Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
108 weergaven
18-5-2026
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Brakka Mang zei:
Ik lees vooral een opsomming van populistisch politiek gezwam en daaruit voorkomende conclusies die als je een beetje onderzoek doet thuishoren in de Fabeltjeskrant
Klik om te vergroten...
Jammer dat je zo moet reageren. Ik probeer een andere nuance te laten horen en wil niemand tegen de schenen schoppen. Met woorden als 'populistisch gezwam en fabeltjeskrant bereiken we niets in een discussie' Kun je dan eens nuanceren wat er onzin is aan hetgeen wat ik stel. Volgensmij verkondig ik geen onwaarheden? Ik ben in mijn leven vrij vaak afgereisd naar diverse islamitische landen, deels beroepsmatig maar ook om te reizen. Toch ben ik hier vaak geschrokken over hoe anders de verhoudingen hier liggen dan in de westerse wereld. Er wordt heel anders gekeken naar vrouwen, maar bijvoorbeeld ook naar mensen binnen de LHBTIQ+ gemeenschap. Sterker nog, ze worden ook totaal anders behandeld. En met deze behandeling heb ik moeite, ik wil dat iedereen gelijkwaardig kan leven binnen onze westerse maatschappij, maar ik realiseer me heel goed dat sommige culturen teveel botsen om dit uiteindelijk te kunnen realiseren. Nee dat maakt me geen populist, maar een realist. En dat is iets heel anders. Verder heb ik geen enkele partij, zowel aan de rechter- als aan de linkerkant van het spectrum, nog een goede oplossing horen geven over de woningnood. Er worden allerlei balletjes opgeworpen, maar we zitten in Nederland vast aan veel teveel regeltjes. Dat migratie geen enkele rol zou spelen op de woningnood, komt zéér zeker niet uit de fabeltjeskrant. Ik zeg er alleen ook bij dat het absoluut niet de grootste factor is, en dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen arbeidsmigratie en asielmigratie. Beste Brakka Mang, ik respecteer jouw mening ten zeerste, maar om me zomaar weg te zetten als populist en iemand die onzin verkondigt, dat gaat me aan het hart. Ik kijk iedere dag alle politieke debatten en hou me er zeer veel mee bezig. Mijn mening is wel degelijk ergens op gebaseerd.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Ik ben vooral erg nieuwsgierig…

