#1
Ik zou er niet zo snel vanuit gaan dat GroenLinksPvdA zomaar in een rechts/centrumrechts kabinet stapt. Als ze de eerste of tweede partij waren geweest wellicht nog wel… Maar ze hebben vet verloren én zijn net hun leider kwijt. Ze zullen dus echt wel uitkijken met hun volgende stap, deelname aan de verkeerde regering kan hun alles kosten.
Misschien nog wel interessanter dan lezen hoe jullie zo’n campagne zien en ervaren, is zien hoe jullie meteen over mogelijke coalities praten. M’n vriendinnen deden gisteren precies hetzelfde, met combinaties waarvan ik denk: never haha. Maar grappig hoe kiezersbreinen denken dus: voornamelijk in zetels. Was formeren maar zo simpel als dat…
Wat is volgens jou een realistisch(er) kabinet?
Ben sowieso ook eens benieuwd hoe snel of langzaam zoiets gevormd kan worden. Ik hoor geluiden in de media als voor het kerstreces hebben we een nieuw kabinet.
Ik geloof dat echt niet, maar misschien denk ik te negatief
