mogelijk die rush willen bereiken
Klik om te vergroten...
Dit waren idd wel de tijden, dat ik in de kroeg zat ja. Om 10 uur ging de kroeg open en maakte ik als eerste cliënt mijn opwachting en mocht vaak van de schoonmaak mijn eerste glas zelf tappen. Dat deed ik op een manier, die geen schuim maakte. Dan had ik weer twee slokken bier extra gescoord....zo ben je als je alcoholist bent. De gelegenheid maakt nou eenmaal de dief, nietwaar.
Laat in de middag, of vroeg in de avond keerde ik terug.
En idd, zo snel mogelijk die eerste roes!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Dan had ik weer twee slokken bier extra gescoord....zo ben je als je alcoholist bent. De gelegenheid maakt nou eenmaal de dief, nietwaar.
Klik om te vergroten...

Zat vast al verdisconteerd in de bierprijs.

Hoeveel geld ik niet al in bars uitgegeven heb!

Maar, ja. Wij helpen onze gemeenschap ook daarmee (daarom zit er ook vaak een fooi bij).
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Ik dacht eerst eigenlijk: holy shit wat laag. Dan is iedereen alcoholist…
Klik om te vergroten...

Ik had het tegenovergestelde, ik dacht ‘damn, best hoog’. Ik dacht dat het veel lager lag.

Ik weet niet of dit in de huidige DSM-5 nog zo is, maar vroeger werd ook het onderscheid gemaakt tussen student zijn of niet. In je studententijd mag (of mocht) je dus meer drinken om niet onder de noemer probleemdrinker te vallen. Eigenlijk ook wel een beetje bijzonder als je erover nadenkt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
In de VS konden we op heel veel plekken geen drank kopen waar dat in NL wel kan, wat me deed beseffen wat een zuipcultuur we hier eigenlijk hebben.
Klik om te vergroten...

True story. Maar de dodelijke fentanyl-crisis daar is nou ook niet bepaald wat je zegt veel beter, tbh.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
En wat dacht je qua drank van de militaire dienstplicht destijds?
De bakermat van alcoholisme!
Ongelooflijk, wat wij wegdronken in die tijd....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
True story. Maar de dodelijke fentanyl-crisis daar is nou ook niet bepaald wat je zegt veel beter, tbh.
Klik om te vergroten...
O ja had ik het nog over met mijn familie toen we daar waren.

Niet best...
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
En wat dacht je qua drank van de militaire dienstplicht destijds?
De bakermat van alcoholisme!
Ongelooflijk, wat wij wegdronken in die tijd....
Klik om te vergroten...

Je haalt met de woorden uit de vingertoppen.
Verdoofde wel. Maar het was niet de oplossing.
Volgens mij is dat tegenwoordig ook wel beter geregeld. Alhoewel, achter de schermen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
O ja had ik het nog over met mijn familie toen we daar waren.

Niet best...
Klik om te vergroten...

Nope. Is verschrikkelijk. Ik volg (al jaren) een aantal YouTube-kanalen die daar aandacht aan besteden. De vele doden een gezicht geven, de verslaafden aan het woord laten… het menselijke laten zien in het inhumane. Echt zeer verdrietig. Vieze, vuile straten waarop alleen maar zombies in allerlei vreemde houdingen vol zweren te zien zijn… Maar ook de verhalen van jonge tieners die “gewoon” een keer een Xanax-pil dachten te nemen, maar die dan vermengd bleek te zijn met fentanyl. Dood. Het is zo’n eng potent spul.

Laatst zag ik een interview met een moeder en die had ook haar veel te jonge zoon verloren aan fentanyl. In dat gesprek vertelt ze emotioneel hoe ze naar het kruispunt reed waar hij was overleden aan een OD (niet meer terug te halen met Narcan). En dat ze zag dat er een politiebusje ter plaatse was gekomen waarop groot iets stond als ‘POLICE * plaatsnaam * FENTANYL DIVISION’. In het interview gaat ze terug naar dat moment, waarop ze vol ongeloof dacht: ‘Divísion? WAT?! Er is een aparte, eigen officiële divísion enkel en alleen gericht op fentanyl?! Wat is er mis met deze samenleving?’

Ja, dat is ook ronduit hallucinant, dat dat nodig is. Maar helaas wel de treurige realiteit daar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Nope. Is verschrikkelijk. Ik volg (al jaren) een aantal YouTube-kanalen die daar aandacht aan besteden. De vele doden een gezicht geven, de verslaafden aan het woord laten… het menselijke laten zien in het inhumane. Echt zeer verdrietig. Vieze, vuile straten waarop alleen maar zombies in allerlei vreemde houdingen vol zweren te zien zijn… Maar ook de verhalen van jonge tieners die “gewoon” een keer een Xanax-pil dachten te nemen, maar die dan vermengd bleek te zijn met fentanyl. Dood. Het is zo’n eng potent spul.

Laatst zag ik een interview met een moeder en die had ook haar veel te jonge zoon verloren aan fentanyl. In dat gesprek vertelt ze emotioneel hoe ze naar het kruispunt reed waar hij was overleden aan een OD (niet meer terug te halen met Narcan). En dat ze zag dat er een politiebusje ter plaatse was gekomen waarop groot iets stond als ‘POLICE * plaatsnaam * FENTANYL DIVISION’. In het interview gaat ze terug naar dat moment, waarop ze vol ongeloof dacht: ‘Divísion? WAT?! Er is een aparte, eigen officiële divísion enkel en alleen gericht op fentanyl?! Wat is er mis met deze samenleving?’

