Nou leg uit i'm all earsDat ik het interessant vind betekent niet dat mijn verdere oordeel positief is😜
Maar ik moet bekennen: ik haal wel met iets meer opluchting adem. Alles lijkt weer een beetje terug naar normaal, in deze formatie. De VVD zit nogsteeds in de “fight” traumarespons en blijft rare sprongen maken. Helemaal met je eens dat zij maar nooit worden afgestraft… maar dat gevoel heb ik zelf al sinds 2021 als t niet langer is. Maar sinds de verkiezingen van 2023 was het koortsdroom naar koortsdroom. Elke week gebeurde er iets dat “nog nooit in de parlementaire geschiedenis is gebeurd”. Ik ben het in mijn leven nog nooit echt eens geweest met de zittende politiek, maar ik houd wel van onze democratie en rechtsstaat. Dus ik had er de afgelopen jaren meer last van hoe daar mee om werd gegaan. Dus ook al maken bontebal en jetten er inhoudelijk een zooitje van: ik ben ze nu al dankbaar voor hoe ze dat doen.
😂
Je weet niks broerrrrr
Naja gewoon gekke reactie hahahaNou leg uit i'm all ears
Ja, de VVD zit al lang in de tweede kamer… Maar dat doen de meeste partijen wel eigenlijk. D66, CDA, PvdA zelfs nog veel langer.Het hele punt is de zittende ambtenarij die buiten de regering opereren. VVD zit al 40 jaar bijna onafgebroken in de kamer, dat is natuurlijk top down doorgevloeid op de betreffende ministeries. Uiteindelijk voeren de ambtenaren het beleid uit. Je kan wel een nieuwe kamer en regering krijgen maar het personeel veranderd niet mee.
Ik had al zo een vermoeden hahaNaja gewoon gekke reactie hahaha
Ja, de VVD zit al lang in de tweede kamer… Maar dat doen de meeste partijen wel eigenlijk. D66, CDA, PvdA zelfs nog veel langer.
Daarnaast… heeft dat weinig te maken met het ambtelijk apparaat toch? Tuurlijk werken daar ook mensen die VVD stemmen of zelfs op een andere manier actief betrokken zijn bij de partij. Maar er werken er ook heel veel die op andere partijen stemmen. Er werken nu eenmaal vet veel mensen bij de overheid. Die hebben ook gewoon een mening en een stemrecht. Het werk van ambtenaren is alleen om niet vanuit dat perspectief je werk te doen maar vanuit de uitgangspunten van de zittende bestuurder. Dat is nu de afgelopen decennia vaak de VVD geweest. Daarom dat ze VVD beleid uitvoeren. Niet omdat ze er zelf altijd van overtuigd zijn.
Wat je sinds 2023 wel steeds meer zag, was dat er op de ministeries tegengas gegeven werd. Vooral op ministeries met een PVV bewindspersoon… omdat je als (beleids)ambtenaar wel werkt om het algemeen belang te beschermen. Tegen die eed gingen voorgesteld beleid of de manier van werken regelmatig in, waar ambtenaren niet meer aan mee werkten en zelfs tegen demonstreerden.
Logisch, die zegt overal ja op , heeft 0 dossier kennis en is pro Israël . Het laat ook zien hoe diep dit lang gezonken is.Yesilgoz stapt op als partijleider
![]()
Nieuwe ministers bekend: Yeşilgöz naar Defensie, Letschert naar Onderwijs
Dit zijn de nieuwe ministers in het kabinet. Dilan Yeşilgöz gaat naar Defensie en wordt vicepremier, Rianne Letschert krijgt Onderwijs. Ook bij Zorg, Justitie en Infrastructuur schuiven bewindspersonen door.www.hartvannederland.nl
Maar wordt minister van defensie 😉
Ik denk dat Wilders en Netenyahu ruzie hebben, Netenyahu wil matigen en dat bericht moest Markuzshouwer doorgeven. Alleen Wilders kan niet minderen, want dan is zijn hele bestaansrecht weg.![]()
Opstand in de PVV tegen Wilders' aanpak: deel fractie vertrekt
Zij hebben zich in een fractievergadering uitgesproken tegen de koers en het beleid van de partijleider.nos.nl
deel van de fractie pvv stapt op!
Ik probeer nog steeds te begrijpen hoe het mogelijk is er in dit land een kabinet komt wat geen meerderheid heeft en de 1 na grootste partij wordt uitgesloten. Rutte heeft meerdere kabinetten laten klappen , de VVD heeft de afgelopen 15 jaar het hele land naar de Filistijnen geholpen en een flinke aantal zetels verloren en hun sluiten ze niet uit voor deelname aan de coalitie.
Je snapt niet waarom samenwerking met een partij waarmee niet samen te werken valt wordt uitgesloten?Ik probeer nog steeds te begrijpen hoe het mogelijk is er in dit land een kabinet komt wat geen meerderheid heeft en de 1 na grootste partij wordt uitgesloten. Rutte heeft meerdere kabinetten laten klappen , de VVD heeft de afgelopen 15 jaar het hele land naar de Filistijnen geholpen en een flinke aantal zetels verloren en hun sluiten ze niet uit voor deelname aan de coalitie.
Dit zijn voor deze functies dus de actuele beloningen.Wat een salarissen ook.
Ik zie in mijn werk nog veel hogere salarissen in het bedrijfsleven in heel veel bedrijfstakken.
Dit zijn mensen in hoge functies met veel verantwoordelijkheid, 24/7 beschikbaar zijn, veel stress etc.
Niet iedereen kan of wil dat.
Dat weet ik niet, heb geen exacte cijfers.Maar misschien zie ik het hier verkeerd.
Niet iedereen draagt evenveel bij hè.Dat wordt betaald door "het volk".
No worries, ik zeg ook niet dat ik hierin gelijk heb.Dank voor je info Zeehond.
Zit toch "anders" in elkaar dan het zo vanuit een media artikel lijkt.
Ook een optie is om mensen die zelf zeggen hun aow niet nodig te hebben (en die zijn er zat), vrijwillig afstand laten doen van het recht op aow. Maar dat is ook iets wat kennelijk ingewikkelder ligt dan zo even bedacht.Dat weet ik niet, heb geen exacte cijfers.
Maar de kosten van ons sociale stelsel, daar zijn de salarissen van ambtenaren en ministers overheadkosten.
We hebben minder mensen die werken en die alle kosten voor deze voorzieningen op moeten brengen voor mensen die dit nodig hebben.
Ergens zit daar een grens aan.
Bijvoorbeeld AOW gerechtigden betalen over de eerste schijf inkomstenbelasting een zeer laag tarief.
Minder dan jij en ik.
Zij betalen zelf niet meer mee aan bijv. AOW.
Die groep ‘ouderen’ is heel groot.
Optie is ook om deze groep deels mee te laten betalen aan de AOW.
In plaats van alleen de AOW datum te verhogen wat voor veel zware beroepen zeer ingrijpend kan zijn.
Het zal een ingewikkelde puzzel zijn: wat komt er binnen en wat gaat er uit.
Dat sommetje moet kloppen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."