Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
94 weergaven
18-5-2026
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
MaaaaaaatđŸ„Č
Ze staan letterlijk “kanker joden” te roepen onder het raam van d66 hoe meer neo nazi wil je het hebben.
Klik om te vergroten...
Dat soort volk heeft over het algemeen maar een paar agent provocateurs nodig om hun volledige gezicht te laten zien en horen.

En zelfs al zou dit zijn aangestoken door links, dan nog is er geen enkel excuus voor door soort gedrag. Het zijn volwassen mensen die bewust gekozen hebben om zich zo te gedragen.

Stelletje zaadcellen zijn het, recht uit het kruis van Wilders gespoten. đŸ€ź
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Tsja. Zelfs in de bak mag je dat

Klik om te vergroten...
Ja. Kwam laatst ook ter sprak idd. Nooit bij nagedacht. En eigenlijk ook niet onlogisch, gezien de manier waarop stemrecht gebaseerd is (puur leeftijd).

Nogmaals een pleidooi om stemrecht niet meer te laten afhangen van leeftijd, maar om hier een bepaalde procedure voor te laten verlopen.

Bijvoorbeeld:
Elke werkgever haalt een percentage van de medewerkers naar voren uit elke laag van het bedrijf, die namens die groep stemmen.

Aanvullend met een aantal andere vormen, zodat iedereen vertegenwoordigd is, maar namens wel ingelichte, geselecteerde groep mensen. Soort juryplicht zoals in de usa, maar dan voor een breed gedragen, specifiek geselecteerde groep mensen, die namens een grotere groep stemt.

Ik roep hier nu iets ondoordachts. Het gaat mij erom dat het niet meer per definitie mogelijk moet zijn om vanaf je 18e te mogen stemmen. 90% begrijpt de politiek niet en stemt dus op wat ze horen, zonder de gevolgen te kunnen overzien, laat staan begrijpen.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#3
Iedereen heeft het recht om te stemmen vanaf 18 jaar en dit moeten we ook zo houden.

Verbieden lijkt mij niet handig. Dan kunnen ze beter kinderen op school leren wat politiek is zodat ze beter voorbereid zijn.

Want wie gaat anders bepalen wie wel en wie niet mag stemmen? Hoe gaan we dit bepalen. Moet je 4 mensen uit een partij kennen of?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
Ja. Kwam laatst ook ter sprak idd. Nooit bij nagedacht. En eigenlijk ook niet onlogisch, gezien de manier waarop stemrecht gebaseerd is (puur leeftijd).

Nogmaals een pleidooi om stemrecht niet meer te laten afhangen van leeftijd, maar om hier een bepaalde procedure voor te laten verlopen.

Bijvoorbeeld:
Elke werkgever haalt een percentage van de medewerkers naar voren uit elke laag van het bedrijf, die namens die groep stemmen.

Aanvullend met een aantal andere vormen, zodat iedereen vertegenwoordigd is, maar namens wel ingelichte, geselecteerde groep mensen. Soort juryplicht zoals in de usa, maar dan voor een breed gedragen, specifiek geselecteerde groep mensen, die namens een grotere groep stemt.

Ik roep hier nu iets ondoordachts. Het gaat mij erom dat het niet meer per definitie mogelijk moet zijn om vanaf je 18e te mogen stemmen. 90% begrijpt de politiek niet en stemt dus op wat ze horen, zonder de gevolgen te kunnen overzien, laat staan begrijpen.
Klik om te vergroten...
Hmm. Maar dit is sĂșper gevoelig voor beĂŻnvloeding
 je hoeft maar heel weinig mensen om te kopen of te bedreigen om ze op een bepaalde partij te laten stemmen of niet
En “breedgedragen”? Dan moeten die specifieke mensen dus eerst gekozen worden door de rest van het volk? Dus
 dan heb je weer een nieuw soort politieke laag, namelijk zoals de kiesmannen in Amerika?

Mensen moeten hun burgerrechten en plichten maar gewoon eens serieus nemen
 Iedereen elk jaar een week lang s avonds op cursus, hoppaaaa. Is nog gezellig ook wss. Ennehhhh je moet verplicht jaarlijks een aantal maatschappelijke wetenschappelijke programma’s kijken😜 En als je weigert rot je maar op naar een land dat allemaal niet hoeft.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Hmm. Maar dit is sĂșper gevoelig voor beĂŻnvloeding
 je hoeft maar heel weinig mensen om te kopen of te bedreigen om ze op een bepaalde partij te laten stemmen of niet
En “breedgedragen”? Dan moeten die specifieke mensen dus eerst gekozen worden door de rest van het volk? Dus
 dan heb je weer een nieuw soort politieke laag, namelijk zoals de kiesmannen in Amerika?

