#1
Straffen en verbieden werkt niet. Voorlichting is de beste optie denk ik.
[/QUOTE
Daar doel ik dus op 🙏
Straffen en verbieden werkt niet. Voorlichting is de beste optie denk ik.
[/QUOTE
Daar doel ik dus op 🙏
hln onder andere...Kunnen jullie wat nieuws artikelen delen?
Dat valt dus best mee.Dat klopt helemaal,met die post wil ik duidelijk maken dat heb beleid qua drugs echt afhankelijk is van de gemeente.
En dit is ook al heel iets anders dan “iets meer dan een grammetje in bezit hebben”, het verhaal dat je eerst aangaf. Zelfs dan is de boete geen bijna duizend, maar €75 (5-30g).voor iets meer dan 5 gram
Het hele grapje koste me 800 euro incl cursus die je verplicht moet volgen.Dat valt dus best mee.
En dit is ook al heel iets anders dan “iets meer dan een grammetje in bezit hebben”, het verhaal dat je eerst aangaf. Zelfs dan is de boete geen bijna duizend, maar €75 (5-30g).
Ténzij… ze je vaker hebben gepakt met deze overtreding, je het niet alleen bij je had maar het prepareerde of rookte en daarbij overlast veroorzaakte. Iemand zonder dergelijke “slechte jaren” hoeft zich hier geen zorgen om te maken heur.
Wat bijzonder triest dit![]()
Parket van Limburg wil nultolerantie voor drugs: "We willen alle feiten vervolgen" | VRT NWS Nieuws
Het parket van Limburg wil in de toekomst elk feit van drugsbezit en drugsgebruik vervolgen. De nultolerantie moet voor zwaardere straffen zorgen bij kleinere inbreuken die nu soms onbestraft blijven. Bij het Vlaams Expertisecentrum voor Alcohol en Drugs vreest men dat nultolerantie de...www.vrt.be
Iedere beschuldiging is een bekentenis. Zitten zelf de halve dag met de neus in een envelop.Wat bijzonder triest dit
Jullie politiek belijd gaat richting het onzo ,ik betaal me ook blauw als ik meer wiet op zak heb dan een grammetje.
En dan nog voorkomen omdat je natuurlijk een proces verbaal heb ,met wat geluk kan je de eerste keer 3 maanden schoffelen
Dit was het artikel waarover ik het had 😉.Wat bijzonder triest dit
Hier kunnen de veroordelingen of uitspraken op 50 km op een andere rechtbank dag en nacht schelen... Te zot voor woorden toch 🙄@ljuv
Het onoplosbare probleem van België is dat Vlaanderen, Wallonië en het Brussels Gewest ieder z’n eigen wetten kunnen stellen. Daarbovenop kan elke provincie dit ook, en zelfs hun deelgemeenten. Heel verwarrend en conflicterend.
Voorbeeldje: ik draai shiften als vrijwillige peer support op technofeestjes en EDM-festivals. We bieden folders met informatie over allerlei soorten drugs aan, maar ook fysiologisch water, wegwerp-snuifbuisjes, plastic kaarten om je poeder fijn te hakken, condooms, etc.
In Limburg mocht al het snuifgerelateerde materiaal niet op de display van het standje liggen omdat het “aanzet tot gebruik”.
Dat terwijl onze missie is om objectief en zonder oordeel schadebeperking aan te moedigen. Een luisterend oor bieden, raad geven... Mensen gebruiken sowieso.
GHB-kits en pillensnijders mogen nergens te zien zijn, maar staan onder de stand, voor als iemand het oprecht zou kunnen gebruiken.
Maar het hangt echt af van de regio en de organisatie.
ja maat maak gewoon 1 Parket en laat die het landelijke beleid uitvoeren en dan zijn ze er.@ljuv
Het onoplosbare probleem van België is dat Vlaanderen, Wallonië en het Brussels Gewest ieder z’n eigen wetten kunnen stellen. Daarbovenop kan elke provincie dit ook, en zelfs hun deelgemeenten. Heel verwarrend en conflicterend.
