Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums(Waarschuwing) 3-MMC verkocht als “NEP/4-MPD” Pentedrone-achtige stof

(Waarschuwing) 3-MMC verkocht als “NEP/4-MPD” Pentedrone-achtige stof

39 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#1
zweefmolen zei:
Ik zal nooit zeggen dat drugsgebruik de schuld van de wetgever is, maar ze kunnen best wat slimmer om proberen te gaan met hoe ze het misbruik en de illegale handel willen terugdringen. Het verbod op lachgas bijvoorbeeld heeft er vooral voor gezorgd dat opeens een groot probleem ontstond met de lege cilinders die in de vuilnis keten terecht komen met levensgevaarlijke gevolgen.
Klik om te vergroten...
De wetgever heeft vooral verdomd weinig geleerd vanuit het verleden. Zeker ook met lachgas verbod en de lege cilinders en gevolgen in de afval keten.
Die kosten worden nu gewoon in afval verwerking doorberekend. Die kosten stijgen en komen bij ons allemaal terecht. De overheid geeft niet thuis: ‘niet onze schuld’. De afvalbranche heeft het geprobeerd maar rechtszaak tegen overheid verloren. Het is bizar, echt.

En dat er nu in het illegale drugs circuit nog meer rotzooi en vervuiling zonder enige controle in omloop is zagen wij hier toch al jaren van tevoren aankomen?
Uiteraard verrast dit de overheid ook weer: ‘hoe kan dat nou, we hebben het verboden’. Neem nog een slok koffie en om 17.00 uur weer lekker naar huis. Trekken ze een fles wijn open.

Dit zal niet veranderen. Kansloos.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
zweefmolen zei:
groot probleem ontstond met de lege cilinders die in de vuilnis keten terecht komen met levensgevaarlijke gevolgen.
Klik om te vergroten...
Ik kan nog steeds niet m’n lege lachgascilinders anoniem inleveren. Dan moet ik postcode en huisnummer doorgeven. Echt No way.

Zo dwing je me toch om ze gewoon ergens weg te flikkeren op een verkeerde plek wat ik niet wil.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeehond zei:
Ik kan nog steeds niet m’n lege lachgascilinders anoniem inleveren. Dan moet ik postcode en huisnummer doorgeven. Echt No way.

Zo dwing je me toch om ze gewoon ergens weg te flikkeren op een verkeerde plek wat ik niet wil.
Klik om te vergroten...
Niemand dwingt je. Je kunt ze naar het afvalstation brengen, toch?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Niemand dwingt je. Je kunt ze naar het afvalstation brengen, toch?
Klik om te vergroten...
Ik zou ze graag inleveren, anoniem.
Het is toch niet fijn om die lege cilinders hier thuis te hebben?
Bij het afvalstation vragen ze postcode en huisnummer.
Dat ga ik echt niet geven als ik lachgas cilinders in kom leveren.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou weet ik dus allang dat de "3-mmc" die ik haalde gewoon iets van 2-mmc of 3-cmc(wat ik in de hoogtijdagen ook chill vond) was maar het was prima spul en altijd hetzelfde, tot ik recent "3-mmc" haalde en het een of andere vage cathtinone was.. Nou heb ik alle obscure ookal gebruikt uit eigen wil maar wtf dit nou weer is, een punt is pure serotonine en geen stimulatie. Heb ergens het gevoel dat het misschien 4-cmc is maar zal wel iets raars zijn. Testen it is.
J
JonkomanLid
01-01-2024, 00:00
#6
BelowTheFlow zei:
Toch nog maar een keer hier aansluiten, met een ervaring van een als 3-MMC verkocht middel.

Mijn bezoek gisteren was niet tevreden met mijn "huisblend van de maand" van restjes geteste 4-MMC en 2-MMC vloeistof (50/50 ongeveer). Hij had eerder het weekend en de maandagavond aan zijn in Amsterdam Noord bij een dealer gekochte 3-MMC gezeten (gesnoven). Voor het bijnemen (tweede booty en korter dan 2 uur na de eerste) hebben we daarom zijn zakje gebruikt.

