#1
Jammer dat je zo moet reageren. Ik probeer een andere nuance te laten horen en wil niemand tegen de schenen schoppen. Met woorden als 'populistisch gezwam en fabeltjeskrant bereiken we niets in een discussie' Kun je dan eens nuanceren wat er onzin is aan hetgeen wat ik stel. Volgensmij verkondig ik geen onwaarheden? Ik ben in mijn leven vrij vaak afgereisd naar diverse islamitische landen, deels beroepsmatig maar ook om te reizen. Toch ben ik hier vaak geschrokken over hoe anders de verhoudingen hier liggen dan in de westerse wereld. Er wordt heel anders gekeken naar vrouwen, maar bijvoorbeeld ook naar mensen binnen de LHBTIQ+ gemeenschap. Sterker nog, ze worden ook totaal anders behandeld. En met deze behandeling heb ik moeite, ik wil dat iedereen gelijkwaardig kan leven binnen onze westerse maatschappij, maar ik realiseer me heel goed dat sommige culturen teveel botsen om dit uiteindelijk te kunnen realiseren. Nee dat maakt me geen populist, maar een realist. En dat is iets heel anders. Verder heb ik geen enkele partij, zowel aan de rechter- als aan de linkerkant van het spectrum, nog een goede oplossing horen geven over de woningnood. Er worden allerlei balletjes opgeworpen, maar we zitten in Nederland vast aan veel teveel regeltjes. Dat migratie geen enkele rol zou spelen op de woningnood, komt zéér zeker niet uit de fabeltjeskrant. Ik zeg er alleen ook bij dat het absoluut niet de grootste factor is, en dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen arbeidsmigratie en asielmigratie. Beste Brakka Mang, ik respecteer jouw mening ten zeerste, maar om me zomaar weg te zetten als populist en iemand die onzin verkondigt, dat gaat me aan het hart. Ik kijk iedere dag alle politieke debatten en hou me er zeer veel mee bezig. Mijn mening is wel degelijk ergens op gebaseerd.Ik lees vooral een opsomming van populistisch politiek gezwam en daaruit voorkomende conclusies die als je een beetje onderzoek doet thuishoren in de Fabeltjeskrant
