Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
173 weergaven
18-5-2026
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
Waarom zou een vendor een andere site openen die op eerste naam kijkt.
Klik om te vergroten...
de naam is toch hetzelfde gebleven, alleen de extensie is veranderd naar de Kaaijman eilanden. Dat is eerder een poging om de wet nog verder te omzeilen. Zolang het rekeningnummer nog steeds werkt heeft dat voor de vendor weinig nut. Of hij wil zich internationaler profileren maar een .cx of .to domeinextentie oogt niet heel erg betrouwbaar of professioneel. Maar inderdaad, wijzigingen zoals deze zijn vaak een red-flag. Opletten en geen grote bestellingen plaatsen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2324252627...57
H
Hugo909Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Sinds de ban zijn er ook veel scam kopië-sites verschenen, dus pas extra goed op.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lijkt toch ineens snel afgelopen te zijn met alle RC vendors. Opzich had ik mij wel voorbereid op dit moment. Alleen mxipr had ik nog een grammetje van willen bestellen. Achja jammer dan. Het was leuk voor zolang het duurde. Had het niet willen missen. Maar de war on drugs blijft zo zinloos en kansloos. Nu allemaal massaal weer terug naar de straat dealertjes met hun praatjes en versneden zooi. Als de overheid dat wil, prima. Drugs kun je niet stoppen. Er zijn altijd gebruikers. En er zullen altijd providers zijn. Stop die tijd moeite en energie maar in iets nuttigs denk ik dan.

M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
TheRealKoekert zei:
Lijkt toch ineens snel afgelopen te zijn met alle RC vendors. Opzich had ik mij wel voorbereid op dit moment. Alleen mxipr had ik nog een grammetje van willen bestellen. Achja jammer dan. Het was leuk voor zolang het duurde. Had het niet willen missen. Maar de war on drugs blijft zo zinloos en kansloos. Nu allemaal massaal weer terug naar de straat dealertjes met hun praatjes en versneden zooi. Als de overheid dat wil, prima. Drugs kun je niet stoppen. Er zijn altijd gebruikers. En er zullen altijd providers zijn. Stop die tijd moeite en energie maar in iets nuttigs denk ik dan.

Klik om te vergroten...

Heb het nog niet gekeken maar ik weet gelukkig nog 1 site die online is, dus ik ga daar wel maar even snel nog een voorraad O-PCE bestellen voor het geval het straks echt afgelopen is overal. Want O-PCE is niet iets wat snel op straat komt.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#5
MyLittlePonyPack zei:
Heb het nog niet gekeken maar ik weet gelukkig nog 1 site die online is, dus ik ga daar wel maar even snel nog een voorraad O-PCE bestellen voor het geval het straks echt afgelopen is overal. Want O-PCE is niet iets wat snel op straat komt.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat op korte termijn de laatste hoeveelheden verdwijnen in het illegale circuit. Tot de voorraad op is. Want produceren gebeurt denk ik niet meer of nauwelijks als hier geen fatsoenlijke betrouwbare afzetmarkt meer is. (Het grijze gebied is denk ik waardoor het vooral op grote schaal geproduceerd werd) En het importeren ook een eitje was. Stickertje erop not for human consumption en je had een loophole waardoor je haast op amazon schaal RC's kon leveren. Gewoon betalen met ideal. Leveren met postnl. Het was eigenlijk een prachtig systeem.

Maar voor nu is het vrijwel ondenkbaar dat RC vendors en handelaren kilos (of honderden kilos?) van hun laatste voorraad door het toilet gaan spoelen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
TheRealKoekert zei:
Het was eigenlijk een prachtig systeem
Klik om te vergroten...

En een aantal mensen steenrijk mee zijn geworden.
Godallemachtig, wat is me daar een geld in omgegaan.
Of je er trots op moet zijn is een tweede maar als je het hebt over een gouden rioolbuis waar geld door heen stroomde op volle snelheid dan was dit het wel denk ik.

Zal inderdaad allemaal verdwijnen op hoog tempo denk ik.
Knap hoe de overheid heeft ingegrepen en vrij snel de vuurhaard heeft weten te blussen. Dat mag ook gezegd worden vind ik
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Knap hoe de overheid heeft ingegrepen en vrij snel de vuurhaard heeft weten te blussen.
Klik om te vergroten...
Ik heb nog geen cijfers gezien, maar zou het zich niet grotendeels verplaatsen richting de illegaliteit waar veel traditionele drugs zich al heel lang bevinden?
Met (nog) minder controle met alle mogelijke gevolgen van dien.
Ik hou m’n hart vast.