Hoe heeft het centrum-rechtse en radicaal-rechtse beleid van de afgelopen 15 jaar ons Nederland hierbij geholpen, volgens jou?
Klik om te vergroten...
Ik ben totaal geen fan van de VVD, zal hier ook nooit op stemmen. Ik werk tegenwoordig in de zorg en heb de zorg in Nederland achteruit zien gaan, mede door de afbraak van Rutte en co. Een radicaal-rechts beleid hebben we niet gehad in mijn ogen in Nederland. Wilders is weggelopen en de show kon weer opnieuw beginnen. Bovendien ben ik ook totaal geen fan van de PVV, laat dat duidelijk zijn. Met hun ondemocratische toestanden. Toch denk ik dat er wel enkele punten binnen de rechtse politiek zijn die in het verleden ook goed zijn geweest voor Nederland. Linkse partijen pakken alles af van grote bedrijven, maar die bedrijven gaan op den duur elders hun heil zoeken. Het zijn ook die bedrijven die werkgelegenheid bieden, zorgen voor economische groei en ons land rijk maken. Wat laten we wel wezen, we hadden het zat slechter kunnen hebben dan in Nederland. En dat is ook voor een deel voortgevloeid uit rechts beleid. Ik zie niets in het verhogen van het minimumloon en uitkeringen. Ongeschoolde arbeid nog meer lonend maken, de sociale voorzieningen nog aantrekkelijker maken. Ik ben die mening niet toebedeeld. Ik ben zelf iemand met een middeninkomen die 40 uur per week werkt. Ik heb hard gestudeerd in het verleden. Ik wil niet dat al die jaren studie en werk zometeen helemaal niet meer lonen en dat ik net zo goed weer terug kan gaan naar mijn studentenbaan. P.S. Mensen die zich geneigd voelen om op mij te reageren omdat ze het bijvoorbeeld niet met mij eens zijn, ik respecteer ieders mening. Laten we het aub netjes houden, ik ga zo slecht op onderling bitchen omdat we een andere mening hebben. Dit forum voelt voor mij altijd als een warm bad en dat wil ik graag zo houden ❤️
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Highonlife zei:
Ik ben totaal geen fan van de VVD, zal hier ook nooit op stemmen. Ik werk tegenwoordig in de zorg en heb de zorg in Nederland achteruit zien gaan, mede door de afbraak van Rutte en co. Een radicaal-rechts beleid hebben we niet gehad in mijn ogen in Nederland. Wilders is weggelopen en de show kon weer opnieuw beginnen. Bovendien ben ik ook totaal geen fan van de PVV, laat dat duidelijk zijn. Met hun ondemocratische toestanden. Toch denk ik dat er wel enkele punten binnen de rechtse politiek zijn die in het verleden ook goed zijn geweest voor Nederland. Linkse partijen pakken alles af van grote bedrijven, maar die bedrijven gaan op den duur elders hun heil zoeken. Het zijn ook die bedrijven die werkgelegenheid bieden, zorgen voor economische groei en ons land rijk maken. Wat laten we wel wezen, we hadden het zat slechter kunnen hebben dan in Nederland. En dat is ook voor een deel voortgevloeid uit rechts beleid. Ik zie niets in het verhogen van het minimumloon en uitkeringen. Ongeschoolde arbeid nog meer lonend maken, de sociale voorzieningen nog aantrekkelijker maken. Ik ben die mening niet toebedeeld. Ik ben zelf iemand met een middeninkomen die 40 uur per week werkt. Ik heb hard gestudeerd in het verleden. Ik wil niet dat al die jaren studie en werk zometeen helemaal niet meer lonen en dat ik net zo goed weer terug kan gaan naar mijn studentenbaan. P.S. Mensen die zich geneigd voelen om op mij te reageren omdat ze het bijvoorbeeld niet met mij eens zijn, ik respecteer ieders mening. Laten we het aub netjes houden, ik ga zo slecht op onderling bitchen omdat we een andere mening hebben. Dit forum voelt voor mij altijd als een warm bad en dat wil ik graag zo houden ❤️
Klik om te vergroten...

Ik vind zorg ook een heel belangrijk onderwerp.
Niet omdat ik er werk of werkte (dus weinig zicht achter de deuren), maar omdat ik zelf chronische zorg nodig heb.

Ik ben nog wat zwevend maar kijk sterk naar dit onderwerp.
Hoe zit het voor jullie als verpleegkundige of arts of paramedische (ik weet even niet welke functie je hebt haha) qua CAO: wordt er goed voor jullie gezorgd of kan dat beter? En klopt het dat jullie echt heel veel tijd kwijt zijn aan bijvoorbeeld administratie?

Ik sta nl vooral voor een beter werkzame zorg waarin degene die je helpt als zorgverlener niet uitgekleed moet worden.
We moeten dankbaar zijn dat er hulpverleners zijn, en we moeten er voor zorgen dat hun de rug recht kunnen houden.
Zonder om te komen in allerlei regels en administratieve shit. De patient daar moet het om draaien, en de mogelijkheid hebben om gezondheid te bevorderen. Dus niet geremd te worden door regels (denk aan medicatie die niet wordt vergoed, behandelingen die niet worden gedaan etc).
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
Begin m wel te knijpen dat d66 glpvda en cda samen een meerderheid gaan halen ondertussen...😆
Klik om te vergroten...

Ik vind dat zelf dan weer een heel geruststellende gedachte 😅

Misschien dan toch voor de kerst een kabinet?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
De stem van Kordie ligt in de grijze afvalcontainer van het stembureau.

Maar mensen, wat ik zag was te gek voor woorden.
Ik kom het stembureau uit en ik zie een grote bus (dubbeldekker) stoppen.
Ik denk daar komt een of andere leider van een partij aan ... maar nee hoor, allemaal PVV stemmers!
WTF ik wist niet wat ik zag. En ze zongen luidkeels "Kunt U ons horen, Wilders komt zeker in die toren" of iets in die trant.
Klik om te vergroten...

