#1
Haha dit is wel ehmm😂Ik dacht eerst eigenlijk: holy shit wat laag. Dan is iedereen alcoholist…
Haha dit is wel ehmm😂Ik dacht eerst eigenlijk: holy shit wat laag. Dan is iedereen alcoholist…
Ik heb het vroeger wel grappig gevonden maar voor het plezier dat het levert, levert het imo veel te zware katers op. Maar dat is wss ook mijn gevoeligheid ervoor.Dit vind ik altijd zo lastig… want, principieel gezien ben ik het heulemaaaaal met je eens. Sterker nog: de meeste drugs richten ZOVEEL minder schade aan voor de omgeving dan alcohol. Maar toch, ik vind dronken avondjes met m’n maten ook wel echt heel leuk en heul grappig.
Dit is hier in Friesland echt heel erg geaccepteerd. Ouders vinden het heel normaal dat hun kinderen zichzelf elk weekend bijna in een coma zuipen. "Ach joh dat hoort bij die leeftijd, we've all been there"Ik schrik wel enorm als ik echt dronken tieners/ jong volwassenen zie, en vooral als ik dan besef dat ik er net zo bij liep toen. Echt… wtf. Zo’n straalbezopen nog-half-kinderlichaampje. Sociaal nog zo onderwikkeld dat je al helemaal niet weet wat je wel en niet kan maken ook al ben je dronken. Pffff what the fuck were we thinking.
Dit heeft te maken dat een vrouwenlichaam minder spierweefsel heeft dan een man en een hoger percentage vetweefsel dan een man. In spierweefsel zit meer vocht dan in vetweefsel waardoor het meer verdund wordt door het lichaam zelf.
Natuurlijk is er onderling wel iets van verschil. Een vent van 150 kg die z'n eigen leuter niet meer kan zien tov van een hordeloopster, om maar even wat extreems te noemen... Maar in algemene zin bestaat het lichaam van een vrouw tussen de 20 en 35% vet, waarbij voor een man het "gezond geachte percentage" maximum al rond de ondergrens van vrouwen ligt.Maar mannen met een bierbuik dan?
Of zit onder die klomp vet thv de navel dan toch echt nog dat wasbordje![]()
Maar in algemene zin bestaat het lichaam van een vrouw tussen de 20 en 35% vet, waarbij voor een man het "gezond geachte percentage" al rond de ondergrens van vrouwen ligt
Zonder core muscles zou je niet rechtop kunnen staan, dus ja, iedereen heeft een wasbordje. Maar de meeste zitten nog in de verpakking.Maar mannen met een bierbuik dan?
Of zit onder die klomp vet thv de navel dan toch echt nog dat wasbordje![]()
Klopt ook idd. Zonder je buikspieren te trainen, maar wel gigantisch af te vallen en een laag vetpercentage <7 procent, komt er bij iedereen een wasbordje tevoorschijn.Zonder core muscles zou je niet rechtop kunnen staan, dus ja, iedereen heeft een wasbordje. Maar de meeste zitten nog in de verpakking.
Benieuwd hoeveel blokjes ik heb.Klopt ook idd. Zonder je buikspieren te trainen, maar wel gigantisch af te vallen en een laag vetpercentage <7 procent, komt er bij iedereen een wasbordje tevoorschijn.
Ken jongeren die elk weekend zuipen en alsnog zichtbare abs hebben
Ik deed het ook… en ik denk dat als het me volledig verboden was dat ik er stommer mee om was gegaan dan nu. Maar nu ik zelf wat ouder word denk ik alleen maar WAT. DE. FACK.Ik heb het vroeger wel grappig gevonden maar voor het plezier dat het levert, levert het imo veel te zware katers op. Maar dat is wss ook mijn gevoeligheid ervoor.
Lichamelijk geeft alcohol mij de verschrikkelijkste katers. Voor wat domme lompe lol (toegegeven, ook mee vermaakt, maar het staat voor mij niet in verhouding tot elkaar)
Dit is hier in Friesland echt heel erg geaccepteerd. Ouders vinden het heel normaal dat hun kinderen zichzelf elk weekend bijna in een coma zuipen. "Ach joh dat hoort bij die leeftijd, we've all been there"
Ja wat je zegt, zo'n klein lichaam en onderontwikkelde geest (elk weekend) zo'n klap geven. Élk orgaan in je lichaam krijgt een mega opdonder. Niet alleen je lever.
Serieus, waar zijn we mee bezig. Ik vind het achterlijk.
Bij mij zijn de katers van speed echt een stuk erger, en langer ook.Lichamelijk geeft alcohol mij de verschrikkelijkste katers. Voor wat domme lompe lol (toegegeven, ook mee vermaakt, maar het staat voor mij niet in verhouding tot elkaar)
Haha die stugheid neemt zelfs hier met de jaren af.Das dan de stugheid van een echte fries
Sorry kerel. Deze bal kwam zo mooi voor de goal dat ik hem niet kom laten gaan haha
Erop terugkijkend is het absurd hè.Ik deed het ook… en ik denk dat als het me volledig verboden was dat ik er stommer mee om was gegaan dan nu. Maar nu ik zelf wat ouder word denk ik alleen maar WAT. DE. FACK.
Van buiten:Het ziet er ook zó absurdistisch uit🤯 Maar stel je voor we zouden deze kinderen/jongeren allemaal een bizarre dosis truffels geven inderdaad. Kiekn hoe je ze dan heurt praten.
Zeker bij de luxere supermarkten. Een fellow ging tegen de kerst boodschappen doen bij AH en daar stonden de flessen Champagne o.a. tussen de groente en fruit.Het is best wel absurd om meters hoge muren aan verschillende alcoholhoudende dranken te zien staan in elke supermarkt in NL. Het is dat ik dat gewend ben, maar inderdaad: bij verslaving is alcohol bijna niet te ontlopen hier.
Ja en je kijkt er niet eens meer echt van op want het is hier zo normaal.Zeker bij de luxere supermarkten. Een fellow ging tegen de kerst boodschappen doen bij AH en daar stonden de flessen Champagne o.a. tussen de groente en fruit.
Zeker bij de luxere supermarkten. Een fellow ging tegen de kerst boodschappen doen bij AH en daar stonden de flessen Champagne o.a. tussen de groente en fruit.
Speed katers waren de HEL, want deze waren vooral geestelijk.Bij mij zijn de katers van speed echt een stuk erger, en langer ook.
Van alcohol ben ik gewoon moe, heb ik wat hoofdpijn, en misschien wat misselijkheid. Maar verder gaat het wel.
Na speed kan ik een halve week niet meer functioneren.
Ben ik even blij dat ik nooit speed heb geprobeerd..Bij mij zijn de katers van speed echt een stuk erger, en langer ook.
Van alcohol ben ik gewoon moe, heb ik wat hoofdpijn, en misschien wat misselijkheid. Maar verder gaat het wel.
Na speed kan ik een halve week niet meer functioneren.
Ik begrijp dit ook niet hoor.Vooral als je terugkomt uit zo'n land valt het echt op hoe doorgeslagen we ermee zijn. Alles waar je mee opgroeit voelt als normaal maar het is best wel achterlijk om zowat de meest verwoestende harddrug zo beschikbaar en zo sociaal geaccepteerd te maken.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."