Een aantal middelen zal wel verdwijnen verwacht ik. We gaan het zien 🙏
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeehond zei:
Ik heb nog geen cijfers gezien, maar zou het zich niet grotendeels verplaatsen richting de illegaliteit waar veel traditionele drugs zich al heel lang bevinden?
Klik om te vergroten...

Absoluut. En dat is inderdaad niet positief.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Op het moment dat 6-APB verboden zou worden gaat er echt serieus een stukje van mijn hart verloren. 😔💔 (En van mijn bankrekening, want levensvoorraad needed.)
Klik om te vergroten...
Ook 1 van mijn favo rc's, die ik wel bewust minder frequent neem ivm vb 3-FA en 3-CMC. 4-FMA, probeer ik ook pak extra tijd tussen te laten. Maar als ik dan meer dan maand of langer (I know, niet dé regel) geen van beide heb genomen, kies ik precies makkelijker voor 4-FMA, omdat ik ook wel hou van het meer peppie effect, met als extra, de nodige en duidelijke euforie ivm andere amfetamine/pep rc's, maar duidelijk strakker en geen grote kijkers, visuals en zweverige rush, na 8u, ben ik nog makkelijk uren tot rest vd dag wakker blijven, zonder enig echt ander effect. En 6-APB, echt duidelijk anders is, niks strak fzo, maar nog meer op je serotonine inwerkt en duidelijk meer euforisch is, dichterbij MDMA, maar wel in een langere, stabielere en potentere rush, met vaak enorme dans-drang, ook ben ik enerzijds empathisch, maar anderzijds kan ik evengoed door de euforie en het zweverige gevoel, meer in mn eigen wereldje zitten en uren kan staan dansen en me van weinig iets aantrek, met ook heel de tijd duidelijke, maar controleerbare visuals, draaiend en in elkaar vloeiend van aard, ook veranderlijke en/of intensere kleuren, vreemdere structuren van gezichten. Heb ook giga kijkers tem de laatste seconde en ook nog eens een enorme na-stimulatie die ik telkens ervaar en waarbij dus mijn grote kijkers, met bijhorende lichte visuals, die tot 12-15u na inname duren en na totale uitwerking, net een iets meer uitgeput en moe gevoel heb ivm 4-FMA.
Eerste malen was de HCI variant, tussen 100-120mg, waren echt top en potente rushes.
Daarna was het met de Succinate variant wat zoeken naar de beste dosis, 150mg was sowieso goeie rush, maar wel minder euforisch en eerder werkingsduur rond 12u. Daarna met nodige pauze direct naar 200mg gegaan en dat bleek toen te veel, want had uren last van enorm trillend zicht, zenuwachtig en ongemakkelijk gevoel. Met nog wat langere pauze ertussen, 180mg genomen als dosis en wat echt heel dicht in de buurt kwam qua effecten en potentie van de eerdere en betere keren met HCI variant, dus ook weer tegen de 15u.

Maar bij ban, je kunt toch geen lifetime voorraad inslaan, ook al gebruik je 6-APB het minst vaak, zit je met de houdbaarheid, enkele jaren in capsules oké, maar toch geen 5, 10, 15j of langer? Anders zou ik dit voor zowel 6-APB, 3-FA en 4-FMA willen doen, maar vb van 3-FA, moet ik ne kilo inslaan fzo :laughing:
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Lekker peertje, dr let er eentje op😍

Maar… ik heb wel het laatste verslag vergeten te delen: https://www.eerstekamer.nl/behandeling/20240716/tweede_verslag_2/document3/f=/vmf0cxvm36zd.pdf Hier staan de nieuwe vragen van de Kamerleden in. Om het goed te maken heb ik t samengevat in normale mensentaal:

