Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSms politie

Sms politie

44 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
G
G.AmerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casrus zei:
op de 'mogelijke' drugs-gebruikerslijst te staan lijkt me niet zo handig
Klik om te vergroten...
Kunnen ze helemaal niks mee. Wie weet gebruikt de dealer wel een tweedehands telefoon en stond jou nummer daar nog in, of heb je een keer een verkeerd nummer gebeld etc.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Wat doen ze met je naam / telefoonnummer als klant zijnde?
Kun je als klant ook beboet worden bij het doen of ophalen of laten opsturen van een bestelling?
Klik om te vergroten...

Niks, want ze sturen gewoon een hele lijst aan nummers een sms. De dealer kan jou ook onder een andere naam hebben staan of een locatie.. Ze nemen al helemaal niet de moeite om elk nummer en elke naam op te slaan, daarom sturen ze maar zo’n sms.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
G.Amer zei:
Kunnen ze helemaal niks mee. Wie weet gebruikt de dealer wel een tweedehands telefoon en stond jou nummer daar nog in, of heb je een keer een verkeerd nummer gebeld etc.
Klik om te vergroten...

"Ja...erm...heus agent, het was allemaal een 'vergissing'!
Ik weet ook niet wat dat afgehakte hoofd van Peter R. de Vries hier op tafel doet. En die machetes? Zijn die van het Sinaloakartel, zegt u?
Ik begrijp u niet, we hebben hier nog een kartelschaal van handenarbeid op de basisschool, bedoelt u dat soms?"
P
PinnacleLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Wat doen ze met je naam / telefoonnummer als klant zijnde?
Kun je als klant ook beboet worden bij het doen of ophalen of laten opsturen van een bestelling?
Klik om te vergroten...
Niks, in iemands telefoon staan is niet illegaal. Tenzij je op heterdaad betrapt wordt tijdens een deal/met te veel op zak, kan er wat gebeuren, maar zelfs dan zelden. De politie gaat doorgaans niet achter de gebruiker aan.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pinnacle zei:
De politie gaat doorgaans niet achter de gebruiker aan.
Klik om te vergroten...

Denk dat het ook wel verschilt wat je als gebruiker in ontvangst neemt / op je deurmat laat ploffen?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tegenwoordig kun je bij whatsapp de vervaldatum instellen. Als je dit doet bij een dealer is er sowieso niks meer traceerbaar.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Tegenwoordig kun je bij whatsapp de vervaldatum instellen. Als je dit doet bij een dealer is er sowieso niks meer traceerbaar.
Klik om te vergroten...
Ook die data is terug te halen ,beste is sms want vroeger hadden we geen wifi en sms ging via een satelliet en mu nog steeds zolang ze in de lucht hangen.
SMS zal ook verdwijnen als de laatste satelliet door de dampkring komt.
C
ColekkrLid
01-01-2024, 00:00
#8
Soulassasins zei:
Ook die data is terug te halen ,beste is sms want vroeger hadden we geen wifi en sms ging via een satelliet en mu nog steeds zolang ze in de lucht hangen.
SMS zal ook verdwijnen als de laatste satelliet door de dampkring komt.
Klik om te vergroten...
Juist. Eindelijk iemand die het snapt hahaha.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Colekkr zei:
Juist. Eindelijk iemand die het snapt hahaha.
Klik om te vergroten...
Wat een mooie wappie onzin
C
ColekkrLid
01-01-2024, 00:00
#10
Soulassasins zei:
Ook die data is terug te halen ,beste is sms want vroeger hadden we geen wifi en sms ging via een satelliet en mu nog steeds zolang ze in de lucht hangen.
SMS zal ook verdwijnen als de laatste satelliet door de dampkring komt.
Klik om te vergroten...
Juist. Eindelijk iemand die het snapt hahaha
Draaimiddel zei:
Kreeg deze sms ineens, hij is opgepakt?😅Bekijk bijlage 61200
Klik om te vergroten...
Lijkt me ook niet bepaald een bericht vanuit de politie…dit zal zeker nep zijn.
C
ColekkrLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
Wat een mooie wappie onzin
Klik om te vergroten...
Zoals wat?
C
ColekkrLid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
🤣 🤡
Klik om te vergroten...
Hangt af van hoe je die die opvat inderdaad. Maar gezien de topic en zijn reactie heeft hij gelijk hoor.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn satelliet telefoon is een blackberry ,ja ze bestaan nog en still kicking ass als je een prive gesprekje wilt hebben via SMS.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb ook aantal van die sms'jes gehad.
De volgende dag kreeg ik het nieuwe nummer alweer! Het enige nadeel wat voorkomt is dat de dealer dan z'n klantenkring kwijt is als hij geen backup heeft gemaakt.

