Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSms politie

Sms politie

44 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#1
FredKroket zei:
Ik vind dat gedeelte van het beleid wel goed. Het is immers al jaren bekend dat het geen zin heeft om de eindgebruiker te straffen.
Klik om te vergroten...
Klopt, het is ook helemaal niet slecht geregeld hier in ons landje wat dat betreft.
We lopen wel achter als het gaat om cannabis, als je het vergelijkt met andere landen.
Dat zie ik ook niet snel veranderen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fisherman's friend zei:
Klopt, het is ook helemaal niet slecht geregeld hier in ons landje wat dat betreft.
We lopen wel achter als het gaat om cannabis, als je het vergelijkt met andere landen.
Dat zie ik ook niet snel veranderen.
Klik om te vergroten...
Het cannabis beleid is schandalig hier
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fisherman's friend zei:
Ze nemen het in beslag, en als je het er niet mee eens bent dan kun je toch naar het bureau gaan om 'je gram te halen'.
Klik om te vergroten...

Dit niet geloof ik?
Volgens mij is in beslag genomen dan ook echt weg
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Dit niet geloof ik?
Volgens mij is in beslag genomen dan ook echt weg
Klik om te vergroten...
Je gram halen is een gezegde.
Ik hou wel van een beetje dubbelzinnigheid.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#5
  1. Probeer eerst het lokale alarmnummer1 te bellen om de hulpdiensten te bereiken. Als je gewone mobiele netwerk niet beschikbaar is, kun je misschien toch bellen.
  2. Als de oproep niet tot stand komt, kun je de hulpdiensten sms'en via satelliet.
  3. Dit is in geval van nood ,er kan ook een verbinding gemaakt worden zonder nood.
  4. De normale SMS dienst dus
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
De politie doet dit soms wel eens, maar niet structureel. Ik heb het zelf meegemaakt. Zowel langs de deur als een sms met waarschuwing.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Grappig hoe dat in Nederland werkt bij de politie.
Als je een beetje drugs hebt voor eigen gebruik is er niks aan de hand.
Ze nemen het in beslag, en als je het er niet mee eens bent dan kun je toch naar het bureau gaan om 'je gram te halen'.
D
DraaimiddelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kreeg deze sms ineens, hij is opgepakt?😅Screenshot_2024-08-07-20-27-32-931_com.google.android.apps.messaging.jpg
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
Past allemaal goed in het plaatje van bangmaken.
Ach ja, ze voeren slechts uit wat politiek besloten is en opgelegd is aan ze.
Bovendien is een groot deel van de politie net zo gestigmatiseerd over het onderwerp drugs als het overgrote deel van onze samenleving.
En in alle eerlijkheid zien zij wel de ellende op straat.
Politie doet veel goede dingen, dus respect voor ze.

Op gebied van drugs trek ik me niets aan van wat ze zeggen. Ik wens ze heel veel succes met hun war on drugs.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Draaimiddel zei:
Kreeg deze sms ineens, hij is opgepakt?😅Bekijk bijlage 61200
Klik om te vergroten...

Ja ze sturen heel vaak van die sms bombs naar klanten van drugsdealers.
Niet alsof iemand daar verder ooit wat mee doet ofzo.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gewoon rapporteren bij de politie dat je ongewenst sms krijgt.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
annihilation zei:
Gewoon rapporteren bij de politie dat je ongewenst sms krijgt.
Klik om te vergroten...

Mijn vriend zei "terug smsen waar je het nou moet halen" 🤣
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#13
MyLittlePonyPack zei:
Mijn vriend zei "terug smsen waar je het nou moet halen" 🤣
Klik om te vergroten...

Haha ik dacht precies hetzelfde.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat doen ze met je naam / telefoonnummer als klant zijnde?
Kun je als klant ook beboet worden bij het doen of ophalen of laten opsturen van een bestelling?
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Wat doen ze met je naam / telefoonnummer als klant zijnde?
Kun je als klant ook beboet worden bij het doen of ophalen of laten opsturen van een bestelling?
Klik om te vergroten...
Jou een waarschuwing sturen maar voor de rest niks. Kan helemaal niet uit om er aandacht aan te besteden misschien staan er wel een stuk of 100 contacten in die telefoon.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ook wel eens gehad toen ik op darknet zat
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Guapo Temudgin zei:
Jou een waarschuwing sturen maar voor de rest niks
Klik om te vergroten...

oké die telefoon geeft wellicht geen bewijs, tenzij er wat in staat van een bestelling.

Maar als ze je pakken op straat bij de overdracht, of je haalt je pakketje op bij het postnl afhaalpunt ... dan word je als koper denk ik wel gepakt en krijg je een fikse boete?
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Kordie Dat ligt aan de hoeveelheid dat je gekocht hebt. Als je kan aannemen dat het voor persoonlijk gebruik is dan pakken ze alleen je drugs af. Maar als je een zak met 50 mdma pillen koopt heb je een heel groot probleem.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je kan inzake de AVG een verzoek indienen ter verwijdering van je persoonsgegevens.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fisherman's friend zei:
Grappig hoe dat in Nederland werkt bij de politie.
Als je een beetje drugs hebt voor eigen gebruik is er niks aan de hand.
Ze nemen het in beslag, en als je het er niet mee eens bent dan kun je toch naar het bureau gaan om 'je gram te halen'.
Klik om te vergroten...
Ik vind dat gedeelte van het beleid wel goed. Het is immers al jaren bekend dat het geen zin heeft om de eindgebruiker te straffen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."