#1
De wetgever heeft vooral verdomd weinig geleerd vanuit het verleden. Zeker ook met lachgas verbod en de lege cilinders en gevolgen in de afval keten.Ik zal nooit zeggen dat drugsgebruik de schuld van de wetgever is, maar ze kunnen best wat slimmer om proberen te gaan met hoe ze het misbruik en de illegale handel willen terugdringen. Het verbod op lachgas bijvoorbeeld heeft er vooral voor gezorgd dat opeens een groot probleem ontstond met de lege cilinders die in de vuilnis keten terecht komen met levensgevaarlijke gevolgen.
Die kosten worden nu gewoon in afval verwerking doorberekend. Die kosten stijgen en komen bij ons allemaal terecht. De overheid geeft niet thuis: ‘niet onze schuld’. De afvalbranche heeft het geprobeerd maar rechtszaak tegen overheid verloren. Het is bizar, echt.
En dat er nu in het illegale drugs circuit nog meer rotzooi en vervuiling zonder enige controle in omloop is zagen wij hier toch al jaren van tevoren aankomen?
Uiteraard verrast dit de overheid ook weer: ‘hoe kan dat nou, we hebben het verboden’. Neem nog een slok koffie en om 17.00 uur weer lekker naar huis. Trekken ze een fles wijn open.
Dit zal niet veranderen. Kansloos.