Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosering mdma

Dosering mdma

34 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Climbatize zei:
300 dagen??? DRIEHONDERD DAGEN?? 😵😵😵😵😵😵😵😵

mopje, ik weet al lang wat ik moet doen en inderdaad, NAC-supplement gedurende 3 of 4 maanden ongeveer en, eerlijk, in mijn geval één heel jaar zonder enige entactogenen (ook de RC’s zoals alle mmc’s). Ook geen medicatie zoals SSRI’s of andere die op SERT-neurotransmitters werken, zoals Trazodone bvb. Zelfs mijn medicatie tegen migraineaanvallen zou ik niet mogen gebruiken tijdens die pauze (sumatriptan). Ook geen supplementen van tryptofaan of 5-HTP.

Kortom: ik moet mijn lieve serotonine-neurotransmitters écht met rust laten als ik ooit nog van een goede batch MDMA wil genieten.

Zou dit me ooit eens lukken? Is het zelfs realistisch?
Klik om te vergroten...
bloeiend je verhaal ook je hunkering maar vroeger.
Nu ik heb MDMA gebruik voor mij autisme en ptss en dat is een ander verhaal.
Heeft inderdaad geholpen maar ik ben ook super voorzichtig. Je hebt een protocol voor safe Roll en ik denk er zelf aan om het bij 80 minigram te houden en niet bij pakken.
Vooral de opwarming van het lichaam en cafeïne is blijkbaar schadelijk.
Ik denk dat iedere week alcohol schadelijk is.

Ik zit nu aan de NAC samen met een zo gezond mogelijk leven. Een mens moet iets.
MDMA is nu ook mij enige drug nog die na maanden eens gebruikt.

Veel succes
L
LarziyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Licht: 20 - 80mg
Normaal: 80 - 120mg
Sterk: 120 - 150mg
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#3
80 mg en 40 mg bij pakken, is top! De 40 mg na 2 uur bij pakken.. heerlijk. Ik mag 25 oktober weer bij AMF. Even 4 maanden pauze.

Veel plezier en een lekkere space gewenst!
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#4
Piet Zahut zei:
80 mg en 40 mg bij pakken, is top! De 40 mg na 2 uur bij pakken.. heerlijk. Ik mag 25 oktober weer bij AMF. Even 4 maanden pauze.

Veel plezier en een lekkere space gewenst!
Klik om te vergroten...
Nog een weekje wachten 🤪
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#5
MDMAutist zei:
@Neo-Shulginist had hier volgens mij een andere lezing over. Of het was iemand anders.
De vaststelling van de hoeveelheid MDMA, zou in ieder geval niet overeenkomen met dez lffe dosering in MDMA kristallen. Heb de screenshots helaas niet meer. Dus hopelijk kan @Neo toelichting geven.
Klik om te vergroten...
Voor zover ik het begrepen had was de hoeveelheid mdma die in in pil berekend wordt in free base vorm. Mdma kristallen zijn uiteraard gebonden aan een zout, waardoor het aantal mg op de weegschaal hoger is dan bij de zelfde hoeveelheid mdma die niet gebonden is aan een zout (zoals berekend in de pillen).
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Holletikker zei:
Voor degene die benieuwd zijn hoe ik het uiteindelijk heb gedaan en beleefd. Ik ben begonnen met 40-45 eerst dosis. Deze kwam rustig op, ik kon lekker bij mijn eigen energie blijven en trok me niet zo terug als ik anders doe. Tweede dosis van 25 twee uur later genomen en dit ging hetzelfde. Heerlijk van de muziek genoten en ik was veel meer aanspreekbaar en veel minder met mijn zonnebril gelopen hahaha.

Qua timing kwam het alleen niet helemaal lekker uit, want een uur voor het einde was het "uitgewerkt". Ik had nog een dosis bij van 25 maar heb bewust toen gekozen om die niet te nemen omdat ik me wel prima voelde en niet weer die Come up wilde ervaren.

