Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
103 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
www.rtl.nl

VVD-leider Yeşilgöz: formatie beginnen met drie partijen is een optie

Wat VVD-leider Dilan Yeşilgöz betreft is het een optie om de formatie van een nieuw kabinet te beginnen met alleen D66, CDA en VVD. "Dat zou kunnen", liet de VVD-leider desgevraagd weten na afloop van een gesprek met verkenner Wouter Koolmees.
www.rtl.nl www.rtl.nl

Maar dan heb je 66 stemmen, en dan? GAan ze die overige 10 dan opvullen met andere partijen?

PS: vergeet filmpje niet te kijken ... er wordt dus ook gerookt en gezopen in het vogelhuis van de Koolmees :wink:
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Maar dan heb je 66 stemmen
Klik om te vergroten...
Past toch precies bij de leider van het aanstaande kabinet? Klinkt mij alsof het zo hoort. En Ja, met 21 zetels meer had je een meerderheid, maar die zijn hun belofte niet nagekomen en op 9 blijven hangen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
www.rtl.nl

VVD-leider Yeşilgöz: formatie beginnen met drie partijen is een optie

Wat VVD-leider Dilan Yeşilgöz betreft is het een optie om de formatie van een nieuw kabinet te beginnen met alleen D66, CDA en VVD. "Dat zou kunnen", liet de VVD-leider desgevraagd weten na afloop van een gesprek met verkenner Wouter Koolmees.
www.rtl.nl www.rtl.nl

Maar dan heb je 66 stemmen, en dan? GAan ze die overige 10 dan opvullen met andere partijen?

PS: vergeet filmpje niet te kijken ... er wordt dus ook gerookt en gezopen in het vogelhuis van de Koolmees :wink:
Klik om te vergroten...
Hmm wat ze bedoelen is dat ze de informatie starten met een coalitie van minder dan 76 zetels. Als zij dan iets inhoudelijks op papier zetten, kijken ze welke partijen ze daarbij vinden passen. Op die manier lijkt het in elk geval of de formatie niet stilligt en kunnen er misschien al inhoudelijke afspraken gemaakt worden zolang er partijen zijn die niet-inhoudelijke blokkades aanhouden. Maar… ik vermoed dat ze dat eerder zullen doen met alleen D66 en het CDA, dus zonder de VVD.

Overigens denk ik dus dat een minderheidskabinet prima zou moeten kunnen, maar ik geloof gewoon niet dat ze dat aandurven en dat is bestuurlijk gezien in de praktijk misschien maar beter ook🤷🏻‍♀️
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
1762885250061.png
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk niet verkeerd van heer Koolmees.
Maar dat we voor de Kerst een nieuw kabinet op de trappen hebben staan, dat denk ik echt niet.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dus de volgorde van stembus tot kabinet is eigenlijk als volgt:

(Leren) kennen-erkennen-verkennen-informeren-formeren-eren-ren(nen)

En weer opnieuw
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Dus de volgorde van stembus tot kabinet is eigenlijk als volgt:

(Leren) kennen-erkennen-verkennen-informeren-formeren-eren-ren(nen)

En weer opnieuw
Klik om te vergroten...
Ik mag hopen dat ze ook nog gaan regeren tussendoor🤪
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Ik mag hopen dat ze ook nog gaan regeren tussendoor🤪
Klik om te vergroten...
Die had ik er bewust uitgelaten😂
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zanza zei:
Dus de volgorde van stembus tot kabinet is eigenlijk als volgt:

(Leren) kennen-erkennen-verkennen-informeren-formeren-eren-ren(nen)

En weer opnieuw
Klik om te vergroten...

Je vergeet feesten, heel belangrijk, feesten!

Die pillen vreten zichzelf niet!...

10677.jpg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
Je vergeet feesten, heel belangrijk, feesten!

Die pillen vreten zichzelf niet!...

Bekijk bijlage 68019
Klik om te vergroten...

Had zij echt zulke ogen 29 oktober?
Dat is dan mogelijk DE verklaring van haar inmiddels wijdverspreide dans moves :wink:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Had zij echt zulke ogen 29 oktober?
Dat is dan mogelijk DE verklaring van haar inmiddels wijdverspreide dans moves :wink:
Klik om te vergroten...
Ik heb deze screenshot genomen uit een interview na de exit poll. De desbetreffende quote is ook van dat moment. Niets gelogen, niets out of context getrokken.

