Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAchteruitgaan van het beleid 🤔

Achteruitgaan van het beleid 🤔

66 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Ik kom met enige regelmatig in Brussel en Antwerpen, en ik vind daar sowieso een nare sfeer hangen altijd. Qua afstand is het niet zo ver van Nederland, maar het gaat er wel heel anders aan toe. Wat ik vooral opvallend vind is een soort hardheid naar elkaar toe, van mens tot mens. In België zijn de sociale verschillen veel tastbaarder. Mensen worden soms keihard beschimpt, en niks gegund. Ik snap nooit zo goed waar dat allemaal voor nodig is. Van ons Nederlanders wordt vaak gezegd dat we onbeschoft zijn, omdat we gewoon recht voor zijn raap zeggen wat we denken. Het klopt inderdaad ook wel dat we in Nederland maar weinig beleefdsheidsvormen kennen in ons taalgebruik. Maar wat we hier wel hebben is tolerantie: een diepgewortelde acceptatie dat er nu eenmaal verschillen zijn, en dat is ok, want ik ben uiteindelijk niet beter dan jij. Wat dat betreft vind ik het er in België een stuk onbeschofter aan toe gaan...
Klik om te vergroten...

Houd er wel rekening mee dat buitenlanders vaak beter worden behandeld dan inboorlingen.

Dat doen wij Nederlanders ook.

Heb vrienden in Antwerpen en ik kom regelmatig in Brussel om mijn vriend te ontmoeten. Drie van mijn Vlaamse vrienden zijn van Marokkaanse afkomst en twee van hen zeiden dat ze zich in Molenbeek (Brussel) onprettig voelden. (En één van hen ging vroeger nog weleens naar rip-deals kijken).

Ben zelf een keer door Brussel naar Bergen gefietst en tot mijn grote verbazing was zelfs ten zuiden van Brussel de voertaal Vlaams.

Wat me ook opviel dat velen het Nederlands in Brussel wel waarderen. Meer dan je zou denken.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Casrus zei:
Houd er wel rekening mee dat buitenlanders vaak beter worden behandeld dan inboorlingen.

Dat doen wij Nederlanders ook.

Ik heb vrienden in Antwerpen en ik kom regelmatig in Brussel. Drie van mijn Vlaamse vrienden zijn van Marokkaanse afkomst en twee van hen zeiden dat ze zich in Molenbeek (Brussel) onprettig voelden. (En die ging vroeger nog weleens naar rip-deals kijken).

Ben zelf een keer door Brussel naar Bergen gefietst en tot mijn grote verbazing was zelfs ten zuiden van Brussel de voertaal Vlaams.

Wat me ook opviel dat velen het Nederlands in Brussel wel waarderen. Meer dan je zou denken.
Klik om te vergroten...
Ik heb nooit een voorliefde voor Brussel gehad.
Toen @Climbatize en ik begonnen te daten ging ik elk weekend met de trein naar Antwerpen, waaronder een half uur overstaptijd in Brussel Zuid.

Vond het eerst maar niks. Vol met bedelaars die sigaretten schooien.
Maar met de tijd begon het wel zijn charme te hebben.

Ik kom nu ook meer en meer in Brussel rond het Beursplein en daar is het echt wel lekker gezellig en divers qua mensen.
C
ClimbatizeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snuffelaar zei:
Ik heb nooit een voorliefde voor Brussel gehad.
Toen @Climbatize en ik begonnen te daten ging ik elk weekend met de trein naar Antwerpen, waaronder een half uur overstaptijd in Brussel Zuid.

Vond het eerst maar niks. Vol met bedelaars die sigaretten schooien.
Maar met de tijd begon het wel zijn charme te hebben.

