Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
72 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
D66 ligt op dit moment 15000 stemmen voor op PVV

app.nos.nl

NOS Uitslagen Tweede Kamer 2025

Bekijk hier alle verkiezingsuitslagen van de Tweede Kamer.
app.nos.nl app.nos.nl

Venray moet nog komen.
Schijnt een echte PVV gemeente te zijn.
Dus wordt nog even spannend, alhoewel 15K wel veel is
Klik om te vergroten...

Ja ik had m'n hoop ook gevestigd op Amsterdam. Limburg is in z'n volledigheid PVV gebied volgens mij.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar. Ik ben persoonlijk niet van plan om de rechtstaat te ondermijnen, te demonstreren, vreedzaam dan wel met geweld. Wmb mag het demonstratierecht fors ingeperkt worden. Afgeschaft zelfs. Dus ik heb sympathie voor rechtstaatondermijnende zaken, maar zal ze niet uitvoeren, want ik vind dat onzinnig. Dus ik sympathiseer met ondermijnende zaken en steun de meeste ideeën van partijen als forum en pvv, maar stem er niet op. Ben ik dan extreem rechts? Of heb ik dan alleen extreemrechts gedachtegoed? Of radicaal?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zanza zei:
Wmb mag het demonstratierecht fors ingeperkt worden. Afgeschaft zelfs.
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Ben ik dan extreem rechts? Of heb ik dan alleen extreemrechts gedachtegoed? Of radicaal?
Klik om te vergroten...

De Chinese Communistische partij vindt dat ook. Zie Tiananmen Square.

Klinkt eerder als extreem links 😉
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Ja ik had m'n hoop ook gevestigd op Amsterdam. Limburg is in z'n volledigheid PVV gebied volgens mij.
Klik om te vergroten...

Ja, D66 geluk dat hij flink heeft kunnen cashen in Amsterdam. Dat zal in Limburg niet lukken.
Op de briefstemmers na moet Venray geloof ik alleen nog binnen komen. Maar of Geert daar meer dan 10K weg trekt?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
De Chinese Communistische partij vindt dat ook. Zie Tiananmen Square.

Klinkt eerder als extreem links 😉
Klik om te vergroten...
Daarom klopt jouw voorgaande post ook meer. Het zit m meer in progressief/conservatief imo
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zanza zei:
Daarom klopt jouw voorgaande post ook meer. Het zit m meer in progressief/conservatief imo
Klik om te vergroten...

Ik begin nu te begrijpen wat voor partijen je in die lege gaten krijgt in het Kieskompas.

Linksonder ergens krijg je dus de CCP. Rechtsboven de LP.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Voor mij is dit nou echt een centrum kabinet. Vvd rechts. Cda centrum rechts. D66 centrum links glpvda links. Zo kijk ik ernaar iig qua benaming. Zou gl pvda zelfs extreemlinks willen noemen én vvd centrum rechts, maar goed daar zal je het niet mee eens zijn
Klik om te vergroten...
Mevrouw Pløp zei:
GL/PvdA extreem links? 🤣
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Was te verwachten hier. Maar, ja. Ik vind het groenlinks gedeelte extreem links te noemen.
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Ja zo zou ik de dierenpartij dan benoemen.

Weet nooit welke term "erger" is. Radicaal of extreem. Maar de ergste dus voor pvdd en de minst erge voor gl
Klik om te vergroten...
Politicologisch natuurlijk klinkklare onzin.

“Uiterst” = extreem + radicaal
Radicaal = ondermijnt de rechtstaat BINNEN de middelen van de democratische rechtsstaat. Dus zulke partijen dragen uitdrukkelijk anti-rechtstatelijke waarden uit (ik noem maar wat: mensen met een migratieachtergrond zijn tweede rang burgers), maar willen dit wel via de democratische weg veranderen.
Extreem = ondermijnt de rechtsstaat BUITEN de middelen van de democratische rechtsstaat. Ze verwerpen dus de beginselen van de parlementaire democratie en gebruiken daar eventueel geweld bij. Denk bijvoorbeeld aan de kapitoolbestorming en het niet accepteren (of zelfs bewerken) van verkiezingsuitslagen.

