Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgezocht: zoet drankje met meer alcohol

gezocht: zoet drankje met meer alcohol

53 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DJpepLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb wel een shotje wel met een zoetje dat ik soms drink.
Naam: vuilnisbak 🤪🤪
Inhoud : vodka jagermeister stroh 80
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ze zag het o.a. aan mijn manier van lopen zei ze ooit.
Ook al had ik maar 2 trappisten op....typisch, nietwaar?
Lallen deed ik bijna nooit al veranderde mijn stem bij veel bier ook.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
Het is allemaal een kwestie van trainen. Als je genoeg drinkt, kun je bijna overal tegen. Dat stadium moet je overigens echt voorkomen.

Er zijn periodes geweest dat ik de drank er antiperistaltisch uitgooide en daarna gewoon weer verder dronk. Dat was echt ernstig, maar zo ver kan het komen.

Stop er alsjeblieft mee als dat nog kan. Je maakt je leven tot een doffe ellende met al die drank.
Klik om te vergroten...
Trainen?

1000034145.gif

Nee maar serieus, ex van mijn zusje was alcoholist. En nog steeds trouwens. Gaat er helemaal kapot aan. Het is geen verkeerde man, goed van aard, maar wat zijn wij blij dat ze weg is bij hem en een ander heeft gevonden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Met een echte alcoholist is het haast niet mogelijk om een goede, fijne relatie te hebben.
Dat was bij mij ook zo.
Mijn ex van toen wist nooit waar ik heen ging, wanneer, en of ik wel weer thuis kwam, en al het geld was op.
Niet te doen, dus.
Wat ben ik blij, dat ik daarvan af ben, die kut alcohol!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Whaa zure matten :tongueclosed:

Laatst in Zweden leerde ik dat ze daar zaterdag "godis" dag hebben. Dan is het moment om snoep te kopen. Hebben we een kilo aan snoep gehaald en ik moet zeggen: dat snoep daar is best goed. We hadden ook veel zure dingen maar net niet té zuur. Zure matten is voor mij té zuur.
Klik om te vergroten...
Ja, goede drop hebben ze ook in Zweden.
On topic en gerelateerd met Zweden (of vooral Finland)..:

Vrienden heb ik een fles Vodka zien vullen met dropjes. Dan moesten de dropjes gedurende enkele maanden intrekken en dan kreeg je een zoete variant van de Vodka.

En voor de echte liefhebbers met jaren de tijd (en misschien wat studie): Een paar liter Ruhm gebruiken en het mixen met zoet fruit. Dit was meer een jaren project begreep ik, maar dan heb je wel wat speciaals om aan te bieden aan je maatjes!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Training in drinken?!
Dat heb ik ruimschoots gedaan.
Op enig moment word je bijna niet meer dronken....wel onder invloed natuurlijk.
Maar niet meer zo dronken als een dragonder
k
knikkebollerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wil meer gaan experimenteren met alcohol. Sterke bier drink ik puur om snel aangeschoten te worden, maar lekker vind ik het niet. Wat ik lekker vind is bacardi breezers en smirnoff. Wat ik minder lekker vind is rode wijn maar daar word ik wel weer lekker aangeschoten van. Ik hou van de alcoholvrije zoete kinder champagne. Is er ook zoiets met alcohol? Wat kan ik bij de jumbo kopen en is lekker zoet, en zit lekker veel alcohol in? Heb ook iets gehoord over zoete rode wijn. Wat is dat dan weer?
M
Mell321Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Licor 43 met melk en ijsklontjes!
Dan krijg je een soort softijsje🥰
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien eens een flesje Cava dulce proberen. Dus niet seco. Ik zie de zoetere versies niet direct bij de Jumbo trouwens..

Edit: je kunt een paar flessen - I Heart - Cava - Semi Secco koud zetten misschien. Semi secco is al redelijk zoet en kun je lekker doordrinken zonder extreem veel gevaar. Iets lichter dan wijn, maar net kinder champagne.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou eens met deze vraag naar de slijter gaan. Die hebben meer zoete alcoholische dranken.

Bijvoorbeeld dissarono.
Rond de 30 procent dacht ik.
Drink je weg als zoete ranja als je niet oplet.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dark n stormy is echt lekker

bruine rum, gemberbier, limoen, ijs en angostura Bitters
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Toen ik 16 was dronk ik ook breezer 🤣

Je kan toch gewoon naar de winkel gaan en vanalles proberen?
Daar hebben ze "1001" diverse blikjes. Allemaal zoete rommel.

Of je gooit gewoon vodka bij een blik monster.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sourz is ook heel zoet.
In de kroeg krijg je dat met een zuur matje in je glas.
images-4.jpeg
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fisherman's friend zei:
Sourz is ook heel zoet.
In de kroeg krijg je dat met een zuur matje in je glas.
Bekijk bijlage 66713
Klik om te vergroten...
Mijn gebit doet zeer van dit plaatje
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dick_van_Leeuwen zei:
Mijn gebit doet zeer van dit plaatje
Klik om te vergroten...

Krijg je bij de tandarts op het einde
Om gelijk een voorzetje te maken voor een paar nieuwe gaten :wink:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
DJpep zei:
Ik heb wel een shotje wel met een zoetje dat ik soms drink.
Naam: vuilnisbak 🤪🤪
Inhoud : vodka jagermeister stroh 80
Klik om te vergroten...

Zelf gemaakt?
Mijn god ... Ik word al misselijk als ik de combinatie zie haha
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je een combinatie van zoet en bitter lust, is Campari misschien te proberen. Puur met een ijsblokje of als Campari soda met wat spuitwater.
Shit, nu krijg ik trek... 🤣
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Weet nog dat ik vroeger met een maat geregeld Lambrusco zoete(?) witte wijn kocht. Goedkoop en raakten we fucked up van.

Mooi om te zien hoe DF weer eens samenkomt om te helpen bij iemand die met een probleem zit. 🥰
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fisherman's friend zei:
Sourz is ook heel zoet.
In de kroeg krijg je dat met een zuur matje in je glas.
Bekijk bijlage 66713
Klik om te vergroten...
Whaa zure matten :tongueclosed:

Laatst in Zweden leerde ik dat ze daar zaterdag "godis" dag hebben. Dan is het moment om snoep te kopen. Hebben we een kilo aan snoep gehaald en ik moet zeggen: dat snoep daar is best goed. We hadden ook veel zure dingen maar net niet té zuur. Zure matten is voor mij té zuur.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zit nog even mee te denken.

Zelf ben ik geen echte voorstander van zoet (op mixen met Coca Cola na) want de katers zijn extra pittig.. maar probeer eens een experiment met wat echte zoete likeurtjes.
Misschien beginnen met een fles Amarula en/of Baileys? Laat maar weten welke je meer bevalt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."