Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
86 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zanza zei:
Toch zouden heel veel mensen dit willen. Net als dat heel veel mensen Frans Timmermans of Rob Jetten of noem iets naar wens zouden willen. Waarom is het een erger dan het ander? Das toch puur voorkeur. Het feit dat je dit specifiek aanhaalt als "stel dat" is toch ook typisch. Niet dat ik fan van Geert ben, maar als ik hier Esther Ouwehand zou invullen waar jij Geert invult, krijg je toch dezelfde stelling, alleen vanuit een ander perspectief?
Klik om te vergroten...
Racisme, fascisme, eigen rechter spelen aanmoedigen (grenscontroles door burgers bijv), compleet lak hebben aan de grondwet. Daarom is PVV erger dan een ander.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mevrouw Pløp zei:
Racisme, fascisme, eigen rechter spelen aanmoedigen (grenscontroles door burgers bijv), compleet lak hebben aan de grondwet. Daarom is PVV erger dan een ander.
Klik om te vergroten...

Ook erger dan FvD?

Bestaat dat nog?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casrus zei:
Ook erger dan FvD?

Bestaat dat nog?
Klik om te vergroten...
Het bestaan daarvan was ik even vergeten.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Nou heb ik het weer gedaan hoor!

Maar ik bedoelde 9/11 en 7/7 en Atocha en het vliegveld in Brussel en Charlie Hebdo etc.

Overigens vrijwel allemaal aanslagen die de afgelopen 25 jaar gebeurd zijn, buiten Nederland, maar toch zéér zorgwekkend.

Niet Israël en Palestina want dat speelde al decennia voor de PVV.

En het gaat vermoedelijk net zo aflopen als de vorige keren.

Ik had overigens een Joodse geschiedenis lerares die zei dat als het er op aankwam Nederland altijd de kant van Israël en Amerika zou kiezen.

We zullen zien wat er deze keer gebeurt, maar het lijkt me sterk dat het nu opeens anders gaat dan al die keren daarvoor.
Klik om te vergroten...

U maakt al de fout door Joods te vereenzelvigen met "israël". En 9/11, tja, ik heb het officiële verhaal ook lang geloofd.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die van Baarle is mij toch een engnek.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mevrouw Pløp zei:
Racisme, fascisme, eigen rechter spelen aanmoedigen (grenscontroles door burgers bijv), compleet lak hebben aan de grondwet. Daarom is PVV erger dan een ander.
Klik om te vergroten...
Nog steeds is dat een kwestie van voorkeur
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Nog steeds is dat een kwestie van voorkeur
Klik om te vergroten...
Wat is nou het verschil met GL dat besluit het kraakverbod niet te handhaven en wat de PVV wil?

Ligt dat niet in dezelfde lijn?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Wat is nou het verschil met GL dat besluit het kraakverbod niet te handhaven en wat de PVV wil?

Ligt dat niet in dezelfde lijn?
Klik om te vergroten...

De PVV heeft niks te willen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lemmy zei:
De PVV heeft niks te willen.
Klik om te vergroten...

Aldus de politieke diepte-analyse van @Lemmy,
maar om één of andere rare reden zaten we met dat Schoof-kabinet.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Nee klopt hoor. Ik bedoelde ook meer zoiets als: wanneer komt het punt waarop lange besluitvoering té lang duurt en er eigenlijk niets gebeurt. De balans tussen goede besluitvorming en tijd is een discutabel ding. Dat dingen goed moeten worden overwogen, is logisch. Maar soms is een opportunistische kans grijpen ook een goede overweging. Ik ben zelf wat opportunistisch van aard, vandaar dat ik vaak ook de erg stroperige bureaucratie bekritiseer. Nouja, die balans dus.
Klik om te vergroten...
Dit is mede afhankelijk van de termijn waar de besluitvorming over gaat in mijn ogen
Politiek gezien is de termijn meestal 4 jaar en moet men binnen die tijd de herverkiezing veilig stellen. Op die manier zijn de politieke belangen niet altijd in het belang van de toekomst voor ons land of breder gezien, voor de wereld
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casrus zei:
Aldus de politieke diepte-analyse van @Lemmy,
maar om één of andere rare reden zaten we met dat Schoof-kabinet.
Klik om te vergroten...

