Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosering mdma

Dosering mdma

34 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
HolletikkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt voor jullie reacties. Echt een lege maag meestal niet, maar de ene keer wel een stevigere maaltijd dan de andere keer vooraf. Was me nog niet opgevallen of het verschil maakt eerlijk gezegd maar ga het in ieder geval meenemen.

Ben een beetje bang dat als ik 40mg doseer dat het dan weer net niet genoeg is om over die treshold heen te gaan maar dat zal toch een kwestie van trial and Error zijn. Zeker ook als ik inderdaad verhalen lees van andere mensen op dit forum die meestal met 80mg beginnen.
H
Hugo909Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Herkenbaar.
Het is niet aan te raden, maar soms neem ik eerst wat drankjes en stapel langzaam de mdma/pillen, zeker minder dan 50mg per keer. Zo kom ik er langzaam lekker in en ben nooit "helemaal de weg kwijt"
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind de come-up van mdma, capsule of pil, ook altijd vrij heftig. 75 tot maximaal 100 is te doen. Daarboven te intens, wil ik alleen maar zitten. Daaronder te zwak, wordt ik onrustig. Na de startdosering kan ik dan wel weer vrij eindeloos blijven doorgaan, in doses van 50 om de 2-3 uur ofzo...

Iedereen reageert anders.

Er is niks mis met jou, er is, als het goed (getest) is, niks mis met mdma.

Natuurlijk bestaan er gemiddelden en richtlijnen. Maar iedereen heeft zijn eigen sweetspot. En een eigen fysieke en mentale reactie op dezelfde substantie.

En het kan ook gewoon dat mdma niet jouw ding is. Ik vind zelf bijvoorbeeld de fluor varianten van amfetaminen fijner. Wat milder, vriendelijker, subtieler.

Het lijkt soms of mdma hoe dan ook een geweldige ervaring moet zijn in welke setting dan ook. Maar voor een behoorlijk deel van de Menscheid is dat niet zo.

En da's heul nie erg niet. Genoeg andere stofjes (LSD, 2C'S bijvoorbeeld) om je mee te vermaken.

Of een jointje

Of een biertje

Of niks, kan ook natuurlijk 😉

De uitdrukking "less is more" is buitengewoon toepasbaar op drugs, en zeker op amfetaminen..
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Пусто zei:
Er is geen verschil tussen xtc pillen en mdma kristallen, zolang de dosis hetzelfde is. Xtc is gewoon mdma in pilvorm, soms zitten er andere stoffen bij, maar bij geteste pillen met alleen mdma maakt het niet uit in welke vorm je het neemt.

Ik vraag me af, neem je het misschien op een lege maag? Dat kan de come up een stuk heftiger maken.

Misschien is het het proberen waard om te beginnen met een lagere dosis, bijvoorbeeld 40 tot 50 mg.

Hopelijk heb je er wat aan!
Klik om te vergroten...
@Neo-Shulginist had hier volgens mij een andere lezing over. Of het was iemand anders.
De vaststelling van de hoeveelheid MDMA, zou in ieder geval niet overeenkomen met dez lffe dosering in MDMA kristallen. Heb de screenshots helaas niet meer. Dus hopelijk kan @Neo toelichting geven.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nathaniel zei:
Het lijkt soms of mdma hoe dan ook een geweldige ervaring moet zijn in welke setting dan ook. Maar voor een behoorlijk deel van de Menscheid is dat niet zo.
Klik om te vergroten...

Neen! Neen! Neen!

Driewerf neen! Dien dekselsen Em-Dee-Em-Aa, heeft voor mij nog nooit gewerkt!

TS, je bent bij lange na niet de enige die dit zo ervaart.

Ik zou als alternatief 6-APB aanraden.
H
HolletikkerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Ik zou als alternatief 6-APB aaaanraden.
Klik om te vergroten...
Ik heb dit inderdaad wel vaker op dit forum voorbij zien komen als alternatief voor mdma maar vind dat dan toch een beetje spannender/risicovoller omdat er nog niet zo veel over bekend is in vergelijking met mdma. Maar toch het onderzoeken waard!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Holletikker zei:
Ik heb dit inderdaad wel vaker op dit forum voorbij zien komen als alternatief voor mdma maar vind dat dan toch een beetje spannender/risicovoller omdat er nog niet zo veel over bekend is in vergelijking met mdma. Maar toch het onderzoeken waard!
Klik om te vergroten...

Is verboden vanaf één juli
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Wanneer is MDMA verboden?
Klik om te vergroten...
6-APB valt onder het stofgroepen verbod dat 1 juli is ingegaan. MDMA is altijd al illegaal😅
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ga over 3 weken na 5 maanden nog eens MDMA nemen..

Denk 80 mg en Booster na 1,5 uur van 40 mg dat ik safe blijft.

of zou ik gewoon 80 mg nemen en maar 3 maanden wachten.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Wanneer is MDMA verboden?
Klik om te vergroten...

6apb bedoelde ij
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
6apb bedoelde ij
Klik om te vergroten...