PvdA-GL, D66 en Volt:
  • Vraagt te reflecteren op het volgende: er is geen bewijs dat dit verbod een positief effect heeft op de volksgezondheid. De verboden uit andere landen hebben vooralsnog geen positieve resultaten opgeleverd —> dit is belangrijk omdat de eerste kamer moet toetsen op de effectieviteit van wetten. Een wet aannemen en handhaven kost ons veel geld, dus: waarom zouden we een wet aan nemen die niet oplevert wat je er mee wil bereiken. Ze vragen waarom de regering verwacht dat dit in NL anders is.
  • Ze halen de verdubbeling aan 3mmc vergiftigingen aan en vragen hierop te reflecteren —> met andere woorden: het laatste verbod had een tegengesteld effect, waarom zou dat met dit verbod anders zijn? PvdD stelt vergelijkbare vragen en vergelijkt dit ook met mdma.
  • Ze vragen hoe ze denken te werken aan preventie (zoals in het regeerakkoord is beloofd) als ze bezuinigen op het budget hiervoor ten opzichte van voriger regeringen. (PvdD
  • Ze vragen waarom er niet meer naar het Portugese model wordt gekeken, waar wél positieve effecten op de volksgezondheid te zien zijn.


De PvdD:
  • Haalt de regerings mening aan dat NL geen keuzes moet maken obv de belangen van andere landen en zegt dat hun antwoorden over legalisering hypocriet zijn (want dit willen ze niet doen wat internationale belangen)
  • Ze vragen of deze wet niet een pressiemiddel is van het buitenland
  • Er wordt gevraagd hoe gebruikers moeten weten dat de ene pil wel en de andere niet verboden stoffen bevat, als ze een (door de verkoper benoemde) legale drug kopen. Daarbij wordt ook gevraagd en of zij voldoende beschermd (lees: vrijgesproken) kunnen worden áls ze het niet wisten —> dit is belangrijk omdat de wet alleen zegt “bezit van verboden middelen = strafbaar” en niet “als je weet dat je verboden middelen bezit is het strafbaar”. De eerste kamer moet namelijk ook toetsen op rechtmatigheid, dus of een wet wel eerlijk is.
  • Ze vragen hoe ze zeker weten of de douane en politie bij (grens)controles in staat zijn om te testen of de stof binnen het verbod valt.
  • Ze vragen (wetenschappelijke gegronde) redenen om tegen de adviezen van het RIVM in te gaan (die adviseerden om niet een generiek/algemeen verbod door te voeren omdat dit misschien efficiënt zou zijn tegen criminaliteit, maar veel nadelige gevolgen heeft). Deze vraag is vorige ronde ook gesteld maar genegeerd.
  • Ze vragen op welk (wetenschappelijk) bewijs de regering hun antwoord baseert dat alle stofgroepen schade aanrichten aan de volksgezondheid. Ook vragen ze of deze risico’s groter zijn dan bijvoorbeeld bij (het verkeerd gebruiken van) ibuprofen (en: waarom zouden NSA dan niet een bijsluiter ipv verbod moeten hebben zoals pijnstillers).
  • Ze vragen of het mogelijk is om aan te tonen dat achter de rc industrie dezelfde koppen zitten als het illegale drugscircuit, gezien er aanwijzingen zijn dat hier juist geen link is te leggen. (ik ben eigenlijk wel benieuwd of forummers dit weten en daar een boekje of druven/willen/kunnen opendoen, ik heb t zelf niet gefactcheckt)
  • Ze vragen naar aanwijzingen dat de rc’s niet zullen worden aangeboden door illegale dealers na een verbod of dat het gebruik van traditionele drugs zal niet zal toenemen (zoals in andere landen wel het geval)

Ja21:
  • Vraagt hoe ze de effectiviteit van het verbod willen monitoren
  • Vraagt hoe de regering zorgt dat de verschillende internationale samenwerkingen elkaar niet voor de voeten lopen/tegenwerken
  • Vraagt of de regering erkent dat met het huidige gebrek aan politie capaciteit de wet de komende jaren niet te handhaven is
Honestly als je dit heel erg belangrijk vindt en nogsteeds rechts stemt moet je echt je paasei uit je anus halen kom op zeg😂
Ze hebben gevraagd uiterlijk 5 september antwoorden te ontvangen.

