#1
Daarom moet je het ook niet voor hun neus doen! Doe alles stiekem gniffel😂.Als jij thuis je kinderen verbiedt te snoepen maar zelf wel hele potten voor hun neus wegvreet
Nee maar ik begrijp wat je zegt en hoe het werkt. Ik ben zelf gewoon net iets te corrupt of minder heilig of geef het een naam, om dit allemaal een warm hart toe te dragen, zoals je idd weet😇 En tegelijkertijd denk ik ook echt wel dat ik blij ben in Nederland te wonen en niet ergens anders. Hoewel. Dat is dus ook een beetje onderdeel van de vraag die ik stel en wat ik me afvraag in dat wat ik zeg. "Hoe zou het zijn als". En zowel jij als @Proxima geven een vergelijkbaar beeld. Maar ben dus ook vooral ook benieuwd naar andere mensen hier op het forum. Vandaar ook de reactie een tikkie provocerend: hoe denken anderen (dan ljuv, prox en ik) hiernaar? Zijn er nog heel andere meningen hieromtrent te bekennen?
Ik blijf niet met jou bezig
Nee maar eigenlijk zeg je met de rest van je eerste post al dat je überhaupt niet zo veel ziet in democratie, toch? Ook los van de huidige politiek. En das ook wel hoe in je ken hehe. Net zo als met de rechtstaat: dat is het ook niet helemaal voor jou
Haha ja we hadden het hier offline al over gehad idd en prox zei in vergelijkbare woorden wat je toen ook zei en zal het beknopt houden omwille van dubbele conversaties die door elkaar heen lopen. Maar deze vraag
Vind ik dus ook lastig te beantwoorden, omdat ik niet goed kan beoordelen wat de alternatieven exact inhouden. Sterker nog: wat het bij onszelf al inhoudt en betekent. En dan ben ik nog enigszins geschoold. Vraag me echt af in hoeverre politieke beslissingen en wetten en regelgeving überhaupt binnendringen bij mensen. En wat het betekent en waarom bepaalde dingen besloten worden en gaan zoals ze gaan. En dan zijn we in NL nog behoorlijk transparant. Daar zit i.m.o. ook een probleem. Mensen interesseren zich er te weinig voor. Kun je dat de mensen kwalijk nemen? Deels wellicht. Maar ik kan me wel goed voorstellen waarom je er de ballen van snapt. Daar ligt ook een uitdaging in de Nederlandse maatschappij voor de politiek.Maar ik ben wel benieuwd hoe je het dan wél voor je ziet. Want zeker de rechterlijke macht: dat kun je niet maar “half” doen, want dan is het niks meer waard.
Maar ben dus ook benieuwd naar wat anderen te zeggen hebben op mijn reactie. Hoe kijkt men hier allemaal naar?
