Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen vraag over drugs in het verkeer

Een vraag over drugs in het verkeer

106 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
r
readysteadyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste forumleden,

Vorig jaar ben ik bij een controle aangehouden en heb ik een speekseltest gedaan. Daaruit bleek dat er sporen van drugs (thc) aanwezig waren in mijn speeksel. Ik ben meegenomen naar het politiebureau en er is daar bloed afgenomen bij mij door een arts in twee buisjes.

Maar sinds die tijd heb ik tot op heden niks meer vernomen van het OM of de politie hierover. Iemand ook deze ervaring dat het 6+ maanden kan duren voordat er iets gecommuniceerd wordt over de uitslag en dergelijke?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
readysteady zei:
Beste forumleden,

Vorig jaar ben ik bij een controle aangehouden en heb ik een speekseltest gedaan. Daaruit bleek dat er sporen van drugs (thc) aanwezig waren in mijn speeksel. Ik ben meegenomen naar het politiebureau en er is daar bloed afgenomen bij mij door een arts in twee buisjes.

Maar sinds die tijd heb ik tot op heden niks meer vernomen van het OM of de politie hierover. Iemand ook deze ervaring dat het 6+ maanden kan duren voordat er iets gecommuniceerd wordt over de uitslag en dergelijke?
Klik om te vergroten...
Je betaalt gerechtsbijstand voor iets.
Uw advocaat kan dergelijke informatie opvragen.
Geen idee of je BE of NL woont, maar in BE loopt justitie achter.
s
strafrechtzaken.nlLid
01-01-2024, 00:00
#3
readysteady zei:
Beste forumleden,

Vorig jaar ben ik bij een controle aangehouden en heb ik een speekseltest gedaan. Daaruit bleek dat er sporen van drugs (thc) aanwezig waren in mijn speeksel. Ik ben meegenomen naar het politiebureau en er is daar bloed afgenomen bij mij door een arts in twee buisjes.

Maar sinds die tijd heb ik tot op heden niks meer vernomen van het OM of de politie hierover. Iemand ook deze ervaring dat het 6+ maanden kan duren voordat er iets gecommuniceerd wordt over de uitslag en dergelijke?
Klik om te vergroten...

Het onderzoek naar het bloed moet normaal gesproken binnen 14 dagen worden gedaan (rechtspraak is wisselend hierover). Vervolgens moet de uitslag aan u gecommuniceerd worden voor eventueel tegenonderzoek. Indien dit niet gebeurd, dan kan het zijn dat er geen sprake is van een onderzoek als bedoeld in artikel 8 WVW (en dus vrijspraak). Is het rijbewijs ingevorderd drugs? Want het rijbewijs mag niet worden ingehouden op verdenking van rijden onder invloed van drugs. Het rijbewijs mag wel worden ingevorderd op grond van 130 WVW om vervolgens naar het CBR te sturen voor onderzoek. Uit uw verhaal maak ik op dat u het rijbewijs nog heeft en enkel in afwachting bent van een vervolgbeslissing. In dat geval zou ik adviseren om te wachten. U zult vanzelf bericht krijgen met de vervolgbeslissing van de officier van justitie.

U kunt altijd het dossier opvragen om te kijken wat de stand van zaken is.
j
jivesLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik heb nog 3 maanden kunnen rijden na de aanhouding.
C
Coke SpookLid
01-01-2024, 00:00
#5
Na de bloed afname op het bureau wordt je rijbewijs ingetrokken tot de uitslag met waardes bekend is.
De uitslag bepaald als het bij justitie komt. Dan krijg je een brief met schikkingsvoorstel / ontzegging en voor hoelang etc.

Je bent niet verzekerd zonder geldig rijbewijs, doe je dat wel dan pleeg je een misdrijf.

Het kan tijden duren voor zo'n brief van justitie op je mat beland thuis....
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Coke Spook zei:
Na de bloed afname op het bureau wordt je rijbewijs ingetrokken tot de uitslag met waardes bekend is.
De uitslag bepaald als het bij justitie komt. Dan krijg je een brief met schikkingsvoorstel / ontzegging en voor hoelang etc.