Ik kom nu ook meer en meer in Brussel rond het Beursplein en daar is het echt wel lekker gezellig en divers qua mensen.
Klik om te vergroten...
Ik vind persoonlijk het nachtleven in Brussels aangenamer dan in Antwerpen, bvb. Meer diversiteit en daardoor minder mensen die schrikken wanneer ze een buitenlander zien 😝
C
ClimbatizeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Gezellig heroïne shotten op straat naast de openluchttoiletten in een hoekje van station Zuid/Midi
Klik om te vergroten...
Sint Jansplein in Antwerpen heeft helaas ook dezelfde probleem, in daglicht zelfs
C
ClimbatizeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Shivaz54 zei:
Las deze ochtend artikel hoe ze het drugsbeleid hier gaan aanpakken in Limburg (Belgïe).

Er werden deze week uitspraken gedaan op een rechtbank ivm met aangehouden of opgepakte gebruikers na een "freeparty" die daar in de streek werd gehouden een tijdje geleden.

Men neemt de gebruikers heel hard aan volgens mij, en vind dit persoonlijk een totaal verkeerde manier van aanpak! Maar ons klein landje doet natuurlijk de omgekeerde beweging inzake het drugsbeleid. Ipv van mee te gaan met vele Europese en Internationale landen doet men hier het tegenovergestelde en dit zat er aan te komen met de "nieuwe" regering die verkozen werd!

Even 2 vb van uitspraken die gedaan werden naar gebruikers toe:

# Boetes werden opgelegd en uitgesproken van minimaal 10000 euro! En dit als gebruiker? Wtf...

# Lichte gevangenisstraffen werden uitgesproken van 3 tot 5 maand!

Ik stel mij hier grote vragen bij waar dit naar toe gaat? Vinden jullie dit terecht dat je als gebruiker (al is het af en toe) zo zwaar worden aangepakt?
Klik om te vergroten...
IMG_8441.jpeg
🤣🤣
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Shivaz54 zei:
vele Europese
Klik om te vergroten...
Welleke…? (Of heb je het enkel over de legalisering van cannabis?)

Soulassasins zei:
Jullie politiek belijd gaat richting het onzo ,ik betaal me ook blauw als ik meer wiet op zak heb dan een grammetje.
En dan nog voorkomen omdat je natuurlijk een proces verbaal heb ,met wat geluk kan je de eerste keer 3 maanden schoffelen
Klik om te vergroten...
Neusje zei:
Bizar hoe het beleid kan verschillen per regio. In mijn regio kan je makkelijk blowend over straat en is er helemaal niets aan de hand zolang je niet meer dan 5 gram op zak hebt. Wel kán het afgepakt worden, maar meestal gebeurt dat niet eens.

Een boete voor minder dan 5 gram wiet op zak hebben heb ik hier nog nooit van gehoord.
Klik om te vergroten...
Same, I call bullshit. Tot 5 gram is gedoogd en gemeenten hebben geen bevoegdheid dit maximum te verlagen.
Let wel: het gaat om het GEDOOGDbeleid, dus dit betekent dat het in beginsel nogsteeds niet legaal is. Maar het is landelijk beleid waar gemeenten niet vanaf kunnen stappen.

Wat wel kan verschillen per regio is hoe streng een gemeente dit beleid handhaaft, en in grens gebieden is dat aanzienlijk strenger.

Shivaz54 zei:
Vinden jullie dit terecht dat je als gebruiker (al is het af en toe) zo zwaar worden aangepakt?
Klik om te vergroten...
Je stelt deze vraag op een drugsforum… Wat verwacht je aan antwoorden😅?
Het is een goeie vraag om te stellen en breder bespreekbaar te maken, maar volgens mij bereik je een hele hoop meer als je dat doet aan/met mensen die het niet per se met je eens zijn.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
en in grens gebieden is dat aanzienlijk strenger.
Klik om te vergroten...
Precies dit voor de rest ga ik dit niet verder uitweiden.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
⚠️DISCLAIMER HIER KOMEN VEEL WOORDEN AAAAH ENG SPANNEND⚠️
Oke, hiervoor heb ik echt wat Belgen nodig die me kunnen aanvullen en verbeteren. Maar… er worden volgens mij wel echt dingen door elkaar gehaald. Vooral verwarrend voor de NLers onder ons, en correct me if im wrong maar:

