#1
Onze buren, de Duitsers, hebben een Bausparvertrag. Dat is een soort spaarrekening waarbij je van jongs af aan al geld weg legt om later een huis te kopen (beetje zoals wij pensioen opbouwen door automatisch een deel vh loon te parkeren en te laten investeren voor later (nou is dat laatste niet van toepassing op het Bausparvertrag, je spaart dat zelf)). Ik weet het fijne er niet van, maar ik ken wel wat Duitsers die me dit eens uit hebben proberen te leggen. Zij begrijpen echt totaal niet dat wij in Nederland met, bij wijze van, 0 euro een huis kunnen kopen obv je salaris en een lening bij een bank. Zij hebben dan zo halverwege de 20er jaren al een ton oid gespaard.
Als iemand zin heeft om dit uit te zoeken of precies weet hoe dit zit, be my guestš Heb er heel lang niet aan gedacht, tot het me te binnen schoot zojuist bij het lezen van dit bericht. Maar het leek mij altijd een heel logisch en tevens eenvoudige keus om voor mensen een huis betaalbaar te maken. Maar goed. Weet het niet exact meer hoe dit nou zit
Als iemand zin heeft om dit uit te zoeken of precies weet hoe dit zit, be my guestš Heb er heel lang niet aan gedacht, tot het me te binnen schoot zojuist bij het lezen van dit bericht. Maar het leek mij altijd een heel logisch en tevens eenvoudige keus om voor mensen een huis betaalbaar te maken. Maar goed. Weet het niet exact meer hoe dit nou zit

