Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
74 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Komt die NSC en ChristenUnie (amen!) weer om de hoek kijken.
Toch ook maar eens op wat diverse sites gaan kijken
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zanza zei:
Bekijk bijlage 67547
M'n gebeden zijn gehoord. Maar met deze uitslag kan ik nog steeds niks.
Klik om te vergroten...
Het begint met acceptatie, 50plus zegt eigenlijk dat je zaken moet als je testament, begrafenis of crematie, wat voor muziek , agressief investeren in de wapen industrie om je pensioen inflatie bestendig en levensvatbaar te houden etc etc moet gaan regelen. Goed verhaal weer,.geen dank 💪🏽🤣
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zanza zei:
Bekijk bijlage 67547
M'n gebeden zijn gehoord. Maar met deze uitslag kan ik nog steeds niks.
Klik om te vergroten...

Snik ook ik moet mijn rouwkaarten gaan bestellen 😭
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het meest verontrustende vind ik dat CDA, CU en SGP flink gegroeid zijn.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Brakka Mang zei:
Het begint met acceptatie, 50plus zegt eigenlijk dat je zaken moet als je testament, begrafenis of crematie, wat voor muziek , agressief investeren in de wapen industrie om je pensioen inflatie bestendig en levensvatbaar te houden etc etc moet gaan regelen. Goed verhaal weer,.geen dank 💪🏽🤣
Klik om te vergroten...
Ahja klinkt bekend als je het zo zegt
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Frans was bij Vandaag Inside
Klik om te vergroten...
Die had een makkelijk avondje zeg. Gezellig vlaai eten en beetje meelachen. Heeft er het beste uitgehaald voor zichzelf imo. Meer zit er ook niet in voor zo iemand daar aan tafel, maar vond het toch knap dat ie, ondanks dat ie ook totaal niet aangesproken werd en zich dus ook weinig tot niet hoefde te verdedigen, lekker mee kon doen met de (ietwat getemperde, naar mijn mening) flauwigheid aan tafel.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Frans was bij Vandaag Inside

www.vandaaginside.nl

Johan Derksen tegen Frans Timmermans: 'Jij zet 2,5 miljoen Wilders-stemmers buiten de deur!'

Johan Derksen tegen Frans Timmermans: 'Jij zet 2,5 miljoen Wilders-stemmers buiten de deur!'
www.vandaaginside.nl

Blijft mooi discussiepunt wat hier wordt aangesneden.

PVV gaat mogelijkerwijs weer de grootste partij worden. Kun je dan blijven zeggen als Frans (en de anderen partijen) zijnde: "we werken er niet mee samen"

Enerzijds snap ik dat zeker. Anderzijds kijk je idd wel, zoals Johan het schetst, niet naar wat het merendeel van het land klaarblijkelijk wilt.

Ik ben geen pvv'er.
Maar als hier het grootste deel van het land op stemt kun je deze groep mensen niet een aardappel in de oren duwen "we hebben je gehoord maar luisteren niet"

Vraag me ook af of veel mensen niet op Geert stemmen, omdat ze niet willen dat Frans minister president wordt bv. Dat dacht ik de vorige keer al en dat hoor/zie ik nu ook weer om me heen.
Klik om te vergroten...
Zo lang het grootste deel niet de meerderheid is… hoezo kan dat niet?
Ik vond Frans’ verweer wel goed, maar dat heb ik hier ook al vaak gebruikt: rechtse kiezers zijn er als de kippen bij om Frans en GL-PvdA kiezers buiten te sluiten… dat is ook het tweede grootste deel van NL..?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Die had een makkelijk avondje zeg. Gezellig vlaai eten en beetje meelachen. Heeft er het beste uitgehaald voor zichzelf imo. Meer zit er ook niet in voor zo iemand daar aan tafel, maar vond het toch knap dat ie, ondanks dat ie ook totaal niet aangesproken werd en zich dus ook weinig tot niet hoefde te verdedigen, lekker mee kon doen met de (ietwat getemperde, naar mijn mening) flauwigheid aan tafel.
Klik om te vergroten...
Ja was saai inderdaad. Helemaal dat pleuris sbs gekeken voor niks. Ook nog te moe om shownieuws naderhand af te zetten pfffff.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
shownieuws naderhand af te zetten pfffff
Klik om te vergroten...
En? Wie doet het met wie en welke schoenen draagt maxima?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
En? Wie doet het met wie en welke schoenen draagt maxima?
Klik om te vergroten...
Geen idee m’n hersenen verlieten het gebouw toen ik keek namelijk. Wordt een leuke werkdag!
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Zo lang het grootste deel niet de meerderheid is… hoezo kan dat niet?
Klik om te vergroten...