Ik hield de veiligheid in het oog en zei al stop bij 160 mg: die opgelost en voor een tweede booty eerlijk gedeeld (halve dosis globaal). Hij vond deze wel lekker ... bij mij kwam het bijna als een mokerslag binnen, heftig, niet vervelend moet ik bekennen, wel met vervelend effect op de darmen. Lang aanhoudend met een stevige zeer langdurige nawerking. De factor craving was voor mij niet aan de orde. Vandaag een suboptimale dag.

Wat mij betreft duidelijk geen 3-MMC. Ook geen 4-MPD want geen gortdroge keel. In eerste instantie dacht ik NEP, maar door de vergrote pupillen en iets verminderde emotionele stabiliteit de dag erna onwaarschijnlijk. Verder speculeer ik niet.

Echt ongelofelijk wat er voor 3-MMC aan tombola troep verkocht wordt, waarbij een op 3-MMC gebaseerde dosering enorm verkeerd uit kan pakken. "Kut volk !"
Klik om te vergroten...
Ben jij er ook dagen van aan de schijt geweest ? En ook toen je was gaan liggen dat je maag rare dingen aan het doen was ?
B
BengozyLid
01-01-2024, 00:00
#7
zweefmolen zei:
Onlangs "2-MMC" via DN aangeschaft met de gedachten dit moet nog wel te vinden zijn als zijnde het echte spul, laten testen, dit bleek dus 4-CMC te zijn. Het gaat echt alle kanten op tegenwoordig op de cathinonen markt. Je kunt echt nergens meer van op aan dus altijd eerst laten testen.
Klik om te vergroten...
Wat bizar, hopelijk wel recensie en report van gemaakt bij de vendor. Dan kunnen ze eventueel ook beslag leggen op zijn account en zijn bankroll achterhouden voor een schadevergoeding. Ligt een beetje aan welke market het is.

Volgens mij is 4-cmc geen nare substantie maar natuurlijk wel als je iets chills als 2mmc verwacht.
V
Vaaagjjjje2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Jonkoman zei:
Ben jij er ook dagen van aan de schijt geweest ? En ook toen je was gaan liggen dat je maag rare dingen aan het doen was ?
Klik om te vergroten...
Ik zit sinds kort aan “nieuwe 3mmc” van 1 van mijn beste vrienden en mijn maag doet hier ook super raar van, nooit eerder gehad met de 3mmc die ik hiervoor gebruikte.
V
Vaaagjjjje2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
BelowTheFlow zei:
Toch nog maar een keer hier aansluiten, met een ervaring van een als 3-MMC verkocht middel.

Mijn bezoek gisteren was niet tevreden met mijn "huisblend van de maand" van restjes geteste 4-MMC en 2-MMC vloeistof (50/50 ongeveer). Hij had eerder het weekend en de maandagavond aan zijn in Amsterdam Noord bij een dealer gekochte 3-MMC gezeten (gesnoven). Voor het bijnemen (tweede booty en korter dan 2 uur na de eerste) hebben we daarom zijn zakje gebruikt.

Ik hield de veiligheid in het oog en zei al stop bij 160 mg: die opgelost en voor een tweede booty eerlijk gedeeld (halve dosis globaal). Hij vond deze wel lekker ... bij mij kwam het bijna als een mokerslag binnen, heftig, niet vervelend moet ik bekennen, wel met vervelend effect op de darmen. Lang aanhoudend met een stevige zeer langdurige nawerking. De factor craving was voor mij niet aan de orde. Vandaag een suboptimale dag.

Wat mij betreft duidelijk geen 3-MMC. Ook geen 4-MPD want geen gortdroge keel. In eerste instantie dacht ik NEP, maar door de vergrote pupillen en iets verminderde emotionele stabiliteit de dag erna onwaarschijnlijk. Verder speculeer ik niet.