Dus… vertel mij nu eens hoe GroenLinks-PvdA anti-democratische of anti-rechtstatelijke standpunten inneemt of welke anti-democratische of anti-rechtstatelijke zij methodes toepassen😇
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
België en Nederland zijn ook zeer belangrijke handelspartners. Er zijn natuurlijk verschillen tussen onzer beide landen, een Groot-Nederland zou nooit werken, maar dat is net goed. Het zal goed zijn voor de samenwerking dat er een stabiel kabinet wordt gevormd. Ben een groot "fan" van de Benelux unie en de interregio Vlaanderen-Nederland.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Links en rechts hebben toch vooral te maken met hoeveel een overheid zich met het land bemoeit?
Klik om te vergroten...
Traditioneel gezien wel

Maar inmiddels heb je daarnaast ook economisch links/rechts en cultureel links/rechts.

LucidLucy zei:
Nu lijkt het vaak als de grootste geitenwollen sok is extreem links en de grootste Tokkie extreem rechts 🤣
Terwijl dat helemaal niet altijd iets over politiek links of rechts hoeft te zeggen. Zo kan de geitenwollen sok extreem liberaal zijn, bijvoorbeeld op drugsbeleid. En de Tokkie juist erg leunen op uitkeringen. Raar wereldje hoor, dat links/rechts gedoe.

Wel grappig dat Kieskompas D66 dan weergeeft als centrum links. Terwijl ze zich classificeren als progressief liberaal en dus eigenlijk meer rechts zouden zitten.
Klik om te vergroten...
Daarom dus dat we met meerdere assen en meerdere kompassen werken, tegenwoordig.

Sowieso, het kieskompas baseert zich op stellingen, niet op ideologieën. Het hangt dus sterk af van hoe een partij díe specifieke stellingen invult en hoe andere partijen dat doen en dus hoe zij zich daartoe verhouden op de as.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Politicologisch natuurlijk klinkklare onzin.

“Uiterst” = extreem + radicaal
Radicaal = ondermijnt de rechtstaat BINNEN de middelen van de democratische rechtsstaat. Dus zulke partijen dragen uitdrukkelijk anti-rechtstatelijke waarden uit (ik noem maar wat: mensen met een migratieachtergrond zijn tweede rang burgers), maar willen dit wel via de democratische weg veranderen.
Extreem = ondermijnt de rechtsstaat BUITEN de middelen van de democratische rechtsstaat. Ze verwerpen dus de beginselen van de parlementaire democratie en gebruiken daar eventueel geweld bij. Denk bijvoorbeeld aan de kapitoolbestorming en het niet accepteren (of zelfs bewerken) van verkiezingsuitslagen.

Dus… vertel mij nu eens hoe GroenLinks-PvdA anti-democratische of anti-rechtstatelijke standpunten inneemt of welke anti-democratische of anti-rechtstatelijke zij methodes toepassen😇
Klik om te vergroten...
Volgens mij heb ik al geantwoord.😘

Maar dan ben ik dus radicaalrechts? Bedankt voor de toelichting van de terminologie. Ik zal mezelf en eventueel julllie voortaan radicaal noemen.

Ik vind zelf radicaal veel radicaler klinken dan extreem. Misschien kunnen we daar nog een petitie voor starten? Jullie dan he, ik doe niet aan petities.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Volgens mij is het tijd om dit weekend even lekker radikaal te gaan in de kroeg jongens en meiden.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Nouja, we stemmen wel op een partij. Dus je hebt op die manier invloed op de koers die er gevaren gaat worden.

Weet ik het. Ik zie het een beetje voor me zoals bij een bedrijf. Iemand (of een college, meerdere iemanden) wordt aangenomen voor onbepaalde tijd. Of voor een termijn van 12 jaar ofzo.

