Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
90 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casaan zei:
Zullen we een politieke partij oprichten? Gebaseerd op zorg ethiek?
Kapitalisme is aan zijn einde, dat kan afgeschaft worden
Klik om te vergroten...

Wordt het niet gewoon vervangen door zijn opvolger?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zanza zei:
En wat bedoel je met dan spreek ik je opnieuw? Ik stem niet op wilders.
Klik om te vergroten...
Nee maar dan kan je wel stellen dat de juridische norm is dat fascisme en racisme heel chille samenlevingsnormen zijn. Behalve empirisch gezien dan ahaha
En als die juridische norm is aangepast kun je ook wel stellen dat we het met zn allen een goed idee vinden, en de ethische norm is veranderdšŸ¤·šŸ»ā€ā™€ļø

Zanza zei:
wat is erger: geert wilders of esther ouwehand als premier". Hoe komen we dan weer hier uit? Daar ging het om
Klik om te vergroten...
Haha nou omdat wel fascisme toch in zekere zin wel echt erger is dan geen fascisme.

Zanza zei:
Nog steeds kom ik uit op waar je eigen normen en waarden liggen. En die liggen hier duidelijk op een ander niveau dan de mijne, geen nieuws. Maar voor mij is het een niet erger dan het ander. Poep aan de schoen of poep in je hand.
Klik om te vergroten...
Hahaha hee jij bracht bovenstaand punt inšŸ˜‚ Maar goed, we regeren de wereld en ons land dan ook niet op basis van de mening van 1 individu.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stelletje Amerikanen

Er is ook grijs
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Hahaha hee jij bracht bovenstaand punt in
Klik om te vergroten...
Nee, das niet waar! Ik reageer op de post van plop of geert erger is dan iets anders. Omdat ik vind dat
ljuv zei:
Haha nou omdat wel fascisme toch in zekere zin wel echt erger is dan geen fascisme.
Klik om te vergroten...
Dit toch echt aan het alternatief ligt. Kan altijd erger. En wat erger is voor de een, is minder erg voor de ander. Ik heb persoonlijk liever een type trump aan de macht dan een type ouwehand. Al heb ik ze liever beiden niet. DĆ”t was mijn punt. Ik bracht het niet inšŸ˜‚
Nondeju. Merk nou alweer waarom online discussiĆ«ren zo vermoeiend is. En ik waarschuw je nota bene zelf er wel eens opšŸ˜‚




En nu ga ik slapen hoor
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Nee, das niet waar! Ik reageer op de post van plop of geert erger is dan iets anders. Omdat ik vind dat

Dit toch echt aan het alternatief ligt. Kan altijd erger. En wat erger is voor de een, is minder erg voor de ander. Ik heb persoonlijk liever een type trump aan de macht dan een type ouwehand. Al heb ik ze liever beiden niet. DĆ”t was mijn punt. Ik bracht het niet inšŸ˜‚
Nondeju. Merk nou alweer waarom online discussiĆ«ren zo vermoeiend is. En ik waarschuw je nota bene zelf er wel eens opšŸ˜‚




En nu ga ik slapen hoor
Klik om te vergroten...
Hahahahaha nee dit was waarom ik zo vermoeiend ben😘

En je bracht het punt wel in zonder je mening te geven maar thanks voor de bevestiging ahahaha. Trusten sukkel!!!!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Hahahahaha nee dit was waarom ik zo vermoeiend ben😘

En je bracht het punt wel in zonder je mening te geven maar thanks voor de bevestiging ahahaha. Trusten sukkel!!!!
Klik om te vergroten...
Kusje trut😘
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
En plop reageerde op jóú!!!!šŸ˜‚
Klik om te vergroten...
Ja, met een mening! Waar ik dan weer op reageer zoals ik reageer. Naja i'm out hoor. Ze zoeken het maar uit in denhaag weer straks
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casaan zei:
Stelletje Amerikanen

Er is ook grijs
Klik om te vergroten...
En er zit inderdaad wat tussen Noorwegen en Nazi Duitsland maar fascisme is wel gewoon echt fascisme (dat begint altijd op een glijdende schaal). Kee nu ga ik ook dutten daaaaagšŸ˜‚
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casaan zei:
Dank je, gebeurt hier nog iets?
Klik om te vergroten...

Nee, vet saai forum joh.
k
knikkebollerLid
01-01-2024, 00:00
#10
ben niet zoveel bezig met politiek. voorheen stemde ik altijd op de partij voor de dieren. ik wil dat dieren het beter krijgen in nederland. maar ik zit eraan te denken om tijdens de aankomende verkiezingen te stemmen op de pvv... ja echt, want ik vind het alleen maar mooi als een partij zoals de pvv veel stemmen krijgt lol
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
knikkeboller zei:
ben niet zoveel bezig met politiek.
Klik om te vergroten...
Wat super leuk dat je, ondanks dat je niet zo bezig bent met politiek, toch even in dit topic komt loeren!šŸ˜

knikkeboller zei:
voorheen stemde ik altijd op de partij voor de dieren. ik wil dat dieren het beter krijgen in nederland. maar ik zit eraan te denken om tijdens de aankomende verkiezingen te stemmen op de pvv... ja echt, want ik vind het alleen maar mooi als een partij zoals de pvv veel stemmen krijgt lol
Klik om te vergroten...
Dat is wel een groot ideologisch verschil hahašŸ˜… Nou komt de PVV wel aardig op voor dierenbelangen. Ze stemmen meestal voor voorstellen zoals het strenger bestraffen van dierenmishandeling of het verscherpen van toezicht op slachthuizen. Maar (en mijns inziens het belangrijkste punt als mede PvdD-stemmer) ze hebben Ć”ltijd tegen hervormingen in de landbouwsector gestemd of voorstellen om de bio industrie te vergroenen…
Wellicht heb je wat aan deze stemhulpen:

Partijen – Dierencoalitie

www.dierencoalitie.nl www.dierencoalitie.nl

Dierenkieswijzer 2023 – Dierencoalitie

www.dierencoalitie.nl www.dierencoalitie.nl
Volgens mij zijn deze nog niet geüpdatet sinds 2023, maar toch aardig relevant.