Vanaf 1 juli ook dus
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
MyLittlePonyPack zei:
MDMA is altijd al illegaal😅
Klik om te vergroten...
Nee hoor. Sinds 1988(?). Daarvoor niet🙂
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
6apb bedoelde ij
Klik om te vergroten...

Mijn tegenvraag was omdat MDMA ook verboden is.
C
ClimbatizeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mooi om te zien hoe iedereen, tenminste hier in deze post, heel voorzichtig is met de dosering van mdma/xtc.

Ik wou dat ik vanaf mijn eerste ervaring met xtc al zo was geweest, maar vanaf het begin voelde ik me gedreven om steeds verder te gaan, mijn eigen grenzen te verleggen. Resultaat: misbruik en verlies van magie 😢
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Piet Zahut zei:
Nog een weekje wachten 🤪
Klik om te vergroten...
Leuke line-up. Ken iemand die heen gaat. Veel plezier
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
Climbatize zei:
Mooi om te zien hoe iedereen, tenminste hier in deze post, heel voorzichtig is met de dosering van mdma/xtc.

Ik wou dat ik vanaf mijn eerste ervaring met xtc al zo was geweest, maar vanaf het begin voelde ik me gedreven om steeds verder te gaan, mijn eigen grenzen te verleggen. Resultaat: misbruik en verlies van magie 😢
Klik om te vergroten...
Toen ik begon waren die formules nog niet echt bekend. Was de tijd dat 160 de max wat er in een pil zat. Gingen er altijd wel een stuk of 5 in op een avond. Toen ik ouder was kreeg ik altijd gruwelijke koppijn. Dat was de tijd dat er 220 in zat. Nu weet ik dat dat serotonine syndroom is. Dus het is ook maar goed dat deze informatie over doseringen nu wel bekend zijn 😅
C
ClimbatizeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn allereerste pil was een van 120mg, de lichtste van alle die ik tot nu toe heb gehad. Maart 2020 tot ongeveer februari 2021 was mijn ergste periode qua xtc-gebruik: wekelijks, meestal op zaterdagavond, alleen in mijn slaapkamer, 2 of 3 pillen van ongeveer 220-260mg ieder. Verschrikkelijk en totaal onverantwoordelijk.
H
HolletikkerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Voor degene die benieuwd zijn hoe ik het uiteindelijk heb gedaan en beleefd. Ik ben begonnen met 40-45 eerst dosis. Deze kwam rustig op, ik kon lekker bij mijn eigen energie blijven en trok me niet zo terug als ik anders doe. Tweede dosis van 25 twee uur later genomen en dit ging hetzelfde. Heerlijk van de muziek genoten en ik was veel meer aanspreekbaar en veel minder met mijn zonnebril gelopen hahaha.

Qua timing kwam het alleen niet helemaal lekker uit, want een uur voor het einde was het "uitgewerkt". Ik had nog een dosis bij van 25 maar heb bewust toen gekozen om die niet te nemen omdat ik me wel prima voelde en niet weer die Come up wilde ervaren.

Ook vooraf wat drankjes gedaan wat ook hielp dat ik meer ontspannen was. En voor degene die er in geloven: ik heb reiki 2 en heb de week vooraf mijn capsules behandeld en mezelf en op de dag zelf goed geaard. Ik geloof dat dit ook een goede bijdrage heeft gedaan 🙃. Less is echt more in mijn geval
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Climbatize zei:
Mooi om te zien hoe iedereen, tenminste hier in deze post, heel voorzichtig is met de dosering van mdma/xtc.

Ik wou dat ik vanaf mijn eerste ervaring met xtc al zo was geweest, maar vanaf het begin voelde ik me gedreven om steeds verder te gaan, mijn eigen grenzen te verleggen. Resultaat: misbruik en verlies van magie 😢
Klik om te vergroten...
je moet ongeveer 300 dagen wachten en NAC zou de magie terug brengen
C
ClimbatizeLid
01-01-2024, 00:00
#20
troksky zei:
je moet ongeveer 300 dagen wachten en NAC zou de magie terug brengen
Klik om te vergroten...
300 dagen??? DRIEHONDERD DAGEN?? 😵😵😵😵😵😵😵😵

mopje, ik weet al lang wat ik moet doen en inderdaad, NAC-supplement gedurende 3 of 4 maanden ongeveer en, eerlijk, in mijn geval één heel jaar zonder enige entactogenen (ook de RC’s zoals alle mmc’s). Ook geen medicatie zoals SSRI’s of andere die op SERT-neurotransmitters werken, zoals Trazodone bvb. Zelfs mijn medicatie tegen migraineaanvallen zou ik niet mogen gebruiken tijdens die pauze (sumatriptan). Ook geen supplementen van tryptofaan of 5-HTP.

Kortom: ik moet mijn lieve serotonine-neurotransmitters écht met rust laten als ik ooit nog van een goede batch MDMA wil genieten.

Zou dit me ooit eens lukken? Is het zelfs realistisch?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."