Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
141 weergaven
18-5-2026
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Ik heb teruggestuurd dat de criminelen waarschijnlijk aan het party’en zijn, en dat hij zich alvast voor kan bereiden op meer werk. 😄:cheerpompom:
Klik om te vergroten...
Exact! Nieuwe markt wordt in de schoot geworpen, briljant 🤩

Politie kan nu het werk al niet aan, hebben geen geschikte apparatuur etc. Ze staan vast te popelen, wens hem veel geluk namens Zeehond 🤣🤣🤣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...57
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeehond zei:
Ik niet, m’n voorraad is groot.
Klik om te vergroten...
Kijk uit als je in een huurhuis woont. Het kan een reden van de woningcorporatie zijn om je uit huis te zetten als je grote hoeveelheden illegale drugs in huis hebt. Een voorraad kan gezien worden als handel.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
VJ_LSD72 zei:
Kijk uit als je in een huurhuis woont. Het kan een reden van de woningcorporatie zijn om je uit huis te zetten als je grote hoeveelheden illegale drugs in huis hebt. Een voorraad kan gezien worden als handel.
Klik om te vergroten...
Alles opmaken voor 1 juli dus.... daarna ben 'ineens' zware crimineel.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hippie Langwaus zei:
Alles opmaken voor 1 juli dus.... daarna ben 'ineens' zware crimineel.
Klik om te vergroten...
Dat is dus ook één van de grotere problemen. Sta je daar straks voor de rechter uit te leggen waarom je 1 kilo schimmelwerend poeder in je schuurtje had staan… kun je de verhuurder weer de schuld geven dat ze het schimmelprobleem niet voor je aan hebben gepakt en je zelf maar aan de slag bent gegaan.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#5
VJ_LSD72 zei:
Kijk uit als je in een huurhuis woont. Het kan een reden van de woningcorporatie zijn om je uit huis te zetten als je grote hoeveelheden illegale drugs in huis hebt. Een voorraad kan gezien worden als handel.
Klik om te vergroten...
Dat klopt.
Maar dat geldt ook voor woningbezitters.
Je hypotheek kan dan worden stopgezet.
En als je een wietkwekerij hebt in huis, of 5 of meer planten in de tuin hebt ,kun je uit je huis gezet worden.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fisherman's friend zei:
Dat klopt.
Maar dat geldt ook voor woningbezitters.
Je hypotheek kan dan worden stopgezet.
En als je een wietkwekerij hebt in huis, of 5 of meer planten in de tuin hebt ,kun je uit je huis gezet worden.
Klik om te vergroten...

Klopt ja, ik weet even niet meer zo goed hoe dat zat met drugs an sich. Maar in de voorwaarden van mijn hypotheek stond zéker iets opgenomen over wiet kweken.

Logisch ook wel. Als je ziet hoe panden finaal vernacheld worden voor een kweek. Dat doet veel op de waarde van je huis. En daarmee dus het onderpand van je hypotheek.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
VJ_LSD72 zei:
Kijk uit als je in een huurhuis woont. Het kan een reden van de woningcorporatie zijn om je uit huis te zetten als je grote hoeveelheden illegale drugs in huis hebt. Een voorraad kan gezien worden als handel.
Klik om te vergroten...
Wij hebben een ‘eigen’ woning. Beetje van de bank en groot deel van ons 😉

Maar kan nuttig zijn voor anderen om te weten.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeehond zei:
Wij hebben een ‘eigen’ woning. Beetje van de bank en groot deel van ons 😉

Maar kan nuttig zijn voor anderen om te weten.
Klik om te vergroten...
Ach je hebt altijd nog buren die je kunnen melden
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
Ach je hebt altijd nog buren die je kunnen melden
Klik om te vergroten...
We wonen vrijstaand.
Bovendien werken we allebei hard en weten mensen in onze buurt niets van ons gebruik.

En we roken niet, wiet en dat soort geuren hebben we hier niet.

Wij vallen niet op.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
We wonen vrijstaand.
Bovendien werken we allebei hard en weten mensen in onze buurt niets van ons gebruik.

En we roken niet, wiet en dat soort geuren hebben we hier niet.

Wij vallen niet op.
Klik om te vergroten...
Beste feestjes zijn geheime feestjes 🥳

Ik kreeg dit antwoord toen ik het nieuws zonet bekend maakte aan m’n vrouw:

IMG_5496.jpeg
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Klopt ja, ik weet even niet meer zo goed hoe dat zat met drugs an sich. Maar in de voorwaarden van mijn hypotheek stond zéker iets opgenomen over wiet kweken.