En er gaat gewoon een sollicitatie uit via een sollicitatie commissie. En wie het dan wordt, bepaalt ook de koers.

Ik noem maar wat. Maar er zijn vele vormen mogelijk natuurlijk. In elk geval minder campagne. En niet elke 4 jaar een wissel.

Mijn hoop is dan dat keuzes die gemaakt worden, meer op hun eigen standpunten worden gewogen met het oog op landsbelang. En niet omdat je over 2 jaar alweer verkiezingen hebt en je zetelverlies moet beperken.
Klik om te vergroten...
En het tweekamerstelsel. Als je dat al voert, waarom loopt dat niet synchroon? Klopt het dat het in bijvoorbeeld Scandinavië een eenkamerstelsel betreft? Met meer zetels en ruimere vertegenwoordiging landelijk/provinciaal? Misschien dat @ljuv dat precies weet hoe dat zit.

Maar ik vind het dus ook gek dat we nu een kamer krijgen die zo goed als zeker geen meerderheid in de eerste kamer krijgt. Over rechts, door het midden, maakt niet uit. Waarom loopt dat zo uit de pas?

En bedankt voor je inbreng @LucidLucy trouwens... je verwoordt het wat beter dan ik 😄 en/of je komt te veel in China 🤭
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
LucidLucy zei:
Nouja, we stemmen wel op een partij. Dus je hebt op die manier invloed op de koers die er gevaren gaat worden.
Klik om te vergroten...
Precies, en dat is al heel wat anders dan dat je verkiezingen hebt voor het leiderschap van een land, zoals in Amerika of Frankrijk…

LucidLucy zei:
Weet ik het. Ik zie het een beetje voor me zoals bij een bedrijf. Iemand (of een college, meerdere iemanden) wordt aangenomen voor onbepaalde tijd. Of voor een termijn van 12 jaar ofzo.En er gaat gewoon een sollicitatie uit via een sollicitatie commissie. En wie het dan wordt, bepaalt ook de koers
Klik om te vergroten...
Maar dan dus gewoon iemand buiten de politiek bijvoorbeeld…? Zoals… Dick Schoof?

Ik zie ook wel dat er andere vormen zijn van democratie… ik denk dan alleen eerder aan vormer om het nog democratischer te maken (Burgerberaden bijvoorbeeld) of vormen die onze rechtsstaat nog beter beschermen (kan niet echt een voorbeeld bedenken). Maar… misschien snap ik gewoon niet welk probleem jullie willen oplossen? Gaat het over te vaak naar de stembus moeten? Of dat er lastiger coalities te vormen ivt vroeger door versplintering?

Dus… wat is er te democratisch of te rechtsstatelijk aan volgens jou/jullie en waarom is dat een probleem?

Zanza zei:
En het tweekamerstelsel. Als je dat al voert, waarom loopt dat niet synchroon? Klopt het dat het in bijvoorbeeld Scandinavië een eenkamerstelsel betreft? Met meer zetels en ruimere vertegenwoordiging landelijk/provinciaal? Misschien dat @ljuv dat precies weet hoe dat zit.
Klik om te vergroten...
Als je het synchroon voert, kun je het net zo goed niet voeren natuurlijk haha. Bovendien stemmen we niet eens op de Eerst Kamer, ook niet indirect: het is een getrapte verkiezing. Sowieso heeft de Eerste Kamer écht een heel andere functie dan de Tweede Kamer. Het controleert op heel andere gebieden dan enkel politiek en kijkt veel feitelijker naar wetten en heeft daarom ook veel minder instrumenten dan de Tweede Kamer. Het is sinds de hervorming ook juist bedoeld als tegenwicht aan de politieke schrillen vanuit de TK die wel direct gekozen worden: in 1848 werd het bestaansrecht van de EK uitgelegd als “niet in het stichten van het goede, maar het voorkomen van het Kwade”. Daarom is het ook goed als het “los staat van de waan van de dag” en dus niet gelijk op gaat met de TK verkiezingen. Een van de grotere voordelen (in mijn ogen) is dan ook beleidsstabiliteit.