Je bent niet verzekerd zonder geldig rijbewijs, doe je dat wel dan pleeg je een misdrijf.

Het kan tijden duren voor zo'n brief van justitie op je mat beland thuis....
Klik om te vergroten...

Het eerste moet ik je op corrigeren, je zult namelijk je rijbewijs behouden na bloedafname en pas na de uitslag worden ingevorderd als dat nodig is.
C
Coke SpookLid
01-01-2024, 00:00
#7
HierEnDaarEenFuifje zei:
Het eerste moet ik je op corrigeren, je zult namelijk je rijbewijs behouden na bloedafname en pas na de uitslag worden ingevorderd als dat nodig is.
Klik om te vergroten...

Oke, ik weet dit van 2 mensen die het zelfde hebben ondervonden.
Zo ging het bij hun in 2016/2018 iig.
Misschien is de wet aangepast met precieze hoeveelheden of soft en hard drugs combinatie anders wordt beoordeeld....

Ga t morgen ff uitzoeken thanks :thumbsup1:
C
Coke SpookLid
01-01-2024, 00:00
#8
De procedure is iets veranderd/aangepast sinds 2018 met betrekking tot direct invorderen bij een positieve speeksel test wat tot die tijd gebruikelijk was. De speekseltest ter plaatse is nu niet nauwkeurig genoeg bevonden om direct tot invordering rijbewijs over te gaan om rechtzaken en fouten te voorkomen.
Maar ze melden je aan bij het CBR en die gaat over je rijbewijs, en kan het ook tijdelijk schorsen of na uitspraak rechter nietig verklaren!
Je mag dus nog rijden tot dat je een uitnodiging krijgt voor de rechtbank of bij het CBR.

Dit staat op eem politie forum met vraag en antwoord :

Re: Positieve speekseltest​

Bericht 20 sep 2020, 14:14

Goedemiddag,

Ik neem aan dat u in een personenauto reed? In dat geval zal u bij een te hoge THC waarde een geldboete van 850 euro kunnen verwachten voor de eerste overtreding. Bij recidive begint met al te praten over onvoorwaardelijke rijontzeggingen en taakstraffen. Indien u op meerdere middelen positief scoort dan eist men 50 uur taakstraf en negen maanden rijontzegging voor de eerste keer. Bij herhaling eist men een taakstraf van 70 uur, twee weken voorwaardelijke gevangenisstraf en een rijontzegging van twaalf maanden.

Verder wordt u door de politie aangemeld bij het CBR. Het CBR is de instantie die gaat over de rijbewijzen en zij zullen bestuursrechtelijk nog een onderzoek instellen naar uw middelengebruik. Voor het CBR moet u ondermeer naar een psychiater, wordt er een lichamelijk onderzoek verricht en een urineonderzoek. Als u niet volledig meewerkt aan dit onderzoek wordt uw rijbewijs ongeldig verklaard. Soms wordt uw rijbewijs al geschorst als het onderzoek nog moet plaats vinden. Rijden met een geschorst of ongeldig verklaard rijbewijs is een misdrijf waar twee weken gevangenisstraf op staat.
De kosten van het onderzoek bij het CBR zijn 1249,- euro.

Bron :

forum.infopolitie.nl

Forum Infopolitie

Het discussieforum van Infopolitie.nl.
forum.infopolitie.nl forum.infopolitie.nl

Dat je niks hoort van de OvJ en het CBR komt door de corona maatregelen!
De rechtbanken lopen maanden achter nu door de 2e lockdown's etc.
Het CBR is ook een ruim een half jaar dicht geweest door de maatregelen!
En daar is het nog gekker met 600.000 uitgestelde exame afnames en diverse keuringen, trainingen etc.
Heb je daar geluk mee nu.