Vandaag gaan we náár de stembus. Niet mét de stembus... 🤔
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Maar mensen, wat ik zag was te gek voor woorden.
Ik kom het stembureau uit en ik zie een grote bus (dubbeldekker) stoppen.
Ik denk daar komt een of andere leider van een partij aan ... maar nee hoor, allemaal PVV stemmers!
WTF ik wist niet wat ik zag. En ze zongen luidkeels "Kunt U ons horen, Wilders komt zeker in die toren" of iets in die trant.
Klik om te vergroten...
😂😂😂
Wat een geniale actie.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Even tactisch GL en D66 overwogen maar ik ken mezelf, daar krijg ik spijt van.
Het is SP geworden, dan stemt daar tenminste nog iemand op. :grimacing:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
😂😂😂
Wat een geniale actie.
Klik om te vergroten...

Was bijzonder om te zien.
Zag er echt uit als een gezellig uitje.
Zullen wel op doorreis zijn, denk niet alleen voor te stemmen een bus gehuurd
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#9
Relmuis zei:
Even tactisch GL en D66 overwogen maar ik ken mezelf, daar krijg ik spijt van.
Het is SP geworden, dan stemt daar tenminste nog iemand op. :grimacing:
Klik om te vergroten...
Maar goed ook: als je twee vakjes aangekruist hebt, is jouw stem ongeldig.

Taktisch stemmen heb ik in het verleden twee keer gedaan.
Ook dit keer overwogen, maar toch hetzelfde gestemd als de vorige keer ⚡
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Was bijzonder om te zien.
Zag er echt uit als een gezellig uitje.
Zullen wel op doorreis zijn, denk niet alleen voor te stemmen een bus gehuurd
Klik om te vergroten...
Ik ben wel benieuwd wie of wat de bushuur betaald heeft !

Jaja, zo schuilt er in iedereen een complotdenker.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
BelowTheFlow zei:
Ik ben wel benieuwd wie of wat de bushuur betaald heeft !

Jaja, zo schuilt er in iedereen een complotdenker.
Klik om te vergroten...

De buschauffeur zat zelf ook in pvv kleding. Dus gok gratis vervoer van een club pvv'ers ergens naar toe, en onderweg gestemd.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zanza zei:
Ik heb voor het eerst op een vrouw gestemd. Zo progressief
Klik om te vergroten...
Wie zegt dat ze zich identificeert als vrouw🙃
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bizar dat zoiets rond gaat op social media

1761760356036.png



(klopt dus niet, gewoon 1 rondje)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Bizar dat zoiets rond gaat op social media

Bekijk bijlage 67869



(klopt dus niet, gewoon 1 rondje)
Klik om te vergroten...
En dan ook nog eens buiten de lijntjes kleuren!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
En dan ook nog eens buiten de lijntjes kleuren!
Klik om te vergroten...

Ja, schijnen veel mensen ingetrapt te zijn.
Maar goed dat is ook social media. Weet je niet. Misschien over een paar uur.

Van welke partij zal dit een streek zijn?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
@ljuv
Gaat het nog een beetje? :grimacing:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Ja, schijnen veel mensen ingetrapt te zijn.
Maar goed dat is ook social media. Weet je niet. Misschien over een paar uur.

Van welke partij zal dit een streek zijn?
Klik om te vergroten...
Tsja… is lelijk maar dat gebeurt vice versa ook. En ook wel beetje eigen schuld als je er intrapt😬
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#18
D66...
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dank u allen voor het stemmen. In het bijzonder aan de D66'ers. Het is even afwachten, maar zou zomaar de grootste kunnen zijn.

Krijgen we dan onze eerste openlijk homoseksuele premier?

Écht grote verrassingen zie ik nu niet. De grootste verrassing vind ik toch wel dat de VVD zich nog zo ontzettend heeft weten te herstellen. En dan JA21 daar relatief weinig last van heeft gehad. Toch die grote groep zwevende rechtse kiezers alsnog naar de VVD gegaan. Bijzonder knap en tegelijkertijd knap bijzonder.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
De grootste verrassing vind ik toch wel dat de VVD zich nog zo ontzettend heeft weten te herstellen
Klik om te vergroten...
Zo. Dit had ik ook niet verwacht.

Ook knap dat het ze is gelukt om de PVV zo terug te dringen. Die boodschap is wel aangekomen bij het publiek.

D66 VVD CDA Ja'21 zou nu toch mogelijk moeten kunnen worden. Mocht dat het worden, ben ik redelijk tevreden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3233343536...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."