Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
75 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bontebal d'n urste wordt het strakjes in oktober met een fatsoenlijk kabinet met fatsoenlijke politici voor fatsoenlijke mensen met fatsoen, zodat het land weer eens fatsoenlijk geregeerd kan worden binnen de fatsoenlijke termijn van 4 fatsoenlijke jaren
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tja... Voor mijzelf is de hypotheekrenteaftrek op dit moment ook wel een aardig breekpunt. Het is een gek systeem en het zou beter zijn als het afgeschaft wordt.

De timing is voor mijzelf alleen erg ongunstig.

Zanza zei:
Stel je zou het abrupt stoppen, of in een heel korte tijdspanne, dan komen met name nieuwe huiseigenaren serieus in de financiële problemen. Die hebben hun budget en aankoop van het huis natuurlijk afgestemd op het actuele inkomen. Als je dan ineens per maand een paar honderd euro meer kwijt bent...
Klik om te vergroten...

Ik mag mezelf tot deze groep rekenen. Jan modaal, twee jaar geleden een koopwoning gekocht. Eigenlijk net na de absurde prijsstijgingen. Op het moment stijgen de prijzen veel minder hard. Hier in elk geval wel. Volgens funda is mijn huis zelfs al 10% minder waard geworden. Daarmee sta ik dus al €23.000 onder water.

Mijn lasten zijn hoog... Serieus hoog...
Ik kom prima rond, kan veel leuke dingen doen, dus ik mag echt niet klagen. Maar ik kan de aftrek financieel wel goed gebruiken zegmaar...

Ben ik daarmee egoïstisch? Tja, misschien wel. Rationeel is het logischer om de aftrek af te schaffen. Maar als ik niet op mijn eigen portemonnee let, gaat niemand het doen.

Ik had een tijdje terug ook met iemand een gesprek hierover. En die vroeg me oprecht of ik anders geen zorg- en huurtoeslag kon aanvragen 🤣

Yeah right haha

EDIT: misschien moet ik ook maar eens gaan uitzoeken wat de standpunten zijn op onderwijs, kernenergie en de materiaal transitie. Voor mij ook allemaal belangrijke themas op het moment.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zanza zei:
Bontebal d'n urste wordt het strakjes in oktober met een fatsoenlijk kabinet met fatsoenlijke politici voor fatsoenlijke mensen met fatsoen, zodat het land weer eens fatsoenlijk geregeerd kan worden binnen de fatsoenlijke termijn van 4 fatsoenlijke jaren
Klik om te vergroten...

Dit klinkt heden ten dagen echt als een utopie 😅

Schandelijk eigenlijk. Zo krijg je als land toch ook geen reet voor elkaar. Je zal als bedrijf maar elke 1,5 jaar een compleet nieuwe visie, doelstelling en beleidsvoering krijgen. Daar wordt je toch horendol van?

Ik voel wel wat voor de Chinese een partij politiek. Die krijgen tenminste wat voor elkaar. En hebben hun armen diep geworteld in landen ver, ver buiten hun eigen landsgrenzen. Ethisch niet oké, maar vanuit eigenbelang ontzettend slim.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Ja omg tell me about it!!!!!! Maar dat komt dus ook wel omdat HEEL veel mensen er het ergste van denken… is dus makkelijk zeteltjes winnen.
Klik om te vergroten...
Waar ik me ook al jaren over verbaas is hoe de mens zo ontzettend creatief is bij vele zaken waar nood aan de man is maar dat dit bij de woningnood zo stug als de pest is. Er zijn wel kleine initiatieven zoals die communities enzo maar de grotere initiatieven blijven uit. Ook vooral doordat de overheid 0 marge toelaat. Voor asielzoekers bouwen ze zo een heel hotel om, waarom kan zoiets niet voor de gewone burger...dan botst het weer met regelgeving, bestemmingsplannen etc. etc. Maarja dat heb ik eerder gezegd.....de schatkist boert goed bij de woningnood, een prins der nederlanden en bewindslieden met grote vastgoedportefeuilles ook.