Het Parket (vergelijkbaar met het OM in Nederland) is NIET “de politiek” en bepaalt niet “het beleid”. Wel bepalen zij hoe het beleid wordt uitgevoerd, en het parket Limburg wil dus eigenlijk vooral de bestaande wetten strenger handhaven.
Het parket, net als het OM in Nederland, doet uiteindelijk geen strafrechtelijke uitspraken. Of iemand daadwerkelijk wordt bestraft, beslist een rechter.
Volgens mij is er in deze zaken heeeeeel weinig en/of zwakke verdediging geweest… Veel verdachten zijn niet eens op komen dagen. Dat helpt een veroordeling snel in de hand. Daarnaast: zo’n illegale rave kan ook zéker een verzwarende maatregel zijn…

Ik denk dat je best een goede verdediging kan pleiten…
Daar komt ook het gelijkheidsprincipe op: Ook in Belgie moeten gelijke gevallen gelijk behandeld worden. Rechters toetsen aan de wet: al het drugsgebruik is in Belgie verboden. Maar volgens mij is het landelijke drugsbeleid in België*, in verhouding tot, eigenlijk progressiever dan in NL: het is gericht op preventie, hulp verlenen en minder straffen. Afhankelijk van de jurisprudentie (uitkomsten uit eerdere strafzaken): Als in een groot deel van Belgie geen straf wordt gegeven aan recreatieve gebruikers, is de kans groot dat verdachten in het Parket Limburg uiteindelijk worden geseponeerd/vrijgesproken, ondanks de eis van het parket. Wanneer in andere districten/provincies mensen veel zachter worden aangepakt maar 1 district veul strenger is, gaat dat in tegen de Grondwet én internationale verdragen. Het gelijkheidsprincipe/ wordt daarmee overschreden. Je hebt nog meer van zulke principes waarop een straf wordt bepaald en twee belangrijke zijn doelmatigheid en doeltreffendheid (weten jullie nog: de Eerste Kamer in Nederland moet nieuwe wetten hierop toetsen).
Het Parket geeft aan als doel te hebben om de volksgezondheid van Limburg te beschermen en hun veiligheid te waarborgen. Extreme drugsproblematiek kan best een goede reden zijn om zwaarder te handhaven… Maar zij moeten bij de rechter kunnen beargumenteren dat strenger straffen van de recreatieve gebruiker de volksgezondheid verbetert en drugscriminaliteit tegengaat (=doeltreffendheid). Of dat de problemen zo groot en urgent zijn dat er geen alternatieven zijn dan strenger straffen (=doelmatigheid). Proportionaliteit is er trouwens nog een: de straf mag niet te zwaar zijn tov het misdrijf (“zwaarder dan nodig om het doel te bereiken”). Het is gissen natuurlijk, maar volgens mij zijn dit allemaal best duidelijke tekenen dat “het Parket” dit wel kan willen, maar dat dit niet meteen resulteert in strengere straffen voor gebruikers. Tel daar nog bij op dat de rechterlijke macht het helemaal niet aankan om zoveel kleine vergrijpen in behandeling te nemen…

* Zowel de Federale Drugsnota uit 2001 als de Gemeenschappelijke Verklaring van de Interministeriële Conferentie Drugs uit 2010 bepleit dat straffen echt als laatste optie moet worden gezien. De Interfederale Strategie voor een Globaal en Geïntegreerd Drugsbeleid 2024–2025 benadrukt dit nogmaals… Wel heeft de nieuwe regering in het regeerakkoord opgenomen dat “drugs altijd schadelijk zijn en er geen stappen worden gezet tot legalisering”. Daardoor kúnnen parketten ook zo streng optreden. Nederland kent maar 1 “parket”, het OM. Hun uitvoeringsstrategie is niet het nultolerantiebeleid, maar het gedoogdbeleid. Parketten hebben dus veel meer vrijheid om binnen de kaders van de wet uitvoeringsstrategien te bepalen… De lokale context weegt daarin zwaar.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pffff echt hoe meer ik er over lees: wat een verwarrend, tegenstrijdig en verdeeld beleid in België zeg😂 Zo waar nog een grotere zooi dan in Nederland: chapeau!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Soulassasins zei:
Precies dit voor de rest ga ik dit niet verder uitweiden.
Klik om te vergroten...
Dat betekent dus dat je in NL niet veroordeeld wordt voor een grammetje wiet. Wel heeft het Nederlandse Limburg gezegd dat ze sneller tot inbeslagname van gebruikershoeveelheden zullen overgaan.