Want dit is een frame dat rechtstreeks uit een twee partijen stelsel komt, waarbij de winnaar het voor het zeggen krijgt:
Kordie zei:
wat het merendeel van het land klaarblijkelijk wilt.
[...]
Maar als hier het grootste deel van het land op stemt
Klik om te vergroten...
De partij die in NL de grootste wordt heeft bij lange na nog niet de meerderheid van de stemmen. De PVV peilt rond de 20%. Zelfs dubbel zo groot, nog ver van de meerderheid ( gelukkig, zeg ik erbij)

Wel is het gebruikelijk dat die partij de eerste kans krijgt om een regering te vormen. Dat lukt alleen als die partij in de ogen van samenwerkingspartners voldoende betrouwbaar, samenwerking gericht en compromisbereid is om mee aan de slag te gaan.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#12
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Zo lang het grootste deel niet de meerderheid is… hoezo kan dat niet?
Klik om te vergroten...

Ondanks dat ik geen PVV'er ben lijkt het me niet fair om een partij uit te sluiten als die de grootste is geworden.
Anderzijds blijkt natuurlijk ook dat het regeren met Geert niet makkelijk is.
Zou toch beter zijn als hij met pensioen ging :)
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
annihilation zei:
Klik om te vergroten...

Op zich geen slechte boodschap. Alleen een beetje jammer dat het met zulke harde woorden weer meteen polariserend wordt gebracht.

Anderen naar beneden halen om er zelf beter uit te komen.

Wie is er dan de narcist? 🤣
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Ondanks dat ik geen PVV'er ben lijkt het me niet fair om een partij uit te sluiten als die de grootste is geworden.
Anderzijds blijkt natuurlijk ook dat het regeren met Geert niet makkelijk is.
Zou toch beter zijn als hij met pensioen ging :)
Klik om te vergroten...
Mij lijkt het niet fair naar je kiezers dat als je de grootste partij bent geworden, je niets waarmaakt van je grotesque beloften ondanks dat je een meerderheidscoalitie hebt en wederom de handdoek in de ring gooit als je eigen mensen er niets van bakken…

Hij sluit zichzelf en zijn eigen kiezers uit.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Mij lijkt het niet fair dat naar je kiezers dat al je de grootste partij bent geworden, je niets waarmaakt van je grotesque beloften ondanks dat je een meerderheidscoalitie hebt en wederom de handdoek in de ring stopt als je eigen mensen er niets van bakken…

Hij sluit zichzelf en zijn eigen kiezers uit.
Klik om te vergroten...

Precies, zo zie ik het ook.
Maar daarom blijft het me juist verbazen dat er toch weer zoveel mensen op hem stemmen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Precies, zo zie ik het ook.
Maar daarom blijft het me juist verbazen dat er toch weer zoveel mensen op hem stemmen.
Klik om te vergroten...
Hahaha ja dat verbaast mij ook enorm inderdaad…

Nog ffkes over dat uitsluiten:
Formeren is niet zomaar wat he... Je moet kunnen toezeggen dat je bereid ben om inhoudelijk EN op persoonlijk niveau het vertrouwen te hebben om 4 jaar met elkaar een land te regeren. Dat Wilders op persoonlijk niveau een moeilijke man is om mee samen te werken staat buiten kijf. Maar goed, met de juiste mensen om zich heen is dat nog te overbruggen. Maar... hoe verwacht je in hemelsnaam dat een partij zoals GL-PvdA inhoudelijk zou kunnen samenwerken met een partij als de PVV, of bijvoorbeeld FvD?! Die zijn het gewoon over níéts eens. Het is een grote leugen naar je kiezers als je zou zeggen dat je als linkse en democratische partij wil samenwerken met de PVV. Dat heeft niets met het wegzetten van kiezers te maken.

Daarnaast... het is gewoon een ondemocratische partij. Niet alleen in hoe de partij zelf in elkaar zit, maar ze hebben standpunten die direct onze democratische rechtsstaat aanvallen en afbreken. Prima als je dat als kiezer een goed idee vind, maar ik stem op andere partijen omdat ik dat juist een HEEL SLECHT idee vind. Dan zou het toch heel gek zijn als die democratische partijen zeggen: "Hey joh bedankt dat je de democratie zo belangrijk vindt maar we gaan nu regeren met iemand die je dat allemaal af wil nemen, haha!"?

Tuurlijk - het signaal van de kiezer in 2023 kon óók niet zomaar genegeerd worden. Maar volgens mij is met dit experiment van 2 jaar heel serieus onderzocht of regeren met Wilders mogelijk is, en is het tegenovergestelde waar gebleken.

Dit laatste is overigens helemaal niet zo nieuw ook he... Belgie kent het cordon sanitair, Duitsland de Brandmauer, etc. Dit is niet om partijen - laat staan hun kiezers - monddood te maken, maar het is een maatregel om te voorkomen dat vrijheidsbeperkende overtuigingen in beleid kunnen worden vertaald. Nederland is binnen Europese democratieën juist heel voorzichtig met zo'n algehele uitsluiting
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
annihilation zei:
Klik om te vergroten...
Goede boodschap, slecht gebracht.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zanza zei:
Ik ben dan ook niet hooggeleid
Klik om te vergroten...
Leugens!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Casaan zei:
Dank je, gebeurt hier nog iets?
Klik om te vergroten...
Altijd wel iets

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."