Het grootste probleem van het huidige politieke klimaat is de belangenverstrengeling vooral met de toekomstige dik betaalde baantjes in het verschiet. Dat moet echt aan banden worden gelegd. Politieke carrières zijn tegenwoordig een opstapje naar een dik betaalde bestuursfunctie. Als ze daar wat aan gaan doen zal het politieke klimaat drastisch verbeteren. En accountability zal ook geen verkeerde zijn. Nu hebben ze gewoon een vrijbrief.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zo heel soms vraag ik me ook wel af: zou m'n leven niet zo veel simpeler zijn als ik een andere baan neem?

Een waarbij ik minder stress heb, meer met m'n handen doe. Goed uitreken hoeveel uur ik moet werken om recht te hebben op sociale huurwoning en toeslagen. En dan dus veel minder gaan werken.

Minder sores, meer vrije tijd...

Zo af en toe 🤣
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
De timing is voor mijzelf alleen erg ongunstig.
Klik om te vergroten...
Same hoor, ik heb ook pas 2 jaar m’n huis. Maar goed, ik zou dus ook geen voorstander zijn van het direct afschaffen. Wel van het geleidelijk afbouwen.

Maar ik denk ook wel: ik bén al gezegend met een koophuis en een stabiel en relatief hoog inkomen. Ik kan best wel op een van die éxtra voordelen inleveren. Zelfs als het wel in een keer afgeschaft wordt kán ik gewoon andere keuzes maken en doorleven. Zoals @Brakka Mang zegt: we hebben echt wel belangrijkere problemen die we van dat geld kunnen oplossen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Brakka Mang zei:
Waar ik me ook al jaren over verbaas is hoe de mens zo ontzettend creatief is bij vele zaken waar nood aan de man is maar dat dit bij de woningnood zo stug als de pest is. Er zijn wel kleine initiatieven zoals die communities enzo maar de grotere initiatieven blijven uit. Ook vooral doordat de overheid 0 marge toelaat. Voor asielzoekers bouwen ze zo een heel hotel om, waarom kan zoiets niet voor de gewone burger...dan botst het weer met regelgeving, bestemmingsplannen etc. etc. Maarja dat heb ik eerder gezegd.....de schatkist boert goed bij de woningnood, een prins der nederlanden en bewindslieden met grote vastgoedportefeuilles ook.

Het grootste probleem van het huidige politieke klimaat is de belangenverstrengeling vooral met de toekomstige dik betaalde baantjes in het verschiet. Dat moet echt aan banden worden gelegd. Politieke carrières zijn tegenwoordig een opstapje naar een dik betaalde bestuursfunctie. Als ze daar wat aan gaan doen zal het politieke klimaat drastisch verbeteren. En accountability zal ook geen verkeerde zijn. Nu hebben ze gewoon een vrijbrief.
Klik om te vergroten...

De regelgeving in de bouw is echt killing. Ik verbaas me keer op keer opnieuw.

En daarnaast is de bouwsector zelf ook ontzettend conservatief. Je hebt een paar spelers die dingen durven, maar de meerderheid beweegt zelf net zo traag als de regelgeving.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Bontebal d'n urste wordt het strakjes in oktober met een fatsoenlijk kabinet met fatsoenlijke politici voor fatsoenlijke mensen met fatsoen, zodat het land weer eens fatsoenlijk geregeerd kan worden binnen de fatsoenlijke termijn van 4 fatsoenlijke jaren
Klik om te vergroten...
Fatsoenlijk , pfff nou ze moeten van heeeeel heeeeeel heeeeeelll ver komen hahaha zou al mooi zijn als ze van incompetent, hypocriet en corrupt naar lichtelijk integer komen de komende 4 jaar 😜
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
Same hoor, ik heb ook pas 2 jaar m’n huis. Maar goed, ik zou dus ook geen voorstander zijn van het direct afschaffen. Wel van het geleidelijk afbouwen.

Maar ik denk ook wel: ik bén al gezegend met een koophuis en een stabiel en relatief hoog inkomen. Ik kan best wel op een van die éxtra voordelen inleveren. Zelfs als het wel in een keer afgeschaft wordt kán ik gewoon andere keuzes maken en doorleven. Zoals @Brakka Mang zegt: we hebben echt wel belangrijkere problemen die we van dat geld kunnen oplossen.
Klik om te vergroten...

Achja, zolang het goed blijft gaan met mijn vriend en we samen gaan wonen, kan ik ook zonder problemen inleveren op de HRA.