Echt ongelofelijk wat er voor 3-MMC aan tombola troep verkocht wordt, waarbij een op 3-MMC gebaseerde dosering enorm verkeerd uit kan pakken. "Kut volk !"
Klik om te vergroten...
Dit klinkt zo bekend. Heb nu ook “3-mmc” van een hele goeie vriend van mij ook uit Amsterdam. Komt als een klap binnen na 1 puntje maar nie persee vervelend maar gaat ook voor me gevoel snel weg maar heb gemerkt dat dat nie zo is. Laatst randje overdosis na 0,5 gram over een hele dag verspreid. Me darmen ook helemaal van slag. Gevaarlijk spul… nog steeds geen idee wat het nou is of kan zijn…
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vaaagjjjje2.0 zei:
Ik zit sinds kort aan “nieuwe 3mmc” van 1 van mijn beste vrienden en mijn maag doet hier ook super raar van, nooit eerder gehad met de 3mmc die ik hiervoor gebruikte.
Klik om te vergroten...
Er is geen "nieuwe 3mmc" die in de rondte gaat.
Nou kom ik er zelf ook net pas achter dat juist 3mmc weer met een opmars bezig is. Dimms krijgen steeds meer positieve 3mmc uitslagen. Gezien over de laatste 12maanden. Dit kwam ik pas tegen nadat ikzelf verbaasd was dat er zo even 3m geleverd werd . Alles precies zoals we het herinnerden.. onmiskenbaar 3mmc... geen labtest maar ervaringen van 2 figuren die vaker dan eens verschillen mmc's hebben gehad en het al lang zoeken om weer de echte te vinden.

Dus extra opletten want hier zien die gasten die troep verkopen snel kansen....
z
zweefmolenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nou, ik geloof het pas als ik een labtest krijg die het bevestigt dat het echte 3mmc is. Ik blijf skeptisch na iets van 15x kopen en testen en 0x was het 3mmc. Al honderden euros aan verspild inmiddels. Bij de laatste keer testen zeiden de test mensen dat ze het eigenlijk helemaal niet meer zien. Nu even het DIMS 2025 jaarbericht afwachten,
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#12
oh hoe ik verlang naar die 2020 3mmc tsjonge jonge.
als ik terug in de tijd kon gaan had ik al mn spaargeld er tegenaan gesmeten ik had nooit vverwacht dat t aanbod zo naar de tering zou lopen
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mezelf zei:
Nou kom ik er zelf ook net pas achter dat juist 3mmc weer met een opmars bezig is. Dimms krijgen steeds meer positieve 3mmc uitslagen. Gezien over de laatste 12maanden.
Klik om te vergroten...
zweefmolen zei:
Bij de laatste keer testen zeiden de test mensen dat ze het eigenlijk helemaal niet meer zien.
Klik om te vergroten...
Potverdikkeme wat hoop ik op een terugkomst. Ik kan niet omschrijven hoeveel het voor mij betekent.
Een obsessie, ik moet en zal die echte weer hebben al kost het me mn ziel.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
zweefmolen zei:
Nou, ik geloof het pas als ik een labtest krijg die het bevestigt dat het echte 3mmc is. Ik blijf skeptisch na iets van 15x kopen en testen en 0x was het 3mmc. Al honderden euros aan verspild inmiddels. Bij de laatste keer testen zeiden de test mensen dat ze het eigenlijk helemaal niet meer zien. Nu even het DIMS 2025 jaarbericht afwachten,
Klik om te vergroten...
Vertel mij wat hoor en gelijk heb je. Ik zou Mezelf ook niet geloven.. Als dit geen gelukstreffer betrof kan het niet lang duren of andere geraken er ook aan.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#15
In mijn Insta-feed kwam ik deze recente clip tegen over de situatie in Duitsland en waarschijnlijk specifiek Berlijn.
www.instagram.com

sidekicks.berlin on Instagram: "Feeling anxious after 3MMC? What’s wrong with mephedrone lately? What do we know about NEP?"