Suc6
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien waren de gevonden waarden niet hoog genoeg om tot verdere vervolging over te gaan...
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou ik ben zelf ooit met ghb en amfetamine aangehouden achter het stuur dat is nu 3 jaar geleden en heb ook nog nooit een straf gehad
T
TunedArtLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik ben ook gepakt in februari (BELGIE). steeds dezelfde klootflik die systematisch mensen tot een bepaalde leeftijdsklasse controleert . De gebruikte checklist daarvoor is zo belachelijk dat men altijd tot controle kan overgaan . Op mijn lijst stonden dingen aangeduid als : waterige ogen, verwijde pupillen, bleke huidskleur (winter?). ik was positief op cannabis . Wat een specialisten toch, dat ze dat zo zien dat ik de dag ervoor geblowd had 🤡. onmogelijk. ook de aangeduidde kenmerken hangen niet echt samen met cannabis ... nu goed ... hij staat ervoor gekend en gaat er lekker mee door . Dus meegenomen naar politiebureau na ongelooflijk lomp en boertig behandeld te zijn . bloed getrokken en ik kon beschikken . een week later een dikke enveloppe met een bundel van onze vriend . Zelf verklaard hij hier nog verzwarende factoren zoals 90 vastgesteld via ongeijkt toestel waar 50 mocht ( vervalt want ongeijkt maar wel echt erg van dit te verklaren wanneer ik maximaal 65-70 per uur reed . ) terwijl de dokter mijn bloed poogde te prikken (lukte niet goed direct na de fitness) werden mij enkele papieren aangeschoven die ik diende te tekenen. ik vroeg wat dat was en het antw was : dat is dat we je hebben meegenomen en ivm bloedonderzoek. ik heb dit dus niet gelezen en getekend . Bij het doornemen thuis van de enveloppe , merk ik op dat de man bepaalde dingen had ingevuld met enkele woorden op het derde blad , waarin hij verklaart dat ik heb verklaart 5 joints per week te roken . dat heb ik helemaal niet verklaard (wel getekend (idioot)) Nooit bij stilgestaan dat er agenten waren die je maar liefst zo diep mogelijk in de shit steken, ook al ben je ongekend en strafbladvrij .alweer typerend voor deze klootzak . Nu zijn we intussen 4maanden verder en heb ik nog steeds geen uitslag van bloed . Nochtans schrijft de wet voor dat het resultaat binnen de 45 dagen , startende vanaf de dag na aankomst in het labo , aan de bloedgever moet worden meedegedeeld zodoende die 14dagen heeft vanaf dag verzending bericht , om een tegenanalyse te laten doen . stalen worden 6 maand bewaard in het labo .
Ik sprak mijn advocaat , met kennis ter zake, hierover aan en de man lachte naar me toen ik dit aanhaalde .
Ik vroeg dus, of er procedure fout kon worden gepleit wegens niet respecteren van de termijn van 45 dagen . Hij antwoorde me daarop dat ik vast zelf ook had gelezen dat er geen sanctie is bepaald bij het niet respecteren van deze termijn en het dus in elk geval apart , aan de rechter is om te oordelen of de termijn al dan niet redelijk is .
Dit breekt mijn klomp .... maw de staat zet zichzelf veilig bij niet naleven van eigen regels . terwijl je als burger , dik in de kak wordt gedropt omdat je op maandag namiddag nog positief test op cannabis van zondag . laat me niet lachen bende mongolen ... wat een absolute onzin .
wie zijn belasting niet tijdig betaald, krijgt ook een boete . 50km/u toegelaten ... 51 vastgesteld na correctie ... betalen jongen . enz maar oho als vadertje staat het bont maakt ... is het aan de rechter (en de richting van die zijn muts) die de strafmaat bepaald .
Ik ben onmiddelijk het rijbewijs ingetrokken voor 15 dagen na positieve speekseltest ( die mij nooit is getoond) op cannabis .
In de rechtbank is de verwachting , de helft vd minimumboete met uitstel (1600euro -50%) en minimaal 4 weken extra rijverbod (dankzij blanco strafblad ).
In een slechter geval, volgt er nog een reeks plastesten of haartest om aan te tonen dat je niet meer gebruikt .
waar slaat dit eigenlijk allemaal op zeg . Je bent precies de grootste crimineel van het land , terwijl cannabis is gedecriminaliseerd. Ik begrijp niet goed waarom de toegelaten waarde 3 nanogram is wanneer er restwaardes van 1 nanogram worden gevonden bij mensen die nooit een joint hebben aangeraakt . dit lijkt me meer een zaakje van burgers kloten en nog meert geld aftroggelen . Dat je niet poepiestoned met de wagen moet gaan rijden ben ik mee akkoord maar als je dagen na gebruik nog het haasje bent , dan klopt het toch niet helemaal dit boeltje . na veroordeling heb je dan 3j onder voorwaarden. terug betrapt binnen die 3j dan is de minimumboeten, 16000 !!! euro en zijn zelfs voorwaardelijk gevangenis straffen aan de orde . dit slaat gewoon helemaal nergens meer op .
Meer en meer studies tonen trouwens recent aan dat ervaren gebruikers geen invloed meer hebben op het cognitieve aspect . Ik kan dat beamen na 25j dagelijks blowen . Ik spreek nog steeds vlot 3 talen , ben ongevalvrij met meer als 2 000 0000 km op de teller ...krijg vaak complimenten op reflexen ... maar met de auto rijden , nee dat gaat echt niet meer gaan . zo kwam ik die maandag recht van de gym waar ik 5x per week te vinden ben .... wie zelf serieus nd gym gaat zal wel begrijpen dat je dat beter niet stoned als een papegaai doet (ik weet het blowen op zich is ook niet goed )