Waar hij de stekker uittrok na een peiling. Net zoals bij de gedoogsteun van Rutte 1 is gebleken dat Wilders totaal niet te vertrouwen is als regeringspartner. Jarenlange oppositie wenkt.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lemmy zei:
Waar hij de stekker uittrok na een peiling. Net zoals bij de gedoogsteun van Rutte 1 is gebleken dat Wilders totaal niet te vertrouwen is als regeringspartner. Jarenlange oppositie wenkt.
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk hé, althans, dat vind ik dan
Maar het helpt je standpunt niet om het te verwoorden zoals je deed.
De PVV heeft namelijk wel iets te willen wanneer bijna de helft van de Nederlanders op de PVV stemt
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casaan zei:
Je hebt gelijk hé, althans, dat vind ik dan
Maar het helpt je standpunt niet om het te verwoorden zoals je deed.
De PVV heeft namelijk wel iets te willen wanneer bijna de helft van de Nederlanders op de PVV stemt
Klik om te vergroten...

Ja en waarom deden ze dat zo massaal? Ook omdat dat Turkse moppie het best ok vond om er mee te besturen.

Nu is JA21 de nieuwe hoop. Men leert het gewoon niet.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
Zou wel willen weten hoe dat bij FvD en de PVV zit.
Klik om te vergroten...
De Wet op politieke partijen regelt dit (voorheen Wet financiering politieke partijen). Follow the Monney houdt er een heel dossier van bij: https://www.ftm.nl/dossier/de-financiering-van-onze-politieke-partijen (ik gebruik archive.ph om betaalde artikelen te lezen).

Casrus zei:
Ja, maar dat ene PVV-lid had alle coke van GW al opgesnoven.
Klik om te vergroten...
Er is maar een pvv lid en dat is GW ahahaha

Zanza zei:
Nog steeds is dat een kwestie van voorkeur
Klik om te vergroten...
Hmmm ik snap waarom je dit zegt, maar nee. Op dit moment in elk geval niet. Dit zijn dingen die verankerd zijn in de grondwet en in internationale verdragen. Er is dus wel degelijk een juridisch/ethische objectieve norm. En daarnaast kun je ook wel objectief stellen dat racisme en fascisme iets slechts is, als je kijkt naar succesvolle samenlevingen in de geschiedenis of überhaupt de effecten van racisme en fascisme op mensen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Dit zijn dingen die verankerd zijn in de grondwet en in internationale verdragen. Er is dus wel degelijk een juridisch/ethische objectieve norm. En daarnaast kun je ook wel objectief stellen dat racisme en fascisme iets slechts is, als je kijkt naar succesvolle samenlevingen in de geschiedenis of überhaupt de effecten van racisme en fascisme op mensen.
Klik om te vergroten...
Ik zeg ook niet dat racisme of fascisme volgens de juridisch/ethische objectieve norm, zoals je dat noemt, iets slechts is, of wat de effecten ervan zijn op succesvolle samenlevingen. Maar nog steeds is het een kwestie van voorkeur wat je erger vindt. Dat was de vraag. Je stelt het nu vanuit jouw norm en waarschijnlijk de norm van een groot, waarschijnlijk overgroot, deel van de bevolking. Maar nog altijd blijft het een voorkeur om te kiezen tussen die twee dingen, afhankelijk van ieders eigen normen en waarden.

ljuv zei:
Hmmm ik snap waarom je dit zegt, maar nee
Klik om te vergroten...
En waarschijnlijk is dit ongeveer de reden dat je je opmerking hiermee start.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
nu vanuit jouw norm
Klik om te vergroten...
Nee, niet mijn norm en het gaat ook helemaal niet om of die veel gedragen wordt of niet:

