#1
Ik was van plan om mijn stembiljet bij het oud papier te gooien….
Maar is er ook een partij die het stikstofslot van dit land af gaat halen?
Maar is er ook een partij die het stikstofslot van dit land af gaat halen?
LPMaar is er ook een partij die het stikstofslot van dit land af gaat halen?
ik trek m ffkes hier heen voor de goegemeente weer begint te steigeren.
In het algemeen: Ideologisch gezien ben ik het gewoon niet met jullie eens. Maar dat hoeft ook helemaal niet. Zoals ik al zei: ik kan me wel een voorstelling maken bij het gevoel dat jullie hebben door deze ervaringen (én door de beeldvorming).
Maar zoals jullie van me gewend zijn, wil ik wel wat “feitjes” meegeven. Dat hoeft jullie standpunt of gevoel niet te veranderen hoor, maar in de asieldiscussie neemt emotie vaak wel heel erg de overhand waardoor er veel onwaarheden ontstaan (bijvoorbeeld “nareis op nareis op nareis”)
Ten eerste dus dat “kans”parels… Net zo’n mooi frame als gelukszoekers maar: Wa versta je daar eigenlijk onder? Over wat voor soort migrant heb je het dan?
En daarnaast dat dood en verderf zaaien. Wat bedoel je daar exact mee?
Ik vraag dit niet om lullig te doen hoor, maar omdat het echt uitmaakt voor het migratievraagstuk (dus het is makkelijker praten als ik weet wat jullie nou bedoelen).
En dan dit… hoe relateert dit zich tot de mensen die nú ons land binnenkomen? Ik zie ook veel geweld in het nieuws, maar zeker niet alleen van “buitenlanders”.
Maar feit is wel dat de meeste “buitenlanders” die hier wonen geen asielzoekers zijn/waren. Dat was in 2024 maar 14% van de totale migratie instroom. En daarvan worden ook nog veel aanvragen afgewezen en ingetrokken… Als je geen “echte” vluchteling bent en inderdaad zonder goede reden lachend die grens over stapt, wordt je geen statushouder (en in dat proces valt natuurlijk wel een hele hoop te verbeteren waarmee je de opvangcrisis kan aanpakken).
En een deel van die minder dan 14% asielzoekers is dan dus economische vluchteling, maar ik denk niet dat je die bedoelt. Arbeidsmigratie heeft bijvoorbeeld met 32% het grootste aandeel op de migratieinstroom, en samen met onder andere studiemigratie moet je in al die deeltjes knippen om de instroom beheersbaar te houden. Asielmigratie drukt niet het meest op onze samenleving en door alleen op oplossingen daarvoor te focussen los je heel dat probleem niet op. Je kan de grenzen wel dichtdoen, maar het grootste deel van de instroom halen we alsnog zelf binnen.
En het is ook echt niet zo dat je met een asielopvang ook maar enige ruimte voor is om luxe te verwachten. Enige wat wat luxe garandeert is een hygiëne norm… Je bent misschien een geluksvógel als je in de noodopvang terecht komt, maar in de reguliere opvang lees je toch vaak in de media slechte berichten.
Los daarvan vind ik er dus ook ideologisch veel van… Bijvoorbeeld: wat zijn onze Nederlandse normen en waarden nou echt? Ik denk dat mijn normen en waarden echt heel ergens anders liggen dan die van jullie en ik ben toch echt heel Nederlands. En ik sta eigenlijk heel vergelijkbaar tegenover de islam als het christendom of jodendom: Zelf weten, maar als je mij als vrouw geen hand wil geven of je homoseksualiteit niet tot uiting mag brengen door je geloof ben je niet m’n maat en heb in mijn ideale Nederland geen enkel plek. Dus flikker op met je joods christelijke identiteit (pun intended).
Maar vooral: ik vind niet dat je in “gevaar” moet zijn om recht te hebben op onze welvaart. In zekere zin vind ik wel dat je eraan moet bijdragen en het zeker niet dat je onze vrijheden en veiligheid in gevaar mag brengen. Maar ik zie vooral dat je eerst genoeg huizen, dokters, scholen, supermarkten, voorzieningen dus, moet fixen voor je zoveel mensen naar binnen kan laten. Banen hebben we genoeg namelijk😊
Hu? Bestaat al sinds 1993 en heeft in 2021 voor het eerst meegedaan met de verkiezingen.