Mensen moeten hun burgerrechten en plichten maar gewoon eens serieus nemen
 Iedereen elk jaar een week lang s avonds op cursus, hoppaaaa. Is nog gezellig ook wss. Ennehhhh je moet verplicht jaarlijks een aantal maatschappelijke wetenschappelijke programma’s kijken😜 En als je weigert rot je maar op naar een land dat allemaal niet hoeft.
Klik om te vergroten...

Ik ben voor!

Mijn vriend helpt al jaren mee in de stembureaus. En als ik dan hoor wat voor biljetten er soms voorbij komen. Halve boekwerken zijn het. Er staan leuzen op geschreven, mensen zijn wezen 'kandidsaatshoppen' en kruisen gewoon 10 bolletjes uit 6 verschillende partijen aan, en ga maar door.

Hoe hard wordt het erin geramd dat je één enkel bolletje moet inkleuren? Anders is je biljet ongeldig. En zelfs die instructie lijkt al te moeilijk. Laat staan dat iemand dan een partijprogramma kan doorgronden.

Misschien ben ik dan te sceptisch, maar kom aan zeg...

En ik sta daar met m'n goede gedrag als een echte OCD'er, keurig netjes binnen de lijntjes dat ene bolletje vuur en vuurrood te krassen om er zeker van te zijn dat mijn biljet wĂšl geldig is.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Dit is super eenvoudig te gebruiken

Klik om te vergroten...
Ahja. Vandaar dat het me wel aansprak
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heh. Dat citaat heb ik helemaal niet zo geciteerd😂 vgm stond ie weer op afrikaans ofzo
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Heh. Dat citaat heb ik helemaal niet zo geciteerd😂 vgm stond ie weer op afrikaans ofzo
Klik om te vergroten...

braaibroodjies?​

l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
IMG_1782.jpeg
Kijk al deze protestanten eens lekker GEEN GEWELD GEBRUIKEN!!!!!
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Voor wie op zoek is naar de stemhulp die @Zanza hierboven deelt: https://kieskompas.nl/nl

Er is er ook een specifiek voor wonen:
woonkieskompas.nl

Woonkieskompas #TK2025

Ik heb zojuist het #Woonkieskompas ingevuld! Doe jij dat ook? #TK2025
woonkieskompas.nl woonkieskompas.nl

voor klimaat:
klimaat-energiekieskompas.nl

Klimaat Energie Kieskompas #TK2025

Ik heb zojuist het klimaat-energie.kieskompas ingevuld! Doe jij dat ook? #TK2025
klimaat-energiekieskompas.nl klimaat-energiekieskompas.nl

en voor zorg:
zorgkieskompas.nl

Zorgkieskompas #TK2025

Ik heb zojuist het #Zorgkieskompas ingevuld! Doe jij dat ook? #TK2025
zorgkieskompas.nl zorgkieskompas.nl

En daarnaast voor mensen die meer tekst en uitleg willen is er deze variant:
kieskompas.steffie.nl

Steffie helpt je met stemmen

Het Kieskompas met Steffie geeft je informatie in makkelijke taal over welke politieke partij het beste bij jou past.
kieskompas.steffie.nl kieskompas.steffie.nl
Klik om te vergroten...

Op 1: SP
Helemaal onderaan: FVD
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Bekijk bijlage 67418
Kijk al deze protestanten eens lekker GEEN GEWELD GEBRUIKEN!!!!!
Klik om te vergroten...

En zo moet je demonstreren.
Dat is het recht wat we in Nederland hebben en moeten we koesteren, maar dan wel zoals deze dames en heren het doen.

Wat het gisteren nu links of rechts of allebei?
(die relschoppers, want demonstranten noem ik ze niet)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Media heeft er dus blijkbaar weer een draai aan gegeven voor de clickbait.

Daar wordt ik ook moe van van die manier media voeren. Of misschien ligt het wel aan mijn ptss hoofd
Klik om te vergroten...
Nee hoor, dit ligt echt niet alleen aan jou
 hier ben ik inderdaad ook echt enorm klaar mee.
Wellicht is het met een ptss hoofd (en vergelijkbare “wolken”) wel lastiger om te onderscheiden welke media meer feitelijk, en welke meer sensationeel willen berichten. En het is sowieso moeilijker om in zo’n toestand je eigen factchecks te doen.

Maar goed
 De demonisering van Timmermans in de media doet echt niet onder aan die van Wilders door linkse toetsenbordhelden hoor. Zou dus sowieso zulke berichten eerst argwanen.

Wel benieuwd
 heb je de speech bekeken inmiddels? Wat vind je er dan zelf van?
Ik was er dit keer toevallig bij aanwezig en vond het een erg sterke speech maar ja: zie bovenstaande uitslag. Tuurlijk vond ik m goed😜
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Wellicht is het met een ptss hoofd (en vergelijkbare “wolken”) wel lastiger om te onderscheiden welke media meer feitelijk, en welke meer sensationeel willen berichten. En het is sowieso moeilijker om in zo’n toestand je eigen factchecks te doen.
Klik om te vergroten...

