www.pvvpapendrecht.nl
YES YES YES
weg met de azc/amv
we gaan het zien ze hebben 6 zetels van de 23
Bekijk bijlage 69837
Is slecht te zeggen, je kan dan het beste naar de totaal aantal stemmen kijken en die zijn nog niet overal bekend. Als je een algemeen beeld van de lokale verkiezingen wil schetsen, moet je naar groei kijken en niet naar winst. D66 wint bijvoorbeeld zetels, maar verliest kiezers. GroenLinks en de PvdA lijken in de meeste gemeenten wel te hebben ingeleverd (maar niet altijd genoeg voor een zetel). Amsterdam is überhaupt nog niet bekend en daar zullen ze wel groot zijn… als Rotterdammert ben ik ook wel trots en opgelucht.Ja, maar ze lijken me toch wel wat zetels verloren te hebben.
Is slecht te zeggen, je kan dan het beste naar de totaal aantal stemmen kijken en die zijn nog niet overal bekend. Als je een algemeen beeld van de lokale verkiezingen wil schetsen, moet je naar groei kijken en niet naar winst. D66 wint bijvoorbeeld zetels, maar verliest kiezers. GroenLinks en de PvdA lijken in de meeste gemeenten wel te hebben ingeleverd (maar niet altijd genoeg voor een zetel). Amsterdam is überhaupt nog niet bekend en daar zullen ze wel groot zijn… als Rotterdammert ben ik ook wel trots en opgelucht.
De lokalen zijn vaak de grootste geworden, maar zijn ook op veel plekken gekelderd en in het landelijke beeld zijn ze ook nog niet echt gegroeid. Ze zaten hiervoor op 35% van de stemmen en blijven daarop hangen. Op extreem en radicaal rechts is de groei het grootst. En somehow is de VVD stabiel…
YES YES YES
weg met de azc/amv
![]()
Nieuwkomer PVV pakt zes zetels in Papendrecht, PAB stort in: ‘Coalitievorming wordt een uitdaging’
De PVV is de grote winnaar van de gemeenteraadsverkiezingen in Papendrecht. Op basis van de voorlopige uitslag heeft de partij 21 procent van de stemmen weten te bemachtigen: goed voor zes zetels. Daarmee is de nieuwkomer in één klap de grootste in de gemeente.www.ad.nl
Het programma van PVV Papendrecht 2026 - 2030 zet onze inwoners op de eerste plaats. Wij staan voor een eerlijk en transparant bestuur, veilige wijken, betaalbaar wonen met voorrang voor Papendrechters en lage gemeentelijke lasten. We investeren in jeugd, wonen, zorg en verkeersveiligheid, ondersteunen ondernemers en zeggen nee tegen geldverspilling en nieuwe AZC’s. Geen loze beloftes, maar duidelijke keuzes met gezond verstand.
![]()
Ons programma | PVV Papendrecht
In het programma van PVV Papendrecht leest u onze visie op asiel, veiligheid, woningbouw, overlast en bestuur in Papendrecht. Geen loze beloftes, maar concrete plannen voor onze gemeente.www.pvvpapendrecht.nl
Niks zegt dat de PVV ook in het college komt hoor. Die partij heeft het trouwens in het algemeen eigenlijk zeer slecht gedaan.
Wat he-le-maal niet gek is.
Hoop geroep en gedoe, maar wat heeft het de stemmers (en het land) al die jaren opgeleverd? Vrijwel niks.
Als er iemand uitgepraat is op landelijk en gemeentelijk niveau dan is het de club van Geert wel denk ik. En dat ziet men ook als je gemeentelijk mag gaan stemmen.
Nederland heeft een politiek stelsel met een parlementaire democratie wat een sterk proportioneel kiesstelsel heeft. Na de tweede wereldoorlog heeft Nederland hiervoor bewust gekozen om te voorkomen dat de macht in de handen van één persoon of partij kan komen te liggen, we hebben in die tijd namelijk in de praktijk geleerd wat er kan gebeuren indien je alle macht bij één plek neerlegt.Altijd maar die compromissen. Dan is niemand echt blij en niemand echt boos. Ik zou het wel eens willen zien wat er gebeurt als we bijvoorbeeld in meerdere stemrondes uitkomen op 1 partij die het dan volledig voor het zeggen heeft. Zo gaat dat toch ook in heel veel andere democratieën, zoals in UK, USA, Frankrijk? Waarom doen wij dat in NL anders en waarom is dit volgens jullie beter? Vertel het me hoe het zit en wat er zou gebeuren als we dit in NL zouden gaan doen.






), maar uiteindelijk is het recht om te demonstreren voor iedereen een belangrijk goed en heeft de geschiedenis laten zien dat juist "orde verstorende" acties (zie onder andere dit bekende voorbeeld van de fietsersbond: https://www.fietsersbond.nl/ons-werk/wat-hebben-we-bereikt) kunnen zorgen voor belangrijke maatschappelijke veranderingen. Bovendien regelt het STRAFRECHT al dat je vervolgd kunt worden bij het plegen van strafbare feiten. Die zijn namelijk nog steeds strafbaar als je demonstreert... Daarnaast willen ze demonstraties in "vitale sectoren" ((spoedeisende)zorg, OV, etc.) totaal verbieden, zo lang ze geen plan hebben om essentiële diensten doorgang te laten geven. En let wel: misschien strijden de húídige demonstranten niet voor iets dat jij belangrijk vindt... Maar het inperken van dit recht geldt ook wanneer jij de straat op wil voor jouw belangen (ik noem maar wat... corona, de boeren, etc.) En dan ook nog GEZICHTSHERKENNENDE CAMERAS willen inzetten wtf… Are we in China yet?
De vrouw die vrouwen aan de haren van de weg af trekt.That's my kinda woman.
En inderdaad wat die man zegt: wat als er een bevallende vrouw in die rij auto's zit en die gekken zitten daar op de weg de boel op te houden. Protesteren oké, maar bedenk een ander protest waar je niet je mede burgers schaadt.

Dit is dus wat ik onder meer bedoel met:PVV
GL/PVDA
VVD
C&A bedoel CDA
Daar kon het wel eens om gaan.
Alhoewel we nog vroeg in de stemmingsmakerij zitten.
Zo'n JA komt ook lekker op
Altijd maar die compromissen. Dan is niemand echt blij en niemand echt boos. Ik zou het wel eens willen zien wat er gebeurt als we bijvoorbeeld in meerdere stemrondes uitkomen op 1 partij die het dan volledig voor het zeggen heeft. Zo gaat dat toch ook in heel veel andere democratieën, zoals in UK, USA, Frankrijk? Waarom doen wij dat in NL anders en waarom is dit volgens jullie beter? Vertel het me hoe het zit en wat er zou gebeuren als we dit in NL zouden gaan doen.Minder snipperpartijen. Meer "the winner takes it all"
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."