ik wil maar zeggen , een rot landje aan het worden.... politiestaat, betalen betalen betalen ... cameras overal, trajectcontroles, flitsvuilbakken en alsmaar meer 30-50-30-50 ... zelfs al zone 20 ! her en der .... tijd om te emigreren naar zonniger en goedkoper oorden !

in tussentijd wacht ik geduldig af en ik hoop dat het lang duurt ... langer dan dat men stalen bewaard ... miss eens een tegenanalyse aanvragen dan (op een onbestaand staal) . ik hou jullie op de hoogte als er meer nieuws is .
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben razend benieuwd!
Laat het ons weten!
En ja, de rechterlijke wegen zijn vaak krom....
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#13
TunedArt zei:
ik ben ook gepakt in februari (BELGIE). steeds dezelfde klootflik die systematisch mensen tot een bepaalde leeftijdsklasse controleert . De gebruikte checklist daarvoor is zo belachelijk dat men altijd tot controle kan overgaan . Op mijn lijst stonden dingen aangeduid als : waterige ogen, verwijde pupillen, bleke huidskleur (winter?). ik was positief op cannabis . Wat een specialisten toch, dat ze dat zo zien dat ik de dag ervoor geblowd had 🤡. onmogelijk. ook de aangeduidde kenmerken hangen niet echt samen met cannabis ... nu goed ... hij staat ervoor gekend en gaat er lekker mee door . Dus meegenomen naar politiebureau na ongelooflijk lomp en boertig behandeld te zijn . bloed getrokken en ik kon beschikken . een week later een dikke enveloppe met een bundel van onze vriend . Zelf verklaard hij hier nog verzwarende factoren zoals 90 vastgesteld via ongeijkt toestel waar 50 mocht ( vervalt want ongeijkt maar wel echt erg van dit te verklaren wanneer ik maximaal 65-70 per uur reed . ) terwijl de dokter mijn bloed poogde te prikken (lukte niet goed direct na de fitness) werden mij enkele papieren aangeschoven die ik diende te tekenen. ik vroeg wat dat was en het antw was : dat is dat we je hebben meegenomen en ivm bloedonderzoek. ik heb dit dus niet gelezen en getekend . Bij het doornemen thuis van de enveloppe , merk ik op dat de man bepaalde dingen had ingevuld met enkele woorden op het derde blad , waarin hij verklaart dat ik heb verklaart 5 joints per week te roken . dat heb ik helemaal niet verklaard (wel getekend (idioot)) Nooit bij stilgestaan dat er agenten waren die je maar liefst zo diep mogelijk in de shit steken, ook al ben je ongekend en strafbladvrij .alweer typerend voor deze klootzak . Nu zijn we intussen 4maanden verder en heb ik nog steeds geen uitslag van bloed . Nochtans schrijft de wet voor dat het resultaat binnen de 45 dagen , startende vanaf de dag na aankomst in het labo , aan de bloedgever moet worden meedegedeeld zodoende die 14dagen heeft vanaf dag verzending bericht , om een tegenanalyse te laten doen . stalen worden 6 maand bewaard in het labo .
Ik sprak mijn advocaat , met kennis ter zake, hierover aan en de man lachte naar me toen ik dit aanhaalde .