Ik snap ook niet zo goed wat ze hiermee willen bereiken, misschien inderdaad alleen angst zaaien. De problemen die drugs mee brengen weet de gemiddelde gebruiker toch al? Millieu schade is ook een probleem wat niet echt aan de gebruiker ligt. Een "fabrikant" kan nergens z'n afval inleveren, daar is een makkelijke oplossing voor toch?
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb op een hele slinkse manier een rotte appel uit de lijst gehaald van mijn vendor ,zijn whatsapp werd iedere keer geblokkeerd door een rotte appel.
Dat koste hem 3 simkaarten en uiteindelijk heel zijn toestel ,Met blackberry heel zijn contactlijst een sms gestuurd geheel anoniem en wachten op een boze sms en tsjakka ik had hem te pakken .daarna op iphone verder laten gaan op whatsapp zonder de rotte appel haha.
Deze actie koste me wel 6 uur van zijn tijd ,maar ja we moeten elkaar een handje helpen he.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ei-Salade zei:
Heb ook aantal van die sms'jes gehad.
De volgende dag kreeg ik het nieuwe nummer alweer! Het enige nadeel wat voorkomt is dat de dealer dan z'n klantenkring kwijt is als hij geen backup heeft gemaakt.

Ik snap ook niet zo goed wat ze hiermee willen bereiken, misschien inderdaad alleen angst zaaien. De problemen die drugs mee brengen weet de gemiddelde gebruiker toch al? Millieu schade is ook een probleem wat niet echt aan de gebruiker ligt. Een "fabrikant" kan nergens z'n afval inleveren, daar is een makkelijke oplossing voor toch?
Klik om te vergroten...

Precies.
Werkt ook niet.
Als ontvanger hoef je ook bang te zijn.

Maar aan de hand van een nummer kan de politie denk ik wel je adres achter halen? Alhoewel ze meer zullen jagen op de verkopende partij, en dan ook nog the big ones
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Draaimiddel zei:
Kreeg deze sms ineens, hij is opgepakt?😅Bekijk bijlage 61200
Klik om te vergroten...
Beetje late reactie op dit dode topic, maar dit doet de politie op zeker! Dealer wordt gepakt en tel in beslag genomen. Er is zeker een periode geweest ( ik weet niet of ze dat nu nog actief doen) dat ze mensen die per app bestellingen hebben gedaan (waarbij dan ook een bezorgadres wordt genoemd) actief hebben benaderd. Zo stonden ze een keer midden op de dag bij een kennis van mij aan de deur. Stond ie daar met z’n kids binnen te spelen. 🙈 Maar ze geven alleen een waarschuwing en doen er verder niets mee. Wel strafbaar natuurlijk maar met geen waterdicht bewijs (indirect) en omdat het bijna altijd lage hoeveelheden betreft ook niet de moeite waard om te vervolgen of beboeten. Ze doen dit echt alleen om je af te schrikken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tallie007 zei:
Beetje late reactie op dit dode topic, maar dit doet de politie op zeker! Dealer wordt gepakt en tel in beslag genomen. Er is zeker een periode geweest ( ik weet niet of ze dat nu nog actief doen) dat ze mensen die per app bestellingen hebben gedaan (waarbij dan ook een bezorgadres wordt genoemd) actief hebben benaderd. Zo stonden ze een keer midden op de dag bij een kennis van mij aan de deur. Stond ie daar met z’n kids binnen te spelen. 🙈 Maar ze geven alleen een waarschuwing en doen er verder niets mee. Wel strafbaar natuurlijk maar met geen waterdicht bewijs (indirect) en omdat het bijna altijd lage hoeveelheden betreft ook niet de moeite waard om te vervolgen of beboeten. Ze doen dit echt alleen om je af te schrikken.
Klik om te vergroten...

Nog nooit gehoord.
Maar zou kunnen natuurlijk.
Kost wel veel manskrachten.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Nog nooit gehoord.
Maar zou kunnen natuurlijk.
Kost wel veel manskrachten.
Klik om te vergroten...
Geloof me voor een klantje komen ze echt niet langs ,of ze moeten een duidelijke link/verband hebben met juist die klant en zijn dealer.
Die klant zou zomaar een stashhouse kunnen zijn.
Voor de rest gaat er geen blauw naar een klantje haha
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Kordie zegt het al, deze actie kost veel tijd en mankracht.
Het lijkt mij dat men bij de politie eerst maar eens de boeven laat oppakken en vastzetten betreffende inbraken en zo.
Dat lijkt mij veel beter.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."