Ook vooraf wat drankjes gedaan wat ook hielp dat ik meer ontspannen was. En voor degene die er in geloven: ik heb reiki 2 en heb de week vooraf mijn capsules behandeld en mezelf en op de dag zelf goed geaard. Ik geloof dat dit ook een goede bijdrage heeft gedaan 🙃. Less is echt more in mijn geval
Klik om te vergroten...
Ik was benieuwd wat is je data? Lengte gewicht geslacht leeftijd. Dat is allemaal wel belangrijk op de aantal mg die je neemt. Vooral gewicht. Die 3maanden vuistregel samen met de 1 tot 1.5mg per kg lichaamsgewicht is gekomen vanuit het boek van de geniale man Alexander Shlugin. PIKHAL.

Ik ben zelf altijd iemand van mijn groep waarmee ik feest die zich t meest inleest, weet wat r gebeurt in t brein. Als ik aan de Xtc/MDMA ga maak ik me altijd schuldig aan deze vuistregel dat ik m niet na-leef maar ik weet wel wat ik tot me neem. Ikzelf weeg +/-80kg en neem altijd zo 75mg mdma per dosis. Ik begin gewoon niet te vroeg zodat ik tot t einde lekker uit mn plaat kan gaan. Ik slik meestal 4 keer een stuk pil waarvan er dus 75mg+/- per stuk inzit. Ik laat ook altijd pillen testen want alleen dan weet je hoeveel je neemt. De eerste dosis doe ik altijd net een iets groter stukje als startdosis dus zeg 80/85mg en daarna dus enkele 75mg boosters. Echt max 3 keer daarna nog wat slikken want t heeft eig al geen zin meer om een 4e keer wat te slikken, ik verleng dan meer de "roll". Mensen die 7-8-9keer wat slikken op een avond bereiken dr niks mee. Hooguit langer strak staan. Zo leuk is dat nou ook weer niet.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#7
MDMAutist zei:
@Neo-Shulginist had hier volgens mij een andere lezing over. Of het was iemand anders.
De vaststelling van de hoeveelheid MDMA, zou in ieder geval niet overeenkomen met dez lffe dosering in MDMA kristallen. Heb de screenshots helaas niet meer. Dus hopelijk kan @Neo toelichting geven.
Klik om te vergroten...
XMR zei:
Voor zover ik het begrepen had was de hoeveelheid mdma die in in pil berekend wordt in free base vorm. Mdma kristallen zijn uiteraard gebonden aan een zout, waardoor het aantal mg op de weegschaal hoger is dan bij de zelfde hoeveelheid mdma die niet gebonden is aan een zout (zoals berekend in de pillen).
Klik om te vergroten...
Sorry iedereen, jullie hebben helemaal gelijk. Er zit ongeveer 19% verschil tussen MDMA-freebase en MDMA-HCl.
H
HolletikkerLid
01-01-2024, 00:00
#8
ReggaeBlaster zei:
Ik was benieuwd wat is je data? Lengte gewicht geslacht leeftijd. Dat is allemaal wel belangrijk op de aantal mg die je neemt. Vooral gewicht. Die 3maanden vuistregel samen met de 1 tot 1.5mg per kg lichaamsgewicht is gekomen vanuit het boek van de geniale man Alexander Shlugin. PIKHAL.