Ik vroeg dus, of er procedure fout kon worden gepleit wegens niet respecteren van de termijn van 45 dagen . Hij antwoorde me daarop dat ik vast zelf ook had gelezen dat er geen sanctie is bepaald bij het niet respecteren van deze termijn en het dus in elk geval apart , aan de rechter is om te oordelen of de termijn al dan niet redelijk is .
Dit breekt mijn klomp .... maw de staat zet zichzelf veilig bij niet naleven van eigen regels . terwijl je als burger , dik in de kak wordt gedropt omdat je op maandag namiddag nog positief test op cannabis van zondag . laat me niet lachen bende mongolen ... wat een absolute onzin .
wie zijn belasting niet tijdig betaald, krijgt ook een boete . 50km/u toegelaten ... 51 vastgesteld na correctie ... betalen jongen . enz maar oho als vadertje staat het bont maakt ... is het aan de rechter (en de richting van die zijn muts) die de strafmaat bepaald .
Ik ben onmiddelijk het rijbewijs ingetrokken voor 15 dagen na positieve speekseltest ( die mij nooit is getoond) op cannabis .
In de rechtbank is de verwachting , de helft vd minimumboete met uitstel (1600euro -50%) en minimaal 4 weken extra rijverbod (dankzij blanco strafblad ).
In een slechter geval, volgt er nog een reeks plastesten of haartest om aan te tonen dat je niet meer gebruikt .
waar slaat dit eigenlijk allemaal op zeg . Je bent precies de grootste crimineel van het land , terwijl cannabis is gedecriminaliseerd. Ik begrijp niet goed waarom de toegelaten waarde 3 nanogram is wanneer er restwaardes van 1 nanogram worden gevonden bij mensen die nooit een joint hebben aangeraakt . dit lijkt me meer een zaakje van burgers kloten en nog meert geld aftroggelen . Dat je niet poepiestoned met de wagen moet gaan rijden ben ik mee akkoord maar als je dagen na gebruik nog het haasje bent , dan klopt het toch niet helemaal dit boeltje . na veroordeling heb je dan 3j onder voorwaarden. terug betrapt binnen die 3j dan is de minimumboeten, 16000 !!! euro en zijn zelfs voorwaardelijk gevangenis straffen aan de orde . dit slaat gewoon helemaal nergens meer op .
Meer en meer studies tonen trouwens recent aan dat ervaren gebruikers geen invloed meer hebben op het cognitieve aspect . Ik kan dat beamen na 25j dagelijks blowen . Ik spreek nog steeds vlot 3 talen , ben ongevalvrij met meer als 2 000 0000 km op de teller ...krijg vaak complimenten op reflexen ... maar met de auto rijden , nee dat gaat echt niet meer gaan . zo kwam ik die maandag recht van de gym waar ik 5x per week te vinden ben .... wie zelf serieus nd gym gaat zal wel begrijpen dat je dat beter niet stoned als een papegaai doet (ik weet het blowen op zich is ook niet goed )

ik wil maar zeggen , een rot landje aan het worden.... politiestaat, betalen betalen betalen ... cameras overal, trajectcontroles, flitsvuilbakken en alsmaar meer 30-50-30-50 ... zelfs al zone 20 ! her en der .... tijd om te emigreren naar zonniger en goedkoper oorden !