1,108 likes, 32 comments - sidekicks.berlin on April 23, 2026: "Feeling anxious after 3MMC? What’s wrong with mephedrone lately? What do we know about NEP?".
www.instagram.com www.instagram.com
Ergens halverwege komt er een breakdown langs (ik zag niet over welke periode): als 3-MMC verkocht spul is vaak 2-MMC, bijna even groot deel NEP, en een kleiner deel 4-CMC. In Duitsland bij een dealer kopen helpt dus niet !
De clip sluit af met advies over hoe om te gaan met een onprettig grote dosis NEP.
z
zweefmolenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gister een sample gekocht als zijnde 2-MMC laten testen op de Jellinek FTIR machine. Kwam eruit als 2-MMC, maar er werd ook 4-CMC gezien, met wat onzekerheid waarvoor het evengoed nog naar het lab gaat, wat een weekje duurt. Wel bijzonder in dit geval omdat het om brokken gaat, dus dan zou je denken geen (poeder) mix. Kan ook vervuiling zijn geweest ergens. We gaan het nog horen. Ik heb de zoektocht naar 3-MMC eigenlijk al opgegeven, dus nu ben ik van plan maar wat (geteste) 2-MMC in te slaan voor af en toe wat leuks, met de bijbehorende verwachtingen.
z
zweefmolenLid
01-01-2024, 00:00
#17
ManPaardKrokodil zei:
Ik heb inmiddels van al die keren dat ik “3-MMC” heb gekocht inmiddels een redelijke hoeveelheid 2-MMC, maar ik ben er nog niet uit waar of wanneer ik dat nu zou willen gebruiken. De meeste ervaringen hier zijn maar gematigd positief… op z’n best
Klik om te vergroten...
Het is een stukje minder heftig en minder op de serotonine en dat maakt het voor mij aangenamer in de dagen er na.

Het is wel een kwestie van de juiste verwachtingen. Als je de 3M kick verwacht is er kans dat je teveel en te lang gaat bijnemen met alle negatieve gevolgen van dien, vooral op het cardiovasculaire in mijn ervaring. Goed om vantevoren een totaal aan doses af te wegen en de rest ergens weg stoppen waar je er niet makkelijk bij kunt.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mezelf zei:
Er is geen "nieuwe 3mmc" die in de rondte gaat.
Nou kom ik er zelf ook net pas achter dat juist 3mmc weer met een opmars bezig is. Dimms krijgen steeds meer positieve 3mmc uitslagen. Gezien over de laatste 12maanden. Dit kwam ik pas tegen nadat ikzelf verbaasd was dat er zo even 3m geleverd werd . Alles precies zoals we het herinnerden.. onmiskenbaar 3mmc... geen labtest maar ervaringen van 2 figuren die vaker dan eens verschillen mmc's hebben gehad en het al lang zoeken om weer de echte te vinden.

Dus extra opletten want hier zien die gasten die troep verkopen snel kansen....
Klik om te vergroten...
Hmm in zuid-Nederland zit wel een 4-mmc lab ergens denk ik. Zuiver en goedkoop.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
zweefmolen zei:
Onlangs "2-MMC" via DN aangeschaft met de gedachten dit moet nog wel te vinden zijn als zijnde het echte spul, laten testen, dit bleek dus 4-CMC te zijn. Het gaat echt alle kanten op tegenwoordig op de cathinonen markt. Je kunt echt nergens meer van op aan dus altijd eerst laten testen.
Klik om te vergroten...
Leuk hè, zo’n stoffen verbod.
Nog onveiliger maken. Snap het niet.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#20
Snuffelaar zei:
Leuk hè, zo’n stoffen verbod.
Nog onveiliger maken. Snap het niet.
Klik om te vergroten...
Ze hebben liever dat je gewoon de bekende illegale stoffen gebruikt als xtc en cocaine.
Daar verdienen wat ambtenaren goed geld mee denk ik.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."