Voorbeeldje: ik draai shiften als vrijwillige peer support op technofeestjes en EDM-festivals. We bieden folders met informatie over allerlei soorten drugs aan, maar ook fysiologisch water, wegwerp-snuifbuisjes, plastic kaarten om je poeder fijn te hakken, condooms, etc.
In Limburg mocht al het snuifgerelateerde materiaal niet op de display van het standje liggen omdat het “aanzet tot gebruik”.
Dat terwijl onze missie is om objectief en zonder oordeel schadebeperking aan te moedigen. Een luisterend oor bieden, raad geven... Mensen gebruiken sowieso.
GHB-kits en pillensnijders mogen nergens te zien zijn, maar staan onder de stand, voor als iemand het oprecht zou kunnen gebruiken.
Maar het hangt echt af van de regio en de organisatie.
@ljuv ik volg je hier volledig in. Wat een zootje 🙃ja maat maak gewoon 1 Parket en laat die het landelijke beleid uitvoeren en dan zijn ze er.
maar indd ook wel heel triest. Vooral het ff lekker 🍔tjes pesten die toevallig op een feest waren om een punt te maken…
In Belgie?landelijke beleid
Moet je dit eens lezen:ja maat maak gewoon 1 Parket en laat die het landelijke beleid uitvoeren en dan zijn ze er.
maar indd ook wel heel triest. Vooral het ff lekker 🍔tjes pesten die toevallig op een feest waren om een punt te maken…
Absoluut. Vorige week ook geslaagd voor mijn opleiding EHBDu (Eerste Hulp Bij Drank- en Drugsgerelateerde Ongevallen).Klinkt overigens als fantastisch vrijwilligerswerk
Dat weten Limburgers ook wel, ben er zelf opgegroeid, maar je moet het niet te letterlijk in beeld brengen, of al te expliciet benoemen, daar houden ze niet van.In Limburg mocht al het snuifgerelateerde materiaal niet op de display van het standje liggen omdat het “aanzet tot gebruik”.
Dat terwijl onze missie is om objectief en zonder oordeel schadebeperking aan te moedigen. Een luisterend oor bieden, raad geven... Mensen gebruiken sowieso.
Ik raak een beetje in de war van deze foto. Kun je hem nader toelichten? Hebben zie die gast links al ravend, verkleed als politieman en strak van de pillen voor het soundsystem weg geplukt en meegenomen naar het bureau?
Ze lijken daar in Belgisch Limburg volledig van het padje te zijn geraakt.![]()
Parket van Limburg wil nultolerantie voor drugs: "We willen alle feiten vervolgen" | VRT NWS Nieuws
Het parket van Limburg wil in de toekomst elk feit van drugsbezit en drugsgebruik vervolgen. De nultolerantie moet voor zwaardere straffen zorgen bij kleinere inbreuken die nu soms onbestraft blijven. Bij het Vlaams Expertisecentrum voor Alcohol en Drugs vreest men dat nultolerantie de...www.vrt.be

Vannacht stopte ik toevallig bij een tankstation in Heusden-Zolder om een capsule 6-APB af te wegen en wat Red Bull in te slaan bij het winkeltje. Omdat onze auto getinte ruiten heeft, besloot ik dit discreet op de achterbank te doen.
Precies op dat moment kwam er een politiebusje voorbij geslakt, dat niet bepaald subtiel schuin naar binnen zat te gluren. Gelukkig lag er naast me toevallig een net gekocht boek, dat voldoende cover bood om hen te doen optyfen.
Tijdens een momentje van zelfreflectie dacht ik even dat dit misschien not done is, mogelijks zelfs junkiegedrag. Maar hmm, het was discreet, ik was niet de chauffeur van dienst en viel niemand lastig.
Plots viel mijn Gulden.
Ooh, dit dorp ligt natuurlijk in Limburg.
Bekijk bijlage 65017
Ja, ik snap het nu wel, maar ga lekker iemand anders lastigvallen. Ik rij toch ook niet langs hun busje om te checken of ze hun ‘in beslag genomen’ cocaïne nasaal onderzoeken in plaats van laboratorisch? Niet omdat ik geen rijbewijs heb maar uit principe en privacy.
Een beetje begrip van alle kanten kan deze wereld trouwens prima gebruiken.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."