Ja, dat is ook ronduit hallucinant, dat dat nodig is. Maar helaas wel de treurige realiteit daar.
Klik om te vergroten...
Een eigen divisie... Dat wist ik niet. Dat geeft wel aan hoe groot deze crisis is ja.

Volgens mij zit het ook vaak in coke vermengd. Lekker idee dat elk snuifje zo je laatste kan zijn.

Wederom: regulatie en legalisatie van middelen. Maar dat zie ik niet gebeuren. Aan de andere kant: op gebied van wiet zijn ze ons daarin "voorbijgestreefd". Echt nooit verwacht. Ons systeem hier deugt ook van geen kant met dat gedoogbeleid dat maar jaren door en door blijft gaan. Aanrommelen noem ik het.

Toch ook wel raar om daar in de VS (vooral in de grote stad) geregeld iemand in het openbaar een jonko te zien opsteken. Al helemaal nu ik anders ben gaan denken over wiet. Is dit nou wat de mensheid uit deze shit gaat helpen? De westerse wereld is imo out of touch met zichzelf, met de natuur, met echte genezing. Het rommelt maar wat aan om door de ratrace van het leven heen te komen. Zoveel verloren zielen, vooral aan de overkant van de big pond.

Gemengde gevoelens hierover.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Een eigen divisie... Dat wist ik niet. Dat geeft wel aan hoe groot deze crisis is ja.

Volgens mij zit het ook vaak in coke vermengd. Lekker idee dat elk snuifje zo je laatste kan zijn.

Wederom: regulatie en legalisatie van middelen. Maar dat zie ik niet gebeuren. Aan de andere kant: op gebied van wiet zijn ze ons daarin "voorbijgestreefd". Echt nooit verwacht. Ons systeem hier deugt ook van geen kant met dat gedoogbeleid dat maar jaren door en door blijft gaan. Aanrommelen noem ik het.

Toch ook wel raar om daar in de VS (vooral in de grote stad) geregeld iemand in het openbaar een jonko te zien opsteken. Al helemaal nu ik anders ben gaan denken over wiet. Is dit nou wat de mensheid uit deze shit gaat helpen? De westerse wereld is imo out of touch met zichzelf, met de natuur, met echte genezing. Het rommelt maar wat aan om door de ratrace van het leven heen te komen. Zoveel verloren zielen, vooral aan de overkant van de big pond.

Gemengde gevoelens hierover.
Klik om te vergroten...
Wiet=natuur
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#14
FerdFatoehaus zei:
Wiet=natuur
Klik om te vergroten...
Volgepompt met kunstmest, gekweekt onder lampen, zwaar gemodificeerd op THC.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Nope. Is verschrikkelijk. Ik volg (al jaren) een aantal YouTube-kanalen die daar aandacht aan besteden. De vele doden een gezicht geven, de verslaafden aan het woord laten… het menselijke laten zien in het inhumane. Echt zeer verdrietig. Vieze, vuile straten waarop alleen maar zombies in allerlei vreemde houdingen vol zweren te zien zijn… Maar ook de verhalen van jonge tieners die “gewoon” een keer een Xanax-pil dachten te nemen, maar die dan vermengd bleek te zijn met fentanyl. Dood. Het is zo’n eng potent spul.

Laatst zag ik een interview met een moeder en die had ook haar veel te jonge zoon verloren aan fentanyl. In dat gesprek vertelt ze emotioneel hoe ze naar het kruispunt reed waar hij was overleden aan een OD (niet meer terug te halen met Narcan). En dat ze zag dat er een politiebusje ter plaatse was gekomen waarop groot iets stond als ‘POLICE * plaatsnaam * FENTANYL DIVISION’. In het interview gaat ze terug naar dat moment, waarop ze vol ongeloof dacht: ‘Divísion? WAT?! Er is een aparte, eigen officiële divísion enkel en alleen gericht op fentanyl?! Wat is er mis met deze samenleving?’

Ja, dat is ook ronduit hallucinant, dat dat nodig is. Maar helaas wel de treurige realiteit daar.
Klik om te vergroten...
Die crisis hangt natuurlijk ook samen met een afwezig sociaal vangnet, soepel ontslagrecht, afwezigheid van collectieve zorgverzekering (en dus alleen private verslavingszorg), en het feit dat harm-reduction initiatieven verboden zijn - waaronder zelfs naaldenuitruilprogramma's en in sommige staten is zelfs verstrekking van naloxone verboden.

Ze hebben dus geen police division nodig, maar een regering die bewezen-effectieve interventies toestaat.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
FerdFatoehaus zei:
Wiet=natuur
Klik om te vergroten...
Slangengif ook.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Пусто zei:
Volgepompt met kunstmest, gekweekt onder lampen, zwaar gemodificeerd op THC.
Klik om te vergroten...
Ligt eraan wat je rookt.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#18
FerdFatoehaus zei:
Ligt eraan wat je rookt.
Klik om te vergroten...
je weet alleen wat je rookt als je het zelf hebt gekweekt
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Пусто zei:
je weet alleen wat je rookt als je het zelf hebt gekweekt
Klik om te vergroten...
Precies
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Om 10 uur ging de kroeg open en maakte ik als eerste cliënt mijn opwachting
Klik om te vergroten...

De Zandman zei:
Laat in de middag, of vroeg in de avond keerde ik terug.
Klik om te vergroten...

Vraag uit interesse, niet uit aanval @De Zandman
Maar hoe heb jij je hersenen kunnen beschermen tegen de alcoholvloed?
Ik sprak recent iemand (ex collega) die geheugenstoornissen had opgelopen door alcohol. Hij was net als jou dagelijks in de kroeg, woonde er bijna. Hij at wel bijna alleen maar borrelnoten

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."