in tussentijd wacht ik geduldig af en ik hoop dat het lang duurt ... langer dan dat men stalen bewaard ... miss eens een tegenanalyse aanvragen dan (op een onbestaand staal) . ik hou jullie op de hoogte als er meer nieuws is .
Klik om te vergroten...
De regels omtrent blowen en verkeer zijn ook super krom. Die agent heeft je wel genaaid waar je bij stond zeg niet te geloven.
K
KatowiceLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben laatst aangehouden met rijden onder invloed. Heb me lesje wel geleerd. Je krijgt heel
Vele gezeik aan je kop en terecht, maar nu geen tijd om dat allemaal te typen wat ik nu moet doen allemaal en krijg
T
TunedArtLid
01-01-2024, 00:00
#15
intussen zijn we 6 maand na datum , en nog steeds helemaal geen nieuws ; de wettelijke termijn om mij op de hoogte te stellen is intussen 4x overschreden . we wachten verder af ... benieuwd of als dit voorkomt de rechter die termijn 'redelijk' acht . Ook dient het bloedstaal maar 6 maand te worden bewaard voor eventuele tegenanalyse .
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
TunedArt zei:
intussen zijn we 6 maand na datum , en nog steeds helemaal geen nieuws ; de wettelijke termijn om mij op de hoogte te stellen is intussen 4x overschreden . we wachten verder af ... benieuwd of als dit voorkomt de rechter die termijn 'redelijk' acht . Ook dient het bloedstaal maar 6 maand te worden bewaard voor eventuele tegenanalyse .
Klik om te vergroten...

Als je 6 maanden na datum nog geen uitslag van het bloedonderzoek hebt gehad, dan gaat er iets goed mis bij de politie. Overschrijding van de termijn kan en dat staat een rechter toe, maar dit is wel echt uitzonderlijk lang en hier zou ik zeker een ding van maken met een advocaat als het bij de rechter komt.

Je kan wellicht zelf contact opnemen en navraag doen, maar afwachten is een goede optie. Hoe langer het duurt hoe groter de kans dat een rechter daar iets van gaat vinden in jouw voordeel, want 6 maanden is al bizar. Heb wel eens een uitspraak gelezen van vrijspraak na 4 maanden geen bericht meen ik, maar durf ik niet meer met 100% zekerheid te zeggen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is bekend dat er te weinig rechters zijn, en dat er grote achterstand is bij justitie.
6 maanden geen bericht is idd bizar.
Maar het geeft idd geen garantie dat de zaak nu " over" is....er gelden verjaringstermijnen, regel is dat er bijvoorbeeld bij de Hoge Raad twee jaar als termijn geldt waarin een zaak behandeld moet zijn.
Duurt dat langer, dan wordt er rekening mee gehouden mbt de strafoplegging. ( Vermindering van straf)
Nu is dit geen hoge raadszaal gelukkig, maar eea geeft te denken.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Geduldig wachten...
Meestal word geduld beloond😇
T
TunedArtLid
01-01-2024, 00:00
#19
intussen 7 maand na datum, en vandaag het resultaat ontvangen : 6,9ng/ml (bloedtest) .... dat is aan de lage kant aangezien je rond 150ng/ml zit na het roken van een joint . met wat geluk resideer ik al in spanje tegen dat het voorkomt . F belgie
T
TunedArtLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Het is bekend dat er te weinig rechters zijn, en dat er grote achterstand is bij justitie.
6 maanden geen bericht is idd bizar.
Maar het geeft idd geen garantie dat de zaak nu " over" is....er gelden verjaringstermijnen, regel is dat er bijvoorbeeld bij de Hoge Raad twee jaar als termijn geldt waarin een zaak behandeld moet zijn.
Duurt dat langer, dan wordt er rekening mee gehouden mbt de strafoplegging. ( Vermindering van straf)
Nu is dit geen hoge raadszaal gelukkig, maar eea geeft te denken.
Klik om te vergroten...
de wetgever voorziet een termijn van maximaal 45 dagen ter kennisgeving resultaat . deze termijn is 4,5x overgeschreden. ik haalde dit al aan bij de advokaat en die lachte en zei : u heeft vast wel gemerkt dat de wetgever geen sanctie voorziet bij het overschrijden van deze termijn . daarom is het in elk geval afzonderlijk aan de rechter om te oordelen of de termijn al dan niet 'redelijk' is . wel, idd benieuwd of dit 'redelijke termijn' is ... dan is 70/u waar 50mag ook echt redelijk :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."