Dusseeeeh: ofwel verzwarende omstandigheden in jouw geval, ofwel je lult. Maar andere Nederlanders bangmaken voor een strafblad als ze minder dan 5 gram op zak hebben is bullshit en onnodig🤷🏻‍♀️
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
ofwel je lult.
Klik om te vergroten...
Ik mag geen getallen noemen maar ik heb ongeveer 2x de huur van me huis moeten betalen ,en ik maak niemand bang haha
Wie wil er nou in roosendaal komen voor een jointje ?
Jij kent niks van wat er hier afspeelt
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Same, I call bullshit. Tot 5 gram is gedoogd en gemeenten hebben geen bevoegdheid dit maximum te verlagen.
Let wel: het gaat om het GEDOOGDbeleid, dus dit betekent dat het in beginsel nogsteeds niet legaal is. Maar het is landelijk beleid waar gemeenten niet vanaf kunnen stappen.

Wat wel kan verschillen per regio is hoe streng een gemeente dit beleid handhaaft, en in grens gebieden is dat aanzienlijk strenger.
Klik om te vergroten...
In de APV kunnen gemeenten wel een boete zetten op gebruik van cannabis in de openbare ruimte. Dat moet dan wel gekoppeld zijn aan verstoringen van de openbare orde, m.a.w.: er moet sprake zijn van "overlast". Bezit kan dan door handhavers worden gezien als bewijsmiddel dat je overlast aan het veroorzaken was. Bijvoorbeeld als omwonenden hebben geklaagd of als het gaat om een probleemgebied. Krijg je nou zo'n boete opgelegd vanwege bezit (en was je niet aan het blowen), dan kun je het best bezwaar aantekenen. Best kans dat de boete wordt kwijtgescholden.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Soulassasins zei:
Ik mag geen getallen noemen maar ik heb ongeveer 2x de huur van me huis moeten betalen ,en ik maak niemand bang haha
Wie wil er nou in roosendaal komen voor een jointje ?
Klik om te vergroten...
Dan zul je wel iets anders strafbaars hebben begaan. Het roken van een jointje in het openbaar is volgens de APV verboden, net als in de meeste andere NLse gemeenten, maar verder is het gewoon onderhevig aan Nederlandse wetgeving. Die stelt dat bezit van softdrugs tot 5 gram niet beboet of vervolgd wordt.

Soulassasins zei:
Jij kent niks van wat er hier afspeelt
Klik om te vergroten...
👌🏻
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
In de APV kunnen gemeenten wel een boete zetten op gebruik van cannabis in de openbare ruimte. Dat moet dan wel gekoppeld zijn aan verstoringen van de openbare orde, m.a.w.: er moet sprake zijn van "overlast". Bezit kan dan door handhavers worden gezien als bewijsmiddel dat je overlast aan het veroorzaken was. Bijvoorbeeld als omwonenden hebben geklaagd of als het gaat om een probleemgebied. Krijg je nou zo'n boete opgelegd vanwege bezit (en was je niet aan het blowen), dan kun je het best bezwaar aantekenen. Best kans dat de boete wordt kwijtgescholden.
Klik om te vergroten...
Volgens mij ging het hier over bezit: “iets meer dan een grammetje wiet op zak”. Niet over gebruik.
In de meeste gemeenten is de boete voor het gebruiken van softdrugs op plekken waar dat niet mag zelfs onder de €130 en krijg je geen aantekening op je strafblad. Laat staan een proces verbaal of vervolging…