Klopt.
Vroeger kon ik dat goed filteren.
Nu helemaal niet meer en laat me dan snel meesleuren.

ljuv zei:
Wel benieuwd
 heb je de speech bekeken inmiddels? Wat vind je er dan zelf van?
Klik om te vergroten...

Nee nog niet.
Te vol hoofd
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Klopt.
Vroeger kon ik dat goed filteren.
Nu helemaal niet meer en laat me dan snel meesleuren.



Nee nog niet.
Te vol hoofd
Klik om te vergroten...
Jammor! Succes met je hoofdje vandaag💕
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Eerste stemwijzert!
www.volkskrant.nl

De Stemchecker - Tweede Kamerverkiezingen 2025

Deze kieswijzer kijkt naar hoe partijen daadwerkelijk stemden (en nĂ­et naar campagnebeloftes). Zo komt u erachter met welke partij u de meeste overeenkomsten heeft.
www.volkskrant.nl www.volkskrant.nl
Klik om te vergroten...
Voor wie op zoek is naar de stemhulp die @Zanza hierboven deelt: https://kieskompas.nl/nl

Er is er ook een specifiek voor wonen:
woonkieskompas.nl

Woonkieskompas #TK2025

Ik heb zojuist het #Woonkieskompas ingevuld! Doe jij dat ook? #TK2025
woonkieskompas.nl woonkieskompas.nl

voor klimaat:
klimaat-energiekieskompas.nl

Klimaat Energie Kieskompas #TK2025

Ik heb zojuist het klimaat-energie.kieskompas ingevuld! Doe jij dat ook? #TK2025
klimaat-energiekieskompas.nl klimaat-energiekieskompas.nl

en voor zorg:
zorgkieskompas.nl

Zorgkieskompas #TK2025

Ik heb zojuist het #Zorgkieskompas ingevuld! Doe jij dat ook? #TK2025
zorgkieskompas.nl zorgkieskompas.nl

En daarnaast voor mensen die meer tekst en uitleg willen is er deze variant:
kieskompas.steffie.nl

Steffie helpt je met stemmen

Het Kieskompas met Steffie geeft je informatie in makkelijke taal over welke politieke partij het beste bij jou past.
kieskompas.steffie.nl kieskompas.steffie.nl
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#16
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lemmy zei:
Klik om te vergroten...

Hmmm op dit punt ben ik het niet eens met mijn 'vaste' partij.

@Zanza ik ga ook maar eens bidden tot de lieve heer als ik mijn stemwijzers en kieskompassen invul.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Hmmm op dit punt ben ik het niet eens met mijn 'vaste' partij.

@Zanza ik ga ook maar eens bidden tot de lieve heer als ik mijn stemwijzers en kieskompassen invul.
Klik om te vergroten...
Same. Wordt nog meer bidden dan voor mij. Vanavond uurtje eerder naar boven en op de knietjes, met de ellebogen rustend op bed, gevouwen handen, onze lieve heer om genade vragen.

Zou dit werken?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zanza zei:
Same. Wordt nog meer bidden dan voor mij. Vanavond uurtje eerder naar boven en op de knietjes, met de ellebogen rustend op bed, gevouwen handen, onze lieve heer om genade vragen.

Zou dit werken?
Klik om te vergroten...

Ach ja, ik moet er niet teveel mee grappen, want ik bid wel degelijk. Niet zozeer naar de lieve heer uit de bijbel. Meer naar de geest van het universum.

Als ik vraag om leiding en kracht, krijg ik die eigenlijk altijd.

Vragen om een Lamborghini werkt niet, dat kan ik je verzekeren đŸ€Ł

Mwah met bepaalde standpunten van de SGP ben ik het dan toch weer niet zo eens als praktiserend homoseksueel. CU weet ik eigenlijk niet zo goed. CDA is wel wat milder geloof ik.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Vragen om een Lamborghini werkt niet, dat kan ik je verzekeren
Klik om te vergroten...
Ik maak hieruit op dat je dit geprobeerd hebt? Ben je wel specifiek geweest? Ik bedoel, als ik een garage in loop en zeg "doe mij maar een lambo" krijg ik een heleboel vragen. Maar het kan ook zijn dat onze lieve heer, of in jouw geval de heer van het universum, gewoon niet van de lamborghini's is. En dat snap ik. Zou toch ook een ferrari verkiezen boven een lambo. En zeer specifiek een ferarri f40 uit 1992, standaard uitvoering. Ik probeer het vanavond eens.

Maar ik dwaal af. Morgen komt die andere stemwijzer. Daar hadden we het over, toch?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4041424344...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."