Ik vermoed daarnaast dat de eerste kamercommissie wacht op de bespreking van de toevoeging/wijziging van de wet in de tweede kamer. Die wordt dus wss direct na het reces (=pauze/zomervakantie), in september, besproken. Het is natuurlijk makkelijker en veul handiger om daar samen over te stemmen.
Klik om te vergroten...
Perfect uitgelegd, dank hiervoor. Ben buiten 3-mmc niet meer van rc’s (op 1p-lsd na) en je hebt mij toch weten te boeien, dat vind ik knap van Je.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ambtelijke molens draaien langzaam.
Maar ze draaien wel steeds door....en door, en door!
Op een slechte dag zal die nieuwe wetgeving gegarandeerd van kracht worden....maak de borst maar nat!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Ambtelijke molens draaien langzaam.
Maar ze draaien wel steeds door....en door, en door!
Op een slechte dag zal die nieuwe wetgeving gegarandeerd van kracht worden....maak de borst maar nat!
Klik om te vergroten...
Als het in huis is, wordt het gebruikt. Kan nog meer gaan inslaan (maar dan vinden ze het ook gemakkelijker en) dan gaat het ook vrijwel meteen op.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Ambtelijke molens draaien langzaam.
Maar ze draaien wel steeds door....en door, en door!
Op een slechte dag zal die nieuwe wetgeving gegarandeerd van kracht worden....maak de borst maar nat!
Klik om te vergroten...
Ik denk dat er eerst andere grotere en échte problemen aangepakt mogen worden, maar zoals je zegt, komen zal het. Reeds alternatief zoeken en in mijn geval zal dat via DW zijn. Alleen is dit blijkbaar ook niet meer zo vlot als 5j terug🙃
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
Als het in huis is, wordt het gebruikt. Kan nog meer gaan inslaan (maar dan vinden ze het ook gemakkelijker en) dan gaat het ook vrijwel meteen op.
Klik om te vergroten...
Goh dat is niet persé waar, ik heb vb steeds stock benzo's in huis, maar gebruik dit eerder sporadisch, na een stim, maar vb tijdens werkweek zelden of nooit. Ook van stims voldoende stock, maar daar kom ik tijdens werkweek niet aan, net zoals ik ervan af blijf in een kort weekend (van late naar vroege).
Ik vind alcohol en sigaretten veel smeriger spul en dat gebruiken velen dagelijks 🤷
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nihilist88 zei:
Goh dat is niet persé waar, ik heb vb steeds stock benzo's in huis, maar gebruik dit eerder sporadisch, na een stim, maar vb tijdens werkweek zelden of nooit. Ook van stims voldoende stock, maar daar kom ik tijdens werkweek niet aan, net zoals ik ervan af blijf in een kort weekend (van late naar vroege).
Ik vind alcohol en sigaretten veel smeriger spul en dat gebruiken velen dagelijks 🤷
Klik om te vergroten...
Kan dat doen, maar zit in een huis wat niet van mij is met twee dames die altijd alles vinden.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Kan dat doen, maar zit in een huis wat niet van mij is met twee dames die altijd alles vinden.
Klik om te vergroten...
Oké da's ander verhaal, moest ik ook nog thuis wonen of bij mensen die er niets van moeten weten, zou ik het ook niet thuis laten leveren, kunt altijd via afhaalpunt nzo laten leveren e.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nihilist88 zei:
Oké da's ander verhaal, moest ik ook nog thuis wonen of bij mensen die er niets van moeten weten, zou ik het ook niet thuis laten leveren, kunt altijd via afhaalpunt nzo laten leveren e.
Klik om te vergroten...
Weet niet waar dat hier zit. Als ik het zoek, krijg ik adressen van brievenbussen.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Casrus zei:
Weet niet waar dat hier zit. Als ik het zoek, krijg ik adressen van brievenbussen.
Klik om te vergroten...
Hier in België zijn postnl afhaalpunten vaak krantenwinkel en andere kleinere winkels.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nihilist88 zei:
Hier in België zijn postnl afhaalpunten vaak krantenwinkel en andere kleinere winkels.
Klik om te vergroten...
Bij ons bij lange na niet allemaal. Bruna's zijn bijvoorbeeld Bol.com afhaalpunten en geen Post.nl afhaalpunt, stond ook verkeerd op de website.

Had er een gevonden in Amsterdam, maar dat is te ver voor nu.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nihilist88 zei:
.......
Ik vind alcohol en sigaretten veel smeriger spul en dat gebruiken velen dagelijks 🤷
Klik om te vergroten...
Noot:
Hier worden de maatschappelijke geaccepteerde (hard) drugs genoemd.,..
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."