(Behalve dat over die pillen dan misschien)
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Relmuis zei:
'shit, waar heb ik nou m'n bezemsteel geparkeerd?'
Klik om te vergroten...

9 van de 10 keer gebeurt dit ook pas als je iets te diep in de heksenketel gekeken hebt 🤭
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
We krijgen een minderheidskabinet:

nos.nl

D66, CDA en VVD kiezen voor minderheidskabinet, uitzonderlijk in Nederland

De drie onderhandelende partijen hebben definitief besloten om geen andere partij te benaderen om te regeren. Een minderheidskabinet komt zelden voor.
nos.nl nos.nl

Gaat zoiets nu werken vraag ik me af?
Of hebben we later dit jaar weer verkiezingen?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
We krijgen een minderheidskabinet:

nos.nl

D66, CDA en VVD kiezen voor minderheidskabinet, uitzonderlijk in Nederland

De drie onderhandelende partijen hebben definitief besloten om geen andere partij te benaderen om te regeren. Een minderheidskabinet komt zelden voor.
nos.nl nos.nl

Gaat zoiets nu werken vraag ik me af?
Of hebben we later dit jaar weer verkiezingen?
Klik om te vergroten...
Lijkt mij een heel lastig verhaal.
Naar mijn idee heeft deze optie gewoon juist veel onzekerheid, terwijl ons land snakt naar stabiliteit en richting voor een langere termijn.
En aan de bak in plaats van dat kleutergedrag van het vorige kabinet.

Er zal nu bij elk voorstel keer steun gezocht moeten worden en we zullen zien hoe dit zal gaan.

Heel eerlijk: ik heb er bijzonder weinig vertrouwen in.

Hoe is het mogelijk dat een partij als VVD beloond wordt voor de uitsluitingspolitiek.
Hoop dat veel mensen dit onthouden, maar ook daar heb ik weinig vertrouwen in.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeehond zei:
Er zal nu bij elk voorstel keer steun gezocht moeten worden en we zullen zien hoe dit zal gaan.
Klik om te vergroten...

moeten ze dan echt voor ALLES wat ze willen doorvoeren bespreken in de kamer, en dan is het een kwestie van stemmen?
D
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
moeten ze dan echt voor ALLES wat ze willen doorvoeren bespreken in de kamer, en dan is het een kwestie van stemmen?
D
Klik om te vergroten...
Ja, ze moeten voor ieder voorstel een meerderheid vinden. Dat hebben ze zelf niet.
De koffieleverancier daar zal goede zaken doen…
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeehond zei:
Ja, ze moeten voor ieder voorstel een meerderheid vinden.
Klik om te vergroten...

Oi oi oi .... dat gaat dan allemaal tergend traag vrees ik. En mogelijk komt er ook niet veel van de plank.
Bijzonder dat ze hiervoor kiezen.

En wat jij ook zegt; is tijd om door te pakken en slagen te maken. Of dat kan met een minderhreidskabinet, ik betwijfel het.
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wellicht is dit nu het meest haalbare. Hoeven ze ook geen zes maanden te schrijven aan een plan waar alle weet ik hoeveel partijen zich in kan vinden. In andere landen is het ook gelukt. Zal ook liggen aan hoe flexibel en welwillend de oppositie partijen hier in zijn. We gaan het zien.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
ManPaardKrokodil zei:
Wellicht is dit nu het meest haalbare.
Klik om te vergroten...
Ja door de opstelling van de VVD!
Die hiermee beloond worden.

Ik verwacht juist helemaal geen welwillende oppositie, integendeel.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeehond zei:
Ik verwacht juist helemaal geen welwillende oppositie, integendeel.
Klik om te vergroten...

Vraag me af hoe Jesse en Joost zich gaan opstellen. Was wel netjes geweest als ze hun toch hadden uitgenodigd om te kijken of het echt niet ging, dus verwacht daar geen opvangst met open armen. Anderzijds zijn het natuurlijk professionals en ziet de oppositie in zijn algemeenheid misschien wel meer mogelijkheden. Geert lacht het hardste denk ik, die zal aansturen op nieuwe verkiezingen. En misschien niet hij alleen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3435363738...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."