Voor de hervormingen in de 19e eeuw was het veul meer een adelijke oudemannenkrentebrood clubje van de Koning, trouwens. En de Tweede Kamerleden werden toen nog door de Provinciale Staten gekozen. Ook erg interessant haha.

De kiesstelsels in Scandinavië verschillen nogal, ik houd t ff bij Zweden: die hebben inderdaad een eenkamerstelsel. Ze hebben meer zetels (groot voorstander van) en zitten ook niet per partij bij elkaar maar per kiesdistrict (zie ik niet perse een voor of nadeel in?). Maar t Zweedse model is wel zo danig anders dat het moeilijk te vergelijken is, hoor… Zo wordt de premier door de kamer gekozen die vervolgens zelf ministers en ministeries uitkiest, waardoor het model nog vatbaarder is voor instabiliteit en versplintering dan het onze. En er is dus minder tegenmacht/checks and balances. Daar staan snellere en directere besluitvorming tegenover.

Zanza zei:
Maar ik vind het dus ook gek dat we nu een kamer krijgen die zo goed als zeker geen meerderheid in de eerste kamer krijgt. Over rechts, door het midden, maakt niet uit. Waarom loopt dat zo uit de pas?
Klik om te vergroten...
Waarom is dat een probleem denk je?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
merelkerel12 zei:
Barbara Kathmann meldt dat ze met voorkeursstemmen de kamer in komt (thanks nerdvote). Schandalig hoe laag PVDA/GL haar op de lijst hadden gezet. Maar mag niet klagen want mijn stem ging naar de nummer twee van de PVDD, erge twijfel. Toch blij dat er iemand met een goed digitaal dossier in de kamer weer komt.
Klik om te vergroten...
Ja woehoeeee! VROUWEEEEE. Dit keer ook ten koste van 3 mannen wat voor de representativiteit erg goed nieuws is. Maar los van haar nerdportefeuille vind ik Kathman ook gewoon echt een heel goed Kamerlid (als raadslid en wethouder was ze ook al erg goed) dus ik begreep ook helemaal niks van haar plaatsing op de lijst.
Bij D66 ook 1 extra omhoog (waardoor de fractie nu 50/50 is)🤩

merelkerel12 zei:
lijken trump Capitool taferelen wel. Slechte verliezer ach ach en zo jammer dat mensen hiervoor vallen. Vind eigenlijk dat Wilders zijn berichten illegaal zouden moeten zijn. Letterlijk mensen onterecht het vertrouwen in de democratie (die al laag is) laten verliezen. Word er echt leed van, waarom pakt niemand dit aan? Gewoon die man kapot vervolgen.
Klik om te vergroten...
Mja… Ook die man is volksvertegenwoordiger dus verdient bepaalde vrijheid en bescherming. Maar dat de rest van de politiek en het journaille er zo weinig tegenop kan bieden is wel écht zorgelijk ja.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Waarom is dat een probleem denk je?
Klik om te vergroten...
Dat wetten moeizamer erdoorheen komen?
ljuv zei:
Dus… wat is er te democratisch of te rechtsstatelijk aan volgens jou/jullie en waarom is dat een probleem?
Klik om te vergroten...
Nou, precies wat jij zegt. Ik zou een andere vorm van kiesrecht wel zien zitten. Dus niet obv je bent 18 dus je mag stemmen. Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, maar ik vind dit wel echt te simpel. Ik ben ook tegen referenda, itt veel rechtse partijen. Ik vind minder inspraak van de gemiddelde burger eerder wenselijk.
ljuv zei:
Als je het synchroon voert, kun je het net zo goed niet voeren natuurlijk haha
Klik om te vergroten...
Dit snap ik niet. Wel dat wij ze niet direct kiezen, maar niet wat je hiermee bedoelt. Nu zit je anderhalf jaar met een regering die overal steun moet zoeken (kan de voorstanders ervan wel begrijpen, want bredere steun), maar ik vind: gekozen is gekozen. Die bepalen het dan.