Logisch ook wel. Als je ziet hoe panden finaal vernacheld worden voor een kweek. Dat doet veel op de waarde van je huis. En daarmee dus het onderpand van je hypotheek.
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf ook niet precies op de hoogte, er kunnen natuurlijk haken en ogen aan zitten en de regels zijn weleens veranderd dacht ik.
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#12
Weet iemand welke/soorten of waar je kan vinden welke soorten rc's er wél blijven? (om te bestellen)
Begreep iets van stimulanten no, de rest yes?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
DonkeyGonz zei:
Weet iemand welke/soorten of waar je kan vinden welke soorten rc's er wél blijven? (om te bestellen)
Begreep iets van stimulanten no, de rest yes?
Klik om te vergroten...

Op deze lijst staat eerst alles wat verboden wordt maar daarna ook een lijst met alles wat blijft.
Maar er wordt veel meer verboden dan alleen stimulanten. De groepen die blijven zijn lysergamides, tryptamines, dissociatieven, benzo's, opioïden en fenetylamines.

www.changingperspective.info

Deze lijst met stoffen wordt straks in één klap verboden - Changing Perspective

Het kabinet wil een lijst met honderden stoffen verboden maken. De wet gaat gelden voor stoffen die lijken op mescaline, cannabis, speed, of fentanyl.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
MyLittlePonyPack zei:
Op deze lijst staat eerst alles wat verboden wordt maar daarna ook een lijst met alles wat blijft.
Maar er wordt veel meer verboden dan alleen stimulanten. De groepen die blijven zijn lysergamides, tryptamines, dissociatieven, benzo's, opioïden en fenetylamines.

www.changingperspective.info

Deze lijst met stoffen wordt straks in één klap verboden - Changing Perspective

Het kabinet wil een lijst met honderden stoffen verboden maken. De wet gaat gelden voor stoffen die lijken op mescaline, cannabis, speed, of fentanyl.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info
Klik om te vergroten...
Fenetylamines worden juist verboden :wink:

De rest klopt!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Fenetylamines worden juist verboden :wink:

De rest klopt!
Klik om te vergroten...

Behalve de Fenetylamine 2C-SE, dus vandaar dat ik dat dus toch gezegd had omdat die dus nog wel in die lijst staat zo (helemaal onderaan). Wat daar verder onder valt en wel verboden wordt weet ik niet, want die groep gebruik ik niet zelf.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
MyLittlePonyPack zei:
Wat daar verder onder valt en wel verboden wordt weet ik niet, want die groep gebruik ik niet zelf.
Klik om te vergroten...

Onder andere dus 2-CB-FLY

En een tering grote waslijst met ruim 150 andere obscure stofjes. Een groot aandeel designer drugs zijn fenetylamines.

Sterker nog, alle amfetamines zijn volgens mij ook fenetylamines.

Amfetamine is afgeleid van zijn meer volledige naam: alfa-metylfenetylamine.

Grappig dat 2C-SE dan blijkbaar toch niet onder de wet valt. Waarom dan?
Omdat Selenium niet opgenomen is in de wet onder structuur element B???
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Meestal kun je chemisch zouten wel tientallen jaren bewaren hoor! Probleem is alleen dat we bij nieuwe stoffen zoals 6-APB eigenlijk niet weten hoe houdbaar ze zijn, omdat ze zo nieuw zijn. Mijn inschatting is dat je het alsnog wel 10-20 jaar kan bewaren, als je het droog, donker en in glas bewaart.
Klik om te vergroten...
Je hebt het over chemische zouten bewaren in glas.
Denk je dan aan glazen flesjes met een metalen schroefdop of iets anders?
Is het gevoelig voor temperatuur schommelingen?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fisherman's friend zei:
Je hebt het over chemische zouten bewaren in glas.
Denk je dan aan glazen flesjes met een metalen schroefdop of iets anders?
Is het gevoelig voor temperatuur schommelingen?
Klik om te vergroten...
Als je de flessen verticaal kan bewaren dan maakt de dop niet zoveel uit. Het best zijn van die glazen potten met een glazen stolp. Maar daar moet je dan ook maar ruimte voor hebben. Zoals gezegd is er bij rc's niks bekend over degradatie op lange termijn, maar het lijkt erop dat 6-APB even stabiel is als MDMA (dus heel stabiel).
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#19
👋,

Ik vroeg mezelf af welk nieuw middel nou nog echt waard is om te proberen.

Op dit moment heb ik 4 LSD analogen geprobeerd, 3 mmc analogen, aantal benzo’s.

Is 6-APB nou echt nog de ervaring waard om het nog snel voor ‘t verbod te kopen?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
CloudSurfer zei:
👋,

Is 6-APB nou echt nog de ervaring waard om het nog snel voor ‘t verbod te kopen?
Klik om te vergroten...

Ja.

2-CB-FLY ook leuk.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."