Ik ben zelf altijd iemand van mijn groep waarmee ik feest die zich t meest inleest, weet wat r gebeurt in t brein. Als ik aan de Xtc/MDMA ga maak ik me altijd schuldig aan deze vuistregel dat ik m niet na-leef maar ik weet wel wat ik tot me neem. Ikzelf weeg +/-80kg en neem altijd zo 75mg mdma per dosis. Ik begin gewoon niet te vroeg zodat ik tot t einde lekker uit mn plaat kan gaan. Ik slik meestal 4 keer een stuk pil waarvan er dus 75mg+/- per stuk inzit. Ik laat ook altijd pillen testen want alleen dan weet je hoeveel je neemt. De eerste dosis doe ik altijd net een iets groter stukje als startdosis dus zeg 80/85mg en daarna dus enkele 75mg boosters. Echt max 3 keer daarna nog wat slikken want t heeft eig al geen zin meer om een 4e keer wat te slikken, ik verleng dan meer de "roll". Mensen die 7-8-9keer wat slikken op een avond bereiken dr niks mee. Hooguit langer strak staan. Zo leuk is dat nou ook weer niet.
Klik om te vergroten...
Ik ben een vrouw, 1.72m en gewicht geen idee. Ik sta niet meer op de weegschaal maar ik denk 75-80kg. 35 jaar. Ik ben ook degene van de groep die zich helemaal inleest en er een wiskundige formule op los laat hahaha en let ook op de tussenperiode van 3 maanden. Wat bij mij denk ik wel anders is, is dat ik reiki energie heb. Je gelooft er in of niet, maar sinds ik dat heb ben ik veel gevoeliger geworden voor mdma (ook voor alcohol trouwens). Dat werd overigens ook verteld voor ik aan reiki begon maar dat is wel de reden waarom bij mij die 1 tot 1,5x lichaamsgewicht niet meer opgaat in ieder geval.
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Holletikker zei:
Dat werd overigens ook verteld voor ik aan reiki begon maar dat is wel de reden waarom bij mij die 1 tot 1,5x lichaamsgewicht niet meer opgaat in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Des te beter alleen maar toch dat je minder gebruikt.
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bij mij valt het inkicken ook enorm zwaar.. afgelopen free your mind was echt 15 minuten afzien, alleen weet wel dat het daarna leuk word.
Helaas kan ik 6 apb niet aankomen om het een keer te proberen. Misschien komt het me ooit nog tegemoed.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Is verboden vanaf één juli
Klik om te vergroten...
Wanneer is MDMA verboden?
H
HolletikkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo,

Ik ben op zoek naar wat advies over dosering van mdma. Ik heb al redelijk wat ervaring met xtc pillen maar ik blijf de come-up erg heftig vinden. Gelukkig wordt ik niet misselijk of iets dergelijks maar ik keer heel erg in mezelf, wil eigenlijk niet meer op mijn benen staan en wil het liefst gewoon liggen en chillen. Dat is prima als je het thuis gebruikt maar op een festival of feest niet echt praktisch en ik herken het ook niet bij mijn vriendengroep. Die hebben daar geen last van en gaan juist lekker kletsen en dansen. Dat komt bij mij echt pas na een uur of anderhalf op gang.

Nu heb ik bij een thuisfeest mdma kristallen/poeder afgewogen en in capsules gedaan en begon ik met een dosis van 70mg. Ik was echt 2 uur van de kaart, kon alleen maar in de hangmat liggen.
Laatst op een festival begon ik met een kwartje van een geteste 175mg pil (omgerekend dosis van 52mg als ik het dan goed heb?) en wederom was de Come up weer zo heftig. De tweede dosis, wederom een kwartje sloeg weer zo heftig in, alleen duurde het wel korter dan het eerste kwartje.

Op een volgend feestje wil ik weer mdma afwegen en in capsules doen maar ik heb echt geen idee welke dosis ik nu het beste kan aanhouden. Ik vraag me ook af of er een verschil is tussen zelf mdma in capsules doen of een xtc pil als je qua dosis hetzelfde aanhoudt.

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken. Mocht het handig zijn, vrouw 75kg
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#13
Er is geen verschil tussen xtc pillen en mdma kristallen, zolang de dosis hetzelfde is. Xtc is gewoon mdma in pilvorm, soms zitten er andere stoffen bij, maar bij geteste pillen met alleen mdma maakt het niet uit in welke vorm je het neemt.

Ik vraag me af, neem je het misschien op een lege maag? Dat kan de come up een stuk heftiger maken.

Misschien is het het proberen waard om te beginnen met een lagere dosis, bijvoorbeeld 40 tot 50 mg.

Hopelijk heb je er wat aan!
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb zelf wel de ervaring dat mdma in capsules rustiger opkomt dan dezelfde dosis als xtc pillen.
Misschien omdat de capsules geleidelijk oplossen?
Een pil valt redelijk snel uiteen en zal dan ook opgenomen worden.

Maar aangezien je ook met 70mg in een capsule hetzelfde effect ervaart. Wellicht reageer je gewoon überhaupt heftig op mdma (kristallen of pillen)

Misschien inderdaad wat eten voor je inneemt.

Zelf pak ik altijd 100mg in een capsule en komt altijd best lekker op. Ik weeg 95 kg, vrouw.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zanza zei:
Nee hoor. Sinds 1988(?). Daarvoor niet🙂
Klik om te vergroten...

Ja oke in 1988 was ik 1, dus voor mij altijd😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."