En rechters die zich bemoeien met de overheid, ben ik ook geen voorstander van, zoals je weet. Laat die zich met burgers bezig houden. Als de politiek iets beslist, moet een rechter daar m.i. van wegblijven.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
Dat wetten moeizamer erdoorheen komen?
Klik om te vergroten...
En waarom is dat een probleem?
Nogmaals: de EK heeft een andere functie he. T idee is dat ze geen politiek oordeel geven, maar kijken naar doelmatigheid, doeltreffendheid en wetmatigheid. Als een wet slecht is istie gewoon slecht, toch?

Zanza zei:
Nou, precies wat jij zegt.
Klik om te vergroten...
Ik zeg helemaal niks hehe

Zanza zei:
Ik zou een andere vorm van kiesrecht wel zien zitten. Dus niet obv je bent 18 dus je mag stemmen. Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, maar ik vind dit wel echt te simpel. Ik ben ook tegen referenda, itt veel rechtse partijen. Ik vind minder inspraak van de gemiddelde burger eerder wenselijk.
Klik om te vergroten...
En welk probleem wil je dan oplossen?

Zanza zei:
Dit snap ik niet.
Klik om te vergroten...
Nou jij zegt: waarom zou je de EK en TK verkiezingen niet synchroon voeren. Maar als je dat doet, waarom zou je dan nog twee kamers hebben? Dan is de hele functie van de EK er toch uitgeslagen haha?

Zanza zei:
maar ik vind: gekozen is gekozen. Die bepalen het dan.
Klik om te vergroten...
Die bepalen het ook nogsteeds, alleen worden ze extra gecheckt en gecontroleerd. Lijkt me toch wel wenselijk… stel je voor bij 1 had een absolute meerderheid in de TK. Zou je dan niet ook willen dat er een extra macht was dat hun voorstellen zou checken?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
En waarom is dat een probleem?
Nogmaals: de EK heeft een andere functie he. T idee is dat ze geen politiek oordeel geven, maar kijken naar doelmatigheid, doeltreffendheid en wetmatigheid. Als een wet slecht is istie gewoon slecht, toch?
Klik om te vergroten...
Ja, maar als er een meerderheid zit die ook in de 2e kamer zit, zal dat toch gemakkelijker worden bekeken?
ljuv zei:
Ik zeg helemaal niks hehe
Klik om te vergroten...
Uitbreiding van de democratie. Burgerberaad enzo.

ljuv zei:
Nou jij zegt: waarom zou je de EK en TK verkiezingen niet synchroon voeren. Maar als je dat doet, waarom zou je dan nog twee kamers hebben? Dan is de hele functie van de EK er toch uitgeslagen haha.
Klik om te vergroten...
Ja! Precies! Dat zorgt voor minder democratie. En das toch precies waar ik naar zoek😅 daarom vond ik dat zweden ding ook wel interessant. Ik bedoel, dat staat nou niet bekend als een schurkenstaat ofzo.
ljuv zei:
Die bepalen het ook nogsteeds, alleen worden ze extra gecheckt en gecontroleerd. Lijkt me toch wel wenselijk… stel je voor bij 1 had een absolute meerderheid in de TK. Zou je dan niet ook willen dat er een extra macht was dat hun voorstellen zou checken?
Klik om te vergroten...
Hmm nou nee niet perse eigenlijk. Daar kom ik weer op het punt van een rechter die de politiek terugfluit. De baas is de baas en die beslist
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
En welk probleem wil je dan oplossen?
Klik om te vergroten...
Oh sorry deze vergeten: dat mensen achteloos stemmen. En dat spreekt mogelijk zelfs in mijn nadeel, maar dat pleit imo juist extra voor mijn standpunt. Denk niet dat er rechtser wordt gestemd wanneer dit op een andere manier wordt ingevuld. Door bijvoorbeeld mensen te toetsen op bepaalde zaken en dan een stem mogen uitbrengen. Slaag je niet, geen stem. Even heel simpel gezegd hoor. Maar het is toch vreemd dat er een minimum leeftijd geldt voor stemrecht?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zanza zei:
Ja, maar als er een meerderheid zit die ook in de 2e kamer zit, zal dat toch gemakkelijker worden bekeken?
Klik om te vergroten...
Als het goed is niet…