Is gewoon niet het eerlijke verhaal, óók niet in Roosendaal.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
⚠️DISCLAIMER HIER KOMEN VEEL WOORDEN AAAAH ENG SPANNEND⚠️
Oke, hiervoor heb ik echt wat Belgen nodig die me kunnen aanvullen en verbeteren. Maar… er worden volgens mij wel echt dingen door elkaar gehaald. Vooral verwarrend voor de NLers onder ons, en correct me if im wrong maar:

Het Parket (vergelijkbaar met het OM in Nederland) is NIET “de politiek” en bepaalt niet “het beleid”. Wel bepalen zij hoe het beleid wordt uitgevoerd, en het parket Limburg wil dus eigenlijk vooral de bestaande wetten strenger handhaven.
Het parket, net als het OM in Nederland, doet uiteindelijk geen strafrechtelijke uitspraken. Of iemand daadwerkelijk wordt bestraft, beslist een rechter.
Volgens mij is er in deze zaken heeeeeel weinig en/of zwakke verdediging geweest… Veel verdachten zijn niet eens op komen dagen. Dat helpt een veroordeling snel in de hand. Daarnaast: zo’n illegale rave kan ook zéker een verzwarende maatregel zijn…

Ik denk dat je best een goede verdediging kan pleiten…
Daar komt ook het gelijkheidsprincipe op: Ook in Belgie moeten gelijke gevallen gelijk behandeld worden. Rechters toetsen aan de wet: al het drugsgebruik is in Belgie verboden. Maar volgens mij is het landelijke drugsbeleid in België*, in verhouding tot, eigenlijk progressiever dan in NL: het is gericht op preventie, hulp verlenen en minder straffen. Afhankelijk van de jurisprudentie (uitkomsten uit eerdere strafzaken): Als in een groot deel van Belgie geen straf wordt gegeven aan recreatieve gebruikers, is de kans groot dat verdachten in het Parket Limburg uiteindelijk worden geseponeerd/vrijgesproken, ondanks de eis van het parket. Wanneer in andere districten/provincies mensen veel zachter worden aangepakt maar 1 district veul strenger is, gaat dat in tegen de Grondwet én internationale verdragen. Het gelijkheidsprincipe/ wordt daarmee overschreden. Je hebt nog meer van zulke principes waarop een straf wordt bepaald en twee belangrijke zijn doelmatigheid en doeltreffendheid (weten jullie nog: de Eerste Kamer in Nederland moet nieuwe wetten hierop toetsen).
Het Parket geeft aan als doel te hebben om de volksgezondheid van Limburg te beschermen en hun veiligheid te waarborgen. Extreme drugsproblematiek kan best een goede reden zijn om zwaarder te handhaven… Maar zij moeten bij de rechter kunnen beargumenteren dat strenger straffen van de recreatieve gebruiker de volksgezondheid verbetert en drugscriminaliteit tegengaat (=doeltreffendheid). Of dat de problemen zo groot en urgent zijn dat er geen alternatieven zijn dan strenger straffen (=doelmatigheid). Proportionaliteit is er trouwens nog een: de straf mag niet te zwaar zijn tov het misdrijf (“zwaarder dan nodig om het doel te bereiken”). Het is gissen natuurlijk, maar volgens mij zijn dit allemaal best duidelijke tekenen dat “het Parket” dit wel kan willen, maar dat dit niet meteen resulteert in strengere straffen voor gebruikers. Tel daar nog bij op dat de rechterlijke macht het helemaal niet aankan om zoveel kleine vergrijpen in behandeling te nemen…