Het is de internationaal overeengekomen norm vastgelegd in verdragen en grondwetten.
Luister. Het kan zo zijn dat de pvv 2 keer 76 zetels haalt en die grondwet wijzigt en de internationale verdragen worden verbroken, dan spreek ik je opnieuw.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Nee, niet mijn norm en het gaat ook helemaal niet om of die veel gedragen wordt of niet:

Het is de internationaal overeengekomen norm vastgelegd in verdragen en grondwetten.
Luister. Het kan zo zijn dat de pvv 2 keer 76 zetels haalt en die grondwet wijzigt en de internationale verdragen worden verbroken, dan spreek ik je opnieuw.
Klik om te vergroten...
En wat bedoel je met dan spreek ik je opnieuw? Ik stem niet op wilders. En bovendien. Wie de verkiezing ook wint en welke verdragen er uiteindelijk getekend of verbroken worden. Ik lig er niet wakker van. I'll work my way around the rules, zei ik in m'n beginpost. Zoals het altijd geweest is.

Maar goed het kwam van "wat is erger: geert wilders of esther ouwehand als premier". Hoe komen we dan weer hier uit? Daar ging het om. Ik stem niet op geert, nogmaals. Maar niet omdat ie zich racistisch of fascistisch uitlaat. En ik stem ook niet op ouwehand, en niet alleen omdat het een pacifist is.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Racisme, fascisme, eigen rechter spelen aanmoedigen (grenscontroles door burgers bijv), compleet lak hebben aan de grondwet. Daarom is PVV erger dan een ander
Zanza zei:
Nog steeds is dat een kwestie van voorkeur
Klik om te vergroten...
Voorkeur kan in mijn ogen nooit een excuus zijn voor wetteloosheid of zoals in het voorbeeld dat je aanhaalt een excuus om zelf maar te doen wat je denkt dat nodig is. Democratie zorgt er voor dat we als samenleven afspraken maken samen, die afspraken worden uitgevoerd door de overheid, niet door burgers.
Een burger is niet in staat om dezelfde afweging te maken als de overheid
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casaan zei:
Racisme, fascisme, eigen rechter spelen aanmoedigen (grenscontroles door burgers bijv), compleet lak hebben aan de grondwet. Daarom is PVV erger dan een ander

Voorkeur kan in mijn ogen nooit een excuus zijn voor wetteloosheid of zoals in het voorbeeld dat je aanhaalt een excuus om zelf maar te doen wat je denkt dat nodig is. Democratie zorgt er voor dat we als samenleven afspraken maken samen, die afspraken worden uitgevoerd door de overheid, niet door burgers.
Een burger is niet in staat om dezelfde afweging te maken als de overheid
Klik om te vergroten...
Terwijl ik dit schrijf denk ik aan de toeslagen affaire en aan allerlei andere zaken waarbij burgers tussen wal en schip raken, ik pleit de overheid niet vrij.
Het recht in eigen hand gaat alleen niet werken, dan gaan we een paar eeuwen terug in de tijd
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Casaan zei:
Racisme, fascisme, eigen rechter spelen aanmoedigen (grenscontroles door burgers bijv), compleet lak hebben aan de grondwet. Daarom is PVV erger dan een ander

Voorkeur kan in mijn ogen nooit een excuus zijn voor wetteloosheid of zoals in het voorbeeld dat je aanhaalt een excuus om zelf maar te doen wat je denkt dat nodig is. Democratie zorgt er voor dat we als samenleven afspraken maken samen, die afspraken worden uitgevoerd door de overheid, niet door burgers.
Een burger is niet in staat om dezelfde afweging te maken als de overheid
Klik om te vergroten...
Nog steeds kom ik uit op waar je eigen normen en waarden liggen. En die liggen hier duidelijk op een ander niveau dan de mijne, geen nieuws. Maar voor mij is het een niet erger dan het ander. Poep aan de schoen of poep in je hand.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4344454647...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."