Zanza zei:
Uitbreiding van de democratie.
Klik om te vergroten...
Maar dat wil jij toch juist niet🧐 Ben je nou kwijt hoor haha.

Zanza zei:
Ja! Precies! Dat zorgt voor minder democratie.
Klik om te vergroten...
Dus toch🥲
Maar nee, ik denk niet dat dat per se zorgt voor minder democratie? Het zorgt alleen voor minder controlere en daardoor snellere beslissingen. Maar daarmee zorgt het ook voor meer instabiliteit omdat beleid veel wispelturiger wordt (waan van de dag) en krijg je minder deugdelijk beleid omdat er niet meer gekeken wordt of t echt effect heeft en niet tegen andere wetten/verdragen ingaat waardoor je dus ook nog eens veel meer onuitvoerbaar beleid krijgt. Dat zal zich ook weer vertalen in minder vertrouwen, etc…

Zanza zei:
Hmm nou nee niet perse eigenlijk. Daar kom ik weer op het punt van een rechter die de politiek terugfluit. De baas is de baas en die beslist
Klik om te vergroten...
Oke… in plaats van een autoritaire leider zoek je dus naar een meer autoritaire macht. Toch? Nu hebben we eigenlijk 3 machten: een wetgevende (politiek), uitvoerende (regering) en rechterlijke macht die elkaar controleren en aanvullen. Jij wil eigenlijk alleen een politieke macht.

En welk probleem los je dáár dan mee op? En welke problemen ontstaan er, denk je?

Zanza zei:
Maar het is toch vreemd dat er een minimum leeftijd geldt voor stemrecht?
Klik om te vergroten...
Zou eerder vreemd zijn alstie er niet was toch heheh?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Maar dat wil jij toch juist niet🧐 Ben je nou kwijt hoor haha.
Klik om te vergroten...
Nee, ik citeerde jouw quote. Ik gaf antwoord op de vraag.

ljuv zei:
Maar nee, ik denk niet dat dat per se zorgt voor minder democratie? Het zorgt alleen voor minder controlere en daardoor snellere beslissingen. Maar daarmee zorgt het ook voor meer instabiliteit omdat beleid veel wispelturiger wordt (waan van de dag) en krijg je minder deugdelijk beleid omdat er niet meer gekeken wordt of t echt effect heeft en niet tegen andere wetten/verdragen ingaat waardoor je dus ook nog eens veel meer onuitvoerbaar beleid krijgt. Dat zal zich ook weer vertalen in minder vertrouwen, etc…
Klik om te vergroten...
Hmhm oke. Dat eerste kan ik inkomen. Maar dan focus ik me even op die laatste paar zinnen.... Want daar zit voor mij ook een hoop. Al die internationale verdragen. Tjongejonge... het is onuitvoerbaar omdat we allemaal kutafspraken hebben.
ljuv zei:
En welk probleem los je dáár dan mee op? En welke problemen ontstaan er, denk je?
Klik om te vergroten...
Ik heb werkelijk geen flauw idee. Maar daarom is het het proberen waard. Niet om alles te ondemocratiseren per direct. Maar wel om de huidige zaken eens nader te bekijken. Net als de grondwet. Kom ik weer terug bij mijn citaat van Churchill van eerder.
ljuv zei:
Zou eerder vreemd zijn alstie er niet was toch heheh?
Klik om te vergroten...
Haha ja. Maar zo bedoel ik het natuurlijk niet verdorie😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5556575859...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."