Nu kan dat ook. Maar dan wordt op vakantie gaan of een nieuwe auto kopen wel kritisch op den duur. Laat staan sparen of beleggen om op een andere manier wat reserves op te bouwen dan de stenen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Brakka Mang zei:
Waar ik me ook al jaren over verbaas is hoe de mens zo ontzettend creatief is bij vele zaken waar nood aan de man is maar dat dit bij de woningnood zo stug als de pest is.
Klik om te vergroten...
Kom kraken met me!!!!!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Brakka Mang zei:
Fatsoenlijk , pfff nou ze moeten van heeeeel heeeeeel heeeeeelll ver komen hahaha zou al mooi zijn als ze van incompetent, hypocriet en corrupt naar lichtelijk integer komen de komende 4 jaar 😜
Klik om te vergroten...
Hij heeft met z'n vrouw afgesproken dat ie per 10 woorden minstens 1 keer "fatsoenlijk" moet vervoegen in z'n zinnen. Da's ook fatsoen
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
En ik wilde deze jullie niet onthouden😆😆
Screenshot_20250913_092601_Gallery.jpg
En ben benieuwd naar de commentaren op het artikel erbij:

20250913_092903.jpg
20250913_092911.jpg
20250913_092919.jpg
20250913_093642.jpg
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik lees de Telegraaf om mijn stemgedrag te bepalen potjandorie.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
SP wilt ook in vak k

nos.nl

SP wil regeren in 'sociaal kabinet' met in ieder geval GL-PvdA en CDA

De linkse oppositiepartij vreest een middenkabinet met de VVD en hoopt op samenwerking met partijen "van SP tot CDA".
nos.nl nos.nl
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
SP wilt ook in vak k

nos.nl

SP wil regeren in 'sociaal kabinet' met in ieder geval GL-PvdA en CDA

De linkse oppositiepartij vreest een middenkabinet met de VVD en hoopt op samenwerking met partijen "van SP tot CDA".
nos.nl nos.nl
Klik om te vergroten...

Goed zo. Geen neoliberalen en zionistische knechten meer. :grimacing:
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#16
BelowTheFlow zei:
Wel jammer voor jou @Lemmy dat jij bij deze niet mag stemmen.
Er is een hoop dat ons verdeelt, ook een hoop dat wij delen .
Dat is democratie: niet het idee van "winner past the post". Maar relevante meningen mee nemen in de informatiephase die aan besluitvorming vooruit gaat. Plus ook kennelijk nog irrelevante meningen naar het gevoel van vandaag.
Klik om te vergroten...

Ik detecteer een zeker sarcasme en met de vinger wijzend toontje, hetgeen niet nodig is, mijn beste. Mijn mening is niet meer of minder waard dan de jouwe of die van wie dan ook hier. Mijn grote antipathie voor Wilders en consoorten is wel bekend. En ik ben zowieso geen rechtse liberaal, nooit geweest. Compris?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nog eentje dan. Framen voor dummies:

20250914_081708.jpg
20250914_081712.jpg
20250914_081723.jpg
20250914_081730.jpg
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zanza zei:
En ik wilde deze jullie niet onthouden😆😆
Bekijk bijlage 67285
En ben benieuwd naar de commentaren op het artikel erbij:

Bekijk bijlage 67286
Bekijk bijlage 67287
Bekijk bijlage 67288
Bekijk bijlage 67289
Klik om te vergroten...
Oja wie nog interesse in die vroegkortboeking heeft, die ik per ongeluk alleen als tease heb gepost hierboven, dan hoor ik het wel!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zanza zei:
Het lijkt mij leuk om een 3e en 4e kamer toe te voegen aan de politiek. Die kamers functioneren hetzelfde als de 1e en 2e kamer, maar dan op komische wijze. Met absurdistische wetsvoorstellen en komedie debatten.

Dat ze bijvoorbeeld debateren over het gebruik van bestek in restaurants. Ork ork ork, soep eet je met een vork.
Klik om te vergroten...
www.nrc.nl

Opinie | We kunnen politiek niet alleen aan politici overlaten: tijd voor een Derde Kamer

Burgerparlement: Volg het voorbeeld van Parijs en installeer een burgerparlement, vindt Eva Rovers. Juist als er onvrede is, moet je praten. We hebben niet minder, maar meer democratie nodig.
www.nrc.nl www.nrc.nl
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
8354.jpg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."