* Zowel de Federale Drugsnota uit 2001 als de Gemeenschappelijke Verklaring van de Interministeriële Conferentie Drugs uit 2010 bepleit dat straffen echt als laatste optie moet worden gezien. De Interfederale Strategie voor een Globaal en Geïntegreerd Drugsbeleid 2024–2025 benadrukt dit nogmaals… Wel heeft de nieuwe regering in het regeerakkoord opgenomen dat “drugs altijd schadelijk zijn en er geen stappen worden gezet tot legalisering”. Daardoor kúnnen parketten ook zo streng optreden. Nederland kent maar 1 “parket”, het OM. Hun uitvoeringsstrategie is niet het nultolerantiebeleid, maar het gedoogdbeleid. Parketten hebben dus veel meer vrijheid om binnen de kaders van de wet uitvoeringsstrategien te bepalen… De lokale context weegt daarin zwaar.
Klik om te vergroten...
Zolang je niet dealt pakken ze het meestal gewoon af en laten ze je met rust. We hebben ook een naalden ruil centrum in Brussel voor dakloze heroine gebruikers. Ze delen ook schone meth pijpjes gratis uit. Er is ook een publieke ruimte waar je openlijk mag gebruiken waar politie niet binnen mag. Zo kunnen zorgverleners hun in het oog houden.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
óók niet in Roosendaal.
Klik om te vergroten...
Kom het uitproberen zou ik zeggen ,fijne dag verder no offence !
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Snuffelaar zei:
Zolang je niet dealt pakken ze het meestal gewoon af en laten ze je met rust. We hebben ook een naalden ruil centrum in Brussel voor dakloze heroine gebruikers. Ze delen ook schone meth pijpjes gratis uit. Er is ook een publieke ruimte waar je openlijk mag gebruiken waar politie niet binnen mag. Zo kunnen zorgverleners hun in het oog houden.
Klik om te vergroten...
Dus… mijn beeld dat het federale beleid eigenlijk relatief progressief is klopt wel een beetje?
Maar omdat jullie “Parketten” best veel invloed hebben op hoe het beleid wordt gehandhaafd, kan het in praktische zin in België enorm verschillen?

Ik las ook iets over “gebruikersruimten” in Luik en nog een stad, weet jij daar meer van? Of is dat dat laatste waar je op doelde.

Best goeie zaak dan. En wat me ook opviel: het federale beleid baseert zich véél meer op onafhankelijk onderzoek dan het NLse drugsbeleid. Dat laat zich veel meer leiden door de politieke opinie.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#18
De schietpartij in Roosendaal zaterdagavond heeft voor veel onrust in de buurt gezorgd. - Omroep Brabant
Man: Het word eigenlijk normaal ,je moet er mee leven

Schietpartij Roosendaal - Omroep Brabant
Wilde westen vind je hier in onze mooie stad!

Welkom in Roosendaal met zero zero zero tolerance
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Soulassasins zei:
De schietpartij in Roosendaal zaterdagavond heeft voor veel onrust in de buurt gezorgd. - Omroep Brabant
Man: Het word eigenlijk normaal ,je moet er mee leven

Schietpartij Roosendaal - Omroep Brabant
Wilde westen vind je hier in onze mooie stad!

Welkom in Roosendaal met zero zero zero tolerance
Klik om te vergroten...
… dit is toch echt iets compleet anders dan jouw voorbeeld waarin je een boete van duizende euros moet betalen omdat je “iets meer dan een gram wiet opzak had”?
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
… dit is toch echt iets compleet anders dan jouw voorbeeld waarin je een boete van duizende euros moet betalen omdat je “iets meer dan een gram wiet opzak had”?
Klik om te vergroten...
Dat klopt helemaal,met die post wil ik duidelijk maken dat heb beleid qua drugs echt afhankelijk is van de gemeente.
Het resultaat is dat ze niets dulden hier.
Vooral betreft het geweld op straat worden we kijkhard aangepakt ,in me slechte jaren kreeg ik openbaar slaag van de politie omdat ik een sleuteltje coke nakte in een hoekje.
Politie hier is best een flinke Caliber en next level.
No Mercy en ik lieg geen woord
Geen duizenden euros boete maar wel zeer dicht bij 1000 voor iets meer dan 5 gram ,ik 24 uur vast, auto in beslag ,sleutels en telefoon in beslag en daarna de rekening

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."