Same ik ook.Ik heb nog altijd de visie; "ik zou ook de grens over gaan op zoek naar geluk" denk ik.
Kan me zeker voorstellen dat dit je beeld bepaalt ja❤️Mijn mening blijft hetzelfde.
Maar ik denk dat ik er door mijn rugzak ook een ander beeld bij heb.
Ik blijf het echter heel belangrijk vinden dat we iedereen uit oorlogsgebied moeten helpen.
Ik zie dat voor de jonge mannen die ik vaak zonder verdriet de grens over zag gaan meer in land opbouw en dan is onze taak leren, helpen, beschermen.
En de mensen die gewond of getekend voor het leven met die *vlucht blik* in de ogen als een toekomst bij ons.
Dat zijn mensen die de regels aan de laars lappen, die denken hier snel geld te verdienen doormiddel van geweld of andere delicten.Ten eerste dus dat “kans”parels… Net zo’n mooi frame als gelukszoekers maar: Wa versta je daar eigenlijk onder? Over wat voor soort migrant heb je het dan?
En daarnaast dat dood en verderf zaaien. Wat bedoel je daar exact mee?
Ik merk zelf dat het aantal misdrijven doorgaans gepleegd word door de nieuwkomers die denken nog steeds in een oorlog gebied te wonen en daar ook naar handelenEn dan dit… hoe relateert dit zich tot de mensen die nú ons land binnenkomen? Ik zie ook veel geweld in het nieuws, maar zeker niet alleen van “buitenlanders”.
Meer heb je niet nodig toch?!afschaffen van de inkomstenbelasting en voor de legalisering van drugs
Dat eerste echt wel ,het is pure roof als je niet van de vruchten van arbeid mag genieten.Meer heb je niet nodig toch?!
Nee.Ja geen idee of ik hier nou serieus op in moet gaan
Kijk, meer vragen we niet, hè. Ik bedoel, we hebben het voor jullie toch aardig geregeld allemaal, al zeg ik het zelf. Een bedankje op zijn tijd zou niet misstaan. En als we het op een gegeven moment weer over moeten nemen, dan roep je maar.ik zal alle witte superieuriteiten die voor mijn rechten hebben gestreden bedanken op mn blote knietjes
Jij ben een strijder!Kijk, meer vragen we niet, hè. Ik bedoel, we hebben het voor jullie toch aardig geregeld allemaal, al zeg ik het zelf. Een bedankje op zijn tijd zou niet misstaan. En als we het op een gegeven moment weer over moeten nemen, dan roep je maar.
Ik ben blij dat ik weet wat ik ga stemmen. Die partij krijgt waarschijnlijk erg weinig stemmen, maar ik ga niet strategisch stemmen. Ik stem op de partij die me het meest aanspreekt.
Ook op het gebied van drugs heeft deze partij standpunten waar ik me in kan vinden.
Die kunnen niet tellenJa en je mag nou dus ook niet zeggen wat je gaat kleuren! Stel dat een df-er je stemmen telt!
Als ik niet kan kiezen vul ik altijd meerdere bolletjes rood in. En dan zet ik erbij wat ik bedoel. Bijvoorbeeld 4 bolletjes is ieder 25% van de stem. Maar soms ook de eerste 2 voor 75% en die andere 2 de laatste 25%. En zo maak ik een hele legenda erbij met formules, zodat de mensen van de stembus begrijpen wat ik bedoel. Trek er dan een uur voor uit. Maar hee, dan heb je ook echt een goede overweging gemaakt.
Uiteraard moest deze ook nog even gedeeld worden:
Bekijk bijlage 67782
Bekijk bijlage 67781
Rood = voorstellen die in strijd staan met de democratische rechtsstaat
Oranje = voorstellen die een risico vormen voor de democratische rechtsstaat
Groen = voorstellen die de rechtsstaat versterken
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."