Welke thema’s of problemen vind je naast dierenbescherming nog meer belangrijk?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
knikkeboller zei:
ben niet zoveel bezig met politiek. voorheen stemde ik altijd op de partij voor de dieren. ik wil dat dieren het beter krijgen in nederland. maar ik zit eraan te denken om tijdens de aankomende verkiezingen te stemmen op de pvv... ja echt, want ik vind het alleen maar mooi als een partij zoals de pvv veel stemmen krijgt lol
Klik om te vergroten...

Ik vind het wel net goed voor de politiek dat de PVV veel stemmen krijgt want de meeste oudere reguliere partijen kunnen wat mij betreft niet genoeg getuchtigd worden, maar niet voor het landsbestuur.

Alleen misschien niet de SP en wat mij betreft heeft de PvdA ook genoeg geleden al komt de sociaal democratie die deze partij voorstond waarschijnlijk nooit meer terug.
k
knikkebollerLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Welke thema’s of problemen vind je naast dierenbescherming nog meer belangrijk?
Klik om te vergroten...
De wajong, asielzoekers, onderwijs, openbaar vervoer (moet gewoon gratis worden, kom op zeg), en ik wil geen Rutte type als minister president hebben. Ik wil Nederland veilig hebben voor iedereen.. beetje dit

C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#14
knikkeboller zei:
De wajong, asielzoekers, onderwijs, openbaar vervoer (moet gewoon gratis worden, kom op zeg), en ik wil geen Rutte type als minister president hebben. Ik wil Nederland veilig hebben voor iedereen.. beetje dit

Klik om te vergroten...

Michael Jackson?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zanza zei:
Maar veel mensen gebruiken dat toch zo
Klik om te vergroten...

Klopt.
Een vriend van me kijkt geen journaal meer maar beschouwd dit als nieuwsbron. Ze zouden het nieuws wat luchtiger moeten maken.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
. Ze zouden het nieuws wat luchtiger moeten maken
Klik om te vergroten...
Dan zou het nieuws luchtiger moeten zijn🤣

Nee maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik denk dat de NOS "het journaal in gemakkelijke taal" mede daardoor maakt. Het wordt er niet luchtiger op, maar wel makkelijker begrijpbaar (al kijk ik er wel van op hoe simplistisch dat is zeg. Maar goed. Da's het niveau)
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Ben gewoon benieuwd hoe minder progressieve mensen hiernaar kijken… Zien jullie Jack als deskundige hierop en nemen jullie deze dingen van hem aan? Of boeit het jullie uberhaupt geen zak haha?
Klik om te vergroten...
Jack van Gelder kan je alles vragen over sport en dan denk ik vooral wielrennen.

Echter, net als bij Nobelprijs winnaars, blijkt dat deze mensen denken dat ze ook goed van zaken weten buiten hun vakgebied, maar blijkt dat het in de praktijk daarin gewoon bijzonder sterke Dunning-Kruger's te zijn.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Veel van die mensen zitten er niet voor zichzelf, maar echt om vanuit hun ideologie de beste beslissingen voor Nederlanders te maken.
Klik om te vergroten...

In welke utopie leef jij?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
alles gaat voorbij zei:
In welke utopie leef jij?
Klik om te vergroten...
Ik dacht ook wel eens zo. Maar als je goed nadenkt: waarom de fuck zou je dit werk willen doen voor jezelf? Als in: wat levert het jou als ambtenaar nou extra op? Ik geloof wel dat (beetje gedreven doordat ik @ljuv ook ken en zie hoe zij dat beleeft) het overgrote deel echt vanuit ideologie dat werk doet. Want nogmaals: wat levert het je extra op dan een ander beroep, van vergelijkbaar niveau? Ik denk onder aan de streep, alles bij elkaar, financieel en tijd en de hele mikmak, namelijk niets. Behalve dus precies datgene waar je achter staat.

Niet mijn stukje taart ook hoor. Maar ik geloof wel dat het zo is.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
Ik dacht ook wel eens zo. Maar als je goed nadenkt: waarom de fuck zou je dit werk willen doen voor jezelf? Als in: wat levert het jou als ambtenaar nou extra op? Ik geloof wel dat (beetje gedreven doordat ik @ljuv ook ken en zie hoe zij dat beleeft) het overgrote deel echt vanuit ideologie dat werk doet. Want nogmaals: wat levert het je extra op dan een ander beroep, van vergelijkbaar niveau? Ik denk onder aan de streep, alles bij elkaar, financieel en tijd en de hele mikmak, namelijk niets. Behalve dus precies datgene waar je achter staat.

Niet mijn stukje taart ook hoor. Maar ik geloof wel dat het zo is.
Klik om te vergroten...

Dan zou je dat toch moeten merken?
Maar misschien is het geld wel op want we zijn een kwart van de begroting kwijt aan ziektekosten en er zijn 3,1 miljoen mensen die aow krijgen. Dan blijft er niet veel meer over.
En bij de rijken gaan ze het niet halen.

Dus dan heb je niet zoveel meer in de melk te brokkelen met (je) idealen.
Als die mensen dat werkelijk doen vanuit ideologie dan is dat dus een illusie. (Lees utopie)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4243444546...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."